اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۸۹۳۱
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

درباره سبک زندگی قلب تپنده آتروزی

آندره پیرلو؛ جنتلمن لاجوردی ها

گذشته هایش درست می رود همانجا که انتظار دارد. یعنی اگر کسی با دست بخواهد توپ را بیندازد اینقدر دقیق نمی رود توی گل که او با بغل پا ضربه می زند. آرام و متین است و بدون حاشیه. قیافه اش همواره به گونه ای است که گویا همین الان از خواب بیدار شده است!

آندره پیرلو؛ جنتلمن لاجوردی ها





مجله تماشاگر: گذشته هایش درست می رود همانجا که انتظار دارد. یعنی اگر کسی با دست بخواهد توپ را بیندازد اینقدر دقیق نمی رود توی گل که او با بغل پا ضربه می زند. آرام و متین است و بدون حاشیه. قیافه اش همواره به گونه ای است که گویا همین الان از خواب بیدار شده است! از او به عنوان بهترین بازیکن ایتالیا در دوره کنونی نام می برند و چزاره پرندلی سرمربی آتروزی به ساق ها و مغز او دل بسته است تا ایتالیا را در جام جهانی 2014 برزیل به سر منزل مقصود برساند.

مشخصات

نام کامل

آندره آ پیرلو

تاریخ تولد

19 مه 1979

محل تولد

فله رو (برشا)، لومیاردی - ایتالیا

قد

177 سانتیمتر

وزن

68 کیلوگرم

میزان درآمد

3.5 میلیون یورو

باشگاه کنونی

یوونتوس

پست

هافبک

شماره

21

باشگاه های پیشین

میلان، برشا و رجینا (قرضی)، اینترمیلان و برشا

بازی ملی

108

گل ملی

13


شروع

فوتبالش را در تیم جوانان برشا شروع کرد و در سال ۱۹۹۵ به صورت رسمی و در حالی که تنها ۱۶ سال داشت در رقابت های بزرگسالان به میدان رفت اما فرصت زیادی به او برای بازی در تیم اول باشگاه نرسید. در فصل ۹۷-۱۹۹۶ این شانس را داشت که بیشتر بازی کند و سال بعد توانست در حد یک بازیکن ثابت خود را نشان دهد. اینجا بود که مد نظر سران اینترمیلان قرار گرفت و در سال ۱۹۹۸ به این تیم نقل مکان کرد.

آندره پیرلو؛ جنتلمن لاجوردی ها

او نتوانست در تیم اول جایی برای خود دست و پا کند و مجبور شد فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ را به صورت قرضی در رجینا بازی کند. پیرلو در فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۰ به اینتر بازگشت اما در نیم فصل او را به برشا قرض دادند. پس از ۱۰ بازی در برشا، کار انتقال او به میلان صورت گرفت و فصل موفقیت های آندره آ پیرلو نیز با این انتقال آغاز شد.

میلان

پیرلو ۱۰ فصل موفق را در سن سیرو به سرانجام رساند. ۴۰۱ بازی و ۴۱ گل زده ماحصل تلاش این هافبک خستگی ناپذیر در ترکیب رسونری بود اما او مجبور شد به دلیل روش های ماسیمیلیانو آلگری از میلان برود و در این میان یوونتوسی ها خیلی زود قدر او را دانستند.

آندره پیرلو؛ جنتلمن لاجوردی ها

یوونتوس

پیرلو با امضای قراردادی تا پایان فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ به تورین آمد و نشان داد که بازیکنی تمام نشدنی است. در ترکیب یوونتوس درخشید و به عنوان یک هافبک بازیساز و خلاق در قهرمانی های این تیم در سری A نقشی اساسی داشت. به احتمال بسیار زیاد او به همراه یوونتوس در پایان فصل جاری سومین ستاره را به صورت رسمی دریافت خواهند کرد.

بیانکونری

حضور در پوسترهای یوونتوسی ها شاید باعث شود هواداران میلان بیش از پیش از دست سران باشگاه عصبانی شوند. ستاره ای که ۱۰ سال فوق العاده را در سن سیرو پشت سر گذاشت، حالا در تورین و با پیراهن سفید و مشکی راه راه افتخارآفرینی می کند و قهرمان سری A می شود.

آندره پیرلو؛ جنتلمن لاجوردی ها

پیرلو خطرناکترین بازیکن ایتالیا است

سرمربی تیم ملی انگلستان که تیمش با ایتالیا در رقابت های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل همگروه شده، می گوید از هیچ بازیکنی مثل پیرلو واهمه ندارد! هاجسون می گوید در ۱۰ سال گذشته پیرلو بهترین و کلیدی ترین مهره آتزوری بوده و باید برنامه ای برای مهار او در قلب میدان داشته باشد. هاجسون زمانی که سرمربی اینترمیلان بود، ۳ ماه با پیرلو کار کره بود.

خودرو

پیرلو زیاد اهل ماشین بازی نیست. برخی اوقات با یک فیات ۵۰۰ که قیمت آن حدود ۱۷ هزار دلار است سر تمرینات حاضر می شد اما از آنجایی که حامی مالی اصلی باشگاه یوونتوس «جیپ» بوده است، پوسترهای تبلیغاتی بسیاری وجود دارد که پیرلو را با جیپ نشان می دهد. بنابراین آمد و شد با یک دستگاه جیپ در سطح شهر می تواند برای او درآمدزایی هم داشته باشد و امری بدیهی به نظر بیاید.

آندره پیرلو؛ جنتلمن لاجوردی ها

تیپ

در قرارهای غیررسمی معمولا از تیپ های اسپورت استفاده می کند. این عکس به هنگامی که پیرلو یک قرار ملاقات دوستانه داشت، گرفته شده و نشان می دهد او معمولا با تیپ های خیلی رسمی در تورین نمی گردد. البته در مقایسه با بازیکنانی مانند بالوتلی که لباس های عجیب و غریب بر تن می کنند، پیرلو یک جنتلمن به تمام معنا است.

آندره پیرلو؛ جنتلمن لاجوردی ها

تلفن همراه

بیشتر اوقات محصولات شرکت اپل به عنوان تلفن همراه اصلی آندره آ پیرلو همراهش بوده است. او ایتالیایی پرحرفی نیست و معمولا خیلی با تلفن همراهش صحبت نمی کند.

کتاب

«من فکر می کنم، پس بازی می کنم» نام کتابی است که آندره آ پیرلو آن را اخیرا منتشر کرده است. او در این کتاب از خاطراتش سخن گفته است. در بخشی از این کتاب آمده است: «یک خودکار زیبا، اما فقط یک خودکار بود. آدریانو گالیانی به من گفت که با این خودکار با یوونتوس قراردادی را امضا نکنم. به گمانم آن شوخی به واقعیت تبدیل شد. انتظار داشتم به عنوان هدیه خداحافظی از میلان بیشتر از یک خودکار به من بدهند. رفتنم از میلان یک تصمیم دوطرفه بود. نمی خواستم در میلان به بازیکنی تبدیل شوم که همه از من خسته شوند.»

آندره پیرلو؛ جنتلمن لاجوردی ها

حامی مالی

شرکت تولید لوازم و پوشاک ورزشی نایک اصلی ترین حامی مالی آندره آ پیرلو است. البته این ستاره ایتالیایی نقش فعالی در تبلیغات این شرکت ندارد و تنها در چند پوستر و تیزر چهره او وجود دارد.

خانواده

برادرش، ایوان هم یک فوتبالیست بود اما نتوانست مانند آندره آ در مستطیل سبز رشد کند. آندره آ پیرلو در سال ۲۰۰۱ با دبورا روورسی ازدواج کرد و اکنون یک پسر به نام نیکولو و یک دختر به نام آنجلا دارد. نیکولو ۱۱ ساله و آنجلا ۸ ساله است. پدرش یک شرکت تجاری آهن را در سال ۱۹۸۲ در برشا تاسیس کرد.

آندره پیرلو؛ جنتلمن لاجوردی ها


افتخارات

در فوتبال ایتالیا کم بازیکنی پیدا می شود که افتخاراتی در حجم افتخارات آندره آ پیرلو داشته باشد. اینگونه که به نظر می رسد او این فصل نیز قهرمانی در سری A را در کارنامه اش به ثبت خواهد رساند.

برشا

قهرمانی در سری B : ۹۷-۱۹۹۶


میلان

قهرمانی در سری A : 4-2003 و 11-2010

قهرمانی در کوپا ایتالیا: 3-2002

قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا: 3-2002 و 7-2006

نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا: 5-2004

قهرمانی در سوپرجام اروپا: 2004

قهرمانی در جام جهانی باشگاه ها: 2007


یوونتوس

قهرمانی در سری A : ۲۰۱۱ و ۱۳-۲۰۱۲

قهرمانی در کوپا ایتالیا: ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳


افتخارات ملی

قهرمانی در رقابت های زیر ۲۱ سال اروپا: ۲۰۰۰

کسب مدال برنز المپیک: ۲۰۰۴

قهرمانی در جام جهانی: ۲۰۰۶

نایب قهرمان جام ملت های اروپا: ۲۰۱۲

عنوان سوم جام کنفدراسیون ها: ۲۰۱۳


افتخارات شخصی

بازیکن طلایی رقابت های زیر ۲۱ سال اروپا در سال ۲۰۰۰

بهترین گلزن رقابت های زیر ۲۱ سال اروپا در سال ۲۰۰۰

قرار گرفتن در تیم منتخب جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان

دریافت توپ برنز جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان

حضور در تیم فیف پرو ۲۰۰۶

عضویت در تیم منتخب یوفا: ۲۰۱۳

هافبک منتخب سری A : ۲۰۱۲

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج