۱۱۲۲۱۷۳
۶۶ نظر
۵۰۲۲
۶۶ نظر
۵۰۲۲
پ

چند آدمِ شریف این روزها که خبرساز شده‌اند

تصویر پیرمردی که در توفان و زیر باران از نهال درختی محافظت می‌کرد پر بازدید شد؛ نگاهی انداخته‌ایم به چند نمونه دیگر از این آدم‌های شریف

روزنامه خراسان: تصویر پیرمردی که در توفان و زیر باران از نهال درختی محافظت می‌کرد پر بازدید شد؛ نگاهی انداخته‌ایم به چند نمونه دیگر از این آدم های شریف

چند آدمِ شریف این روزها که خبرساز شده‌اند

آدم های شریف را از رفتارشان می توان شناخت. این آدم ها همان کسانی هستند که قصد ندارند خود را خوب نشان دهند بلکه در عملشان به شما ثابت می کنند که فردی لایق هستند. آدم های شریف فقط شبیه حرف های شان هستند. شبیه آن چه به زبان می آورند و عمل می کنند. میان حرف و عمل آن ها تضادی نیست و فرقی نمی کند چه اتفاقی بیفتد؛ آن ها سر حرفشان خواهند بود. این آدم ها آن قدر شریف هستند که برای خوب شدن حال دیگران به خودشان سختی بدهند. روز گذشته تصویر یکی از این افراد شریف در شبکه های اجتماعی دست به دست شد. در این تصویر می بینیم که پیرمردی زیر باد و باران نهال کوچکی را نگه داشته تا نشکند و سایبانی باشد برای نسل های آینده. به بهانه همین تصویر و کار خوب این مرد شریف به معرفی تعدادی از کارهای آدم های شریف کشورمان پرداخته ایم که هرکدام در برهه ای خبرساز شده اند و این ها مشتی از خروار انسان های شریف کشورمان هستند.

چند آدمِ شریف این روزها که خبرساز شده‌اند

ارتش فدای ملت

چند آدمِ شریف این روزها که خبرساز شده‌اند

اسفند سال 97 بود که در گردنه خوش ییلاق استان سمنان به دلیل بارش برف سنگین عده‌ای از مردم گرفتار شده بودند. قرار شد این افراد پس از ساعتی که در مسجد واقع در این گردنه حضور داشتند، به مناطق امن منتقل شوند و ویدئویی از این صحنه منتشر شد که دیدیم یک سرهنگ ارتش به نام محمد حقیقی دو زانو روی زمین می نشیند تا پیرزن‌ها و پیرمرد‌ها روی کمرش پا بگذارند و سوار کامیون شوند. بعد از انتشار این ویدئو، کاربران این حرکت را معنی واقعی ارتش فدای ملت بیان کردند. طرح ها و تصویرسازی های زیادی از این حرکت منتشر شد.

رای یک قاضی علیه خودش

چند آدمِ شریف این روزها که خبرساز شده‌اند

یکی از احکام یک قاضی که بازتاب زیادی داشت، مربوط به حکمی بود که میثم حسین پور دادیار شعبه ۲ دادیاری دادسرای عمومی در فروردین سال ۹۹ صادر کرد. در قسمتی از برگه رای این قاضی نوشته شده: «از معاون محترم دادستان تقاضا دارم با توجه به این که ... استقلال و عدالت قضایی‌ام با دستگیری متهم بدون دلیل مخدوش گردید، رونوشتی از پرونده را به دادسرای انتظامی قضات ارسال تا به تخلفات بنده رسیدگی نمایند... و مقدمات رفتن این جانب به بازداشتگاه پلیس آگاهی را با دادستان محترم فراهم نمایید تا به مدت ۲۴ ساعت در آن‌جا باشم تا شرایط بازداشتگاه را درک کنم». همچنین این قاضی درخواست داد تا یک روز از حقوق ماه آینده‌اش را به متهمانی بدهند که کارگر هستند و به خاطر تصمیم اشتباه او بازداشت شده‌ بودند.

به احترام مدافعان سلامت

چند آدمِ شریف این روزها که خبرساز شده‌اند

از ابتدای شیوع کرونا، افراد زیادی به هر شکلی که توانسته‌اند از عملکرد کارکنان و کادر درمانی بیمارستان‌ها تقدیر و تشکر کرده اند تا هم بخشی از زحمات آن‌ها را جبران و هم دلگرم‌شان کرده باشند که به این کار دلسوزانه خودشان با انرژی بیشتر تا روز شکست کرونا ادامه بدهند. اوایل اردیبهشت سال گذشته هم عکسی از احترام نظامی یک افسر ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران به یکی از اعضای کادر درمان بیمارستانی در تربت حیدریه منتشر و موجب به را افتادن موجی از تحسین و قدردانی کاربران شد . کاربران این اقدام شجاعانه و زیبای افسر ارتش را کاری درخشان و فهیمانه بیان کرده بودند.

شهروند با وجدان

چند آدمِ شریف این روزها که خبرساز شده‌اند

در همه شهرهای کشورمان آدم های دلسوز، با مسئولیت و با وجدان یافت می شوند اما حرکت شهروند ۶۰ ساله اهل شادگان در مهر سال گذشته بازتاب زیادی پیدا کرد. این پیرمرد ۶۰ ساله روزانه به صورت خودجوش با گاری چهار چرخش به سراغ چاله های خیابان های شهرش می رود و برای این که خودروی مردم آسیب نبیند آن ها را با سیمان پر می کند. او خودش در گفت و گویی علت این کارش را این گونه بیان کرده که روزی جلوی چشمانم موتور سواری در گودال به جا مانده از آسفالت شهرداری افتاد و دست و پایش خونی شد و من بعد از آن تصمیم گرفتم کیسه سیمان را به قیمت ۲۰ هزار تومان و همچنین شن خریداری کنم و هرجا در وسط خیابان و محل تردد سریع خودروها باشد از هزینه شخصی خودم پر کنم.

آزادی زندانی با حقوق سربازی

چند آدمِ شریف این روزها که خبرساز شده‌اند

کار بزرگ یک سرباز هنگ مرزی که با حقوق سربازی اش در بهمن سال 99 یک زندانی را آزاد کرد، بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی داشت. رضا نوازش، سرباز هنگ مرزی استان کرمانشاه، در پایان دوره سربازی با پولی که از حقوق سربازی پس‌انداز کرده بود، یک زندانی را که برای بدهی در حبس بود آزاد کرد. او درباره این کارش گفته: «دوری از خانواده و دلتنگی‌ها، مسائل سخت دوران سربازی است که سبب می‌شود گاهی در تنهایی خود به بسیاری از چیزها فکر کنید و همین تنهایی باعث شد که تصمیم بگیرم از حقوق سربازی ام برای یک کار خیر قدمی بردارم و زندانی را که به واسطه بدهی مالی، چند سال به دور از فرزند و همسر خود در زندان است، از بند آزاد کنم تا به آغوش گرم خانواده بازگردد.»

تدریس به کودکان کار افغانستانی

چند آدمِ شریف این روزها که خبرساز شده‌اند

در دوران کرونا که بسیاری از کودکان به خاطر نداشتن امکاناتی از جمله تبلت و موبایل از ادامه تحصیل به صورت آنلاین بازماندند، معلمانی بودند که خطر کرونا را به جان خریدند. یکی از آن ها حسن گلچین معلم دزفولی است که با حضور در کنار خیابان به کودکان کار افغانستانی‌ ساکن دزفول درس می‌دهد. به جز او معلمان دیگری هم مثل فرحناز عاقل هستند که در پارک به کودکان مهاجر افغانستانی درس می دهند.

برای ایران

چند آدمِ شریف این روزها که خبرساز شده‌اند

در 20 فروردین امسال، ویدئویی از اقدام زیبا و خیرخواهانه یک هموطنِ نوع دوست برای جلوگیری از بروز حادثه در اتوبان منتشر شد که واکنش های زیادی را به همراه داشت. در این ویدئو می بینیم که یک جوان در یک اقدام زیبا برچسب‌های شبرنگی خریداری کرده و به تیر چراغ راهنمایی واقع در خروجی کندرو اتوبان آیت ا... سعیدی می چسباند تا مانع برخورد خودروهای عبوری به تیر چراغ شود و خدایی نکرده جان رانندگان به دلیل دید کم به خطر نیفتد.

وظیفه شناسی پلیس در سیلاب

چند آدمِ شریف این روزها که خبرساز شده‌اند

تصاویری از یک مامور با لباس نظامی که تمام بدنش را گل و لای گرفته ولی بازهم در حال امداد رسانی به دیگران است در ۲۰ اردیبهشت امسال بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی داشت. ماجرا از این قرار بود که در پی سیلاب در محور سنخواست به بجنورد، ستوان دوم خداداد فاخر از ماموران فداکار و وظیفه شناس پلیس جاجرم به یک دستگاه پراید و کامیون که در سیلاب گرفتار شده بودند، نزدیک می شود و با جانفشانی و قبول خطر غرق شدن در سیلاب، سرنشینان کامیون را از خودرو خارج و به مکان امنی منتقل می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      چقد اول صبحی حالم خوب شد
      خداوند حافظشان باشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا چه حس ناب و قشنگی.امیدوار شدم.هنوزم دنیا جای قشنگیه با وجود این افراد نازنین و یه سریا که واقعا گلن اما تو چشم نیستن

      • بدون نام

        منهم واقعا حالم خوب شد و به انسانیت امید وار شدم ، آنچه از دل براید لاجرم بر دل نشیند

      • کارگر مظلوم

        خدا خیر و برکت بدهد به کسانی که خالصانه و دلسوزانه برای ایران و ایرانی و برای سربلندی ایران زحمت میکشند و تلاش میکنند

      • بدون نام

        آدمای با کیفیت ، آدمایی که بودنشون بهتر از نبودنشون هست و اضافه نیستن.آدمایی که تنها هنرشون غر زدن و طلب کاری نیست و هنر دیگری هم دارن.آدمایی که میشه بهشون گفت آدم، بر عکس اکثریت.

      • بدون نام

        مردم دزفول خیلی نیکو کار و خیر هستند
        دوستان و گروه دارم که دزفولی هستند واقعا دست به خیر و یاریگر هستند
        من دزفولی نیستم

      • فامیل دور

        خدا همه گی شون رو خیر بده.. کاش از اون سرهنگی که با دوربین پلیس راهنمایی دید کیف پول مسافر افتاد زمین و پیگیری کرد تا کیف پول به مسافر برسه هم مطلب میزاشتید...

    • فاطمه

      تشویق شما و دیگران برای دنیای این افراد است. خوشا به حال این نازنینان در آخرت و در پیشگاه عدل خداوند پاداش دهنده. خوشا بحالشون واقعا. خدا به همه ما توفیق دست و عمل خیر عنایت بفرماید

      پاسخ ها

      • نامnaser

        خانوم فاطمه کاش علی الحساب پاداش خوبی به این عزیزان میدادن اخرت روکسی ندیده

      • cactus

        امسال اولین سپت حال خوب کنی بود که از برترین ها دیدم..بنازم به این مردم نازنین بنازم

    • بدون نام

      ما شریف تر هم از اینها داریم
      برای نمونه اون مسولی که خوابیده کیش واز گرفتاری مردم شهرش در سیل اونم در عید خبر نداره
      یا مسئولی که واسه عکس گرفتن تا سینه میره تو آب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین

      • بدون نام

        بهتره حس این عکسها و کار شریف این افراد رو با یادآوری مشکلات کشور و مسئولین تلخ نکنین

      • بدون نام

        دیگه خرابش نکن حال خوبمونو

      • فامیل دور

        یا اون مسولی که شهرش غرق در سیلابه و اون تو مسافرت خارج از کشوره و برنمیگرده تا اینکه وزیرکشور اخراجش میکنه و وقتی برمیگرده میاد تهران و یه شغل راحت دیگه میگیره هم نام میبردن..

    • بدون نام

      درودب مردم ایران

    • کاظم

      بسیار زیبا
      دم همشون گرم
      تو این وانفسایی که هیچکس دلیلی برای انسان خوب بودن نداره
      این آدما خیلی ارزشمندن

    • بدون نام

      واقعا اگه چهارتا مسئول مثل اون آقای 60 ساله داشتیم یا اگه هممون طرز فکر اون آقا رو داشتیم الان اوضاعمون این نبود

    • کوثر

      ای کاش یکی از اینا تو انتخابات شرکت کنه.
      خودم بهش رای میدم

      پاسخ ها

      • مینا

        برای انتخابات رجال سیاسی رو میارن که اونا هم متاسفانه این مدلی نیستن

      • رای بی رای

        اره بخدا ای کاش یکی از اینا ریس جمهور میشد همه یک صدا رای میدادیم اونوقت میدیدم ک ایرانمان جای خوبیست برا زندگی نه این جهنمی ک برامون درست کردند

    • بدون نام

      اینها را بابد در کتاب ها نوشت ‌عزت و شرف جامعه این افراد هستند.. لطفا مسئولین ملاحظه بفرمایید.

    • بدون نام

      زنده باد

    • بدون نام

      زنده باد....

    • بدون نام

      اگه این دیدگاه و تفکر کمک به همنوع در جامعه خصوصا مسئولین پدیدار بود، مملکت گلستان می شد

    • عیاری

      ما مردم ایران خیلی خوبیم به شرط اینکه منفعت طلب نشویم و وطن پرست باشیم و مسئولین بی کفایت را الگو قرار ندهیم

    • محسن

      چه حس خوبی داشت خوندنش..

      ممنونم

    • بدون نام

      زنده باد ارتش ایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از کی تا حالا لباس سرهنگ ارتش سبز بوده و کلاهش شبیه کلاه سپاهیهاست. تصویرساز بی‌دقت دقت کن. در ضمن اون تنه درخت هم صدرصد شکسته چون از پایین گرفته شده.

    • بدون نام

      انجام چنین کارهایی خیلی زیباست و در مقابل چنین افرادی باید سر تعظیم فرود آورد

    • بدون نام

      درود درود تمام بشریت برشر فشان

    • بدون نام

      هر کشور دیگه ای بود به اون آقای 60 ساله سمت شهرداری اون شهر رو می دادن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثلا کدوم کشور

    • بدون نام

      زنده باشن ...

    • بدون نام

      چقدرخوب کارهای نیک هم وطنان خودمون رانشردادی همیشه ازخارجیها تعریف میکردی.کشورخودمونو عشقه

    • بدون نام

      همشون عزیزن

    • بدون نام

      اينقد انرژي مثبت زياد بود كه حتي ديدن تصاوير و خووندن مطالب هم حال خوبي به ادم ميده

    • هاویر

      نمونه هایی از انسانیت ب معنای واقعی
      کاش همینارو تو کتابای درسی بگنجونن
      تا نسل فهیمی تربیت بشه برای فردای ایران

    • علیرضا

      خداروشکر که هنوز ایرانمان از شرافت تهی نشده است‌..حالم خوب شد..
      کاش کاندیدهای ریاست جمهوری هم یاد میگرفتند.

    • بدون نام

      اینها الگوهاشون مسئولین مملکت هستند

    • بدون نام

      این خود ما هستیم ک باید ب داد همدیگه برسیم و ب هم کمک کنیم و منتظر این مسئول های بی لیاقت نباشیم،ملت ها هستن ک ملتهارو نجات میدن

    • بدون نام

      انسانیت هنوز زندس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زنده باد انسانیت چه احساس خوبی داشتم کاش همه خبرها اینشکلی بودن عالی عالی زنده باد

    • چ چ

      بیاییم ماهم کاری کنیم که ثبت وثوابمان شود

    • بدون نام

      احسنت به اینان.دردوبلاشون بخوره توسر کسانی که میتونن وهیچ کاری برا هیچ کس انجام نمیدن .خدایا قاضی تویی.

    • بدون نام

      حتماً پاداش از از جانب خداوند متعال برایشان در نظر گرفته شده

    • tris

      درور بر شرف و انسانیتشون

    • بدون نام

      چندین ساله که این ملت دنبال این چنین آدم های با شرافتی هستند که سکان دار این کشور باشن.ما که توی این کاندیدا ها پیدا نکردیم اگه شما پیدا کردید به ماهم بگید

    • بدون نام

      بهتره مسئولان ازاین انسانهای شریف یاد بگیرند

    • بدون نام

      باورم نمیشه همچین آدمایی باشه مخصوصا اون قاضی که کارش خیلی قشنگ بود...بعضی آدما برای توجیه کارهای غلطشون هر دروغی سر هم میکنن تا کارشون راه بیفته و انسانیت براشون مهم نیست..دنیا با وجود همچین آدمایی قشنگه..آدمایی باشیم که اگه نتونیم کاری واسه کسی کنیم حداقل برای منافع خود مانع روزی و حقوق دیگران نشیم..

    • هدی

      برترین ها مطالب مثبت مثل این مطلب رو زیاد کنید... حس خوبیه!

    • بدون نام

      كاش هميشه از اين دست مطالب بزاريد به جاى قيافه و تيپ به اصطلاح سلبريتى كه به درد هيچ كارى نمى خورند اين كارها واين انسانهاى وارسته حال آدمو خوب مى كنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        كاش خيلي خوبه

    • بی نام .

      خدا رو شکر به خاطر وجود این انسانهای وارسته در ایران عزیزمون. از این قبیل اخبار زیاد بگذارید تا همه متوجه بشن که خوبی هم زیاده

    • بدون نام

      پس هنوز مردانگی نمرده،،،احسنت،تنتون سالم،دلتون شاد،،،عاقبتتون خیر

    • رضوان

      تو کشور ما پره از همچین آدمایی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشت نمونه خروار هست . موافقم و انسانهای نیک اندیش و نیکوکار ناشناس هستند

    • علی سپهری

      درود بر شرفشان

    • بدون نام

      انشاالله یه روزی بیاد همه انسانها به همدیگه کمک کنن و هر جا یک نفر کمک میخاد یکی برای کمک کردن باشه.

    • بدون نام

      واقعا این مطالبو خوندم انرژی گرفتم چقدر انسانهای شریف ودوست داشتنی وبا مرام ومعرفتی داریم خدایا شکرت مخلص تمام انسانهای شریف
      خدا خیرتون بده اجرتون با امام حسین (ع)

    • بدون نام

      مرحبا

    • بدون نام

      بیش باد

    • بدون نام

      چه حس خوبی دارد خواندن کارهای نیک هم میهنان عزیزم لابلای حجم وسیع اخبار بد'.

    • بدون نام

      هم میشه خبر بد بولد کرد هم خبر خوب هم میشه تفر و نشون داد هم مهربانی و فرهنگو و مهربانی را مهم اینه که فکر مردم به چه سمتی تمرکز داده بشه

    • بدون نام

      خدا انشاالله با اولیاالله محشور کنه همشون رو و به ماهم توفیق این چنین کارهای خیر رو رو عطا کنه.

    • بدون نام

      حالم خوب شد
      اجر کار خیرشون همینجوری در جریانه، یکبار وقتی خود کار رو انجام دادن و در ادامه برای زنده کردن انسانیت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج