۱۱۹۰۵۲۸
۵۱۰۳
۵۱۰۳
پ

سردار طلایی در کانادا؛ چه سفرهایی؟ چه مسافرانی!

در چند روز گذشته خبری با عنوان «مهاجرت سردار طلایی به کانادا» همراه با تصاویری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که علی‌رغم تکذیب سردار سابق، هنوز محل بحث و جدل‌های بسیاری در فضای شبکه‌های اجتماعی است.

برترین‌ها: در چند روز گذشته خبری با عنوان «مهاجرت سردار طلایی به کانادا» همراه با تصاویری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که علی‌رغم تکذیب سردار سابق، هنوز محل بحث و جدل‌های بسیاری در فضای شبکه‌های اجتماعی است. ماجرا از چند جنبه قابل توجه است؛ یکی این که به هر حال جناب سردار طلایی سال‌های حساسی را در تهران، فرمانده پلیس بوده و برخی کاربران با یادآوری برخی اتفاقات دهه‌های گذشته به سفر سردار طلایی کنایه زده‌اند، برخی دیگر از جنبه‌ی پذیرندگی کانادا به ماجرا پرداخته‌اند و حتی برخی کاربران به این مساله انتقاد کرده‌اند که چرا کانادا برای پذیرش برخی استعدادهای ناب سخت‌گیری می‌کند و برای منصب‌داران فعلی و سابق الگوهای دیگری دارد.

به هر حال عمده نظرات انتقادی است و تکذیب و توضیح سردار طلایی هم انگار کفایت نکرده، در اینجا صحبت‌های سردار طلایی و واکنش برخی کاربران(به شکل محدود و دست‌چین شده) را گذاشته‌ایم، به هر حال با خواندن واکنش‌ها شاید به شناخت واقعی‌تر از تمایلات و تمناهای مردم داشته باشیم.

سردار طلایی در کانادا؛ چه سفرهایی؟ چه مسافرانی!

اما ماجرا از توییت عبدالله عبدی، خبرنگار مستقل آغاز شد. عبدی در توییت خود نوشته بود: «بر اساس عکس‌ ها و فیلم به دست رسیده مرتضی طلایی ، نایب رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران و رئیس پلیس سابق تهران بزرگ که در سال هشتاد و پنج با درجه نظامی سردار سرتیپ دوم پاسدار بازنشسته شده بود اکنون در کانادا اقامت دارد و به زندگی مشغول است.»

بعدتر سردار طلایی در گفت‌وگوی سفر به کانادا را تائید کرد اما از انتشار دهندگان خبر به شدت انتقاد کرد که چرا در زندگی شخصی او دخالت کرده‌اند این مصاحبه هم بازتاب وسیع و انتقادات زیادی را در پی داشته است.

سردار طلایی به دیده‌بان ایران گفت: مگر مسئله شخصی افراد باید در فضای رسانه‌ای به آن پرداخته شود؟ چرا باید در فضای رسانه من بیایم بگویم که به فلان سفر رفتم یا نرفتم؟ اصلا من صد تا سفر رفتم باید پاسخگو باشم؟ من دارم زندگی خودم را می‌کنم؛ شما باید جواب بدهید که زندگی شخصی افراد به چه کسی مربوط است؟

او درباره پیام یکی از حامیانش به محض انتشار ویدیوی حضورش در کانادا اظهار کرد: دیشب به محض انتشار این خبر یک جوانی به بنده پیام داد که آقای طلایی بنده فکر می‌کردم که تو دیگر با بقیه تفاوت داری اما فهمیدیم که توام دیگر فلانی!

سردار طلایی در کانادا؛ چه سفرهایی؟ چه مسافرانی!

رئیس پلیس سابق تهران بزرگ با ذکر این موضوع که هدف این افراد از بین بردن اعتماد جوانان به من است، گفت: این افراد به دنبال این هستند که اعتماد این جوان‌ها را به من را از بین ببرند! این جوان به کجا باید رجوع کند؟ این مسئله اصلا سطحی نبوده و بسیار عمیق‌تر از این حرف‌هاست. سوالی که باید از دیگران بپرسید را چرا از من می‌پرسید؟ مسافرت من چرا باید افراد حاضر در فضای مجازی مهم باشد؛ سفر رفتن من چرا باید به موضوع رسانه تبدیل شود.»

طلایی با تاکید بر این موضوع که پشت انتشار چنین اخبار برنامه های سنگین چیده شده است، ادامه داد: از نگاه بنده پشت همه این خبرها، یک برنامه‌های به شدت سنگینی چیده شده که متاسفانه هر بار یک نفر را مورد حمله قرار می‌دهند امروز من فردا یک فرد دیگر!

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این موضوع که من یک چهره انقلابی هستم و هدف بی اعتبار کردن من میان مردم است، اظهار کرد: هدف این افراد بی اعتبار کردن افرادی است که میان مردم دارای اعتبار هستند؛ بالاخره مردم من را به عنوان یک چهره انقلابی می‌شناسند به عنوان یک کسی می‌شناسند که به هر حال در دوران مسئولیتم با مردم خوب رفتار کردم، بنابراین با وجود بسیاری از هجمه‌های سیاسی که به ما کردند ما هنوز شجاعت داشتیم و داریم!

سردار طلایی در کانادا؛ چه سفرهایی؟ چه مسافرانی!

اما کاربران در فضای مجازی به این گفت‌وگو و تصاویر منتشر شده واکنش بسیاری نشان داده‌اند:

کاربری در این باره نوشت: حتی سردار طلایی هم دید ایران به درد زندگی نمیخوره ول کرد رفت کانادا بعد شما میگید جوونها بمونن

کاربر دیگر هم نوشت: حالا در کانادا چه خبر همه میرن اونجا

کاربری نوشت: هیچ وقت مخالف مهاجرت نبودم و وطن جایی میدونم که به رفاه اجتماعی بها داده بشه.

دیگری نوشت: در ماجرای سردار طلایی سوال اصلی این نیست که چرا شما به کانادا سفر کردید سوال اصلی این است که دختر شما در کانادا چرا اقامت دارد؟

مرتضی طلائی متولد ۱۳۳۷ در اصفهان، نایب رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران، و رئیس پلیس سابق تهران بزرگ است که در سال ۱۳۸۵ و در زمان فرماندهی اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده ناجا با درجه نظامی سردار سرتیپ دوم پاسدار بازنشسته شد.او نماینده سومین دوره و نایب رئیس چهارمین دوره شورای شهر تهران از (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶) بوده‌است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج