۱۲۰۳۲۹۳
۲۹ نظر
۹۱۷۳
۲۹ نظر
۹۱۷۳
پ

مومنانه‌ترین اعتراف تاریخ؛ کاری از مبدع بارداری با اینترنت

روح‌الله مومن نسب، رییس گروه &#۰۳۹; جبهه انقلاب در فضای مجازی&#۰۳۹; در مصاحبه‌ای که پیشتر با مجله اینترنتی گرانش داشته به موضوع استفاده از اکانت‌های فیک در توییتر خبر داده است. در ادامه این گزارش، برخی از واکنش ها به جدیدترین گفتگوی جنجالی مومن نسب را خواهید خواند.

برترین‌ها:  روح‌الله مومن نسب، رییس گروه ' جبهه انقلاب در فضای مجازی' در مصاحبه‌ای که پیشتر با مجله اینترنتی گرانش داشته به موضوع استفاده  از اکانت‌های فیک در توییتر خبر داده است.

آقای مومن نسب گفته، با نام افراد تاثیرگذار در توییتر که همه 'ضد انقلاب بودند' اکانت مشابه ولی فیک درست می‌کردیم و با آنها شروع به فعالیت می‌کردیم.  او  در این مصاحبه اینکار را 'عملیات روانی نامید که آتش به اختیار انجام داده‌اند'.

مومنانه‌ترین اعتراف تاریخ؛ کاری از مبدع بارداری با اینترنت

او در  نحوه عملکرد این توییت های فیک نیز گفته که، ما این توییت ها را خودمان بازنشر می‌کردیم تا حدی که دوستان این افراد هم فکر می‌کردند واقعی است و آنها هم باز ریتوییت می‌کردند.

این اظهارات مومن نسب با واکنش های پررنگ و متفاوتی مواجه شده است که آنرا تبدیل به یکی از داغ ترین بحث های اخیر کند.

مومنانه‌ترین اعتراف تاریخ؛ کاری از مبدع بارداری با اینترنت

علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری در باره بار حقوقی ساخت اکانت های فیک در اسکان نیوز نوشت:

مطابق مواد ۶،١٢ و١٣ قانون جرایم رایانه‌ای ساخت اکانت فیک به نام دیگران مصداق «جعل هویت رایانه‌ای» است. طبق ماده ۶٩٨ ق.م.ا نیز اقدام یاد شده مصداق نشر اکاذیب می‌باشد.

 اما آیا امکان اینکه همین دست اقدامات توسط ایشان یا گروه‌های مشابه علیه رقبای سیاسی داخلی صورت گرفته باشد وجود ندارد؟ از آنجا که در سال‌های اخیر به کرات همین دست اقدامات علیه جریان‌ها و شخصیت‌ها که با امثال آقای مومن‌نسب زاویه فکری داشته‌اند صورت گرفته، وظیفه نهادهاست است که به صورت روشن در این باره از وی تحقیق کند.

بارداری با دو گیگ اینترنت!!

گفتنی است که روح الله مومن نسب، در گذشته هم سابقه یک گفتگوی جنجالی را داشته است. شرح ساخت اکانت فیک که جدیدترین اظهارات عجیب وی می باشد، باعث شده است که کاربران ماجرای صحبت های او در باره داستان بارداری یک دختربچه با تیتر (بارداری با دو گیگ اینترنت) دست به دست بچرخد. وی در گفتگوی خود می گوید:  ‌«چند روز پیش در مدرسه‌ای رفتم صحبت کنم، دختر ١٢‌ساله‌ای آمد و گفت من باردارم. خواست به پدرش بگویم. دست که دادم ‌فهمیدم پدرش یک کارگر است. شرایط سختی بود. آرام آرام گفتم. این پدر دیگر از جایش نمی‌توانست بلند شود. وقتی خواستم بروم، ‌چهار دست و پا آمد پای من را گرفت و گفت نشانه‌ای نده که من را بشناسند. دختر برایم تعریف کرد که پدرم یک سیم‌کارت برایم ‌خرید.

ولی گفت اینترنت نمی‌خرم، روشن کردم و برایم دو گیگ اینترنت رایگان آمد. رفتم تلگرام، آقا بالاخره پسری آمد و رفت و دیلیت ‌اکانت کرد. الان نمی‌دونم کی بود، کجاست... [بعد از پیام بازرگانی برنامه تب‌تاب وسط این حرف‌ها!] پیشنهاد می‌کنم آقای فیروزآبادی و ‌آقای جهرمی را بیاورید، ببینیم چند دقیقه می‌توانند در چشم‌های این پدر نگاه کنند.»

مومنانه‌ترین اعتراف تاریخ؛ کاری از مبدع بارداری با اینترنت

این ویدیو را در گذشته نه چندان دور حتما زیاد دیدید و شنیدید و ‌درباره‌اش حرف زده شد. به‌خصوص شوخی مهراب قاسم‌خانی که گفت: «آیا مقدار گیگابایت در ایجاد حاملگی تأثیر دارد؟ استفاده از اینترنت ‌نامحدود با آدم چه می‌کند؟ آیا سرعت اینترنت در ایجاد حاملگی موثر است؟ در کشورهایی که سرعت اینترنت بالاست چطور جمعیت را ‌کنترل می‌کنند؟ چه مقدار مصرف روزانه اینترنت را برای درمان نازایی تجویز می‌کنید؟

روح‌الله مومن‌نسب کسی که غیراز این خاطره، چند جمله دیگر هم در این برنامه گفت که کمتر دیده شد.

 ازجمله حواشی آن دوران، حمله به وزیر ‌ارتباطات: «خود مسئول تبلیغ و تشویق می‌کند استفاده از نرم‌افزار خارجی را. بقیه مسئولان شاید توجیه داشته باشند ولی وزیر ارتباطات»، ‌‌«اینستاگرام روی گوشی داشته باشید، نمی‌توانید گناه نکنید. آن‌جا محور دیده شدن است و مثل آنها نباشی، دیده نمی‌شوی»، «قانون ‌صیانت از کاربران فضای مجازی و حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی خیلی قانون خوبی است و امیدوارم نماینده‌های مجلس هرچه زودتر آن ‌را تصویب کنند»، «فضای مجازی دریاست، من بچه‌ام را دوست دارم، دریا هم خوب است، شما دست بچه‌تان را می‌گیرید و پرت ‌کنید در دریا؟» «در اروپا گوشی هوشمند برای زیر ۱۶‌سال ممنوع است» و...

روح اله مومن‌نسب کیست؟

‌«بنده ناتوان و خوار و کوچک و بی‌چیز خدای توانا و بزرگ و پرشکوه و نیرومند، روح‌الله مومن‌نسب که نه! فرزند انقلاب؛ متولد بهمن.» این را خودش در معرفی خودش نوشته است؛ همین و تمام! کل اینترنت را هم شخم بزنید، ‌اطلاعاتی پیدا نخواهید کرد که متولد ۵۹ است، قبلا شرکتی فرهنگی-تبلیغاتی داشته، مجله منتشر می‌کرده و الان «جنبش مردمی ردم» ‌را مدیریت می‌کند که «حرکتی آتش به اختیار از جوانان مومن و انقلابی است و هیچ وابستگی به حزب گروه یا جریان خاصی ندارد»، ‌جنبشی که در ایتا و سروش و البته توییتر فعال است:  «بررسی تخصصی آسیب‌های فضای مجازی و ایجاد مصونیت برای آن با راهکارهای ‌تخصصی و کارشناسی». هیچ اطلاع موثقی از رشته و میزان تحصیلات او در دست نیست. حتی در آخرین مصاحبه چالشی‌اش با هفته‌نامه ‌تماشاگران از بیان تحصیلاتش با برچسب حریم خصوصی امتناع کرد ولی گویا در این سال‌ها پیشرفت داشته که مجری برنامه تب‌تاب ‌چندباری او را «آقای دکتر» خطاب کرد. با این‌حال او را باید محبوب‌ترین کارشناس رسانه و فضای مجازی برای تلویزیون دانست.‌

منتقدی با مک‌بوک آمریکایی

از سمت‌های قبلی او -که شاید عامل این محبوبیت در تلویزیون باشد- همین‌ها کفایت می‌کند؛ مومن‌نسب در دولت پیش از حسن ‌روحانی «معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی»، «عضو کمیته بین‌الملل شورای‌عالی ‌فضای مجازی» و ‌«معاون کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه دادستانی کل کشور» بوده است.‌

گوشی هوشمند اندرویدی به‌روزی هم دارد و یک عدد مک‌بوک خوش‌تراش نقره‌ای (ساخت آمریکا) که روی لوگوی سیب‌گازخورده‌اش ‌را با برچسب‌های ضدامپریالیستی می‌پوشاند. یک گوشی ساده هم دارد که سیم‌کارتش در آن است و تماس‌های روزمره‌اش را رتق و فتق ‌می‌کند.

فعالیت در فضای مجازی

سایتش این روزها واگذار شد و با همان آدرس در اختیار فرد دیگری است! مومن‌نسب صفحه‌ای هم در «لنزور» دارد که همان حرف‌های ‌پیج افسران را در آن مطرح می‌‌کند.

روح‌الله مومن‌نسب -با همه این اطلاعات ناقص و محبوبیت تلویزیونی- در ردیف حسن عباسی و علی‌اکبر رائفی‌پور است. کسانی که ‌سخنران‌های به نسبت خوبی‌اند، اطلاعات عجیب و غریب زیادی در چنته دارند و حرف‌هایشان به طرز عجیبی در بخشی از مخاطبان مورد توجه قرار می‌گیرد.

شخصیت های معروفی که به ساخت اکانت فیک مومن نسب واکنش نشان داده اند

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات در واکنش به اظهارات جنجالی روح الله مومن نسب از فعالان فضای مجازی و حامیان طرح صیانت ، درباره ساختن حساب کاربری جعلی در توییتر به نام افراد تاثیرگذار، در کانال تلگرام خود نوشت: "گروهی به نام اشخاص معروف اکانت جعلی می‌ساختند؛ گروهی دیگر هم همین مطالب جعلی را در قالب بولتن به مسئولین بی اطلاع از فضای مجازی ارائه می‌کردند.»

مومنانه‌ترین اعتراف تاریخ؛ کاری از مبدع بارداری با اینترنت

به تازگی ویدیویی از روح‌الله مومن نسب از حامیان طرح صیانت از فضای مجازی منتشر شده که در آن توضیح می‌دهد که به اسم افراد تاثیرگذار ضدانقلاب توییتر اکانت فیک می‌ساختند و شروع به فعالیت می‌کردند.

جلال رشیدی  کوچی نماینده مجلس یازدهم هم به اظهارات روح الله مومن نسب"دبیرکل جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی" واکنش نشان داد و نوشت: ‌ساخت اکانت فیک به اسم افراد ضد انقلاب نه یک حرکت هوشمندانه مبتنی بر جهاد تببین، بلکه یک اشتباه استراتژیک و پنجه کشیدن بر اعتماد مردم است.

مومنانه‌ترین اعتراف تاریخ؛ کاری از مبدع بارداری با اینترنت

آقای مومن نسب ۱۹ می‌گیرند!

محمد مهاجری: میخواستم یک نمره بیست زیبا به آقای مومن نسب بدهم به خاطر این صداقت و صراحت، اما یک غلط داشتند و متاسفانه نوزده می گیرند!

غلطشان هم این بود که همانطور که ایشان می دانند و ما هم می دانیم، این کارها خودجوش نبودند و نیستند.

مومنانه‌ترین اعتراف تاریخ؛ کاری از مبدع بارداری با اینترنت

ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب هم به گفته های مومن نسب اینطور واکنش نشان داده است:

این که بنام دیگران اکانت درست می کردند، اسمش آتش به اختیار نیست.

فرهیختگان نیز قلم به دست گرفت و گفت: ویدیویی از «روح‌الله مومن نسب» از طرفداران سفت‌ و سخت طرح موسوم به «صیانت» منتشر شده که در آن توضیح می‌دهد، ما به اسم افراد تاثیرگذار ضدانقلاب توییتر اکانت فیک می‌ساختیم و شروع به فعالیت  می‌کردیم.

وی با افتخار می‌گوید این یک عملیات روانی بود که آتش به اختیار انجام می‌شد و  بعد ادامه می‌دهد: این به‌خاطر تأثیرگذاری روی ریل تایم گوگل بود.

 احتمالاً این آقا همان‌طور که نمی‌داند گوگل ریل تایم نداشته و ندارد. همان‌طور هم نمی‌داند اثرگذاری در فضای مجازی چیست و آتش به اختیار چه مفهومی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن امانی

      واقعاً خجالت آور هست که همه چیزمان با جعل و فیک یه عده ای بنده بی خدا در مسیر بی اخلاقی قرار گرفته

      پاسخ ها

      • ناشناس

        حالا به این یارو کار ندارم منافقین جیره خوار شبانه روز این کار رو تکرار میکنن ، همیشه شعبون یه بارم رمضون

    • ناشناس

      کثیف ترین کار و اعتراف

    • ناشناس

      با همین کارا روی مخ همه میرن

    • ناشناس

      نمونه اش زیاد زیر همین پستا کامنتا حرف های چرت تکراری نمونه اش دفاع چرت از پوتین و روسیه

    • ناشناس

      مردم فهمیدن دستشون رو شد وگرنه اعتراف نمیکرد

    • ناشناس

      جالبه همین ادم ها هنجار شکنی تعصبی میکنند فضای مجازی رو هم تخریب میکنند از همون مجازی هم سو استفاده میکنند به گند میکشن

    • ناشناس

      این اصلا کی هست توی همه چی نظر میده دستش انقدر بازگذاشتن

    • ناشناس

      با امثال ایناست وضع ایران این شده دیگه اعتبار پاسپورت رو صفر کردند

    • ناشناس

      خجالت هم نمی کشید

    • ناشناس

      هیچ وقت اعتمادی نبوده به اصولگراها این هم نمونه شاهکارشون

    • ناشناس

      کاسبان تحریم دلال دارو واکسن ارز ند همشون

    • ناشناس

      شرم آوره

    • ناشناس

      احسنت . ضمن آن که جالب ترین نظر هم نظر مهاجری بود .

    • ناصر الدین شاه

      همه چیزمان به همه چیزمان میآید.

    • ناشناس

      میلیاردها تومن بودجه های فرهنگی بخور بخوراش همین جاهاست

    • محمود

      کسی که به دروغ گفتنش افتخار میکنه آدم بی شخصیتیه و نباید ذره ای بهش اعتماد کرد

    • ناشناس

      بودجه فرهنگی کشور صرف این آدم های بیسواد و دروغگو می شه

    • ناشناس

      گل گفتی

    • ناشناس

      دقیقا

    • .........................

      چیزهایی که تو دنیا شرم اور وقبیحه در ایران حسن وافتخار ه

    • میثم قاسمی

      اینو یه نوار مغز بگیرید

    • ناشناس

      نسبت دادن دروغ به دیگران و سوء استفاده از همان دروغ ساختگی علیه خودشان این است انقلابیگری ؟

    • ناشناس

      ظریف جونت این کارو کرد

    • مهدی

      مجبور بوده حرف خودشون رو از این طریق اعلام کنه چون می دونه نظرات مخالفان همه توسط مردم خریدار داره کلی اگه از مسئولی حرفی بزنه مردم اصلا قبولش ندارن همین که قبول کرده جریان مخالف اینقدر نفوذ محبوبیت داره که برای پیش مقاصدش باید از زبون اون ها جرف بزنه خودش خیلی خوبه

    • احمد

      وای به حال ما که ایشون مسئول و سخنران هست
      معلوم نیس اصلا دیپلم داره ؟
      با همین کارای آتش به اختیار صاینت را غالب کردین به ملت

    • ناشناس

      نمونه اش زیاده ، دفاع چرت از آمریکا

    • ناشناس

      ربط گودرز با شقایق

    • خدا

      یه سری افرادی توی این سیستم هستن که رسما رد دادن،بدتر اینکه طرفدارهم دارن که به اونا نمیدونم چی بگم!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج