۱۲۰۹۲۳۴
۴۱ نظر
۱۱۶۳۱
۴۱ نظر
۱۱۶۳۱
پ

کدام بازیگران مشهور باید دستمزد «شهرزاد» را برگردانند؟

پولشویی، سینما و محمد امامی، ماجرا از امامی شروع نشده و با او هم تمام نمی‌شود، سینما اساسا محل خوبی برای شست‌ و شوی پول‌های آلوده بوده و اما ماجرای امامی خیلی دراماتیک شده.

برترین‌ها: روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه از محکومیت محمد امامی تهیه کننده سریال شهرزاد و چند متهم دیگر بانک سرمایه به مجموعاً ۱۷۰ سال حبس خبر داد.

کدام بازیگران مشهور باید دستمزد «شهرزاد» را برگردانند؟

محمد امامی به جرم اخلال کلان در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس و رد مال، انفصال از خدمات دولتی، سید احمد هاشمی شاهرودی به ۱۰ سال حبس و رد مال، شهاب الدین قندالی به جرم معاونت در اخلال در نظام اقتصادی به ۱۲ سال و ۶ ماه حبس محکوم شدند.

پیشتر و در جریان برگزاری دادگاه محمد امامی، تهیه کننده سریال شهرزاد در چهارمین جلسه ی دادگاه خود گفته بود: «من به بیت‌المال یک ریال بدهکار نیستم که هیچ طلبکار هم هستم!»

پولشویی، سینما و محمد امامی، ماجرا از امامی شروع نشده و با او هم تمام نمی‌شود، سینما اساسا محل خوبی برای شست‌ و شوی پول‌های آلوده بوده و  اما ماجرای امامی خیلی دراماتیک شده. اسم‌هایی که به میان آمده و اصلا همان سریال شهرزاد انقدر پیچ و تاب دارد که تا سال‌ها می‌شود درباره‌‍اش حرف زد و نوشت، مثلا شما تصور کنید ترانه علیدوستی در آن سریال ربوده و به هر حال دستمزدی گرفته که حالا محرز شده آلوده است، ترانه از جمله باپرستیژ ترین بازیگرهای وطنی‌ست و خب از او توقع می‌رود راجع به این موضوع کاری کند و هنوز خبری نیست از آن طرف مثلا شهاب حسینی که جلوه‌های پیامبرگونه‌اش در این روزها شدت گرفته و خب نمی‌شود که شترسواری دولا دولا.

کدام بازیگران مشهور باید دستمزد «شهرزاد» را برگردانند؟

اضافه کنید محمدحسین خان مهدویان را که همین چند روز پیش از عدالت در پخش تیزرهای تلویزیونی حرف میزد و اینو چی میگی آقا محمدحسین؟ در این میان البته از تلاش بی‌وقفه دسته خستگی ‌ناپذیر پوریا ذوالفقاری، نادر فتوره‌چی و نیما حسنی‌نسب نباید گذشت که در تمام این سال‌ها بی‌وقفه روی پرونده امامی تمرکز کردند و حالا شد آن چه باید میشد، این ماجرا ادامه خواهد داشت، چه شرکا سکوت کنند و چه شجاعت اظهار نظر داشته باشند و اتفاقا گره سینمای ایران هم همین جاست پول‌های بی‌مسئولیت و آلوده‌ای که آثار تولیدی را بی‌رمق می‌کنند و خب وضعیت سالن‌ها را هم که می‌دانید در اینجا نگاهی به ماجرای امامی داشته‌ایم، همراه باشید.

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینما است که در سال‌ های اخیر نامش با فساد کلان اقتصادی در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه گره خورده بود. او در سال‌ های اخیر چند باری به همین اتهام بازداشت شده بود.

«تابو» خسرو معصومی، «ابد و یک روز» سعید روستایی، «خوب بد جلف» پیمان قاسم‌خانی و «کاناپه» کیانوش عیاری با سرمایه ی او ساخته شده‌ اند.

او در ساخت سریال محبوب «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی نیز به عنوان یکی از تهیه کنندگان فعالیت داشت. هادی رضوی نیز که از محکومان پرونده ی فساد در بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان است، تهیه کننده ی دیگر سریال شهرزاد بود. رضوی به خاطر این پرونده به ۲۰ سال حبس محکوم شد. محمد امامی و هادی رضوی به عنوان نماد‌های فساد در سینما معرفی می‌ شوند.

کدام بازیگران مشهور باید دستمزد «شهرزاد» را برگردانند؟

در جلسه ی دوم دادگاه محمد امامی کیفرخواست مفصل وی توسط رسول قهرمانی، نماینده دادستان قرائت شد. او به همراه امیر فرزان راد در این پرونده محوریت دارند.

در این کیفرخواست آمده بود: «متهم ردیف اول محمد امامی، تهیه کننده فیلم و سریال متهم است به اینکه از طریق نفوذ در مدیران وقت بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت‌های وابسته به نهاد‌های مزبور و از مجرای پرداخت رشوه موفق شده است مبالغ قابل توجهی را در پوشش دریافت تسهیلات و ضمانت نامه و یا قرارداد حق العمل کاری از نهاد‌های مزبور برای شبکه منسوب به خود خارج کند.»

واکنش‌ها به محکومیت تهیه‌کننده شهرزاد

پوریا ذوالفقاری در این رابطه می‌نویسد: نکته شاید کمتر گفته و دیده شده درباره بحث ورود پول‌های مشکوک به سینمای ایران این است که در این سال‌ها هیچ یک از روسای سازمان سینمایی و هیچ یک از وزرای فرهنگ و‌ ارشاد و هیچ یک از متولیان خانه سینما با وجود همه هشدارها و طرح پرسش‌ها، درباره‌اش موضع جدی نگرفتند و ذره‌ای کنجکاوی و نگرانی نسبت به درستی یا نادرستی خبرهای از هم پاشیدن بنیادهای اقتصادی و اخلاقی حوزه تحت مدیریتشان نشان ندادند. نهایتا برای خالی نبودن عریضه کل بار را روی دوش دستگاه قضایی گذاشتند که «ببینیمقوه قضاییه چه می‌گوید.» انگار موضع گیری انها تضادی با رسیدگی قضایی داشت!» اگر سری به صفحات این مقامات فرهنگی و سینمایی بزنید، می‌بینید درباره تمام رخدادهای سیاسی و اقتصادی و ورزشی داخلی و منطقه‌اس و جهانی و حتی درباره وضعیت بشر در قرن ۲۱ توییت و پست نوشته‌اند و حرف زده‌اند!

کدام بازیگران مشهور باید دستمزد «شهرزاد» را برگردانند؟

 

حامیان سید محمد امامی چه کسانی بودند؟

در همان دورانی که حواشی مربوط به پرونده پولشویی محمد امامی در اول راه بود، نادر فتوره‌چی؛ نویسنده و روزنامه‌نگار، در صفحه شخصی اینستاگرام خود بیش از بیست متن را در رابطه با «شهرزاد» بارگذاری کرد که اغلب از عوامل آن مانند رضا کیانیان، ترانه علیدوستی و محمدهادی رضوی سوالاتی را درخصوص نحوه سرمایه‌گذاری، میزان دستمزدها و علت حضور بازیگرانی که پس از دستگیری محمد امامی به این فیلم پیوستند، به تحریر درآورده است.

کدام بازیگران مشهور باید دستمزد «شهرزاد» را برگردانند؟

نیما حسنی نسب، منتقد سینما درباره سکوت ترانه می‌نویسد: قطعا و طبعا اصالت و واقعیت و تداوم صحیح جریان «می‌تو»ی داخلی و حقانیت ترانه علیدوستی برای لیدری یا حضور در صدر تصمیم‌گیرندگان و متولیان چنین جریان عمیقا اخلاقی - انسانی، بستگی به تام و تمام به واکنش و مواجهه او و نسبت با یک جریان پیچیده ناسالم اقتصادی دارد.

شهاب حسینی نیز با توجه به ویدئوی اخیری که از خود منتشر کرده و با لفاظی‌های عرفانی، خود را مبری از هر آلودگی می‌داند. او که به تازگی از ایفای نقش در سینمای ایران خداحافظی کرده تاکنون به جز کمپین «آری به شهرزاد» و دفاع از سیدمحمد امامی حرکت برجسته دیگری انجام نداده و خب این پرونده هنوز هم ابهامات بزرگی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      خوب چی بگن وقتی با هم میخورند ؟

    • ناشناس

      اگر بالاتر از دستمزد عرف گرفته اند میتوان راجع به این مسئله صحبت کرد.در غیر اینصورت پول کارشون را گرفته اند.

    • محمد

      طرف کار کرده پول گرفته چه حرفیه اخه حال اینو داره یه راننده تاکسی یه دردو برسونه به راننده تاکسی بگی این دزده پول کرایشو باید برگردونی مجانی برسونی

    • ناشناس

      اوه اوه ترانه علیدوستی که به دروغ میگفت زنان در ایران نمیتونن شنا کنن و وقتی سلحشور میگفت سینما فساد اخلاقی داره بهش میگفت ساکت باش و سینما رو به حال خودش رها کنه و حالا فمنیست شده ، با مختلسین هم همکاری داشته؟ خب فمنیست غیر از این نمیشه.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        این سلبریتیها،چقدرآدمهای کثیفی هستند!درهرموضوع وبحث مربوط به کج دستی ودزدی همین فمنیست نیم مترزبانش بودامااینجادررابطه بااین پولهای کثیف وپولشویی که کاملاخبرداشته،لالمونی گرفته!

      • ناشناس

        جالب اینجاست که علیدوستی چون دو تا حرف در حمایت از بانوان زده شده بازیگر با پرستیژ بالا اما شهاب حسینی که دو تا حاشیه براش درست کردن شده بازیگر بدرد نخور ... در حالی که داریم میبینیم کی افتخاراتش بیشتر از کیه ... جمع کنید این مطالب خنده دارتونو

    • ناشناس

      شهاب حسینی باید پولشو بده نچسب

    • ناشناس

      بانک ها عامل فساد شدن

    • ناشناس

      پنج میلیون وام نمیدن جوونا بعد میلیاردی میدن خودی شون

    • ناشناس

      کی بهش پول داده کی مجوز داده به بانک که مدیر هیات مدیره بانک رو گذاشته

    • ناشناس

      بانک دی آینده تعلیق شده در بورس چند ماهه اگر مشکل داشتند چرا محوز افزایش سرمایه داد بعد چهار ماه هم تعلیق کنه سهامدارش چه گناهی کرده

      پاسخ ها

      • ناشناس

        گناه سهامدارش اینه که یا آدم ساده لوحی بوده یا طماع. بورس بازار بسیار پرریسکی هست در تمام دنیا از جمله ایران.

    • ناشناس

      بانک ها و خودرو سازها زیان ده هستند

    • احمدی نژادی

      اون از سعید امامی اینم از محمد امامی فکر کنم مشکل از فامیلیشون باشه شاید یه رابطه فامیلی دوری دارن و ژنشون خراب بوده

    • ناشناس

      فرض کنید یه نفر واسه پولشویی بره یه تیم فوتبال بخره
      حالا مربیان و بازیکنای اون تیم چه گناهی کردن
      بازی کردن پولشونو گرفتن

      پاسخ ها

      • .

        اگر شما پول بگیرید و ندانید که از راه نادرست بدست امده اشکال نداره اما حالا که بازیگران فهمیده اند این پول مشکل دارد راضی به برگشت پول نیستند و این به شدت مشکل دارد و نمیشه گفت بازیگر بازی کرده و پولشو گرفته .
        اگر هم قبل از بازی میدانستند این پول مشکل دارد که دیگر باید پاسخگوی خدا باشند .
        در پاسخ به کسی که گفت اگه کسی از حرام خور پول بگیرید ایا پولش هم حرام است ؟ بله پولش حرام است
        کارگر وقتی میداند پولی که دارد میگیرد از راه حرام بدست امده به شدت باید پرهیز کند
        یکی از امامان به خانه شخصی دعوت شدند و سر سفره نشستند ایشان تا پایان مهمانی از غذا ها نخوردند هنگامی که علت را از ایشان جویا شدند فرمودند من هرچه دراین سفره نگاه میکردم فقط خون بود . گویا پول آن غذاها از حرام و دزدی تهیه شده بود

        شما گناهکارانی هستید که برای لاپوشانی کار خود هر دلیل و بهانه ای می آورید و بدانید خوردن مال حرام چه از نزد خود و چه از دیگران در اخرت شکم هایتان را پر از آتش میکند .

      • ناشناس

        دوست عزیزی که قضاوت میکنی و نصیحت می‌کنی و نقل حکایت می‌کنی
        سوال درست این است که آیا شما در شرایط مشابه باشی و برای پیمانکاری که خبر نداری پولشو از چه راهی به دست آورده٫ کاری رو انجام بدید
        آیا راضی هستی دستمزدت رو عودت بدی؟

      • حمید

        پس دیگه کارگری که سر فلکه ایستاده هم پیش از این که بره توی یه خونه بنائی اول باید بره شجره نامه صاحب خونه رو دربیاره ببینه چه کاره است و پولشو از کجا آورده

    • مجیدم

      به بازیگران چه ربطی داره. اونا کار کردن و دستمزدشون رو گرفتن. اگر بالاتر از قرارداد گرفتن حرفی هست وگرنه کار خلافی نکردن
      مثلا اگه یه کارگر بره خونه یه حروم خور کار کنه و مزدشو بگیره چون صاحب کار پولش حرومه دلیل نمیشه مزد کارگر هم حروم باشه
      به همه چی الکی گیر ندین دیگه

    • مننمنم

      البته که اون کارگر مثل اینها ادعایی بر الگو بودن واسوه نشان دادن خود نداردویه عالم خود ستایی

    • ناشناس

      اون موقع که سریال میخواست ساخته بشه کجا تشریف داشتید

    • ناشناس

      حالا پرتقال فروش و پیدا کردی برای مردم چکار کردي

    • امید

      دامااد آقای ....

    • ناشناس

      مثل اینه که بگیم رئیس بانک یا اداره ای اختلاس کرده و میلیاردی پول بالا کشیده و زیر دستاش و کارمندان رو باید جریمه کرد و پول حقوقشون رو باید برگردونن.. آیا چنین چیزی ممکنه..

    • ناشناس

      اگه اینه تو مملکت ما صدها رئیس و رؤسا و وزیر و مدیر اختلاس و رانت خواری و اینا انجام دادن.. حالا باید یقه زیر مجموعه اونا رو بگیریم..!!!!! این بازیگران کارشون رو انجام دادن و پولش رو گرفتن..

    • ناشناس

      بازیگرا کارکردن حقشونو گرفتن چه ربطی داشت این چرت و پرتا که نوشتید

    • Setareh

      به بازیگر ربطی نداره . مگه کاملا خبر دارن که پول ها از کجا میاد !! تهش هم سریالی بود که همه راضی بودند ...

    • قوخازواره

      عجب سرزمینی سگ روول میکنن وسنگ رومیبندن
      اون مدیروکارمندبانک که رشوه کلان گرفتن وتسهیلات غیرقانونی به اینادادن روچرا محاکمه نمیکنید؟

    • سیا

      می ترسم... وحشت دارم.... می خوام برم... انگار.... خیلی... ترس بر من غلبه کرده

    • ناشناس

      اگر با بازیگران این سریال مشکل دارید رک و راست بگید طرف کار کرده، این سریال هم اون موقع کلی فروخت الان پول چی رو پس بدن الان کسی پول کثیف داشته باشه باید برن از سوپر مارکت سر کوچه اش هم پول پس بگیرن

    • نرگس

      درست میگن . پول بازیشون گرفتن

    • الان

      اگر راست بگن و واقعا همین باشه
      بازم با اون پول یه فیلم خوب ساختن
      زورشون ب بقیه نرسیده اومدن سراغ اینا

    • ناشناس

      فساد پولشویی مربوط به از ما بهتران هاست.آقازاده ها و وابستگانشان که دستی در درامدهای کثیف دارن

    • ناشناس

      بنظرمن که لازم نیست پولها رو پس بدن، واقعا احمقانه است...پس این آقایون دزد تو این مدت هر سوپر و فروشگاه و پاساژی رفتن باید دولت بره و پولها رو از فروشنده ها بگیره! باید هرچیزی به نام خودشون و خانوادشون هست یا تو این مدت بنام هرکسی کردن مصادره بشه.

    • ناشناس

      چیه این پول؟........

    • ناشناس

      فقط در صورتی اون پول برای این اشخاص آلوده یا به قول معروف حرام است که این بازیگرا میدونستن که پول کثیفی گرفتن و در این صورت باید مولو برگردونن ولی وقتی درجریان نبوده باشن و فقط برای کاری یه قراردادی بستن و طبق اون قرداد کارشونو انجام دادن و پولشونو گرفتن دیگه این بندگان خدا از کجا میدونستن پول کثیفه یا تمیز.

    • ناشناس

      و اگه اینجوری باشه که این همه کارگر یا به قول معروف حقوق بگیر داریم اینا باید تک تکشون برن دنبال اینکه پولی که براش کار کردن و زحمت کشیدن از جایی ام خبر ندارن تمیز یا نه.

    • ناشناس

      هرچه سریعتر پول بازیگرها برگشت داده شود

    • ناشناس

      من هم از اين فيلم ٣٠٠٠ تومن گرفتم
      ايا بايد برگردانم
      حرام نباشه يه وقت

    • ناشناس

      بعیده آدم در محیطی کار کنه و هیچی از مسائل حاشیه ای چیزی به گوشش نخورده باشه!
      به هر حال در همون پرونده قضایی باید بررسی بشه شایدم شده چیزی نبوده!

    • بابک

      ب نظر من ک مردم باید متحد بشند و سینما و این و لوح های فشرده ی خانگی رو رها کنند و تحریم کنند و نه پا تو سینما بذارند و نه لوح بخرند.
      اینها مردم معروف کردند و محبوب و حالا نگاه کنید چطور دزدی و بخور میکنند و چطور فخر میفروشند و زندگی هاشون کردند تو چشم مردم و چطور از بالا ب مردم نگاه میکنند. حیف از ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج