۱۲۵۲۸۵۲
۱۵۵۷۳
۱۵۵۷۳
پ

حامد اسماعیلیون، فراخوان، کاوه شهروز، هواپیمای اوکراینی

فعالیت‌های حامد اسماعلیون در روزهای اخیر شدت گرفته و همین امروز هم او یک فراخوان برای ایرانیان مقیم اروپا داده که در برلین خواهد بود.

روزنامه «فرهیختگان» در گزارشی درباره نسبت حامد اسماعیلیون و کاوه شهروز نوشته، فعالیت‌های حامد اسماعلیون در روزهای اخیر شدت گرفته و همین امروز هم او یک فراخوان برای ایرانیان مقیم اروپا داده که در برلین خواهد بود. اسماعیلیون را پیش از ماجرای پرواز ۷۵۲ با کتاب‌هایی نظیر «گاماسیاب ماهی ندارد» می‌شناختیم، او پس از آن واقعه و از دست دادن همسر و فرزندش مواضع سیاسی داشته و حالا برخی معتقدند مواضع روزهای اخیرش تحت تاثیر فعالیت «کاوه شهروز» است. ادامه این متن تحلیل روزنامه فرهیختگان(نزدیک به علی اکبر ولایتی) است که با عکس زیر منتشر کرد:

حامد اسماعیلیون، فراخوان، کاوه شهروز، هواپیمای اوکراینی

هفته پیش 23 مهرماه، کارزاری اینترنتی خطاب به سران کشورهای گروه 7 ایجاد شد که اصلی‌ترین خواسته آن «اخراج سفرای ایران و نمایندگان آن در سازمان‌های بین‌المللی واقع در این کشورها» بود. این کارزار با اشاره به اعتراضات  یک‌ماهه در ایران، از وزرای خارجه‌ بریتانیا، کانادا، آمریکا، ژاپن، آلمان، فرانسه و ایتالیا خواسته تا در اعتراض به رفتار ایران نسبت به معترضان، ضمن نامطلوب خواندن سفرای ایران، آنان را اخراج کند. خواسته دیگر این کارزار، درخواست از تهران برای آزادی زندانیان سیاسی است. این کارزار توسط کاوه شهروز، در بستر «چینج» (پلتفرمی برای جمع‌آوری امضای آنلاین) ثبت شده است. آنچه این کارزار به‌دنبال آن است را «جیسون برادسکی»، مدیر سیاستگذاری سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» که از سرسخت‌ترین حامیان تحریم ایران است، در توییتی عنوان کرده است. او خواستار آن شد که کشورهای گروه ۷ و اتحادیه اروپا جمهوری اسلامی را ازنظر دیپلماتیک منزوی کرده و از پیشنهاد تخفیف در تحریم‌ها خودداری کنند. 

این بخش از یادداشت «فرهیختگان» دلایلی دارد در جهت وابستگی شهروز به سازمان مجاهدین خلق، در واقع این رسانه با توجه به سوابق «شهروز» او را یک مجاهد(منافق) می‌داند:

حامد اسماعیلیون، فراخوان، کاوه شهروز، هواپیمای اوکراینی

کاوه شهروز(که برخی می‌گویند به سازمان مجاهدین خلق نزدیک است) و دولت‌های منطقه همچون عربستان سعودی، امارات و اسرائیل در این فرایند تاثیرگذار است. شهروز که گفته می‌شود در جریان محاکمه مجاهدین(منافقین) در سال 67 دایی‌اش اعدام شده است، کارشناس اندیشکده راست‌گرای MLI بوده و سال‌ها برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران و جلوگیری از ایجاد هرگونه روابط دیپلماتیک بین کانادا و ایران لابی کرده است. او مهر 98 یکی از افرادی بوده که با برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، دیدار و گفت‌وگو کرده است. در این جلسه علاوه‌ بر شهروز، مریم معمارصادقی مدیر سایت توانا که نیز حضور داشت.

در سال ۲۰۱۵ شهروز یکی از دو ایرانی نامزد از منطقه ریچموندهیل در رقابت‌های داخلی حزب لیبرال بود. در این رقابت، شهروز نامزد مورد حمایت رضا مریدی (نماینده لیبرال حامی رضا پهلوی) بود. ایرانیان در ریچموندهیل به ‌دلیل نگرانی از ورود نامزد مرتبط با مجاهدین (منافقین) به پارلمان کانادا، به رقیب شهروز رای دادند. شهروز در صفحه توییتر خود از دو چهره نام‌آشنای مجاهدین(منافقین) به‌عنوان «دوست» و «مربی» خود یاد کرده است. او با «تری گلاوین» و «اروین کاتلر» عکس دارد. 

این سوابق باعث شد پس از اینکه نام کاوه شهروز در این کارزار مشخص گردید، اولین سوال ایرانیان خارج از کشور درباره افراد پس‌پرده این کارزار باشد. شهروز نیز با انتشار ویدئویی به زبان انگلیسی و زیرنویس فارسی، تلاش کرد توضیحاتی درباره این کارزار ارائه دهد. او در ابتدای این ویدئو تلاش کرد به اصلی‌ترین ابهام درباره این کارزار یعنی حامیان پس‌پرده آن بپردازد. شهروز این کارزار را مستقل از احزاب و دولت‌های خارجی و متعلق به گروهی بی‌نام و نشان به نام «ایرانیان برای عدالت و حقوق‌ بشر» معرفی و ادعا کرد که این گروه، در جریان هماهنگی‌های راهپیمایی اول اکتبر (9 مهر) در تورنتو شکل گرفته است.

حامد اسماعیلیون، فراخوان، کاوه شهروز، هواپیمای اوکراینی

فرهیختگان در ادامه این طور تحلیل کرده که حمایت‌های شهروز از اسماعیلیون، در جهت منافع خودِ شهروز است، استدلال «فرهیختگان» را بخوانید: 

رسانه‌های فارسی‌زبان ضد ایران، فراخوان تجمع اول اکتبر را به حامد اسماعیلیون و «انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز پی‌اس ۷۵۲» مرتبط می‌دانستند. با این‌حال شهروز، شاخص‌ترین عضو این گروه را اسماعیلیون معرفی می‌کند. به‌نظر می‌رسد فعالیت کارزار در قالب یک گروه تازه‌تاسیس، به 2 دلیل باشد: 1- پاک کردن رد سوابق ضدایرانی شهروز  2- تشدید اختلافات در انجمن خانواده جان‌باختگان  

در روزهای گذشته، همسر شهرزاد همتی و پدر مایا زیبایی دو تن از کشته‌شدگان پرواز هواپیمای مسافربری اوکراین، در مطلبی با عنوان «داستان انجمن خانواده‌های پرواز و بیراهه‌هایی که رفت» از رفتار‌های حامد اسماعیلیون انتقاد کردند، آن طور که «فرهیختگان» نوشته آن‌ها  «حامد اسماعیلیون را « تمامیت‌خواه» قلمداد کرده‌اند. 

فرهیختگان در ادامه نوشته: البته نوشته که با اعتراض شدید برخی افراد، این روند متوقف شد. یکی دیگر از مسائل پرابهام، جمع‌آوری اعانه به ‌بهانه دادخواهی بود.

دومین موضوعی که شهروز در ویدئوی کوتاه خود به تشریح آن پرداخت، بسیار قابل‌تأمل است. او با اشاره به ادعای طرفداران نظام مبنی‌بر اینکه کارزار باعث سخت‌تر شدن زندگی آنان خواهد شد و ایرانیان خارج کشور برای تمدید گذرنامه و اخذ شناسنامه دچار مشکل می‌شوند، این ادعا را نادرست خواند و به این افراد اطمینان داد که «امور کنسولی می‌تواند با حضور سطوح پایین‌تر دیپلماتیک هم ادامه پیدا کند و برای آنها نیازی به سفیر نیست.» به‌عبارت ساده‌تر، شهروز ، کارزار را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند که کوچک‌ترین خللی به زندگی ایرانیان خارج کشور وارد نشود.

و این هم بخش پایانی مطلب «فرهیختگان» که رسما «اسماعیلیون» و به طور دقیق‌تر «شهروز» را متصل به منافقین و اسرائیل دانسته:

هرچند هنوز به‌جز کاوه شهروز و حامد اسماعیلیون، سایر اعضای این گروه پنهان هستند اما با توجه به سوابق شهروز، درک اینکه در پس این گروه گروهک منافقین و کشورهای مرتجع منطقه و رژیم‌صهیونیستی به ایفای نقش می‌پردازند چندان دشوار نیست. این کارزار با حمایت لشکر سایبری منافقین و سایبری‌های متعلق به رژیم سعودی و ازسوی بسیاری از افرادی که غیرایرانی هستند، شکل گرفته است. این البته موضوع پنهانی نیست و شهروز نیز در ویدئوی خود به‌صراحت از حمایت بین‌المللی از این کارزار سخن گفته است

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج