۱۲۶۴۸۵۱
۱۷ نظر
۲۰۰۱۷
۱۷ نظر
۲۰۰۱۷
پ

تازه‌ترین فراریِ تلویزیون؛ خانم المیرا شریفی‌مقدم

المیرا شریفی‌مقدم گوینده خبر تلویزیون که از اوایل امسال حضوری کم رنگ در شبکه خبر داشت، از اواخر آبان ماه به برنامه صبحگاهی جدید شبکه دو سیما با عنوان «صبحانه ایرانی» نقل مکان کرده و اجرای بخش‌هایی از این برنامه را بر عهده گرفته است.

برترین‌ها: المیرا شریفی‌مقدم گوینده خبر تلویزیون که از اوایل امسال حضوری کم رنگ در شبکه خبر داشت، از اواخر آبان ماه به برنامه صبحگاهی جدید شبکه دو سیما با عنوان «صبحانه ایرانی» نقل مکان کرده و اجرای بخش‌هایی از این برنامه را بر عهده گرفته است. شریفی‌مقدم در گفت‌وگویی با ایسنا در واکنش به این جمله که «گفته می‌شود از گویندگی خبر خداحافظی کرده‌اید، آیا از این پس باید شما را به‌عنوان مجری تلویزیونی بدانیم؟» به بیان این پاسخ بسنده کرد: «فقط می‌خواهم حوزه دیگری از اجرا را برای مدتی تجربه کنم. ۲۲ سال گوینده خبر بودم و برای مدت یکساله به معاونت سیما آمده‌ام تا فضای اجرا را بیشتر تجربه کنم.»

تازه‌ترین فراریِ تلویزیون؛ خانم المیرا شریفی‌مقدم

شریفی‌مقدم که به‌عنوان مجری ثابت برنامه صبحگاهی «صبحانه ایرانی» معرفی شده است، درباره تفاوت‌های گویندگی خبر و اجرای تلویزیونی اظهارکرد: مجری‌گری در تلویزیون، بداهه‌گویی قوی می‌خواهد. گویندگی خبر هم یک مقوله کاملا متفاوت است. گویندگی خبر تسلط بالایی بر متن موضوعات روز می‌خواهد، چون یک گوینده خبر تا وقتی خبر را درک و فهم نکند نمی‌تواند آن‌ را به بیننده منتقل کند. اما کلا اجرای تلویزیونی علاوه بر تسلط بالا بر موضوعات روز، بداهه‌گویی و فن بیان خیلی قوی می‌خواهد که خداراشکر ما در این زمینه همکاران گوینده و مجریان خوبی در تلویزیون داریم و می‌توانیم از آنها بهره ببریم.  او که در این برنامه در کنار مجری اصلی برنامه ایفای نقش می‌کند، سهم قابل توجهی از آنتن روزانه «صبحانه ایرانی» را در اختیار دارد و یکی از بخش‌های ثابت برنامه را نیز به صورت مستقل اجرا می کند. المیرا شریفی‌مقدم در برنامه «صبحانه ایرانی» بخش مرور اخبار و روزنامه‌ها را اجرا می‌کند که در آن، همراه با وحید رونقی مجری مستر این برنامه حاضر می‌شود. این بخش البته ویژگی خاصی ندارد و کامنت‌های شریفی‌مقدم بر تیترها، اگرچه جدی‌تر از کامنت‌های رونقی است، اما آورده‌ای برای این مجری ندارد. وی بخش گفت‌وگوی ثابت مطالبه‌گرانه را اجرا  و در آن، هر هفته یک موضوع اجتماعی را بررسی می‌کند و در گفت‌وگو با مهمانان مختلف -از کارشناس گرفته تا مسئول- آن را به بحث می‌گذارد. این بخش اگرچه عنوان مطالبه‌گرانه دارد، اما در برابر گفت‌وگوهای داغی که از این مجری در شبکه خبر به یاد داریم، چالش جدی کمتری دارد و به همین دلیل، چندان هم در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست نمی‌شود. از همین رو بسیاری از مخاطبان تلویزیون از حضور شریفی‌مقدم در شبکه دو سیما مطلع نشده‌اند.

چالش اجرا

تازه‌ترین فراریِ تلویزیون؛ خانم المیرا شریفی‌مقدم

آن چه در یکی دو هفته اخیر به چشم آمده، ظرفیت نه چندان بالای بخش مطالبه‌گری «صبحانه ایرانی» برای دیده شدن مجری آن است. شریفی‌مقدم در دورانی که روز در میان مجری اصلی برنامه صبحگاهی خبری «چاپ اول» شبکه خبر بود، بیشتر دیده و وایرال می‌شد. بحث‌های چالشی این مجری با مسئولان در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر نیز پربیننده‌تر و داغ‌تر از «صبحانه ایرانی» بود. او در سال‌های دهه 90 و در بزنگاه‌های خاص خبری مثل فرو ریختن ساختمان پلاسکوی تهران و حادثه منا بسیار شناخته شد و گفت‌وگوهایی که ذکر شد، به شهرت این مجری کمک کرد. او که از جمله معدود گویندگان شبکه خبر با فعالیت‌های جدی مجازی بود، با توئیت‌های به‌موقع خود برای اهالی شبکه‌های اجتماعی مشهور شد؛ هرچند عاقبت یکی از همین توئیت‌ها برایش دردسرساز شد و تا مدتی او را از تلویزیون دور کرد.

رهایی از خبر

تازه‌ترین فراریِ تلویزیون؛ خانم المیرا شریفی‌مقدم

شریفی‌مقدم که تا مدتی پیش گوینده خبر بود، به تازگی از معاونت سیاسی (بخش‌های خبری) صداوسیما به معاونت سیما منتقل شده و به عنوان یکی از مجریان شبکه دو سیما مشغول به کار شده است. در رسانه ملی بر اساس یک قاعده، مجریان معاونت‌های سیاسی و سیما از یکدیگر جدا هستند و به ندرت می‌توان مثالی یافت که یک مجری در یک بازه زمانی، در بخش‌های خبری و برنامه‌های غیرخبری حضور داشته باشد. به همین دلیل می‌توان المیرا شریفی‌مقدم را تا مدتی (که خودش در مصاحبه با ایسنا یک سال اعلام کرده) از گویندگی خبر دور دانست. اگرچه می‌توان حدس زد این مجری پس از این یک سال هم در سیما ماندگار شود، چراکه اساساً انتقال از این دو معاونت به یکدیگر پیچیده، زمان‌بر و وابسته به موافقت‌های مختلف در سازمان است و به همین علت، این‌گونه انتقال موضوع رایجی نیست.

گویندگانی که مجری شدند

تازه‌ترین فراریِ تلویزیون؛ خانم المیرا شریفی‌مقدم

پیش از شریفی‌مقدم، در سازمان صداوسیما مجریانی بوده‌اند که از بخش‌های خبری معاونت سیاسی به معاونت سیما منتقل شده‌اند. مشهورترین نمونه‌های آن را می‌توان محمد دلاوری، مرتضی حیدری و حمید محمدی دانست. دلاوری در «تهران 20» دوران مناسبی داشت، اما مدتی است که در آنتن دیده نمی‌شود. مرتضی حیدری نیز در دوره‌هایی در «پایش» و «مناظره» سوابق خوبی به جا گذاشت. بین این سه چهره، حمید محمدی که به «فوتبال 120» نقل مکان کرد، از بقیه کم‌حاشیه‌تر بود و راحت‌تر به کارش ادامه داد. او هنوز هم این برنامه را اجرا می‌کند. توجه به سرنوشت چهره‌های دیگری که از معاونت سیاسی به سیما کوچ کردند، راه سخت المیرا شریفی‌مقدم را نشان می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجید حیدری

      اجازه نداشت بگه نمیتونم خیلی از خبرهای غیر واقعی رو بخونم

    • ناشناس

      آب که سربالا بره ... !؟

    • بی‌نام

      انشالله در هر قسمت از صداوسیما هست در خدمت انقلاب اسلامی ایران که تنها رسانه صوتی و تصویری برای جهان اسلام میباشد

    • ناشناس

      صداش خیلیییییی رو اعصابه

    • ناشناس

      خبرای چرت دروغ رو باید درک کنند تا بتونن انتقال بدن

    • ناشناس

      اینقدرتغییردرمجری هااتفاق افتاده که گویا همه افرادموجه جایشان بامشتی ناشی ونازه بدوران رسیده عوض شده

      پاسخ ها

      • ناشناس

        المیرا شریفی مقدم خودش یه تازه به دوران رسیده بود بی مدرک با پارتی داییش تو صدا سیما استخدام شد داییش به داوود عابدی سفارشش و کرد که هواش و داشته باشه عابدی هم گرفتش

    • سانسورچی

      انشاالله که موفق خواهند بود در برنامه جدید

    • ناشناس

      خدا رو شکر که رفت برنگرده دیگه

    • محمد

      همون که بهتر رفت یه حقوق بگیر کمتر از صدا سیما
      چون همسرش هم حقوق بگیر صدا و سیما هستش هر دو نفر پول پارو میکردن

    • ناشناس

      راست گو ترین رسانه که در دنیا بیشتر راستگوها از آن بهره می برند البته بعضی مجریان هم بودن فرهنگ دو به همزنی دروغ اختلاف دعوا نامیدی را در مسئولین القا می کرد که اخراج شد عادل غرب پرست

    • مردم

      شاید خسته شده یا ترسیده از خواندن این همه خبر دروغغغغغ

    • بهروز

      😎😎😎😎😎😃😂😃😎😃😂

    • بهروز

      شوخیت گرفته واقعا"""

    • بهروز

      جهالت بدوی هم هنوز منقرض نشده

    • ناشناس

      آخه چی بگم ک قابل انتشار باشه ؟ فقط پشت گوشاتو ی نگاهی بنداز

    • علی

      احازه بدی ما بیایم ..چقدر میدی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج