اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۷۳۰۶۲
۷ نظر
۲۵۶۱۰
۷ نظر
۲۵۶۱۰
پ

دلبری تازه و تاریخی کراش دختران ایران زمین

عشق غافلگیرکننده فرهاد صبوری به هدیه که اصلا قرار نبود اتفاق بیفتد، چهره‌ی تازه‌ای از مرد جنتلمن و دست‌نیافتنی سریال هم‌گناه به مخاطب نشان می‌دهد.

برترین‌ها: عشق غافلگیرکننده فرهاد صبوری به هدیه که اصلا قرار نبود اتفاق بیفتد، چهره‌ی تازه‌ای از مرد جنتلمن و دست‌نیافتنی سریال هم‌گناه به مخاطب نشان می‌دهد. فرهاد صبوری تا پیش از درگیر شدن با احساسات هدیه، کاراکتری دارد که به نوعی سفیدترین آدم داستان است اما همان عشق چیزهایی از فرهاد رو می‌کند که نشان می‌دهد علی‌رغم ظاهر بی‌عیب و نقصش مسائل زیادی هست که می‌شود از فرهاد گفت. پاکدل در این نقش بازی خیلی ویژه‌ای ندارد اما خب جذابیت‌های ظاهری به کمکش آمده و نقش تا حدودی درآمد و حالا عملکرد او در نقش سلمان سریال جیران نیز توانست بار دیگر تحسین خاص و عام را برانگیزد و یکی از برگ برنده‌های سریال پس از 40 قسمت لقب گیرد. مطلب امروز به‌ طورخاص به این کاراکتر اختصاص دارد. با ما همراه باشید

دلبری تازه و تاریخی کراش دختران ایران زمین

مهدی پاکدل در سریال جیران عهده‌دار نقش سلمان، قراول خاصه ناصرالدین‌شاه است. در منابع مختلف توضیحی درباره قراول به این شرح آمده اســت: قراول یا پاسدار یا قشون از جمله یاران حفاظتی ناصرالدین شاه قاجار و مهد علیا بودند. محل سکونت قراول‌ها در قراولخانه بود. رئیس قراول‌ها و قراول محبوب ناصرالدین‌شاه قاجار، سلمان‌خان تبریزی بود. در برخــی متون از قراول خواســته هم استفاده شــده که از نظر معنایی تفاوت چندانی با قراول خاصه ندارد.

مخاطبان ســریال جیران عمدتا سلمان را در لباس رئیس قراول‌ها دیده‌اند؛ یک تیپ آراســته که ســبب می‌شود اقتدار شخصیت بیش از پیش نمود یابد. سلمان در خلوت هم به همین اندازه آراســته اســت و همین عاملی اســت تا بر شــخصیت مقتدر او خدشه‌ای وارد نشود. علاوه بر پوشش و ظاهر زیبا، سلمان غالبا بر یک مدار پیش می‌رود. اخمی در چهــره دارد ولی به دلیل تســلط بازیگر، این ویژگی باعث می‌شود شخصیت از سوی مخاطب پس زده نشود. این اخم به همراه محاسن جو گندمی و نیز شیوه راه رفتن، ایستادن و مواردی از این دست، ســلمان را یک قراول واقعی جلوه می‌دهد. طبعا علاوه بر کارگردانی فتحی، تجربه و توانایی بازیگر، چنین اتفاقی را رقم زده.

دلبری تازه و تاریخی کراش دختران ایران زمین

ســلمان یک قراول وفادار به پادشاه است. به همین نسبت مادر شاه (مریلا زارعی) برای او صاحب احترام است. سلمان بر برخی بی‌کفایتی‌ها و نیز دسیسه‌های شاه و مهد علیا آگاه است اما چون قسم وفاداری خورده، از مسئولیت خود برای حفظ جان آنها عدول نمی‌کنــد. حتی در صحبت با آن‌ها، از واژه‌های محترم بهره می‌برد و در برابر ناســزاها و فریادها، صدایش را بالا نمی‌برد. این کار توســط مهدی پاکدل، به بهترین شکل صورت می‌گیرد و مخاطب به راحتی می‌تواند میان وفاداری ســلمان و زیر دســت بودن او فاصله بگذارد. پاکدل آنقدر تجربه و توان دارد که بتواند به صدای شخصیت، هویت ببخشــد و آن را در خدمت نقش درآورد. حتی در خلوت عاشقانه با مهد علیا رد این ویژگی به چشم می‌آید.

سلمان، مردی است زیرک و با درایت. حواسش به همه هست و هوای قراول زیردست خود را دارد. همین ویژگی است که همزمان او را محبوب شــاه و قراول‌ها کرده و البته دل مهد علیا را برده است! او با چالش‌های مختلفی دســت و پنچه نرم می‌کند که مهم‌ترین آن حسادت زنانه مهد علیا است. در قســمت‌های پیش مشخص شد که سلمان و خدیجه چهریقی (کتانه افشاری‌نژاد) روزگاری دل در گرو عشــق یکدیگر داشته‌اند. همین عشق است که باعث می‌شود ســلمان دو بار مانع قتل خدیجه به دســتور پادشاه شــود. آخر، ناصرالدین‌شاه نسبت به برادر ناتنی‌اش عباس میرزا و مادر او خدیجه چهریقی بدگمان اســت. حالا هم مهد علیا، سلمان را برســر دوراهی قرار داده و او را به خاطر عشق قدیمی شماتت می‌کند. از آن سو خدیجه از شم زنانه خود بهره می‌برد و رابطه ســلمان و مهد علیا را به رخ او می‌کشد! این سکانس در قسمت ســی و نهم و نیز سکانس‌های قسمت اخیر سریال جیران، اوج بازی مهدی پاکدل و تسلط تحسین‌برانگیز او بر ارائه لحظات حسی آن هم بدون کلام و فقط با کمک چهره است.

دلبری تازه و تاریخی کراش دختران ایران زمین

مهدی پاکدل در خانواده‌ای هنرمند رشد کرد و از کودکی با الفبای بازیگری آشنا شد. پس از ســال‌ها بازی در تئاتر، سریال اولین شب آرامش در سال 84 شهرت او را فراگیر کرد.پاکدل در همه این ســال‌ها رو به جلو گام برداشته و حالا با سریال جیران و نقش سلمان، مزد تلاش خود را می‌گیرد. مثل هر بازیگری، در کارنامه او نقش و انتخاب بد هم دیده می‌شود اما کفه موفق کارنامه‌اش سنگین‌تر است و البته سهم جیران در این سنگینی زیاد است... 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      دخترای بیست ساله ایرانی چرا باید به مرد متاهل پنجاه ساله کراش داشته باشند؟ قحطی اومده؟

      پاسخ ها

      • ناشناس

        ترویج شوگرددیه

    • ناشناس

      تحفه
      حالا خوبه زن داره
      باید الان بچه ش بزرگ بود!!!

    • ناشناس

      ای بابا این دخترای ایرانی هم دلشون مثل دریاچست همش سر یکی کراش میزنن

    • ناشناس

      خداوکیلی این کراش داره؟

    • ناشناس

      چه ربطی داره،این یه چیزی هستش مربوط به سلیقه.

    • ناشناس

      بابای من از سریال ستایش کراش داشت رو مهدی پاکدل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج