۱۲۷۸۳۷۹
۵۰ نظر
۹۵۰۷۳
۵۰ نظر
۹۵۰۷۳
پ

دردسر تازه و عجیب بشیر حسینی برای صداوسیما

ظاهرا خیس شدن دو شرکت‌کننده برنامه رویانیوم با اجرای بشیر حسینی، حاشیه جدیدی برای او ساخته

برترین‌ها: ظاهرا خیس شدن دو شرکت‌کننده برنامه رویانیوم با اجرای بشیر حسینی، حاشیه جدیدی برای او ساخته، در زیر گزارشی از روزنامه ایران می‌خوانید که نگاه مثبتی به این برنامه داشته و بعد سیل انتقادات کاربران شبکه‌های اجتماعی:

دردسر تازه و عجیب بشیر حسینی برای صداوسیما

پخش مسابقه «رویانیوم» که این روزها با حاشیه‌ای از حضور دو شرکت‌کننده خانم روی استیج در حال دیده شدن در شبکه‌های اجتماعی است، از چهارم آبان‌ماه در تلویزیون آغاز شد. حاشیه‌ای که پس از دوماه از شروع پخش این برنامه، مخاطبانش را به سنینی بیش از مخاطبان هدف برنامه توسعه داده و البته باز هم نام «سید بشیر حسینی» چهره حاشیه‌ساز تلویزیون را روی زبان‌ها انداخته است. اما ماجرای مسابقه‌ها و ریلیتی‌شوهای شبکه سه تنها به همین حاشیه‌ها ختم نمی‌شود.

برنامه‌ علمی برای نوجوانان در شبکه جوان!

برنامه «رویانیوم» برنامه‌ای است که طبق شعارش تلاش می‌کند «رؤیا‌ها را غنی‌سازی کند». برنامه‌ای که روی مخاطب هدف نوجوان تمرکز کرده و اولین مسابقه در نوع خود در شبکه سوم سیما محسوب می‌شود. این برنامه اما تعریفی از مخاطب نوجوان ارائه می‌دهد که تا پیش از این هم در دستگاه فرهنگی تنها همین یک تلقی از او مسبوق به سابقه بوده است؛ درس بخواند و آن هم صرفاً در علوم تجربی!

دردسر تازه و عجیب بشیر حسینی برای صداوسیما

در واقع نه تنها هدف‌گذاری برنامه با توجه به مخاطب نوجوان است بلکه آموزش‌های منتخب از دروس علوم تجربی، تلاش می‌کند عبارت «دانشگاه تلویزیون» را با این سبک از برنامه‌سازی توضیح دهد. عبارتی که تا پیش از این تلقی‌های متفاوت دیگری از آن وجود داشت و انتظار می‌رفت به مثابه شأنیت تلویزیون در آموزش عمومی به عنوان بستری برای رشد افکار عمومی نگریسته شود.

اما حالا همان طور که خود دانشگاه‌های کشور در تعریف بسته‌ای از «دانش» به دام علوم تجربی افتاده‌اند، برنامه «رویانیوم» هم صرفاً روی این وجه از دانش تمرکز کرده است. دربخش اول با مشارکت دادن مخاطب حاضر در استودیو، یک قانون عموماً فیزیکی را با آزمایش‌‌های جذاب و بازی‌گونه در ذهن مخاطب جا می‌اندازد و در بخش دوم، تبلیغ شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور مدیران جوان آنها، مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیر شبکه آموزش ،مجری برنامه شبکه سه!

حضور علی عبدالعالی که همزمان مدیریت شبکه آموزش را  بر عهده دارد، به عنوان مجری در کنار سید بشیر حسینی، بیش از پیش تلاش شبکه سوم برای تبدیل شدن به این معنای خاص از دانشگاه را نشان می‌دهد. عبدالعالی هرچند معلمی موفق است و در سال‌های اخیر تنها رکن برنامه‌سازی علمی در رسانه ملی محسوب می‌شود و البته در این رویه هم موفق و پرمخاطب بوده است، اما معلوم نیست با وجود موانع قانون حضور مدیران شبکه‌ها در مقام مجری و تهیه‌کننده و عدم تطابق هدف «رویانیوم» با برند شبکه سه، چرا باید در این برنامه و این شبکه حضور داشته باشد.

دردسر تازه و عجیب بشیر حسینی برای صداوسیما

آخرین طراحی او برای آموزش قانون ظرفیت گرمایی و بالا‌تر بودن ظرفیت گرمایی آب از برخی دیگر از اجسام مانند بادکنک، حالا دردسرساز شده است. سوراخ شدن بادکنک پر از آب آویزان از سقف روی سر دو دختر نوجوان و محجبه داوطلب برای حضور روی استیج، بیش از آنکه این قانون را به مخاطبان آموزش دهد فرامتن‌های غیرفرهنگی و ضدهنجار به لحاظ اجتماعی را در ذهن مخاطبان بزرگسال پررنگ کرده و واکنش‌های منفی را برانگیخته است.

باز هم بشیر حسینی و حاشیه‌ای جدید

سیبل این واکنش‌ها اما بیشتر «سید بشیر حسینی» است؛ کسی که از آغاز مسابقه «عصر جدید» بود به عنوان رکن رسانه‌خوانده و دانشگاهی تلویزیون در طراحی و اجرای مسابقات تلویزیونی و ریلیتی‌شوهای شبکه سوم سیما، نقش محوری پیدا کرد. او با ادبیات خاص و متفاوتش در میان داوری‌های عصر جدید به‌سرعت دیده شد و هرچند بخشی از مخاطبان این ادبیات و لحن را نمی‌پسندیدند اما حواشی سید بشیر حسینی او را به چهره‌ای متفاوت در اجرای تلویزیونی بدل کرد.صمیمیت او با دوربین، گاهی بیش از اندازه برای او دردسر درست کرد و مخاطب را هم از او خشمگین نمود. آخرین مورد از این دست کنایه اشتباه او به مجری خانم دیگری بود که مدتی منجر به ممنوع‌التصویری خودش هم شد. حالا حضور او در چنین بافتی بار دیگر خواسته و ناخواسته او را هدف حاشیه‌ها کرده است.

دردسر تازه و عجیب بشیر حسینی برای صداوسیما

از یک سو باید گفت که پخش برنامه‌های رؤیاپرداز خصوصاً برای نوجوانان البته با تعریف «رؤیا» و «دانشگاه» در افقی فراتر از آموزش علوم تجربی اتفاق مثبتی است و از سوی دیگر باید به خاطر داشت که شبکه‌های دیگر تلویزیون به صورت تخصصی برای این مخاطب هدف، آنتن اختصاصی دارند.

جداسازی اهداف برنامه‌ها متناسب با مخاطبان می‌تواند مانع از حاشیه‌های بی‌مورد شود و البته دقت در قرار دادن داوطلبان و مشارکت‌کنندگان در موقعیت متناسب فرهنگی با توجه به زیرمتن‌ها و فرامتن‌های طبیعی رسانه‌ها، حداقل انتظاری است که می‌توان از رسانه ملی داشت.

نظر کاربران درباره این برنامه را بخوانید

سیاوش فلاحی‌پور: ‌برنامه ‎رویانیوم فارغ از اجرای ضعیف بشیر حسینی تهی از هوشمندی و خلاقیت برنامه‌سازی تلویزیونی است که سبب جذب مخاطب شود. این باور غلط که دکور گنده و پرهزینه، برنامه را شاخص می‌کند همان تصور است که گمان می‌کند از ‎میثاقی، می‌تواند ‎فردوسی‌پور بسازد!

بچه درخونگاه: از برنامه‌های: جدول تصویری شاهکاری با اجرای زنده یاد کمال‌الحق سلامی، یک‌مسابقه سی سوال با مرحوم حسین باغی، مسابقه علمی با اجرای مرحوم مهربان، مسابقه هفته مرحوم نوذری و مسابقه راز سیب که کپی قابل قبولب از مسابقه کریستال مِیز بود رسیدیم به "خودمونی، اعجوبه ها و رویانیوم".خداقوت!

دردسر تازه و عجیب بشیر حسینی برای صداوسیما

مسعود عابدی: برنامه فاخر ‎رویانیوم رو با اجرای استاد معظم ‎سیدبشیر حسینی از شبکه ۳ دیدین؟ بزرگوار فقط مونده که از توی کلاه خرگوش دربیاره. چه کردی با خودت؟ تازه داشتیم قصه اربعین شیطون بلات رو فراموش می‌کردیم که بازم آس رو کردی

الفی اتکینز: به نظرم اگه اسم این برنامه رویانیوم که با اجرای بشیر حسینی جدیداً از شبکه آموزش پخش میشه با درنظر گرفتن توانمندی‌های بشیر حسینی در اجرا میذاشتن "بشیر شو" قدرت جذب مخاطبش بیشتر بود

مینا کاف: این برنامه مسخره رویانیوم با اجرای لوس دکتر بشیر حسینی یه آدم عاقل نداره که بگه هر چی هم توضیح بدن آزمایش علمی چجوری انجام میشه که خطرناک نشه بازم برای یک سری سنین مناسب نیست؟ که بچه از ترس و هیجان جلو چشمم میگیره

احمد علوی‌دوست: ‌یکی دوبار سعی و تلاش زیادی کردم یه برداشت از برنامه ی «رویانیوم» داشته باشم که برای دنیا یا آخرتم فایده داشته باشه... نشد واقعاً. انشالله از کند ذهنی من باشه و اینقدر پوچ و بی محتوا نباشن!

و در آخر این توئیت: 

دردسر تازه و عجیب بشیر حسینی برای صداوسیما

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      یه دلقک به تمام معنی

      پاسخ ها

      • ناشناس

        خیلی دوستش دارم. خیلی زیاد

    • ناشناس

      داریم با این صدا و سیما به کجا میرویم .
      مجری های ما شدن رجبی و بشیر و اون یارو در برنامه اعجوبه ها .
      بجای مدیری و فردوسی پور و ..... کیا اومدن

    • شایان

      چه قدر نخواستنی هستن آخه اینا

    • ناشناس

      بنده در تاریخ سوم آذر ماه سال ۱۴۰۰جهت اخذ کارت ایثار گری مدارک جبهه ام را تحویل دادم تا حال هیچ اقدامی صورت نگرفت

    • زندی

      بیخودترین برنامه تلویزیون حیف این پولها که اینجوری دارن به هدر میرن.

    • ناشناس

      صدای نازک و عشوه هاش فقط

    • ناشناس

      دلقک

    • محمد

      بشیر حسینی ادم ده رو ده رنگ است

    • ناشناس

      وقتی هیچی سر جاش نباشه باید سید بشیر حسینی هم این جنگولک بازیا رو در بیاره

      پاسخ ها

      • ناشناس

        درود بر بشیر عزیز.

    • ناشناس

      واقعا به شعور مخاطبان توهین می کنه صدا و سیمای میلی که از این اشخاص نچسب استفاده می کنه

      پاسخ ها

      • رضا

        جای شما تنگ شده

    • بی نام

      همون طرف باید خیلی بشیر باشه بشینه پای این برنامها.مثل باجناق من

      پاسخ ها

      • آرش

        باجناق رو خوب اومدی👍😂

    • ناشناس

      ایوابشیربلا

    • مَرد ایرانی

      سید بشیر شده دلقک واقعا،خودشو خراب کرد بااین سوسول بازیا و لوس بازیا

    • ناشناس

      چقدر برنامه ها اخیر بخصوص مجریان فقط برای سر گرم کردن اون آدمای بی کاری که میان شرکت می‌کنند یا نگاه برای سیما کیفیت مهم نیست همین قدر که مردم سر کارن کافیس

      پاسخ ها

      • رضا

        شما کی رو میخوای مدیری؟. کرمی؟
        بفرمائید خدمت میرس...........ن. !

    • شهریاری

      جناب آقای دکتر بشیر حسینی کاملا معلومه خیلی کم فکر شده برای ساخت این برنامه و معلومه که شما بدون حس وطن پرستی مجری این برنامه شده اید.
      مخاطبین شما همان بچهای کلاس هستند نه بیشتر

    • ناشناس

      تو یکی از قسمت هاش جلوی بچه‌های کم سن و سال داشتن کباب میکردن و اسمشو گذاشته بودن ازمایش.تموم بچه ها اب از لبشون سرازیر شده بود.اخرم اب ریختن روش و همه رو خراب کردن.تو ارشیو هست

    • ناشناس

      من فقط از صدا و سیما فیلم سینمایی یا انیمیشن با بچهام می بینم اگر در صورتی که پخش بشه همین

    • ناشناس

      این مردک دکتره؟؟

    • ناشناس

      حیف و میل سرمایه ها که شاخ و دم نداره

    • نگین

      برنامه رویانیوم نه تنها برای دانش‌اموزاست،بلکه همه سنین می‌تونن این برنامه رو نگاه کنن و واقعا نکات علمی زیادی داره.ما خیلی از آزمایش هایی رو که نمی‌تونیم تو مدرسه(به خاطر کمبود امکانات یا خطرناک بودن) انجام بدیم تو این برنامه می‌بینیم.
      همچنین برنامه اعجوبه ها هم برنامه خیلی خوبی هست.شیرین زبونی بچه ها دل ادم رو می‌بره

    • ناشناس

      مردک بی مقدار

    • بدون نام

      آخی😢

    • ناشناس

      بشیر برو فقط

    • علی رضا

      باید تلوزیون از میلی به خصوصی تبدیل بشه وگرنه تا چند وقت دیگه اصلا مخاطب نداره

    • ناشناس

      نه بشیر مجری مناسبی است و نه رحبی در خودمونی....جای تعجب است از این مدل انتخبها !!!

    • ناشناس

      ما مسقیم تماشا می کردم که بشیر آب قصدا روی سر اون خانم گرفت...‌شوخی اما بیمزه و ......

    • محمود

      حیف پول نیست میدن به این

    • ناشناس

      از همون اول بدم میومد ازش خداو شکر ما که تلوزیون نمی بینیم فقط موضوعاتی که اینجوری سر صدا به پا میکنه از تلگرام متوجه میشیم

    • ناشناس

      میگن مهران رجبی رو کردن توی شاه لوله های شرکت گاز که با فشار گازو بدن بیرون اره؟😂 چن وقت پیش زدم شبکه مستند دیدم مهران رجبی دونبال یه خوک افتاده بود😂

    • ناشناس

      نه به کسی بر نخوره صدا و سیما سطح آگاهی و شعور و فهم خودش و حکومت رو به نمایش عموم میگذارد

    • هرچی

      دکترررررر سید بشیره مزخرف!

    • ناشناس

      ازمایشهای علمی میتونه برای عموم مخاطبان جذاب باشه ولی اجرای ضعیف بشیر حسینی باعث شده که متاسفانه نشه برنامه رو تحمل کرد

    • ناشناس

      واقعا این بشیر دلقک بی نمکی هستش

    • ناشناس

      مزخرف و سخیف ....

    • منصف

      خیلی هم برنامه ی خوبیه، بالاخره دو تا دکتر به قشر اصلی و آینده ساز یعنی کودکان و جوانان اهمیت می دهند، و جدا از عناوین علمی برنامه ی جذابی که صرفا سرگرمی نیست ساخته اند، عادت دارید به همه چی گیر بدین؟

    • ناشناس

      چو بیشه تهی ماند از نره شیر
      شغالان درآیند آن‌جا دلیر
      صدا سیما پر شده از برنامه های پوچ و دلقک

    • کوروش

      رسانه میلی مخاطبی نداره... یه سری مجری های ضعیف برنامه ها رو اجرا میکنن که برای بینده گان جایگاهی ندارن

    • عالم

      صدا وسیما دست کیا افتاده اصلا برنامه هاتون جذاب نیست مجریان خوب رفتند

    • حسین

      حالم دیگه داره به هممیخو ه

    • مریم

      بودجه های میلیاردی صدا و سیما باید یه جایی صرف بشه دیگه.!!تازه الان آقای جبلی دستور دادن بودجه ی ما باید زیادتر بشه تا بتونیم با تولیدات فاخر!! بزنیم تو دهن دشمن🤣🤣 والا دشمن اگه خودمونی و رویانیوم و ... رو ببینه دهنش سرویس میشه.!! آخه برنامه انقد فاخر؟! انقد پر محتوا؟! بسه دیگه نابود کردید دشمنو!! یکم رحم و مروتم خوب چیزیه😅

    • ناشناس

      حیف پول بیت المال که به لوس بازیهای بشیر حسینی میدن یا به مجری اعجوبها واقعآ اینا مجری هستند خدا وکیلی اصلأ حیف وقت نیست برای این برنامهای بی خود بزاره آدمد خواهشن یک سرو سامانی به صدا و سیما بدید تا ملت دنبال نگاه کردن ماهواره و شبکهای جیم نکنن این که به نفع ایران وایرانی است

    • بهار

      خب برادر جبلی هم برای همین فرار کردو رفت پناهنده شد دیگه،از دست این برنامه های مزخرف صداوسیما که برادرش مدیرش هست،خوش به حالش که شرایطشو داشته ما که شرایطشو نداریم چه کنیم؟😔😔😔

    • مجید

      واقعا توهین به شعور مخاطبان هست که انتن سراسری را علاف کردن و دوتا ادم مسخره مثل بشی حسینی و اون یکی مردم را سر کار گذاشتن واقعا سیما خیلی افت کرده بجای پیشرفت تو قرن ۲۱

    • ژان والژان

      مسخره تر ،دهن یخی تر وجرندتر از این ادم نيست،

    • ناشناس

      مدرک دکتری ای که بدرد نخور باشه و دانشگاه درپیت نتیجه اش میشه همین دکتر واقعی وقار و شخصیت و اصالت داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج