۱۷۳۴۳۸
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

آنچه بر محمدرضا رحیمی گذشت...

محمدرضا رحیمی که در دولت خاتمی تا حد زیادی از عرصه ی سیاست کنار رفته بود، در دولت احمدی نژاد چهارسال معاون اول بود.

آنچه بر محمدرضا رحیمی گذشت...





برترین ها - ایمان عبدلی: پرونده ی پیش رو مروری است بر آنچه که به محمدرضا رحیمی گذشت ،چند بزنگاه قابل توجه زندگی سیاسی محمدرضا رحیمی را بررسی کرده ایم. لازم به ذکر است دامن زدن به این مسایل به جز گسترش بی اعتمادی و دلسرد کردن مردم نتیجه ی دیگری ندارد حفظ آبروی افراد مهم تر از منافع سیاسی گرو ه هاست چه بسی همین منافع سیاسی که هر اتفاقی را تبدیل به جنجال می کند به ضرر کیان کشورمان باشد و همین طور وسیله ای باشد برای سو استفاده عناصر بیگانه و ضد نظام .

بهتر است مطابق فرمایش رهبری در رابطه با اختلاس سه هزار میلیاردی ،بی جهت این نوع اتفاقات را دامنه دار نکنیم. محمدرضا رحیمی درمواجه با رییس زمانی که جناب رحیمی در دولت هاشمی رفسنجانی استاندار کردستان بودند، در استقبال از ایشان که به کردستان سفر کرده بودند ،اقدامی خلاقانه انجام دادند:رحیمی از کشاورزان می خواهد، تراکتور ها را جوری بچینند که جمله ی (درود بر هاشمی) حک شود.

آنچه بر محمدرضا رحیمی گذشت...

رحیمی که در دولت خاتمی تا حد زیادی از عرصه ی سیاست کنار رفته بود، دردولت احمدی نژاد چهارسال معاون اول بود ،سال ۱۳۸۵ بود که در اجلاس سالانه مدیران دیوان محاسبات جملاتی را بر زبان آورد که در ادامه می خوانید:(در سوریه یکی از مسلمانان به من گفت که من معتقدم اگر بنا بود ، بعد از پیامبر ، پیامبر دیگری بیاید آن احمدی نژاد بود ،این ابراز احساسات برای ما افتخار بزرگی است و به برکت وجود شما ما را مورد نوازش قرار می دهند.)

محمدرضا رحیمی و موضعش در رابطه با بیگانگان در زیر ۴ جمله از جملات ایشان در مقاطع مختلف آمده است:

(دلار و یورو را از سبد ارزی خارج خواهیم کرد و جای آن ریال و پول هر کشوری که با ما همکاری کند، را قرار می دهیم،چرا که این ارزها را نجس می دانیم و نفت را هم به دلار و یورو نخواهیم فروخت، چرا که اگر دلار شکسته شود ،آنها شکست می خورند)

(توسعه و گسترش مواد مخدر ریشه در آموزه های غلط کتاب تلمود،مربوط به صهونیست هاست )

(۲۷ کشور اروپایی تحریم های جدیدی را علیه ایران انجام داده اند و استرالیایی ها که یه مشت گله دار هستند،به آن ها پیوسته اند)

در توصیف انگلیس: (این کشور هیچ ندارد و نه آدم هایش ادم و نه مسئولانش مسئول هستند حتی منابع زیرزمینی ندارد و یک مشت خرفت هستند که مافیا بر آن ها حاکم است ۵۰۰ سال دنیا را غارت کردندو گویا خداوند آن ها را نوکر آمریکا و صهونیست ها آفریده است)

محمدرضا رحیمی و چالش های مالی

رییس ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی بعد از کش و قوس های فراوان نامش در پرونده ی پیچیده بیمه ایران و حلقه ی فاطمی می آید،خلاصه و کوتاه شرح ماجرا را در زیر می خوانید:

چگونگی اختلاس : مدیران بیمه ایران شعبه های کرج و فاطمی تهران با صدور ۲ چک بابت خسارت و دیه در یک پرونده: یکی برای زیان دیده و دیگری برای خود ،تشکیل پرونده های خسارت واهی و صدور چک هایی به نام بستگان و آشنایان به عنوان زیان دیده و عدم واریز حق بیمه برخی بیمه گزاران اقدام به برداشت از حساب بیمه ایران میکردند. رحیمی از طریق فردی به نام (جابر ابدالی) به این جریان مرتبط می شود، او متهم است که از این فرد مبالغ قابل توجهی دریافت کرده است . چالش های مالی محمدرضا رحیمی چند نام قابل ذکر دیگر هم دارد :

(یدالله روزچنگ ): سرمایه دار بزرگ اهل کردستان مالک کارخانه ی ایستک و صرافی زریوار در تهران و دبی که فعالیت هایش را در دولت احمدی نژاد گسترش داد.

(الیاس محمودی): او که در دوره ی ریاست شاهرودی بر قوه ی قضائیه ،رییس حفاظت اطلاعات بود از جمله نام هایی است که در جریان موسوم به حلقه ی فاطمی نامش در کنار رحیمی آمده است.

(پرونده ی کرسنت): رحیمی مدعی است که تخلفات موجود در این پرونده را او برای اولین بار کشف کرده است به نوعی برگ برنده ی رحیمی هم همین پرونده بوده است.

محمدرضا رحیمی و مساله ی انتخابات

۱۳۷۶: زمانی که رحیمی استاندار کردستان بود ،کردستان در کنار مازندران زادگاه ناطق نوری تنها استان هایی بودند، که رای ناطق نوری بیش از خاتمی بود.

۱۳۸۴: در این انتخابات رحیمی از هاشمی رفسنجانی حمایت کرد ،بعدها همین موضوع عامل انتقاد طرفداران احمدی نژاد از وی شد.

۱۳۹۲: پنج دقیقه مانده به پایان مهلت ثبت نام ،نام نویسی کرد دو روز بعد انصراف داد.

محمد رضا رحیمی در مجلس

محمدرضا رحیمی که در دوره هفتم نماینده مردم سنندج بود و ریاست دیوانمحاسبات را هم برعهده داشت، ۳ چالش اساسی را در مجلس تجربه کرد:

اتهام پرداخت چک ۵ میلیونی برای باز پس گیری استیضاح کردان به نمایندگان مجلس. طرح بررسی مدرک دکترایش توسط الیاس نادران. افشای نام او برای اولین بار در پرونده ی بیمه ایران توسط علی مطهری.

محمد رضا رحیمی در موقعیت یک نویسنده

سال ۸۸ کتابی از محمدرضا رحیمی منتشر شد، که بعدها حاشیه های زیادی داشت ،(زخم زبان ،بررسی ابعاد حقوقی و سیاسی بحران غزه) کتاب حاوی جملاتی نظیر :(اگر بر این مختصر ارج و اعتباری مترتب باشد شایسته آن است که تقدیم جناب احمدی نزاد گردد و امید آن دارم که مقبول افتد)بود،فصل اول کتاب با عنوان( صهونیزم در یک نگاه) در ۳ صفحه ظهور اسلام را تشریح و با پرش از جنگ اول و دوم جهانی به صهونیزم میرسد ،ارجاعات نامعتبرو زبان مصنوعی کتاب از جمله انتقادات محافل علمی بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • توماج

      وای ی ی وای ی ی...
      خدایا عاقبت مارو بخیر کن...

    • امیر

      فازت چیه ، طرف اختلاس کرده شما دارین ازش دفا میکنین؟ وای بر ما وای

    • بدون نام

      افتضاح

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج