۲۴۸۲۹۱
۳ نظر
۵۱۴۱
۳ نظر
۵۱۴۱
پ

داستان زندگی سوفیا لورنِ زیبا و جذاب

در آستانه هشتاد و یکمین سالگرد تولد سوفیا لورن، اسطوره سینمای ایتالیا و جهان در قرن بیستم، تلاش می‌کنیم تا راز و رمزهای زیبایی این هنرپیشه مطرح سینمای جهان را پیدا کنیم.

داستان زندگی سوفیا لورنِ زیبا و جذاب
برترین ها: زیبایی ایتالیایی! جذاب‌ترین هنرپیشه تاریخ سینمای ایتالیا! همسر زیبای میلر، کلئوپاترای سینمای جهان، یک دختر فوق‌العاده و بانوی آزادی، همه و همه را می‌توان بخشی از عناوینی دانست که برای این هنرپیشه هنر هفتم به‌کاررفته است. پنج عنوان آخری که در بالا به آن اشاره کردیم، عناوین فیلم‌های سینمایی بود که در شش دهه فعالیت هنری خانم لورن در پرده نقره ای سینمای جهان، نیمه دوم قرن بیستم را تحت سیطره شهرت خود قرار داد.

داستان زندگی سوفیا لورنِ زیبا و جذاب

دکوپاز و میزانسن وقتی در عالم سینما ردیف باشد، به زعم کارگردان‌های سینما، محصول نهایی می‌تواند امیدوارانه ساخته شود. وقتی، چهره یک شخص و استایل بدنی، خوش فرم و جذاب باشد، هر فردی حتی با استعداد کم هنری نیز می‌تواند روبروی دوربین‌های سینما قرار بگیرد و با جادوی گریم، از یک دست فروش یا شهروند عادی، به یک سلبریتی میلیونر تبدیل شود. دنیای سلبریتی ها، دنیای رنگارنگ و پرحاشیه هست که میلیون‌ها نفر در دنیا، برای پوشش اخبار و تصاویر زندگی صدها هزار سلبریتی در عرصه‌های گوناگون، به فعالیت مشغول هستند. همه دوست دارند از زندگی اشخاص معروف و مشهور، به قولی سر در بیاورند. برای سر درآوردن و دیدن عکس‌ها و مطالب نیز، حاضرند پول‌های زیادی بدهند. همان پول‌هایی که به مجلاتی چون پیپل و سان و دیلی میل داده می‌شود.

جادوی گریم و معجزه رسانه، می‌تواند عادی‌ترین چهره‌ها را به مبدل به اسطوره‌های هنری و فرهنگی و حتی سیاسی کند. در زمان پیش از انقلاب دیجیتال، که نه فوتوشاپ بود و نه اینستاگرام، این جادوی گریم بود که می‌توانست، چهره‌های معمولی را با معجزه‌های طراحی و رنگ، به چهره‌های ژورنالیستی مورد قبول عالم سینما تبدیل کند. بسیاری از بزرگان سینمای قبل و حال جهان، نه کلاس بازیگری رفته بودند و نه از استعداد خارق العاده ای در عالم سینما بهره بردند. معجزه گریم و بازی رسانه، همانند آن چیزی که در دنیای فوتبال هم شاهد هستیم، عامل موفقیت بسیاری از سلبریتی های دنیای کنونی را فراهم کرده است.

داستان زندگی سوفیا لورنِ زیبا و جذاب
(سوفیا لورن و کلکسیون جواهراتش در ۲ قاب)

این قضیه، برای سوفیا لورن، اسطوره سینمای ایتالیا نیز صادق هست. سوفیا لورن هشتاد و یک ساله، درست چند سال پس از پایان جنگ جهانی دوم، با فیلم "شش همسر باربابلو" به کارگردانی کارلو لودویکو در ژانر کمدی، به دنیای سینما آمد و تا امروز، در بیش از شصت فیلم سینمایی ایفای نقش کرده است. چهره خاص و ژورنالیستی خانم سوفیا لورن در کنار استایل بدنی خوش فرم وی سبب شد تا وی بتواند پله‌های ترقی را در عالم هنر، سریع تر از رقبایش طی کند و به قولی نیکول کیدمن زمان خود شود.

داستان زندگی سوفیا لورنِ زیبا و جذاب
(سوفیا لورن جذاب یا زیبا در ۸ قاب در گذر زمان)

دختری از ناپل که ستاره بی چون و چرای سینمای قرن بیستم بود، بزودی جشن تولید هشتاد و یکمی سالگرد تولدش را جشن می‌گیرد. لورن را به عنوان مشهورترین بازیگر ایتالیایی نیز می‌شناسند. وی علاوه بر برنده شدن جایزه اسکار فیلم غیرانگلیسی زبان برای فیلم دو زن، یک جایزه گرمی، پنج جایزه گلدن گلوب، یک جایزه بفتا و یک جایزه لوارل را نیز برنده شده است. از فیلم‌های معروف وی می‌توان به دو زن (۱۹۶۰)، دیروز، امروز، فردا، ازدواج به سبک ایتالیایی (۱۹۶۴) و یک روز بخصوص (۱۹۷۷) اشاره کرد.

سوفیا لورن Sophia Loren) با نام اصلی سوفیا ویلانی شیکولونه (Sofia Villani Scicolone) در ۲۰ سپتامبر ۱۹۳۴ در رم زاده شد. پدرش مهندس و مادرش بازیگر و آموزگار پیانو بود. او در مورد خودش گفته است: "من ایتالیایی نیستم، من ناپلی هستم و این چیز دیگری است.

داستان زندگی سوفیا لورنِ زیبا و جذاب
(فیلم دیروز، امروز و فردا سوفیا لورن، فیلمی نوستالژیک برای مخاطبان ایرانی هست)

کارلو پونتی، تهیه کننده شهیر سینمای ایتالیا، لورن را نخستین بار زمانی دید که هر دو در یک مسابقه ملکه زیبایی شرکت کرده بودند؛ پونتی ۳۷ ساله داور مسابقه‌ای بود که سوفیای ۱۵ ساله در آن با دیگران رقابت می‌کرد. او مقدمات ستاره شدن سوفیا را آماده کرد؛ از فراگیری فن بازیگری گرفته تا آموختن درس زبان انگلیسی.

نتیجه یک نظر خواهی در ایتالیا می‌گوید مردم ایتالیا بیشتر از هر نقش دیگر سوفیا لورن، بازی او را در برابر مارچلو ماستریانی در فیلم دیروز امروز و فردا ساخته ویتوریو دسیکا را دوست دارند این فیلم با همین نام در زمان خود در ایران نیز با استقبال بسیار روبرو شد.

داستان زندگی سوفیا لورنِ زیبا و جذاب
(سوفیا لورن در گذر نیم قرن)

اما یکی دیگر از دلایل موفقیت سینمای سوفیا لورن، چهره خاص این هنرپیشه سینما بود. بسیاری معتقدند که سوفیا لورن، به دلیل بازی در نقش‌هایی که حس مادری و انسانی و عاطفی را به مخاطب القا می‌کرد، یک چهره زیبا هست و زیبایی درونی و حسی وی که در قالب نقش به بیننده منتقل می‌شد، در شاخص شدن کارش، تأثیر گذار بود. خوب قطعاً، خانم لورن در هیچ یک از فیلم‌های خود، نقش یک قابل و دزد و کلاهبردار و آدم خشن را بازی نکرد و همواره به عنوان یک زن (البته از نوع غربی)، تصویری از یک موجود خون آشام رذل و کثیف را تجلی نمی‌کرد. افرادی که از نگاه روان شناختی به شخصیت سوفیا لورن نگاه می‌کنند، وی را فردی زیبا با شاخص‌های انسانی و صلح دوستی و زیبایی درونی می‌بینند.

ایتالیایی‌ها به هیچ هنرپیشه‌ای به اندازه سوفیا لورن احترام نمی‌گذارند. او زنی است که در فیلم‌ها احساسات قوی عاشقانه را با حس فداکارانه مادری همراه کرده است. این حس دوگانه را هنوز هم می‌توان در هشتمین دهه از زندگی او دید.

لورن، در مصاحبه‌هایی عنوان کرده هست که زیبایی Beauty، احساس درونی شما هست که در چشم‌های شما، جلوه گر می‌شود!

داستان زندگی سوفیا لورنِ زیبا و جذاب
(زیبایی، شیوه احساس درون هست و آن، در چشمان شما منعکس می‌شود)

در مقابل، افرادی هستند که می گویند نباید گول ترفند تبلیغاتی و سینمایی سوفیا لورن در احساسات مادرانه و زنانه و این حرف‌ها را خورد. چرا که سوفیا لورن در بیش از ۱۰۰ فیلم ایفای نقش کرده و در فیلم‌هایش با لباس باز، چشمانی اشک‌بار، حسادت زنانه و اندامی افسونگر دل بینندگان را می‌برد و نگاه فلسفه به شخصیت ایشان، نادرست هست!

به زعم این دسته از ناظران، سوفیا لورن، همانند نیکول کیدمن، به مدد معجزه گریم و مشاوران مد و تغذیه، یک چهره جذاب هست. البته نه از جنس خوشگل‌های بازاری به قول بعضی‌ها! جذابیت چهره و میمیک صورت وی به گونه ای هست که وی را برای سال‌ها، به یکی از اسطوره‌های مد و زیبایی برندهای مختلف قرن بیستم تبدیل کرد.

چهره خاص خانم لورن، به تنهایی یک برند بود که می‌توانست هر فیلم یا کالا و محصولی را به مخاطبان تبلیغ و آن‌ها را برای استفاده از آن تشویق کند. این قدرت نوستالژیک یک چهره تأثیر گذار جذاب بود که معجزه گریم و رسانه، تلفیقی از فیزیک و استعداد را برای موفقیت کسب و کارش فراهم می‌کرد. البته نباید نقش تغذیه و ورزش را نیز فراموش کرد. موضوعی که سبب شده تا سایت‌های زیادی در زمینه ارائه رژیم‌های غذایی سوفیا لورنی فعالیت کنند.

داستان زندگی سوفیا لورنِ زیبا و جذاب
(توصیه‌های سوفیا لورنی پرتال مشاوره تغذیه http://fit-and-slim.com/sophia-loren-diet)

درباره دلایل موفقیت چهره خاص و شخصیت سینمایی این هنرپیشه هنر هفتم مطالب زیادی گفته شده است. برخی معتقدند که رمز زیبایی سوفیا لورن، عشق به زندگی و خوردن اسپاگتی است. اما راز دیگر جوان ماندن وی حمام گرفتن با روغن زیتون است. رازی که از دوره رومی‌های باستانی به جای مانده است. اما جایی خودش در مصاحبه ای می‌گوید که راز زیبایی‌اش، خوابیدن رأس ساعت 9 شب هست. البته این موضوع تا حد زیادی صحیح است و. چرا که پزشکان به افرادی که عاشق پوستی صاف و جوان هستند توصیه می‌کنند تا شب‌ها سریع تر به بستر رفته و حتماً از کرم‌های محافظ نیز استفاده کنند! برای همین، سوفیا به تغذیه و آشپزی اهمیت زیادی می‌دهد.

داستان زندگی سوفیا لورنِ زیبا و جذاب
(آشپزی، هنر عشق ورزیدن هست و راه به اشتراک گذاشتن رازهای کوچک با دیگران هست)

روغن زیتون و حمام گرفتن با این روغن، یکی دیگر از رازهای زیبایی پوست خانم لورن عنوان شده است که باز هم پزشکان به استفاده از روغن زیتون برای ماساژ پوست تاکید دارند.

داستان زندگی سوفیا لورنِ زیبا و جذاب

رژیم غذایی مدیترانه‌ای کم روغن و نمک نیز، یکی دیگر از رازهای زیبای پوست و چهره خانم لورن اشاره شده است. البته علم پزشکی و تخصص زیبایی، برای زیبا نشان دادن فرد، دلایلی علمی هم می‌آورند.

خانم‌هایی که هورمون استروژن در بدنشان بیشتر ترشح می‌شود، از زیبایی ظاهری و سلامت پوست و موی بیشتری برخوردارند. نتایج مطالعات دانشمندان اسکاتلندی نشان می‌دهد، میزان جذابیت چهره بانوان با مقدار هورمون استروژن بدنشان رابطه مستقیم دارد. برای انجام این مطالعه از چهره بانوان شرکت کننده در این پروژه تحقیقاتی تصویربرداری شد و در هر نوبت تصویربرداری، نمونه ادراری برای تعیین میزان هورمون استروژن بدن در اختیار محققان قرار گرفت.

هورمون استروژن، هورمون جنسی زنانه است که باعث بروز صفات زنانگی در بانوان می‌شود. میزان هورمون استروژن که در بدن هر زن در دوره هفت ساله بلوغ تولید می‌شود، تحت تأثیر عوامل ارثی است.

محققان دانشگاه آبردین، این مطالعه جالب را روی جذابیت چهره افراد مختلف انجام داده‌اند. دکتر بن‌جونز، روان‌شناس و یکی از اعضای این گروه تحقیقاتی، می‌گوید:" مطالعات ما نشان می‌دهد قضاوت اطرافیان درباره همان فرد بر نظر ما درباره جذابیت چهره وی مؤثر است.

درباره زیبایی یا جذابیت خانم سوفیا لورن، کتاب‌ها و مقالات زیادی نوشته شده است که یکی از آن‌ها در سال ۲۰۱۰ میلادی توسط لورا مرکلر با عنوان: رازهای جدید زیبایی، راهنمایی برای چهره‌های بی عیب، منتشر شد.

داستان زندگی سوفیا لورنِ زیبا و جذاب
(کتاب رازهای زیبایی، با فصلی درباره رازهای جذابیت سوفیا لورن)

کتاب دیگری نیز توسط دیان آیرونز با عنوان رازهای زیبایی نوشته شده است که از نگاه نشریه یو اس ای تودی آمریکا، برترین کتاب درباره رازهای زیبایی سلبریتی های امروز و ارائه رازهای زیبایی چهره با مشاوره‌های فنی می‌باشد.

داستان زندگی سوفیا لورنِ زیبا و جذاب
(کتاب رازهای زیبایی دیانا آیرونز)

به هر حال اگر علاقمندهستید تا درباره داستان زیبایی یا جذابیت سوفیا لورن بیش تر بدانید، کتاب‌های مختلفی که معرفی شد و در اینترنت نیز بسیار هست مطالعه کنید. در گفتار بعدی، نگاهی خواهیم داشت به دیگر اسطوره زیبایی دنیای سینما، الیزابت تایلور.

همواره با سرویس چهره‌های پرتال برترین‌ها همراه باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • النا

      جالبه. طبق معیارهای فعلی ایران اونقدرها هم زیبا نیست. اگه ایرانی بود الان باید می رفت دماغشو عمل می کرد.

    • بدون نام

      (رازهای جدید زیبایی، راهنمایی برای چهره‌های بی عیب )اخه این عنوان کتاب معنی داره ؟؟؟ کتاب راهنما باید برای چهره های معمولی یا کم غیر معمولی نوشته بشه والا !!!!!!!

    • zahra

      چقدر شبیه یکتا ناصره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج