۲۶۳۲۳
۳ نظر
۵۲۸۵
۳ نظر
۵۲۸۵
پ

ستارگان زن هالیوود از رژیم لاغری شان میگویند

صنعت سینمای هالیوود و زرق و برق آن برای بسیاری آرزوست، امروز با مشکلات بسیاری روبروست که از آن جمله بیماری آنورکسی یا ناهنجاری تغذیه است که بسیاری از ستاره‌های خود بالاخص زنان را به زانو درآورده است.

خبرگزاری فارس: صنعت سینمای هالیوود و زرق و برق آن برای بسیاری آرزوست، امروز با مشکلات بسیاری روبروست که از آن جمله بیماری آنورکسی یا ناهنجاری تغذیه است که بسیاری از ستاره‌های خود بالاخص زنان را به زانو درآورده است.

در حالی که متخصصان علم پزشکی سوء تغذیه را منشاء بسیاری از بیماری‌ها می‌دانند، عده‌ای از دانشمندان نیز در یافته‌های اخیر خود متذکر شده‌اند که رژیم‌های غیراصولی و سخت به طرز قابل توجهی ریسک ابتلا به افسردگی و در نهایت خودکشی را در فرد افزایش می‌دهد.

ستارگان زن هالیوود از رژیم لاغری شان میگویند
ترویج رژیم‌های سخت برای رسیدن به سایز صفر

با همه این‌ها یکی از معضل‌هایی که امروزه صنعت سینمای هالیوود با آن دست و پنجه نرم می‌کند، ترویج فرهنگ ناهنجاری تغذیه (آنورکسی) در تولیدات هالیوودی و همچنین تصاویر مربوط به ستاره‌های این صنعت سینمایی است.

آنچه که امروز برای بسیاری زیبایی و خوش‌اندامی ستاره‌های هالیوود معنا می‌شود، برای خود آن‌ها کابوس شب و روزشان است که در برخی موارد نیز به مرگ آن‌ها منجر شده است، آن‌چنانکه «کارن کارپنتر»، نوازنده و بازیگر هالیوودی در سال 1983 در سن 33 سالگی به خاطر رژیم‌ها طولانی مدت و سخت و در نهایت ابتلا به آنورکسی (ناهنجاری تغذیه) درگذشت.

ستارگان زن هالیوود از رژیم لاغری شان میگویند
کارن کارپنتر در اوایل و اواخر ابتلا به بیماری ناهنجاری تغذیه

«کریستین کارپنتر»، برادر کارن در مورد مرگ خواهر می‌گوید: خوب به یاد می‌آورم که زمانی که او مرد، با خودم فکر کردم که «کارن» چقدر خوش‌شانس بوده که لاغر مرده و دوباره فکر کردم که چکار می‌شود کرد که این‌قدر لاغر شد ولی نمرد؟!

او در ادامه می‌افزاید: حالا می‌بینم که حقیقتا چه فکر مریضی داشتم، کارن یک اسکلت متحرک بود.

با آنکه این مورد تنها مختص به بازیگران زن نیست و به عنوان مثال «رابرت دنیرو» برای بازی در فیلم «گاو خشمگین» ساخته «مارتین اسکورسیزی» مجبور شد تا حدود 30 کیلو گرم وزن خود را افزایش دهد و پس از آن تحت رژیم‌های سخت دوباره لاغر کند، ولی این معضل امروز بیش از مردان، به دلیل جاذبه‌های جنسی که در زنان و استفاده ابزاری از آن‌ها در دنیای غرب و بالاخص سینمای هالیوود وجود دارد، بازیگران زن را تحت فشار قرار داده است.

ستارگان زن هالیوود از رژیم لاغری شان میگویند
رابرت دنیرو در فیلم «گاو خشمگین» ساخته «مارتین اسکورسیزی»

تب لاغری در هالیوود، به امروز محدود نمی‌شود و این مسئله از اواخر دهه 50 به اوج خود رسید، آن‌چنانکه بسیاری از زنان و دختران در آرزوی بازیگر و مدل روز شدن، با الگو قرار دادن ستاره‌ای چون «آدری هیپبورن»، ناخواسته به بیماری خطرناک «آنورکسی» مبتلا می‌شدند.

«جین فوندا» بازیگر 76 ساله هالیوود در چند مصاحبه اعتراف کرده که از 12 سالگی تا 35 سالگی به ناهنجاری تغذیه مبتلا بوده، آنچنانکه گاهی تا 20 بار در روز از استرس چاقی خواسته و ناخواسته بالا می‌آورده است.

«سالی فیلد» بازیگر 67 ساله هالیوود نیز در بخشی از خاطرات جوانی‌اش در هالیوود می‌گوید: از سن 20 سالگی به مدت 3 سال به شدت به بیماری ناهنجاری تغذیه مبتلا بودم، همواره این فکر با من بود که چقدر چاقم، چقدر زشتم، چقدر غیرجذابم، این فکرها حقیقتا مرا آزار می‌داد.

«لونکرون»، پزشک آمریکایی فوق‌تخصص تغذیه درباره بیماری آنورکسی یا ناهنجاری تغذیه می‌گوید: این بیماری عوارض بسیار خطرناکی دارد که در موارد جدی، برای درمان فرد گاهی به بیش از سه ماه بستری در بیمارستان نیاز هست.

وی می‌افزاید: شش درصد افراد مبتلا به این بیماری باید با مرگ دست و پنجه نرم کنند، در برخی موارد من (به عنوان پزشک) پیروز می‌شوم و در برخی موارد مرگ. «کارن کارپنتر» نیز یکی از بیماران من بود که متاسفانه من در آن مورد مغلوب مرگ شدم.

«دمی مور» بازیگر 50 ساله هالیوود، که ظاهر جذاب او در بسیاری از پوسترهای تبلیغاتی و فیلم‌ها، او را به بازیگر محبوب علاقمندان به سینما تبدیل کرده است، یکی از قربانیان ناهنجاری تغذیه است.

ستارگان زن هالیوود از رژیم لاغری شان میگویند
دمی مور قبل از ابتلا به بیماری ناهنجاری تغذیه

ستارگان زن هالیوود از رژیم لاغری شان میگویند
دمی مور پس از ترخیص از بیمارستان که به خاطر ابتلا به ناهنجاری تغذیه بستری شده بود

او که با بالا رفتن سنش، کابوس کنار گذاشته شدن از پروژه‌های هالیوودی را دارد، سال‌هاست که به این بیماری مبتلاست آنچنانکه تاکنون چند بار راهی بیمارستان شده و عکسی که مدتی پیش، پس از ترخیص او از بیمارستان، در رسانه‌ها و سایت‌های اینترنتی منتشر شد، تعجب بسیاری از علاقمندان او را برانگیخت.

«کاترین مک‌فی» خواننده، مدل و بازیگر 28 ساله هالیوود یکی دیگر از کسانی است که برای سال‌ها به این بیماری مبتلا بوده و به گفته خودش روزی حداقل 7 بار بالا می‌آورده است ولی توانست پس از پشت سر گذاشتن چند ماه درمان‌های مختلف، بر بیماری خود پیروز شود و اکنون به ادعای خودش دیگر به این بیماری مبتلا نیست.

«لیدی گاگا» خواننده، ترانه‌سرا و آهنگساز آمریکایی ضمن انتقاد از هالیوود به خاطر راه افتادن موج رقابت‌ برای داشتن اندامی هرچه لاغرتر در جامعه گفت: لاغرگرایی در صنعت سینمای هالیوود به یک معضل تبدیل شده است، هالیوود باید به مبارزه رژیمی خاتمه دهد، این رقابت‌ تنها دخترانمان را بیمار و رنجور کرده است.

لیدی گاگا با اعتراف به اینکه خود نیز از بیماری ناهنجاری تغذیه و عوارض جسمی و روحی آن به شدت رنج می‌برد، اذعان داشت که در عصری که بسیاری از دختران جوان فکر می‌کنند که از دست دادن وزن، آن‌ها را خوشبخت و خوشحال کرد، باید بگویم این مورد جزء عوارض جسمی و روحی چیزی در بر ندارد، این مسئله ناشی از عدم اعتماد به نفس است.


«آنا هاتاوی» بازیگر نام‌آشنای هالیوود، نیز اخیرا یک بحران تغذیه‌ای جدی را پشت سر گذاشته است.

او که قرارداد بازی در فیلم «بازگشت شوالیه تاریکی» را امضا کرده بود، برای بازی در نقش زن گربه‌ای مجبور به تحمل یک رژیم فشرده و بسیار کم کالری شد.

ستارگان زن هالیوود از رژیم لاغری شان میگویند
آنا هاتاوی در فیلم بازگشت شوالیه تاریکی

این بازیگر 29 ساله هالیوود در چند مصاحبه اخیر خود اعتراف کرده که برای این نقش، برای حدود 10 ماه غذای روزانه‌اش کمتر از 500 کالری در روز بوده است که به این خاطر نه تنها پوستش به شدت آسیب دیده بلکه بیمار شده است.

از جمله دیگر بازیگرانی که برای بازی در نقش مورد علاقه‌اشان مجبور به تحمل رژیم طاقت‌فرسا و سخت بوده‌اند، می‌توان به «ناتالی پورتمن» و «میلا کانیس» اشاره کرد که هر دو آن‌ها برای بازی در این فیلم مجبور شدند تا حداقل 20 پوند لاغر کنند و برای رسیدن به این وزن مجبور بودند تا با رژیمی 800 تا 1200 کیلو کالری، حداقل 16 ساعت در روز نیز برقصند تا لاغر شوند.

ستارگان زن هالیوود از رژیم لاغری شان میگویند
ناتالی پورتمن در اولین سال‌های ورود به هالیوود


ستارگان زن هالیوود از رژیم لاغری شان میگویند
کانیس بازیگر فیلم قوی سیاه

به گفته این دو، چنین رژیم کم کالری با آن تمرینات طولانی و سخت به طور کلی متابولیسم بدن‌شان را تغییر داده و آن‌ها را در شرایط بیمارگونه قرار داد، اگرچه این دو پس از بازی در «قوی سیاه» تلاش کردند تا با یک رژیم سالم، سلامت خود را بازیابند ولی دیگر بدن‌شان نتوانست زیبایی و جوانی سابق خود را به دست آورند.

ستارگان زن هالیوود از رژیم لاغری شان میگویند
ناتالی پورتمن در فیلم قوی سیاه

«ناتالی پورتمن» دراین باره می‌گوید: رژیم‌ها طاقت‌فرسا برای بازی در نقش‌های مختلف از معتاد، مریض، مدل و ... در صنعت سینمای هالیوود به امری معمول و متداول تبدیل شده است و اگرچه در بیشتر موارد این کار با نظارت پزشک انجام می‌شود ولی این رژیم‌ها همچنان بسیار سخت و غیر سلامت هستند.

او درباره تجربه بازی در فیلم «قوی سیاه» می‌گوید: این رژیم‌ها به قدری به من فشار می‌آورد که بعضی شب‌ها فکر می‌کردم که از گرسنگی خواهم مرد، پس از تحمل این رژیم‌ها از مشاهده خود در آینه حقیتا وحشت ‌کردم، به سینمای هالیوود لعنت می‌فرستادم و با خودم می‌گفتم: خدای من، این دیگر چیست؟! جز پوست و استخوان چیزی از من باقی نمانده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Mami

      هر چیزی اندازه ای دارد.

    • hiva

      وااااای این که خیلی بده !!!! :(

    • somayeh

      وای چقد بد........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج