۲۸۰۳۰۴
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

پرسپولیسی ها هم سید حسن آقا را دوست دارند!

صادق آهنگران آنقدر معروف است که نیازی به معرفی ندارد اما این اواخر با یک آهنگران دیگر هم مواجهیم. محمد علی آهنگران پسر حاج صادق که با اظهارنظرهایش در فضای مجازی خبرساز می شود...

هفته نامه تماشاگران امروز - احسان نادرپور: صادق آهنگران آنقدر معروف است که نیازی به معرفی ندارد اما این اواخر با یک آهنگران دیگر هم مواجهیم. محمد علی آهنگران پسر حاج صادق که با اظهارنظرهایش در فضای مجازی خبرساز می شود و چند باری مطالب و عکس هایی که به اشتراک گذاشته خوراک رسانه ها شده.

محمد علی آهنگران هم مثل خیلی از نسل جدید، دیدگاه های متفاوتی دارد و شنیده می شود که اشتیاق زیادی هم برای حضور بیشتر در فعالیت های سیاسی دارد. نامزدی احتمالی برای انتخابات مجلس و ابراز عقایدش بهانه ای بود تا سراغش برویم و از دغدغه هایش بپرسیم.

پرسپولیسی ها هم سید حسن آقا را دوست دارند!

در این مدت بحث جوان گرایی خیلی مطرح شده است و در همین راستا شنیده شده لیست هایی که برای انتخابات مجلس بسته می شود حتما با حضور جوانان خواهد بود. حالا در هفته گذشته یک گام جدی در این راستا برداشته شد. سید حسن خمینی ۴۳ اله اعلام کاندیداتوری برای حضور در پیرترین مجلس ایران یعنی مجلس خبرگان کرده است. تحلیل شما از این اتفاق چگونه است؟

- ورود نیروهای جوان به مجلس خبرگان اتفاق جدیدی نیست. ما قبل از این آقای نمازی را داشته ایم با ۳۴ سال سن و احمد آقای خاتمی هم وقتی نماینده شدند ۳۸ ساله بودند اما با توجه به روشن اندیشی و روشن بینی سید حسن آقا و مقبولیتی که ایشان بین اقشار مختلف مردم و گروه های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا دارند، حضور ایشان به عنوان یک نیروی وزین که وزن مجلس خبرگان را بالاتر می برد و شأن ملی بودن آن را تقویت می کند، تعریف می شود.

البته مجلس خبرگان یک مجلس سیاسی نیست؛ یک مجلس تخصصی است برای انجام یک کار ویژه که مهمترین کار در جمهوری اسلامی هم هست و آن، انتخاب رهبر در موقع لزوم است. به علت تخصصی بودن این مجلس و اینکه مستعدین و علمای دین باید در آن حضور داشته باشند، قاعدتا باید از دعواها و جنجال های سیاسی به دور باشد.

- این انتخابات هم مثل باقی انتخابات، نباید در شأن مجلس خبرگان تغییری ایجاد کند و ما در این مجلس رقابت های معمول سیاسی را نداریم. حضور سید حسن آقا یکی از عوامل تعیین کننده مجلس خبرگان است چرا که هر چه این مجلس ملی تر و غیرجناحی تر باشد، قوی تر عمل خواهد کرد و ایشان هم به عنوان یک چهره غیرجناحی و ملی به اینکه جریان مجلس خبرگان یک جریان قوی در جمهوری اسلامی باشد، کمک می کنند.

در رابطه با جوان گرایی در مجلس شورای اسلامی شاهد این هستیم که برخی که با لفظ معمول «آقازاده ها» شناخته می شوند صرف آقازادگی و بدون صلاحیت علمی و تشکیلاتی قصد ورود به لیست های انتخاباتی را دارند.

- به هر حال جامعه از مسیرهای خودش با افراد آشنا می شود. اگر افرادی پدران صاحب نامی داشته باشند جامعه آنها را از مسیر پدران شان می شناسد. در واقع شهرتی که پدر یا پدربزرگ دارد، روی ظرفیت های افراد سایه می اندازد. من با شناختی که از سید حسن آقا دارم، صرف نظر از اینکه نوه امام (ره) و فرزند حاج احمد آقا هستند، خودشان نمایانگر یک جوان روشنفکر تحصیلکرده حوزوی هستند که سال هاست هم در حوزه علمیه تحصیل کرده و هم تدریس می کنند. الان نزدیک به پنج سال است که مشغول تدریس درس خارج هستند و شاگردان بیشماری دارند. این یک وجاهتی طرف نظر از ریشه های خانوادگی به ایشان می دهد. بله من هم موافقم که صرفا یک نام خانوادگی نمی تواند نشان دهنده صلاحیت یک فرد باشد و یک شرایط ویژه ای را برای کسی ایجاد بکند اما به هر حال به قول یکی از شاعران« فرزند هنر باش نه فرزند پدر، فرزند هنر زنده کند نام پدر».

پرسپولیسی ها هم سید حسن آقا را دوست دارند!

به نظر شما بعد از داستان مجلس خبرگان سید حسن خمینی به سمت های دیگر یا انتخاباتی دیگر هم فکر می کند؟

- به هر حال طبیعی است که حضور ایشان از این به بعد در صحنه سیاست و علم امروز کشور رنگ دیگری خواهد داشت اما من نمی توانم در این رابطه نظر قطعی بدهم. قطعا در مورد مقتضی خود ایشان تصمیم شان را اعلام می کنند. من نمی دانم تصمیم ایشان برای موضوعات دیگر چه خواهد بود ولی از ایشان بارها شنیده ام منطبق بر وصیتی که امام (ره) کرده اند هر جا که وظیفه و تکلیف باشد و آن حضور موثر باشد و به پیشبرد اهداف نظام، انقلاب و رهبری کمک کند، ایشان به صحنه وارد خواهند شد و کمک خواهند کرد.

موتور کیهان و مخالفان سید حسن خمینی هم پس از این اعلام حضور روشن شده؛ فکر می کنید اینها بتوانند در این زمینه کاری از پیش ببرند و تاثیرگذار باشند؟

- اینها چند دلیل می تواند داشته باشد. یک اینکه ما به زمان انتخابات نزدیک می شویم و طبیعتا یک بداخلاقی هایی در این زمینه وجود دارد که در هر انتخاباتی هم به وجود می آید و از گذشته تا به امروز علاج نشده است. یک روز برای سید حسن آقاست و یک روز برای هاشمی و دیگران به نظرم اینها طبیعت نزدیک شدن به زمان انتخابات است؛ همانطور که جریان مقابل هم ممکن است نسبت به حضور برخی عناصر جبهه پایداری نظراتی داشته باشد که این طبیعی است اما بخش دیگر این هجمه ها به این برمی گردد که اینها از سال های گذشته و دوره های پیشین انتظاراتی از سید حسن خمینی داشته اند و می خواستند ایشان همنوا و هم قدم با اینها حرکت کند و سید حسن آقا هم نظری دیگر داشته اند و این کار را نکرده اند. به همین علت اینها امروز عصبی هستند که چرا آن همنوایی ها صورت نگرفته. بخش دیگر هم به این برمی گردد که موج مقبولیت و محبوبیت ایشان تعیین کننده است و آنها از این می ترسند ولی به نظر من آن جریان نمی تواند این موج را کاهش بدهد و حتی این موج را تقویت هم خواهد کرد.

بخشی از این هجمه ها ناجوانمردانه است و اساسی هم ندارد چون سید حسن آقا هم علاقمند به نظام و انقلاب و رهبری است؛ همانطور که رهبری هم علاقمند به ایشان است و این رابطه یک رابطه عاطفی است و من اطلاع دارم آقا در بیت امام (ره) علاقه خاصی به سید حسن آقا دارند. مردم این جریان را شناخته اند و انتخابات ۹۲ این را نشان داد.

پرسپولیسی ها هم سید حسن آقا را دوست دارند!

خودتان هم اشاره کردید که سید حسن خمینی یک یاز روحانیون به روز است. من خیلی از شاگردهای ایشان را می شناسم که در فیس بوک و دیگر شبکه های مجاز فعال هستند. خودشان هم اکثرا در این شبکه ها صفحه دارند و فعال هستند. شما در این مورد با ایشان صحبتی داشته اید؟

- ایشان مجتهدی هستند که در پارادایم تفکر امام (ره) تعریف می شوند و امام هم پرچمدار روشنفکری دینی در کشور ما بوده اند. این روشنفکری دینی منتهی به تربیت شاگردانی مثل شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید باهنر، مقام معظم رهبری، آقای هاشمی رفسنجانی و بسیاری از علمای به نام انقلاب شده است. تفکر امام یک تفکری در نقطه مقابل رکود و رخوت است و رابطه مستقیمی با روشنفکری دارد. نقطه بارز آن را مشخصا در مرحوم شهید بهشتی و شهید صدر مشاهده می کنید. پس وقتی این خط از سوی سید حسن آقا دنبال بشود طبیعتا افرادی که در حلقه دوستان و شاگردان ایشان هستند هم از این سرچشمه فیض بهره مند می شوند و آن را ادامه می دهند.

نکته ای که هست در مورد شناخت ضرورت های اجتماعی است که می دانم ایشان به شدت نسبت به این شبکه ها اطلاعات دارند در آنها و فعال هستند. البته خودشان شاید شخصا صفحه ای نداشته باشند که مطلب بگذارند ولی فرزند بزرگ شان از فعالان شبکه های مجازی هستند. عده زیادی از شاگردان ایشان به توصیه ایشان در این شبکه های اجتماعی حضور پیدا می کنند. خود من هم یک یاز انگیزه های حضورم در شبکه های اجتماعی به علت دعوتی بود که ایشان کردند.

شما امروز می بینید که کوچکترین حرفی در شبکه های اجتماعی موجی را در کشور ایجاد می کند. نمونه اش کمپینی بود که برای خریدن روزنامه اطلاعات شاهدش بودیم و مردم در حمایت از آقای دعایی تماما از ایشان حمایت کردند و نمود بیرونی داشت. طبیعتا سید حسن آقا هم نسبت به این تحولاتی که در شبکه های اجتماعی رخ می دهد، دقت دارند.

شما رابطه نزدیکی با سید حسن خمینی دارید، لطفا کمی از خصوصیات رفتاری ایشان هم برای ما بگویید.

- صرف نظر از شأن علمی، ایشان بسیار انسان متواضع و جوانمردی هستند. ایشان مدام متوجه احوال دوستان شان هستند. عمده ویژگی ایشان پرکاری در فعالیت های علمی است. اهل مذاکره و مباحثه و تحقیق هستند. من چند روز پیش در مورد تحولات یمن از ایشان پرسیدم، گفتند من مطالعاتی دارم اما هنوز به تحلیل نرسیده ام ولی چند روز آینده قراری با بعضی از اعضای انصارالله و فعالین این حوزه در مورد شرایط یمن و تحولات آینده اش دارم که با آنها به بحث خواهم پرداخت. این نشان می دهد که ایشان خیلی ظریف و با وسواس نظر به مسائل نگاه می کنند.

نگاه سید حسن آقا به ورزش هم خیلی حرفه ایست. علاوه بر بازی های داخلی، اخبار باشگاه های خارجی را هم خیلی خوب دنبال می کنند و اطلاعات ریزی از تیم ها و اکثر بازیکنان شان دارند. بین روحانیون کشور جزو معدود افرادی هستند که به شکل تحلیلی و حرفه ای اخبار ورزشی را دنبال می کنند و از این نظر واقعا برای من جالب هستند. من خودم خیلی به صورت جدی به ورزش نگاه نمی کردم ولی این حس و علاقه ایشان باعث شده است که من هم برخی بازی ها و نتایج را دنبال کنم.

پرسپولیسی ها هم سید حسن آقا را دوست دارند!

بله، خدا رو شکر استقلالی هم هستند سید حسن آقا!

- البته دوست پرسپولیسی هم زیاد دارند. آقای پنجعلی، آقای دایی و آقای استیلی هم زیاد خدمت ایشان می رسند. البته من ندیده ام زیاد از استقلال یا پرسپولیس طرفداری و رسما اعلام کند طرفدار کدام تیم است. به طور کلی علاقمند به ورزش هستند ولی خب آقازاده شان خیلی شدید استقلالی هستند. آقای اشراقی هم که خیلی پیگیر و پرسپولیسی هستند. بالاخره این هم جزو اتفاقات شیرین جامعه ایرانی است ولی من ندیده ام جایی بگویند استقلالی یا پرسپولیسی ام!

البته خب کری زیاد می خوانند؛ همین چند روز پیش با علی دایی صحبت می کردند و گفتند از باخت هایی که به استقلال داشتی هم تعریف کن واسه ما!

- (با خنده) خب مثل اینکه جدیدا جهت شون رو مشخصا اعلام کرده اند! ولی واقعا در جلسات آخر هفته کادر پرسپولیس هم زیاد خدمت ایشان می رسند.

به عنوان سوال آخر شایعاتی در مورد کاندیداتوری شما مطرح شده است. شما یا پدرتان قصد حضور در انتخابات را ندارید؟

- پدر که روحیه شان خیلی متفاوت از این بحث هاست و تقریبا محال می دانم که بخواهند در انتخابات شرکت کنند. خودم هم هنوز به جمع بندی قطعی نرسیده ام و تا روز ثبت نام، به رغم مشورت ها و دعوت هایی هم که از سوی دوستان بوده، هنوز به تصمیم روشن و مشخصی نرسیده ام چون معتقد به جریان منظم انتخاباتی هستم. معتقدم مردم اقبال شان به سمت احزاب شناسنامه دار و گروه های سیاسی شناخته شده است و اگر تصمیم به حضور داشته باشم شرایط آن لیست ها و حزب ها هم تعیین کننده است. به طور کلی هنوز به جمع بندی در این حوزه نرسیده ام.

حزب خاصی مد نظرتان هست که بخواهید نام ببرید؟

- مشخصا حزب خاصی مد نظرم نیست ولی با توجه به سلیقه سیاسی که دارم علاقمند به جریان اعتدال و اصلاحات هستم و این را همیشه با افتخار اعلام می کنم ولی اینکه تحت عنوان لیست و گروهی به صحنه بیایم هنوز در دست بررسی است.

پس پدرتان به طور کلی قصد ورود به سیاست را ندارند؟

- پدرم با توجه به اینکه یادگار دفاع مقدس و شهدا هستند و همیشه اصرار داشته اند که این سلیقه و فعالیت هایی که آن موقع کرده اند متعلق به ملت و نظام جمهوری اسلامی بوده، همیشه از حضور در جناح بندی ها پرهیز کرده اند. ایشان ممکن است سلیقه ای داشته باشند و حتی ممکن است من با ایشان در مواردی هم سلیقه نباشیم اما یک اصول کلی وجود دارد که همه ما به آن معتقدیم. ایشان همیشه ما را به حفظ نظام، تبعیت از قانون و تبعیت از مقام معظم ولایت فقیه دعوت کرده اند. فعالیت ایشان هم یک فعالیت ملی است و قصد حضور در انتخابات هم نخواهند داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احسنت بر رزمنده ومداح حبهه وجنگ که چنین فرزند اگاه وباسواد وفهیم ودرد اشنا تربیت کرده اند نوشته ها یشان را درتلگرام دنبال میکنم عالیست. خدای مهربان حافظشان باشد افتخار روحانیت است باید قد رش رادانست

    • علی م

      من با اینکه پرسپولیسی هستم ولی نه بخاطر استقلالی بودن آقای حسن خمینی ، بلکه بخاطر راه و اندیشه ی ولایت به ایشان رای نخواهم داد !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج