۲۹۱۳۵۳
۵۳ نظر
۵۲۸۹
۵۳ نظر
۵۲۸۹
پ

خودکشی علیرضا افتخاری به خاطر احمدی نژاد (۲)

از تلویزیون به من زنگ زدند و گفتند ۵ میلیون به شما می دهیم و شما برای برنامه بزرگداشت خبرنگاران بیایید و «پلی بک» اجرا کنید. من هم قبول کردم.

هفته نامه تماشاگران امروز - بهمن بابازاده: اگر فیلم لیلای مهرجویی و ترانه های زیبای آلبوم نیلوفرانه ها را یکی از نقاط عطف کارنامه علیرضا افتخاری بدانیم که هم سطح او را به عنوان خواننده ای پر کار ارتقا داد و هم به پرفروش تر شدن آثارش کمک کرد، در آغوش کشیدن احمدی نژاد نقطه ای بود که به سقوط او منجر شد.

این سقوط را هم نه منتقدان و مخالفان انبوه احمدی نژاد که خود افتخاری بود که بیش و پیش از همه رسانه ای کرد. تهدیدها و توهین هایی که زندگی را برایش جهنم کردند تا جایی که حالا در این مصاحبه، اعتراف می کند که به شکل جدی به مرگ فکر می کرده است.

خودکشی علیرضا افتخاری به خاطر احمدی نژاد (2)

برویم سراغ بحث اصلی این گفتگو. دیدار و در آغوش کشیدن آقای احمدی نزاد در 17 مرداد سال 89. همزمان با روز خبرنگار در مرکز همایش های صدا و سیما. اصلا شما از طریق چه کسی به این برنامه دعوت شده بودید؟

- از تلویزیون به من زنگ زدند و گفتند 5 میلیون به شما می دهیم و شما برای برنامه بزرگداشت خبرنگاران بیایید و «پلی بک» اجرا کنید. من هم قبول کردم. من معمولا برای اجراها یا به صورت پلی بک قرارداد می نویسم یا با گروه. آن روز قرار شد برای اجرای پلی بک به سالن بروم. 5 میلیون به حساب من واریز شد و من هم رفتم به سالن. قبلش یک داستانی هم بود. دوستان در تلویزیون شعری از آقای حداد عادل را به من داده بودند تا رویش آهنگ ساخته شود و من هم بخوانم.

ما به هر آهنگسازی این شعر را دادیم، زیر بار نرفت و کرا را نساخت. آقای ضرغامی کاملا در جریان این موضوع بودند. وقتی این آهنگ درست نشد و ساخته نشد، صدا و سیما کمی علیه من موضع پیدا کرد. همه اینها باعث شد روبوسی من با آقای احمدی نژاد بارها از تلویزیون پخش شود. مشخص بود همه چیز کاملا برنامه ریزی شده است. این همه آدم با آقای احمدی نژاد روبوسی کردند ولی کدامیک اندازه من تبعات داشت؟ آنقدر نشان دادند و پخش کردند تا بازی به شدت پیچیده نشد و در آن اوضاع ملتهب، جامعه ایرانی علیه علیرضا افتخاری موضع بدی گرفت. آن اتفاق باعث شد خانواده من عذابی را تحمل کنند که گفتن اش در کلمات نمی گنجد.

درباره آن لحظه حرف می زنید؟ اصلا چه شد با آقای احمدی نژاد روبرو شدید؟

- از صحنه که پایین می آدم، به روح پدرم قسم، فردی کوتاه به سرعت سمت من آمد و گفت «بدو بدو که آقای احمدی نژاد به خاطر شما ایستاده اند و معطل شما شده اند.» اسم شان یادم رفته که این فرد کوتاه قد چه کسی بودند. من اصلا قرار نبود سمت ایشان بروم. اتفاقا سخت گرفتار برخی کارها هم بودم و می خواستم بروم ولی دور و بری های ایشان با این قبیل رفتارها باعث شدند این دیدار رخ دهد. تیم بادیگاردهای شخصی ایشان همیشه حواس شان هست که اصلا کسی نباید نزدیک آقای احمدی نژاد شود ولی درباره من اوضاع کاملا برعکس شد و من را به سمت ایشان هل دادند و در ادامه هم رسانه ای مثل تلویزیون این دیدار را پوشش داد و با قدرت و هدفمندی خاصی، آن را هر شب پخش کرد. برای چه؟ چرا؟

چون من نتوانسته بودم آهنگسازی را قانع کنم که شعر آقای حداد عادل را بسازند و روی آن کار بخوانم. همه این سناریو به نوعی به خاطر عمل نکردن من به خواسته آنها درباره آقای حداد عادل بود. همه اینها دست به دست هم دادند تا این موضوع به سرعت در جامعه با نگاهی بد و منفی ترویج پیدا کند.

خودتان چه زمانی متوجه شدید که این اتفاق و در آغوش کشیدن آقای احمدی نزاد در رسانه ها خبرساز شده و تبعات اجتماعی اش گریبان شما را گرفته؟

- حدود یک هفته بعد بود که همه چیز شروع شد. رسانه های خارج از ایران هم که اوضاع را خراب تر می کردند و فکر می کردند من برای بوسیدن آقای احمدی نژاد وقت گرفته ام!

خودکشی علیرضا افتخاری به خاطر احمدی نژاد (2)

در آن لحظه چه دیالوگ هایی بین شما و آقای احمدی نژاد رد و بدل شد؟

- من روی صحنه که بودم، گفتم «چشم ۶ میلیارد مردمی که روی زمین زندگی می کنند به ماست.» منظورم این بود که حواس تان باشد آقای رییس جمهور. به حکم یک شهروند ایرانی دلم می خواهد در برابر مردم دنیا روسفید باشم. اینها جملاتی بود که روی صحنه گفتم.

منظور من لحظه ای است که ایشان را از نزدیک دیدید و در آغوش گرفتید.

- من تصنیف «از اوج آسمان ها» اثری از «عباس خوشدل» را روی صحنه «پلی بک» کردم و وقتی پایین آمدم و من را اطرافیان ایشان به سمت آقای رییس جمهور هل دادند، فقط به من گفتند »ماشاءالله».

و شما چه گفتید؟

- من چیزی برای گفتن نداشتم. آن لحظه وقتی برای حرف زدن نبود. از تصاویر مشخص است. یک «متشکرم» به «ماشاءالله» ایشان گفتم. بعد از همه این اتفاقات من به نظرم می آید اگر ایشان مثلا می گفتند که زنگ موبایل من صدای آقای افتخاری است و من به ایشان علاقه قلبی دارم، شاید کلیت این اتفاقات رخ نمی داد ولی دریغ حتی از یک جمله که درباره من ذکر شود.

آقای احمدی نژاد در این مدت حتی یک بار پیگیر احوال من نشدند. با صدای بلند به ایشان می گویم در مورد من بسیار انسان قدرنشناسی بودند. با صدای بلند این جملات را بر زبان می آورم و امیدوارم به گوش شان برسد. شما را به جان مادرتان قسم می دهم که به من کمک کنید تا این حرف ها به گوش همه برسد. امروز به آگاهی و درک سیاسی درستی از این بازی ها رسیده ام و امیدوارم این موضوع به خوبی در رسانه ها انعکاس پیدا کند.

و از آن لحظه شما وارد بازی شدید که به شدت برای تان دردسرساز شد و حتی خانواده شما هم زیر فشار بود.

- یادم است که نوشته ای زیر در منزل شخصی من گذاشتند که اینجا بمب گذاری خواهد شد و هر چه سریع تر باید این منزل را تخلیه کنید. به قدری فشار و تهدیدها زیاد شد که مجبور شدیم از آن محل برویم. مدت ها کلاه می گذاشتم روی سرم و برای خرید این ور و آن ور می رفتم. اگر کسی هم من را می شناخت، برخوردهای اهانت آمیز و زشتی می شد.

خوب یادم هست وقتی در فرودگاه وارد سالن انتظار شدم و نشستم، حدفاصل ده متری من همه مردم از صندلی ها بلند شدند و اطرافم خالی شد. دوستان من دیگر من را میهمانی های خودشان هم دعوت نمی کردند و می ترسیدند بلایی سر بچه هایشان بیاید. می گفتند علیرضا تو دوست بیست ساله ما هستی ولی واقعا بهتر است دیگر نباشی چون مردم و آشنایان، همسر و بچه های ما را مورد توهین قرار می دهند که چرا افتخاری را اینجا راه داده اید. می گفتند چرا با «رفیق احمدی نژاد» رفت و آمد می کنید!

خودکشی علیرضا افتخاری به خاطر احمدی نژاد (2)

پس از آن اتفاقات و این قبیل برخوردها، از طرف مسئولان فرهنگی دولت قبلی مورد حمایت قرار نگرفتید؟

- موضوع همین است و اصلا من به خاطر همین ناراحتم و خشمگین. اگر تلویزیون اجازه می داد مه ۱۰ دقیقه همین صحبت هایی که با شما داشتم را مطرح کنم، شاید تبعات آن اتفاقات اینگونه زندگی من را تحت تاثیر قرار نمی داد. فرزند کوچک من دیگر دانشگاه نرفت و انصراف داد. می گفت به من توهین می کنند و به شدت فضای بدی علیه من در دانشگاه راه افتاده است.

روی وایت برد عکس من را می کشیدند و دشنام های زشتی می نوشتند. دخترم بارها با چشم گریان به خانه آمد. VOA و برنامه پارازیت بیش از بیست بار من را چهره زشت و بد هفته انتخاب کرد و همین اتفاقات بازی را وحشتناک تر کرد. این در حالی بود که هیچ اظهارنظر یا حمایتی از سوی همین آقایان داخل کشور از من نشد و معلوم نبود با ادامه این روند چه بلایی سر فرزندان من قرار بود بیاید. مادرم را در اصفهان و در صف نانوایی ها هل داده بودند. آقای احمدی نژاد مرد باشد! خدا آدم را گیر نامرد نیندازد. دوست خوب من این جملات را با سوز درونم می گویم به شما که امیدوارم حرف هایم را به دقت منتقل کنید.

نکته ای که هست...

- اجازه بدهید. آقای احمدی نژاد جوری خودش را به آغوش من انداخت که انگار من یوسف گم گشته ایشان بودم. یک جوری به من چسبید و من را بوسید و پشت سر هم این اتفاقات را شکل دادند که... بابا بوسیدن یک بار، دو بار... جمله بعدی ام را امیدوارم جرأت انتشارش را داشته باشید ولی من طناب خریده بودم خودکشی کنم. فشار بدی روی من و خانواده ام بود. فرزند کوچکم فهمید و گریه کرد و گفت: «بابا نکن.» گفتم نمی توانم و واقعا تاب این همه توهین و تهدید را ندارم. در ایران که هیچ کس حواسش به من نبود و درد دل من را نمی شنید.

در خارج از کشور هم یک روز چهره بد بودم و یک روز چهره زشت. منفور شده بودم و این برای یک هنرمند غیرقابل تحمل بود. سوپرمارکت محل به من جنس نمی فروخت! آرایشگر محل ما می گفت آقا وقتی شما روی این صندلی می نشینید دیگر هیچ کس به مغازه من نمی آید و عذرخواهی می کرد و مودبانه می گفت دیگر نیایم. آژانس به من ماشین نمی داد. مردم تا این حد تحت تاثیر قرار گرفته بودند و امیدوارم این صحبت ها به درستی به گوش مردم برسد. حرف آخرم هم این است که آقای احمدی نژاد خیر نبیند. آقای ضرغامی خیر نبیند. و قطعا خیر نخواهند دید. در این موضوع شک ندارم چون من حقم این نبود. من بعد از ۳۰ سال خواندن با تمام وجود، این حقم بود؟ بعد از سی و خرده ای سال این حق من و خانواده ام نبود.

خودکشی علیرضا افتخاری به خاطر احمدی نژاد (2)

حرفی مانده؟ آینده کاری شما قرار است در چه شرایطی پیش برود؟

- اگر یک نفر هم از من دلخور باشد، من قطعا نمی توانم کارم را درست انجام دهم. این ناراحتی را که من مسببش نبودم. با این درد دل مفصل که به وضوح درباره اش گفتم، حتی اگر یک نفر هم اصل موضوع را فهمیده باشد و برایش مشخص شود اوضاع از چه قرار بوده، باز هم برای من خوشایند است. امیدوارم وقتی مردم از قصد من برای خودکشی با خبر می شوند، قطره اشکی بریزند و فضای تلخ آن دوران را درک کنند.

اگر چهار نفر در محل به شما و خانواده تان توهین کنند، کسی صبر و تحملش را ندارد. فکر کنید که یک ملت علیه من شده بودند و واقعا دیگر امیدی برای زندگی نداشتم. من اگر خودکشی می کردم همه خوشحال می شدند؟ راهی جز خودکشی برای من مانده بود؟ من تا این تصمیم هم جلو رفتم ولی بعد فرزند بیمارم باعث شد از تصمیم ام صرفنظر کنم. امیدوارم مردم ایران که مبنای دل شان محبت است و صداقت، در جریان اصل اتفاقات قرار بگیرند.

استاد شجریان کمی مرا رنجاند

نامه شما به استاد شجریان در حالی منتشر شد که پیش از آن استاد شجریان در مصاحبه با «یورو نیوز» حمله تندی به شما کردند و گفتند «یکی از هنرمندان ما که صدای خوبی داشت و خوب می خواند و شهرت خوبی داشت، یک اشتباه اجتماعی کرد که به نظرم از سر سادگی و ندانم کاری اش بود. یک دفعه مردم او را کنار گذاشتند. پس این موسیقی نیست. این رفتار و کردار و گفتار است. به همین دلیل هنرمندان در رفتار و کردار و گفتار باید خیلی دقت کنند. جامعه آگاه است. وجدان جامعه بیدار است. جامعه مو را از ماست می کشد.

کوچکترین اشتباهی زیر پروژکتور جامعه قرار می گیرد. نمی توانید اشتباه کنید. جامعه کوچکترین اشتباه و ریاکاری را بزرگ می کند و دروغگویی و اشتباه را نشان می دهد.» ولی شما در نامه خود برای ایشان نوشته بودید: «ما آجر نیستیم که بمانیم. عمری از ما گذشته است. باید هر کدام در نوای هم بخوانیم. ما یک جمع خانواده ایم. ما باید اسم همدیگر را صدا بزنیم.

ما باید همایون هم باشیم. ما نباید ورود را از هم بپوشانیم و اجازه گذر را به یکدیگر ببندیم. ما از همدیگر می ترسیم. ما در یک باغ هستیم. با افکار یک درخت پربار باید سرزنده و شاداب، از دور یکدیگر را صدا بزنیم. نزدیک هم بیایم با محبت. چرا دستخط هامان برای هم خوانا نیست. صدا بزن مرا، نزدیکتر بیا.» این تفاوت در ادبیات نامه ها به نظر خودتان نامأنوس نبود؟

خودکشی علیرضا افتخاری به خاطر احمدی نژاد (2)

- هنوز هم می گویم که استاد شجریان برای من مطلق اند. صحبت هایشان در آن گفتگو مرا کمی رنجاند ولی به رسول الله قسم همان زمان هم احساس می کردم که ایشان از بزرگواری و دلسوزی این جملات را درباره من استفاده می کردند. ایشان می توانستند فتیله این ماجرا را پایین بکشند و با یک جمله اوضاع را به حالت اول برگرداند. ایشان پیشکسوتی بودند که من در آن دوره نیاز داشتم ایشان از من حمایت کنند و اصلا از من بپرسند که اصل اتفاق چه بوده؟ ما همه با هم بودیم و باید به حکم سعدی «بنی آدم اعضای یکدیگرند» در کنار هم می ماندیم. دل من از آن مصاحبه شکست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      اگر واقع بینانه به حرفهای آقای افتخاری گوش کنیم بیراه نگفته.به نظر من از دولت سابق چنین کارهایی بعید نبود

      پاسخ ها

      • ykmin

        من افتخاری رو دوست دارم. کلا آدم با مرامی به نظر میاد.

    • بدون نام

      به نظر منم از سادگيش و ندونم كاريش بوده. يه آهنگ خونده اي واي من آه از دل شيداي من، من دوست دارم اون آهنگشو.

    • رضا

      این بنده خدا یک بار تو عمرش احمدی نژاد رو بغل کرده آخرش قصد داشته خودکشی کنه ! ببین خود احمدی نژاد چه میکشه ! ☺

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخ

    • رضا

      خود عکس گویای همه چیز است که آقای افتخاری با چه اشتیاقی احمدی نژاد رو بغل میکنه زنده باد استاد محمد رضا شجریان که فقط با ملت ایران است و نون به نرخ خور نیست

      پاسخ ها

      • ولی

        بر خلاف چیزی که میگه با اشتیاق هر چه تمام تر چسبیده

    • بدون نام

      بابا مردم از اين فيلم ها زياد ديدند. دلم براي احمدي نژاد سوخت. رو ديوار كي يادگاري نوشت

    • بدون نام

      بچه اش خودش حال درس خوندن نداشته اینو بهونه کرده -

    • بدون نام

      جای تعجب است که اینقدر آقای احمدی نژاد محبوبیت دارند

    • بدون نام

      خوب همون موقع این حرفا رو باید می زد. ولی با این همه واقعا بعضی وقتا ادم تو یه هچلی میفته نمی دونه چطور بیاد بیرون. ولی اقای افتخاری دقت کن و ببین که مردم ما قبل از اقای احمدی نژاد با صدا و سیما مشکل داشتن. شما اگه نکته رو گرفته بودی با این صدا و سیمای کار نمی کردی. با این همه برای هم شما و هم خودم و تمام مردم عاقبت به خیری و بخشش خدا رو خواهانم.

    • لیلا

      دم مردم گرم... چقدر اقای احمدی نژآد خواهان داشته واقعا

    • ریحانه

      این دفاعشون چندان قابله قبول نیست چون ایشون یک هنرمند بوده و باید خیلی بیشتر از افراد عادی حواسش به اعمال و رفتارش باشه همچنین که استاد شجریان هم عرض کردند. در ضمن اونجا که خودشونو تو اغوش احمدی نژاد غرق کردند اگر واقعا غافلگیرانه بود، میتونستند درحد دست دادن باشه نه صحنه های تو اغوش انداختن دوتاشون!

    • بدون نام

      یه سیب رو بندازی بالا چندین چرخ و پیچ میخوره تا بیاد پایین. بهتر بود طوری مصاحبه می کرد که اگه سیب چرخش خاصی داشت مجبور نباشه بیاد درباره همین حرفا هم توضیح بده

    • ela

      دلم براش سوخت وقتی نفرین کرد
      من اصن از این ماجراها خبر نداشتم

    • بدون نام

      من تازه متوجه شدم که در آغوش گرفتن احمدی نژاد براش دردسر شده. ولی واقعا این چه طرز فکر مسمومیه که توی جامعه مون وجود داره. خود امریکا هم بعد از اینکه دوره ریاست جمهوری یکی تموم میشه ازشون به عنوان مشاور و رئیس یکی از مراکزی که تجربه خاص اون رئیس جمهور به درد میخوره استفاده میکنند ولی توی ایرانه که وقتی به رئیس جمهور عوض میشه بعدش بهش و دور و بری هاش یا میگن خائن یا وطن فروش یا فتنه گر یا...
      حالا معلوم نیست بعدا روحانی قراره چه اسمی رو یدک بکشه!!!

    • بدون نام

      حالا باید بگی نکنه دوباره حقه ای تو کارته مرد میبودی و مثل استاد بزرگوار شجریان همه چی رو به جون میخریدی و حالا سرفراز و تو قلب و دل ملیونها ایرانی جا میگرفتی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شجریان یه آدم کثیفه

    • بنده خدا

      امان از دست ما ملت عجيب كه يه نفرو يه شبه ميبريم بالا يه نفرو يه شبه مياريم پايين. متاسفانه اين جور موارد نشون ميده كه ما ايرانيها كه به قدمت 2500سالمون مينازيم چه خوشمون بياد يا نياد هنوز از شعور اجتماعي برخوردار نيستيم، نمونشم همين رفتار با هنرمندي كه عمرشو براي هنر اين مملكت داد وبا بغل كردن يه نفر كه اونهم چه خوب،چه بد رييس جمهور مملكتمون بود اينقدر اذيت شد،در حالي كه اصلا به كسي ربطي نداشت چه داخلي چه خارجي.حالا مثلا الان كسايي كه از آقاي روحاني يا هاشمي خوششون نمياد بايد با هنرمندايي كه با اينها ديدار داشتند يا عكس گرفتند همين رفتارو بكنند؟يه نمونه ديگشم همين آقاي عقيلي كه به استوديوي شبكه من و تو رفت و با عوامل اين شبكه وشبكه بي بي سي عكس گرفت،الان بايد به قول بعضيها تندروها ايشون و خانوادشو مورد آزار واذيت قرار بدن؟ قضاوت با خودتون .ولي اين ماجرا بو داره!!!!

    • بدون نام

      يك سوالي برام پيش اومده و اون اينه كه با تمام زجري كه استاد در اين مدت كشيده چرا حاضر شد دوباره در تلويزيون تو اون برنامه آشپزي حاضر بشه يعني هركسي بود ديگه هرگز اسمي از تلويزيوني (صدا و سيمايي) كه اين همه در حقش ظلم كرده نمي برد

    • بدون نام

      اقای افتخاری عزیزاون موقعی که احمدی نژاد بااستادشجریان سردشمنی باز کرده بود اونم با اون بی ادبی مادر زادی اش شما پاچه خواری اش رامی کردی وبه استاد پشت کرده بودی حالا چطور روت میشه بگی استاد جویای حالت نبوده واقعاکه

    • بینام

      شما اقای افتخاری,همین که بهت گفتن احمدی نژاد ممتظرته,میتونستی بگی,منتظر بمونه,من با هیچ شخصیت سیاسی,رودر رو نمیشم,نمیکشتنت که,حد اکثر ممع الصدات میکردن,اینجوری,خیلی پیش مردم,واستاد بزرگی مثل شجریان عظمت والاتری داشتی

    • حنانه

      واقعاً من متوجه نمیشم بغل گرفتن مردیکه یه زمانی ریس جمهور مملکت ما بود چه اشگالی داشت اونم با اونهمه خدمت واقعاً امردم دیگه شورشو در اوردن

    • بدون نام

      اقای افتخاری مایه افتخار ایران است ووستتش داشتیم و خواهیم داشت به کسی هم ربط نداره

    • ناشناس

      استاد افتخاری با کسی دست داد که انتخاب ازبین 70 میلیون مردم اون زمان بود اگر احمدی نژاد بد بود مردم انتخابش کرده بودن بعدشم این شجریان و اطرافیانش اومدن فرصت رو مناسب دیدن وو.........

    • بدون نام

      دنیا تا که دنیاست دل پای تو پیره ، اون حالت چشمات یادم که نمیره، استاد همیشه برامون عزیزی

    • علی

      خدا به آدم عقل داده .من دقیقا یادم هست این آقای افتخاری تواون مراسم به احمدی نژاد میگه ((چقد شکسته شدید )) انگار پسرخالشه چندوقته ندیدش. بعدشم افتخاری نون به نرخ روز خوره.یک روز سنتی یک روز پاپ یک روز قاطی پاتی .فقط پولو عشقه.داره میگه دیگه 5 میلیون برای یک اجرا در سال 89 ...البته وجدان جامعه بیداره . افتخاری تمام شد!

    • بدون نام

      من نمیدونم چطور دلتون میاد راجع به علیرضا جان افتخاری اینقدر بیرحمانه نظر بدین یه خواهشی دارم اینکه آلبوم" بردی از یادم" استاد رو حتما گوش کنین عاشقشون میشین

    • سلیم

      استاد ان موقع دوست داشتم به نحوی ارادت خود و تمام دوستانم که عاشق شما هستند را خدمت شما اظهار دارم ولی سایت شما بسته بود با ارزوی سلامتی شما

    • به دنبال دل

      دمتون گرم جناب آقای سلیم بابت قدردانی تون از استاد ،

    • کایا

      خجالت بکشید ابن شایعات چیه پشت سر استاد میگید.

    • بدون نام

      روبوسی با احمدی نژاد اینقدر در جامعه برای این هنرمند تنفر ایجاد کرد چرا اصول گراها هنوز هم زیر علم وی سینه می زنند ؟ببینید اصول گراها چقدر بدبخت و مرود تنفر مردمند

    • بدون نام

      لعنت به حسود همه این حرفها از سر حسادته کار افتخاری به خودش مربوطه هزاران نفر به هم احمدی نژاد دست دادند ولی فقط کار افتخاری جرم بود؟؟؟؟!!!! اگر صداش زیبا نبود باز هم اينهمه بهش حمله میشد؟؟ مسلما نه، مردم چشمشون بسته است ومثل آب خوردن سر کارند، افتخاری نه در هنر ونه در ادب وشخصیتت همتا نداره نون به نرخ روز خور هم معلومه کیه اونايي که از روزه خوانی وقرآن خونی به کراوات رسیدند و...

    • بدون نام

      اگر نون به نرخ روز خوری باشه اون شجریانه نه افتخاری، شجریان با صدا وسيما ی جمهوری اسلامی به معروفیت الکی رسیده حالا مردم دوست شده؟؟ خخخخخخخ

    • علی سینا

      واقعا صدای زیبایی دارید استاد . استاد افتخاری عزیز شما در یک بازی سیاسی گرفتار شدید. خدا ازشون نگذره. خیلی برای ایران زشت خواهد بود که هنرمندی چون شما خودکشی کنه. نگران نباشید خدابزرگه. در دولت تدبیر و امید باید امیدوار باشید.

    • بدون نام

      چرا باید کسی.مثل شجریان که می ره با گوگوش عکس می گیره با ضد انقلابهای خارج نشین عکس می گیره با مجری شبکه من وتو در حالیکه اونو تو بغلش گرفته اشکال نداره از او به احترام هم یاد میشه ولی اگر آقای افتخاری رییس جمهور مملکت شو در آغوش بگیره کلی بهش توهین میشه

      پاسخ ها

      • عباس

        میشه حرف نزنی.؟؟ اخه کی به تو گفت بیا نظر بده؟

    • امید

      آقای افتخاری گل سرسبد موسیقی ایرانی بسیار با شخصیت بامرام وانساني شریف هست وهيچ رفتار زشتی نکرده زشت ما هستیم وافکار پوسیده ما در ضمن نون به نرخ روزتراز شجریان وجود نداره هر روزخودشویه جور میکنه ... سی سال از صدا وسيما برای به شهرت رسیدن استفاده کرد حالا که صداش ازته چاه در ميادمردمی شده،، مردمی که هيچوقت آدم حسابشون نميکنه اصلا شجریان از حسادت فروش البومهای افتخاری داره ميميره

    • بدون نام

      شجریان سی سال از صدا وسيما استفاده کرد با اون صدای مسخره تو دماغی بی احساس،، از خودش نون به نرخ روزخور وجود نداره

    • بدون نام

      تمام بلاهایی که برسر شما اومد از سر حسادت بود خدا ميدونه، اون هنرمندان نامرداستتتاااادان تحمل دیدن فروش سرسام آور آلبوم های شما رو نداشتند، اگر مردم را به جون شما نمینداختد هيچي نميشد

    • کریم

      کسانی که در برابر رفتارهای زشتی که به استاد افتخاری شد سکوت کردند نباید نام انسان به خودشون بدن چه هنرمند چه غیر هنرمند، سکوت در برابر ظلم با ظلم کردن فرقی نداره هنر بدون منش انسانی به یک ریال ارزش نداره قابل توجه سنتی خوان های گند دماغ که اسم عارف به خودشون دادن واشعار مولانا را بلغور میکنند

    • حسین احمدی

      آقای افتخاری محبوب همه بوده و هست و اونایی که در خصوص در آغوش گرفتن ایشان با رئیس جمهور وقت ایران بدگویی میکنند یک مشت نفهمند اونا اون موقع آرزویشان بود عکسی با ایشون بگیرند افتخاری عزیزم محبوب شما همیشه در دل ما سنتی ها هستید دوستون داریم

    • بدون نام

      گوهر ی بیهمتاست افتخاری نازنین که هرگز صدایش جایگزینی نخواهد داشت آیندگان منصفانه تر قضاوت خواهند کرد واز ما چونان قوم عاد یاد خواهد شد

    • سارا

      صدایدلنشینی اره

    • سعید

      من عاشق افتخاریم تاریخ شخصیتی مثل استاد نخواه داشت

    • ساسان

      آقای افتخاری خواننده فوق العاده ای هستن

    • علی

      اقای شجریان با بی بی سی ومعاندین نظام دمخوری میکنه کسی چیزی نمیگه اونوقت ایشان با منتخب ملت چاق سلامتی میکنه مور هجمه قرار میگیره واقعا که

    • فاطمه

      دوست دارم استاد بزرگوار ما مردم ساده ایی هستیم ما همون ملتی هستیم که به احمدی نژاد رای دادیم ما فریب خوردیم .آرزوی صحت وسلامتی داریم برای شما وخانواده تون .بخون استاد که صدات معجزست

    • ف

      اون دو تا اگه تو انتخابات انتخاب می شدند ایا واقعا دلشون برا مردم ایران می سوخت ؟ چکار می کردند برا مردم ؟

    • بینام

      آقای افتخاری عزیز دنیا تابوده همین بی معرفتی ها بوده مردمی ظاهر بین که براخودشون یه پا قاضی اند شما به دل نگیر کی گفته دست دادن با احمدی نژاد جرمه؟شما همیشه تو قلب مایی

    • (م) رهنمود

      اينگونه روباه بازى در زمان احمدى نژاد رايج شده بود ماجراى دعوت كردن شادروان انتظامى را در جلسه ايكه فقط ميخواستند چهره او را كنار احمدى نژاد از تلويزيون نشان بدهند بياد مى اوريد ؟ و همچنين انداختن بابك زنجانى با مبالغى هنكفت پول به جان مهدى ك. و محمد رضا ب. ه. و ....... را خيلى ها فراموش كردند و اندكى از مردم بياد دارند گرفتارى انقدر زياد است كه وقتى مخلوط ميشود معجون ميشوند.

    • بدون نام

      اگرهم ایشون اشتباهی کردن تاوانش این حد از بیتوجهی و نامردی نبود،مگه بقیه ی مردم معصوم و پاک و بی شیله پیله هستن

    • بدون نام

      آقای افتخاری امیدوارم همیشه در صحت و سلامت کامل باشید.وروزهای خوبی در پیش رو داشته باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج