۳۶۷۴۶۸
۴۷ نظر
۵۱۶۰
۴۷ نظر
۵۱۶۰
پ

چرا هنوز بعضی ها احمدی نژاد را دوست دارند؟

آیا مردم به همین زودی وعده های محقق نشده، فساد اطرافیان، تورم افسارگسیخته و روابط تیره با جهان در دوره احمدی نژاد را فراموش کرده اند؟

هفته نامه تماشاگران امروز - احسان نادرپور: آیا مردم به همین زودی وعده های محقق نشده، فساد اطرافیان، تورم افسارگسیخته و روابط تیره با جهان در دوره احمدی نژاد را فراموش کرده اند؟

هنوز هم مردم دور ماشینش جمع می شوند. آنها هنوز هم به او نامه می دهند. در بعضی روستاها که می روی هنوز می گویند او تنها رییس جمهوری بود که ما از نزدیک توانستیم ببینیمش. هنوز هم عده ای هستند که می گویند باز او یک یارانه ای به ما داد، این روحانی که فقط می گوید از یارانه انصراف بدهید! هر چند آنها هنوز هم یارانه می گیرند. آنها هنوز هم با رانت نهادهای موازی دولت در فلان دانشگاه استاد می شوند، در فلان اداره رییس می شوند و در فلان شرکت مشغول به کار. آنها هنوز هم از بانک های حکومتی به راحتی وام می گیرند. آنها هنوز هم با وجود به زندان رفتن معاونانش و ماجرای اختلاس ها معتقدند او رییس پاک دست ترین دولت تاریخ جمهوری اسلامی است. آنها هنوز هم احمدی نژادی هستند.

چرا هنوز بعضی ها احمدی نژاد را دوست دارند؟

تقریبا اکثر اصولگرایان با تجربه تلخی که در انتخابات ۹۲ داشته اند به این نتیجه رسیده اند که بدون معرفی یک کاندیدای واحد حداکثری نمی توانند به پیروزی برسند. آنها با نامزدهای رنگارنگ شان در انتخابات ریاست جمهوری گذشته شکست سنگینی از تنها نماینده جریان اصلاح طلب و اعتدالگرا متحمل شدند.

اما سوال اینجاست که در شرایط کنونی و درگیری هایی که گوشه کوچکی از آن را در مناظره های انتخاباتی دیدیم، جریان اصولگرا توانایی انتخاب یک کاندیدای واحد را دارد؟ و اساسا اگر به این اجماع برسند آیا شخصیتی وجود دارد که بدنه اصولگرایی، او را به عنوان رییس جمهور بپذیرد و همزمان رأی مردمی هم در سبدش داشته باشد؟

این سوالات و ده ها سوال دیگر را کنار هم که بگذاریم، تنها به یک نام می رسیم؛ آن هم محمود احمدی نژاد است. او تنها اصولگرایی است که می شود ادعا کرد هنوز در میان مردمی که جناحی رأی نمی دهند، دارای سبد رأی است. احمدی نژاد تنها کسی است که می تواند رقیب جدی حسن روحانی باشد و او را به یک رییس جمهور تک دوره ای تبدیل کند ولی احمدی نژاد دارای چه خصوصیاتی است که توانسته او را به یک مهره محبوب برای عده قابل توجهی از مردم تبدیل کند.

آقای حرف!

سال ۸۴ وقتی محمود احمدی نژاد سوگند ریاست جمهوری را ادا کرد به او متذکر شدند که باید زیر آن را امضا کند و احمدی نژاد در جواب گفت: «امضایش سخت است!» همین یکی از نشانه های این است که اصلی ترین نقطه قوت احمدی نژاد همان جایی است که به نوعی نقطه ضعف او هم محسوب می شود. از همان اولین روزهای ۸۴ که پدیده احمدی نژاد برای ایران رونمایی شد، کلام او مورد توجه قرار گرفت و همه فهمیدند که با فردی سخنور طرف هستند.

سبک صحبت کردن احمدی نژاد مورد اقبال بخش قابل توجهی از طبقه فرودست جامعه قرار می گیرد اما از آنجایی که او نمی تواند کوتاه، مختصر و بدون حاشیه صحبت کند، همیشه این سخنرانی ها حواشی منفی هم به همراه دارد. البته احمدی نژاد استاد راست و ریس کردن حواشی منفی است و برای این کار واژه ای مناسب تر از «ماستمالی کردن» پیدا نمی شود. خیلی راحت با استفادهاز دو حربه سکوت و تکذیب، حرف ها و قول و قرارهای گذشته اش را انکار می کند.

برای به یاد آوردن این داستان ها فقط شما را یاد کلیدواژه های هاله نور، پول نفت سر سفره، مشکل جوانان ما و چند تار مو می اندازم. او اکثر مواقعی که پشت تریبون می رود به عواقب حرف هایش فکر نمی کند و گاهی حرف هایی می زند، تیکه هایی می اندازد و از کلماتی استفاده می کند که مورد استقبال برخی از عوام قرار می گیرد.

چرا هنوز بعضی ها احمدی نژاد را دوست دارند؟

قیصر ۹۶

زمانی در این مملکت دو فیلم گل کرد. یکی فیلم گاو مهرجویی بود که روشنفکران ایران، آن را در تاریخ بی نظیر می دانند و دیگری فیلم قیصر کیمیایی بود که عامه مردم با آن ارتباط برقرار کردند و تبدیل شد به سینمای گیشه آن زمان. آن روزها مردم دو دسته بودند. یا گاو را دوست داشتند، یا قیصر را. محمود احمدی نژاد را می توان یک قیصری دانست. همین قیصری بودن او دلیل دیگری بر محبوبیتش است. جایی که می گوید کابینه من خط قرمز من است و تا آخر پای آدم هایش می ایستد.

اگر یک نفر که باب میلش نیست در جایگاهی قرار بگیرد که او دوست ندارد حتی حاضر است به خاطرش ۱۱ روز قهر کند و سر کار نرود. او هوای همه افرادی را که از استانداری اردبیل تا شهرداری تهران همراهش بودند داشت و در دولتش از آنها استفاده کرد. او برای رفقایش، رفاقت را تمام می کرد و مردم چنین فردی را دوست خواهند داشت.

تعریف از خود نباشه...

محمود احمدی نژاد همیشه سعی می کند به صورت صفر و صدی حرف بزند. اگر بخواهد از مسئله ای دفاع کند جوری این کار را انجام می دهد که گویی هیچ راهی غیر از راه حل او پیش روی کشور نیست و اگر بخواهد چیزی را نفی کند جوری این کار را انجام می دهد که انگار رفتن به آن سمت جز تباهی چیزی عایدمان نمی کند.

کسی که از موضوع اصلی حرف های او بی خبر باشد با شنیدن صحبت های احمدی نژاد حق را به او می دهد. احمدی نژاد در رابطه با خودش و اطرافیانش هم همینطور است. بارها پیش آمده که از خودش تعریف کرده است و دیگران را تحقیر.

بزغاله خطاب کردن مخالفان یکی از این موارد است. برای یادآوری نمونه هایی از خودشیفتگی او را در زیر می خوانید:

«مگر احمدی نژاد هم مریض می شود؟»

«بالاخره اگر ما بگیم نخبگان، احمدی نژاد هم یکی از نخبگان به حساب می یاد. من دانشگاهی هستم دیگه. ریاضیات هم خوندم. بالاخره مهندسی خوندم. می فهمیدم چی کار می کنم...»

چرا هنوز بعضی ها احمدی نژاد را دوست دارند؟

مردم آخرش میگن همه سر و ته یه کرباسن؟

حامیان او در شبکه های مجازی خبر از آمدنش می دهند و اطرافیانش هم نه تایید می کنند و نه تکذیب. به سراغ یکی از فعالان مجازی حامی احمدی نژاد رفتم. فردی که در گروه های زیادی به تبلیغ تفکر احمدی نژاد می پردازد و گروهی هم برای خودش و عقایدش راه اندازی کرده است. سید رضا مروج که در گروه های اصلاح طلب هم به سود جریان مورد علاقه خودش تبلیغ و بحث می کند، در رابطه با جنس حامیان احمدی نژاد می گوید: «حامیان او دو دسته اند، یک دسته طرفدار روحانیت سنتی که انتخاب پایانی آنان برای مقابله با دولت فعلی است؛ اما دسته دوم حامیان احمدی نژاد، به نظر من حامیان عقیدتی سیاسی سید محمد خاتمی هستند که اگر مناقشات ۸۸ و مشکلات با هاشمی نبود، او را به حامیان سنتی مثلا علامه مصباح ترجیح می دادند یعنی افکار آنها بسیار به هم نزدیک است.

حامیان مصباح طرفدار احمدی نزاد شدند چون مصباحیون برای مقابله با ولنگاری های فرهنگی دولت اصلاحات به حزب اللهی بودن احمدی نزاد امیدوار بودند. به نظر من طرفداران او اصلا رابطه خوبی با مفهوم دین مورد اعتقاد مصباحیون ندارند.»

او در رابطه با اینکه با وجود پرونده های مالی و اختلاس ها چگونه مردم باز هم به سمت احمدی نژاد می روند، می گوید: «همانطور که فضای بسته دولت سازندگی منتج به دوم خرداد شد، فضای فرهنگی مورد انتقاد شدید دوره اصلاحات هم منتج به ظهور پدیده ای به نام احمدی نژاد شد. یعنی محبوبیت های ابتدایی اشخاص در ایران بیشتر به دلیل تنفر از دیگران است تا دوست داشتن خودشان. ادامه محبوبیت احمدی نژاد هم بیشتر به دلیل عدم موفقیت دولت روحانی در اجرای تعهدات خود است. در مورد اختلاس ها هم مردم نهایتا می گویند همه سروته یک کرباسند (به خصوص پس از ماجراهای فیش های حقوقی). بنابراین زیاد تاثیر جدی نمی گذارد.»

اما اگر احمدی نزاد برگردد چه تغییری ایجاد می شود که به قول او خوشایند حزب اللهی ها خواهد بود؟ سید رضا در این باره می گوید: «اگر احمدی نژاد الان بود شاید بچه حزب اللهی ها دق مرگ می شدند! و قطعا برجام این گونه رقم نمی خورد. احمدی نژاد به دلیل باز بودن دستش - به فرض مجوز گرفتن برای مذاکره در مورد هسته ای - قطعا حواشی بیشتری - چه مثبت، چه منفی - در مورد برجام احتمالی شکل می گرفت و اگر بیاید برگ برنده اش مناظره است.

مردم عاشق یکی به دو کردن مسئولان نظام هستند و احمدی نژاد استاد بی چون و چرای این کار است. هر چند روحانی به مراتب پخته تر از میرحسین است اما حریف احمدی نژاد نمی شود. احمدی نژاد می تواند روحانی را شکست دهد یعنی مولفه های پیروزی - هر چند خفیف - را دارد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مثل خودش هستن .......، بحز اینا کسی طرفدارش نیست دقت کنید همه طرفداراش اینجوری هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آیا آدم عاقل رئیس میخواد،درواقع اصلاً ما رئیس لازم داریم،نه عزیزم ما خدمتگذار لازم داریم چون هممون یه پا رئیسیم

    • سردار

      چرا انقد سیاه نمایی میکنید؟چون به نفعتون نیس.اگه نه چرا پس انقد بعضیا سنگ هاشمی و روحانی رو ب سینه میزنند در ضورتس که هیچ کاری هم برا مردم نکرد که ضربه هم زد.والا مردم از احمدی نژاد بیشتر خیر دیدن.

    • فیلسوف

      روابط تیره با جهان؟حالا روحانی ک روابط روشن با جهان برقرار کرد چ گلی زد به سرتون.وعده های محقق نشده مل احمدی نژاد بود یا این دولت؟هه

    • انسان

      واااای که چقد تو دولت جدید تورم از بین رفته وااای همه چی چقد ارزون شده.ک گرونم شده.

    • گلی

      خیلی مغرضانه نوشته شده....

    • اسمون

      تا چشت دراد.همینطوری فقط میشه جوابتو داد

    • بدون نام

      فقط میگم خدا ازت نگذره

    • monireh

      چجوری روش میشه دوباره تواجتماع ظاهر بشه؟
      ماشاالله هرچی نداشت رو داره

    • سید علی

      چووون پوپولیست بودش
      عوام فریب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوبه حالا یه کلمه یاد گرفتین شما

    • بدون نام

      تا وقتی همچین مردمی تو این مملکت داریم و رییس جومهورمونم همچین شخصی باشه باید جزء جهان سوم باشیم ....

    • بدون نام

      بازگشت احمدی نژاد یعنی پایان ایران ...

    • بدون نام

      رییس جمهوری تو هر کشور دیگه ایی به غیر از ایرانننننن کار پر استرسیییه تو امریکا اباما که کلا عوض شده با هشت سال پیشش اونوقت ........

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدایی احمدی نژاد جوان تر و خوش تیپ تر شد بهش ساخته بود

    • بدون نام

      مسخره ها به جای اینکه دعوا بین موافق ها و مخالف ها بیارین به فکر جوانان و بیکاری باشید

    • ارشین

      راه باز جاده دراز،بیاد شرکت کنه،تا نتیجه اش رو ببینه،این دیگه بحث کردن نداره بابا

    • زارع

      شما که میگید وعده های احمدی نژاد محقق نشده میشه بگید کدوم از وعدهای آقای روحانی محقق شده
      آقای روحانی فقط تلاش میکنه که همه چیز در همین حالت که هست باقی بمونه هیچ پیشرفتی وجود نداشته باشه تا بتونه کوچک ترین تغییر رو خیلی بزرگ جلوه بد

    • بدون نام

      همه شون مثل همن ...

    • بی نام

      تا حالا از تمامی مطالبی که گذاشتید واقعا خوشم اومده و تشکر هم میکنم ولی اولین مطلب خیلی بدتون بود من طرفدار هیچ کدوم نیستم
      نویسنده محترم توهین کردن به یک ادم...یک هم وطن...کار واقعا نامناسبیه...تقریبا هردو رئیس جمهور مانند هم بودند هردو نتونستن وضعیت ایران رو تغییری بدن!!!لطفا از این به بعد مطلب هاتون رو با دقت و درنظر گرفتن طرفداران هر دو گروه بگذارید ممنون

    • golbahar

      ی جمله ای هست ک میگه اکثر بدبختیایی ک سر ی کشور میاد دقیقا از همون چیزاییه ک خود مردم بهش رای دادن و مصداق بارز این جمله کشور ماست ...

    • محسن

      آدم اینقدر ... این رییس جمهور چه گلی به سر ملت زد که احمدی نژاد بخواد بزنه.

    • بدون نام

      هردوتاشون مثل همن فقط این یکی ادبیاتش فرق میکنه ،حقیقت فقط جیب خالی اغلب مردمه.

    • علي علي اوغلو

      نه تنها بنده حتي بنده زاده هم جواب اينكه چرا مردم احمدي نژادرا دوست دارند نميدانيم البته حدس وگمان زياداست يكي معتقد است كه اينها ئيكه شب وروز محبت احمدي نژادرا به مردم تنقيه ميفرمايند ازشاگردان گوبلز نازي هستند كه ايشان معتقد بود دروغ هرچه بزرگتر خوش باور تر لذا بلوف ميزنند بعضيها هم بخاطر اينكه هنوز ان بساط دوباره برپا خواهد شد ...نوبت بانها هم خواهد رسيد كه كيسه هايشان راپربكنند شب وروز دعا ميكنند كه ان اب رقته بجوي بازگردد ....اما عده ديگر ميگويند ماكه ابرووحيثيت خودرا زير پاي احمدي نژاد ذبح كرديم حالا بااين اوضاع بي ريختي كه با ان مواجه ايم اب از سرمان گذشته فرقي هم نميكند .ازاين بابا حمايت ميكنيم هرچند مردم وعقلاي قوم بفرمايشات ما تره هم خورد نميكنند اما سنگ مفت گنچشك مفت اگر گرفت فبها ماست اش را ميخوريم اگرهم نگرفت ....بهر حال كاچي به از هيچ چي .........

    • حمید ایرانی

      این آقا خیلی رو داره، از رو هم نمیره، یادمه یه زمانی گفت تو مملکت کجا گرونی هست، الان دست همه یه گوشی دیده میشه، باید به این آقا گفت مردم گوشی می خوردن، با مدرک دکترای ترافیک اومد رئیس جمهور شد از سیاست و اقتصاد هم هیچی نمیدونه البته من نمیگم که رئیس جمهور فعلی هم خوبه اما قیمتا تقریباً ثابت مونده و در ضمن اگه این آقا دوباره بخواد برگرده شورای نگهبان اگه واقعاً شورای نگهبان باشه باید بهش صلاحیت نده و نمیدونم تو اون دنیا چی میخواد جواب خدا رو بده که حق این ملت رو تو روز روشن خورد و ضایع کرد.

    • بدون نام

      کاملا باهات موافقم ....

    • بهار

      من بهشون رای ندادم دوباره هم بیان شاید رای ندم، ولی به اقای روحانی مطمئنم رای نمیدم، هنر این نیست صنعت و ساخت و ساز و .... همه چیو راکد کنی که مثلا تورم بالا نره نخیر داره عمرمون الف میشه از بیکاری و رکود اقتصادی، تمام قشر فرودست و متوسط به پایین طرفدار آقای احمدی نژادن، چون زمانی که بودن تمام روستاها آباد شدن اکثر خانواده ها خونه دار شدن تمام کسایی که تو ساخت و ساز بودن کار داشتن و خیلی نقاط مثبت دیگه ، دولت روحانی فقط برای قشر مرفه جامعه خوب بود که بتونن پرواز مستقیم داشته باشن برا سفرهای خارجیشون یا وجهه بین المللی بهتری داشته باشن و تضاد طبقاتیشون و... مردم به احمدی نژاد رای میدن...

    • بدون نام

      روحانی بدبخت کرد مارو.

    • بدون نام

      خخخخخ

    • هیس

      حتما قول دکل بهشون داده یا کامیونای طلا

    • هیس

      احمدی نابودگر ...........

    • بدون نام

      می بینم که هر چه به انتخابات نزدیک میشیم ولوله به جونتون بیشتر میفته آقایون افساد طلب!

    • هانا

      هرکی دوسش داره به خاطره اون دوقرون یارانس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک

      • بدون نام

        لایک

    • بدون نام

      ولی باید اول ببینیم کشور را در چه شرایطی تحویل گرفته
      چرا یکی نمی پرسه احمدی نژاد با ذخیره ارزی و نفت 140دلاری چه کرد؟
      چرا کشور را با ملیاردها بدهی وچندین طرح اشتباه و نیمه تمام تحویل دولت بعد داد
      این حجم عظیم از اختلاس را چه جور توجیه می کنن؟
      احمدی نژاد باید مجازات می شد

    • بدون نام

      درود خدا بر احمدی نژاد و رهبری عزیز مرگ بر مخالف احمدی نژاد و مخالف رهبری عزیز چشم مخالفان کور شود.

    • بدون نام

      آیا آدم عاقل رئیس میخواد،
      درواقع اصلاً ما رئیس لازم داریم؟
      نه عزیزم ما خدمتگذار لازم داریم چون هممون یه پا رئیسیم

    • عباس

      دوستانی که طرفدار آقای روحانی اند فقط بدونید آقای روحانی هنوز پول گندم کشاورزارو نداده و خدا میدونه که با چه شرایط سختی رو به رو هستند احمدی نژاد هرچی که بود هوای قشر محروم جامعه و روستاییا رو داشت ،

    • بدون نام

      متاسفم برا هر کی طرفدار احمدی نژاده.حیف که نمیشه حرف بد زد.دیگه خودتون میدونید چی بود.

    • بدون نام

      مرگ بر احمدی نژادخاین

    • ahm

      دوباره احمدی نژاد ؟ نه ! غیر ممکنه

    • reyhan

      من اگ ب جای این پرو بودم خودمو یه جایی گم وگور میکردم رو ک نیس سنگ پای قزوینه

    • بدون نام

      احمدی نژاد را دوست دارند چون دوست داشتنیه.

    • انسان

      احمدی نژادتنهارییس جمهورپاک بودخداخیرت بده مردبزرگ همیشه سرافرازپاینده باشی

    • سلیم

      سر پل صراط منتظر احمدی نژاد و دار ودسته اش میشینم

    • ایران

      به کوری چشم بعضی ها ما همچنان احمدی نژاد را دوست داریم ... کور شود هر که نتواند دید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج