۵۸۶۵۱۲
۱۵ نظر
۶۰۹۰
۱۵ نظر
۶۰۹۰
پ

۷ هنرمند ایرانی که پرونده‌ی قضایی دارند

مسائل مالی، قتل، حمل مواد مخدر و... از جمله اتهاماتی بوده که در سال های اخیر بعضی هنرمندان سینما و تلویزیون با آن درگیر شده اند.

روزنامه هفت صبح: مسائل مالی، قتل، حمل مواد مخدر و... از جمله اتهاماتی بوده که در سال های اخیر بعضی هنرمندان سینما و تلویزیون با آن درگیر شده اند. حمید ص اولین هنرمندی نیست که به دلیل ارتکاب جرم با برخورد قضایی مواجه شده. قبل از او چهره های دیگری هم از خانواده سینما، تلویزیون و موسیقی بوده اند که درگیر این پرونده ها شدند. از بعضی رفع اتهام شد و بعضی دیگر دوران محکومیت خود را سپری کردند و بعد آزاد شدند. ما ۷ پرونده ای که در سال های اخیر در مورد هنرمندان مطرح شده را مرور فهرست کردیم. این ها البته مواردی هستند که نام متهمین به صورت کامل (و نه به صورت اختصاری) در رسانه ها اعلام شده. ورزشکاران را هم از این فهرست حذف کردیم.

۱. فرزان اطهری

فرزان طهری مدل و بازیگر ایرانی- سوئدی است که 4 سال پیش در دوبی به اتهام حمل کوکایین به حبس ابد محکوم شد. او در دوران بازداشت این اتهام را تکذیب کرد و گفت این یک توطئه است. در سال 92 یک کمپین اینترنتی برای حمایت از او به راه افتاد و چهره هایی مثل سیروان خسروی و بهرام رادان از او حمایت کردند. در دادگاه تجدیدنظر حکم حبس ابد او به 10 سال زندان کاهش پیدا کرد.
7 هنرمند ایرانی که پرونده‌ی قضایی دارند

اطهری از داخل زندان یک ترانه به نام «زندگی ام را نجات بده» خطاب حاکم دوبی خواند. موزیک ویدئوی آن را به دست حاکم دوبی رساندند و خلاصه در سال 2015 در روز ملی امارات او پس از دو سال و هفت ماه آزاد شد. فرزان اطهری متولد 1363 است و تا 4 سالگی در ایران زندگی کرده. حالا هم پس از آزادی به داخل ایران رفت و آمدهایی دارد. او سابقه بازی در فیلم های چهل سالگی به کارگردانی علیرضا رییسیان و شبانه روز به کارگردانی امید بنکدار را هم دارد.

2. فرزاد جمشیدی

«ماه خدا» و «یاد خدا» نام برنامه هایی است که فرزاد جمشیدی با آن ها برای افکار عمومی شناخته شد. ظاهر و نحوه اجرای او شبیه مجری های دهه ۶۰ و ۷۰ بود اما حضور او در ویژه برنامه سحر ماه رمضان باعث مورد توجه قرار گرفتن او شد. او ریاست دفتر هماهنگی و سازماندهی مجریان سیما را برعهده داشت. حتی در سال ۸۶ هم برای مدت کوتاهی مدیر کل روابط عمومی وزارت بازرگانی بود. چند ماه بعد اما دچار دو پرونده قضایی شد.
7 هنرمند ایرانی که پرونده‌ی قضایی دارند

شاکی اول مدعی العموم بود. گفته می شد دادستانی کل کشور به علت شعر طعنه آمیزی که در رادیو درباره قضات خوانده از او شکایت کرده اما درنهایت با اعلام رضایت شاکی مختومه شد. پرونده دومی که پای جمشیدی در آن گیر بود مربوط به یک شاکی خصوصی بود. شاکی پرونده می گفت توسط این مجری تلویزیونی اغفال شده اما چند ماه بعد او هم اعلام رضایت کرد. در نهایت فرزاد جمشیدی با انتشار نامه ای برای همیشه با تلویزیون خداحافظی کرد.

۳. جواد گلپایگانی

جواد نظری گلپایگانی را احتمالا متولدین نیمه اول دهه شصت به قبل فقط می شناسند. او با بازی در نقش «آتقی» در سریال آینه عبرت به شهرت رسید. او تهیه کنندگی دو فیلم از محمدرضا اعلام و رضا میرلوحی را هم برعهده داشت. جواد گلپایگانی بعدتر درگیر ماجراهایی شد که او را به کلی از فضای سینما و تلویزیون دور انداخت.

7 هنرمند ایرانی که پرونده‌ی قضایی دارند

او ابتدا با یک عابر پیاده تصادف کرد که خانواده متوفی بدون گرفتن دیه رضایت دادند. بار دوم اما یک تصادف دیگر منجر به جرح پیش آمد که این بار گلپایگانی مجبور شد راهی زندان شود. خودش می گوید در دوران زندان چون از اموالش دور بوده بدهی بالا آورده اما به هر حال به دلیل مسائل مالی دوران محکومیت اش را تا سال های بعد طول کشید. تا اینکه در بهمن ۹۳ اعلام شد با کمک ستاد دیه و خیرین، گلپایگانی از زندان آزاد شد. چند سالی دوباره از او خبری نبود تا اینکه در جریان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ دوباره سر و کله این بازیگر تلویزیونی پیدا شد. او با شعار «ریشه کن کردن مواد مخدر» در انتخابات ثبت نام کرد که طبعا تایید صلاحیت هم نشد. جواد گلپایگانی متولد ۱۳۲۹ است.

۴. غزل حشمت

دوشنبه 22 شهریور ساعت چهار صبح، یک 206 صندوقدار که با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت در حرکت بود، با دو کارگر شهرداری که در حاشیه بزرگراه حکیم مشغول عملیات آبیاری بودند، تصادف کرد. هر دو کارگر افغان بودند. اولی فوت کرد و دومی چند روزی در بیمارستان بستری بود. همان زمان سایت انتخاب درباره این ماجرا نوشت: «غزل حشمت در بازداشتگاه به سر می برد. هنرمندان و جمعی از مرد خیر در تلاش هستند با جمع آوری وجه و پرداخته دیه غزل حشمت را از زندان آزاد کنند.»
7 هنرمند ایرانی که پرونده‌ی قضایی دارند

فعالیت های غزل حشمت البته محدود به حضور در ویدئو کلیپ های داخلی اوایل دهه 80 شمسی بود اما بازیگری که در هنگام سانحه همراه او بود اسم و رسم بیشتری داشت. خودرو متعلق به یکی از بازیگران مرد تئاتر و تلویزیون بود که در گزارش ها آمده بود خود او در خودرو حضور داشته.

5. امیر تتلو

امیر تتلو تا الان چند مرتبه بازداشت شده که حداقل دو بار این بازداشت ها بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشته و مقامات عالی نظامی و قضایی درباره آن اظهار نظر کردند. یک مرتبه در آذرماه ۹۲ مسعود زاهدیان رییس پلیس امنیت اخلاقی اعلام کرد این خواننده دستگیر و به قوه قضاییه سپرده شده است. بار دوم هم شهریور ماه سال پیش بود که ۶۲ روز را در زندان گذراند. شهریور ماه سال پیش امیر تتلو پاس از آن که به دادسرا احضار شد، یک فایل صوتی توهین آمیز خطاب به بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه منتشر کرد.
7 هنرمند ایرانی که پرونده‌ی قضایی دارند
همین مسئله وضعیت پرونده او را پیچیده تر کرد. کار تا جایی ادامه پیدا کرد که تتلو 62 روز را در زندان سپری کرد. پس از آن که عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت این خواننده در جلسه محاکمه از اقدامات خود عذرخواهی کرده و شاکی او رضایت داده است، آزاد شد. در ماجرای آزادی او گفته می شد چهره هایی مثل عباس جدیدی هم وساطت کرده اند.

6. امیرمحمد زند

امیرمحمد زند در یک گفت و گوی تصویری گفته که اواخر دهه ۷۰ شمسی وقتی مشغول سپری کردن دوران خدمت سربازی خود در یزد بوده یکی از هم خدمتی هایش با اسلحه او خودکشی می کند و همین مسئله زمینه ساز بازداشت او به عنوان قاتل می شود. در نهایت او بعد از انجام تحقیقات تبرئه می شود و همین ماجرا سوژه یکی از قسمت های سریال «به دنیا بگویید بایستد» می شود.
7 هنرمند ایرانی که پرونده‌ی قضایی دارند

امیرمحمد زند متولد۱۳۵۷ است و در فیلم هایی مثل اتوبوس شب و تقاطع بازی کرده. در تلویزیون هم سریال هایی مثل ماه و پلنگ، فوق سری و شاید برای شما هم اتفاق بیفتد با بازی او پخش شده.

7. حمید ص

حمید ص متولد مرداد ۱۳۷۲ در تهران است. با این حساب او حالا تازه ۲۴ ساله شده و درگیر یک پرونده قتل است. او اعتراف کرده که با ناپدری اش درگیر شده و همین احتمالا باعث مرگ او شده است. حمید ص در سال های اخیر تک ترانه هایی را به سبک رپ خواند و ویدئو کلیپ های آن او را به شهرت رساند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اوني كه تو ماشين همراه غزل حشمت بوده كي بوده؟

    • بدون نام

      آتقی باحال بود.

    • هانا

      آخی بدبختا

    • یاس ام

      ادمایی مث فرزاد جمشیدی چقد تهوه اورن

    • بدون نام

      امیر تتلو مگه هنرمنده که تو دسته ی هنرمندا جاش دادین؟؟

    • مرجان

      اسم اون بازیگری که چند وقت پیش گفتن شلاق خورده به جرم تجاوز،کاش اسم اونم مینوشتید ببینیم کیه

    • بدون نام

      ناصر محمد خانی رو ننوشتید

    • بدون نام

      هیچ کدوم مث حمید صفت نبودن .حمید خییلی گناه داره خواست از مادرش دفاع کنه.

    • قلیه میگو

      خب مگه فقط حمید صفت گناه داره؟اون پیرمردی که مرده گناه نداشت؟خانواده نداشت؟اگه اینجوری قضاوت کنیم ازین به بعد هر روز یکی یکیو میکشه میگه داشتم از ناموسم دفاع میکردم! درضمن اون تتلو تمام زندان رفتنش بخاطر مشکلات خودش و داییش بود بعد بی عقل جای اظهار ندامت بیشتر فحش میداد به اینو اون چرا از چشم روحانی میبینه تازه شانس اورد تو دوره احمدی نژاد نبود

    • بدون نام

      اون زمان که مانی حقیقی یه درگیری با خبرنگارا پیدا کرد تو جشنواره ، خونده بودم مانی حقیقی بوده با غزل حشمت ولی کلا نمیشه به این چیزا اعتماد کرد چون ممکنه از روی حرص و کینه حرف بزنن دیگه جیزی که این روزا آسونه تهمت زدنه

    • بدون نام

      فرزان اطهری تو زندان آهنگ خونده!!!!
      واسه آهنگ تو زندان موزیک ویدیو ساخته!!!!!
      موزیک ویدیو رسیده به دست حاکم دبی!!!!!
      اووووه....

    • بدون نام

      حالا یعنی ما نمیدونیم حمید ص کیه که با اختصار می نویسی عجبا

    • بدون نام

      تویی که می نویسی نوشتن غزل حشمت با فلانی بوده من یکی نمی دونستم تو می دونی با این کارت آبروی یه انسان رو میبری به نوشته خودت یه نگاه دوباره بنداز چه ادعایی هم داری بعضی از شماها از آبرو بردن یکی دیکه چه حظ و لذتی می برید خطابم به بقیه هم هست

    • بدون نام

      خخخخخخخ تتلو کیه ک تو هنرمندا حاش دادین,,چندشششششششش

    • بدون نام

      هنرمندان دنیای خیلی راحتی دارند و زیاد در قید و بند نیستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج