۵۹۱۵۳۹
۶۸ نظر
۵۰۱۵
۶۸ نظر
۵۰۱۵
پ

یک هفته و چند چهره؛ عروسی بهاره و شهرزاد بی چاوشی

برای عاشقان گذشته های شیرین، برای وصل شده ها به سنت، خیز دوباره شهرزاد خبر خوبی است. به هرحال فتحی و سریالش طلایه دار گذشته هایی هستند که به رغم تمام سختی ها و انسدادش حسرت برانگیزند، نه از حیث شرایط اجتماعی و سیاسی، بلکه از لحاظ فرم زندگی.

برترین ها - ایمان عبدلی:
در هفته های کم خبری نوشتن سخت تر می شود، نوشتنی که طبع شما را راضی کند. دوست داشتیم از نجفی بنویسیم که به تازگی نوشته بودیم. از جهرمی هم به همچنین. از فراکسیون امید و عارف هم خیلی نیست که نوشته ایم. برخی سوژه ها را مصرف کرده بودیم و برخی دیگر هم نوشته نشوند، سنگین تر است. این شرح مختصر قرار است توجیه این باشد که برخی اوقات به رغم میل باطنی از سوژه های دست دوم و کم خطر استفاده می کنیم. می دانیم که شاید برخی سوژه ها اساسی نیست، اما خب مصلحت این طورایجاب می کند.
حسن فتحی یا (قصه گو هفته)

برای عاشقان گذشته های شیرین، برای وصل شده ها به سنت، خیز دوباره شهرزاد خبر خوبی است. به هرحال فتحی و سریالش طلایه دار گذشته هایی هستند که به رغم تمام سختی ها و انسدادش حسرت برانگیزند، نه از حیث شرایط اجتماعی و سیاسی، بلکه از لحاظ فرم زندگی. سادگی و سهل الوصولی روابط و.. این پیچیدگی و چند وجهی این سال ها به مذاق برخی آدم ها خوش نمی آید، در ذاتشان نیست دیگر، جان به جانشان که کنید نمی توانند با این همه پیچیدگی کنار بیایند.
یک هفته و چند چهره؛ عروسی بهاره و شهرزاد بی چاوشی

مخلص کلام این که تصویری که فتحی در امتداد علی حاتمی از گذشته ها نشان می دهد، هر چند اندوه بار اما در نهایت شیک است. آکسسوار، موسیقی و حس و حال ساخته های حاتمی در سال های قبل و فتحی در این روزها، به درستی متهم به سانتی مانتالیسم می شود برای گذشته دوست ها خوش است. شهرزاد از این جهت نوستالژی بازها را راضی می کند. در قسمت های ابتدایی این فصل خلا علی نصیریان، شکل اغراق شده گریم ها و فضای ساکن ارتباط شهرزاد و فرهاد کمی توی ذوق می زد. رفته رفته سریال دوباره در حال اوج گرفتن است. اضافه شدن کیانیان و رویا نونهالی و تقویت فضای مافیایی و معادلات قدرت، این مجموعه را جان دوباره داده. از آن طرف عشق فرهاد و شهرزاد زیر سایه تمامیت خواهی قباد در معرض خطر قرار گرفته و برای فرهنگ شرقی، عشقی که در خطر باشد، خواستنی تر است. ما عشق را در پائیز می خواهیم؛ خزان گونه و در ریزش و انزوا. فرهاد و شهرزاد، حالا جذاب شده اند. از طرفی خرده روایت هایی مثل عشق هاشم آقا و عمه بلقیس هم جاندار و جذاب است. مثل ارتباط کم نظیر پدر شوهر و عروس سریال، یعنی همان هاشم آقا و شهرزاد.

همه ی این ها پس از آن حواشی مربوط به سرمایه گذار کار که حتما تا حدی تمرکز را از سازندگان گرفته بود، جالب توجه است. در این میان تازه ترین حاشیه هم مساله سینا سرلک و محسن چاوشی است. حذف نام چاوشی و کلیپی که با صدای سینا سرلک پخش شد خبر از اختلافاتی میان دو خواننده سریال می دهد. این جنس حاشیه ها تا حدی خیلی هم از جهت رسانه ای کردن سریال بد نیست. به هر حال چاوشی خواننده پر طرفداری است و هر اتفاق حول و حوش او حواس ها را سمت شهرزاد می آورد، در کوتاه مدت که صد البته خوب است و اما در بلند مدت هم جدایی احتمالی چاوشی به شهرزاد ضربه آن چنانی نخواهد زد، چون اصلا صدا و سبک موسیقی چاوشی به کاری که در دهه ۴۰ روایت می شود، نمی آید. مقصودم این است که جنس کار پاپیولار او با لاله زار و داستان هایش همگن نیست. خوانندهای سنتی خوان بیشتر و بهتر به چنین فضایی می نشینند. مثل استفاده از شجریان در دلشدگان و یا در حاجی واشنگتن و یا حتی جنس موسیقی هزار دستان و حتی کارهای فتحی، مثل شب دهم و مدار صفر درجه که از صدای علیرضا قربانی استفاده شده بود. شاید این عدو سبب خیر باشد. به هر حال برای داستانی در فضایی سنتی موسیقی سنتی همخوانی بیشتری دارد، کما این که شهرزاد دیگر در مرحله جذب نیست که بخواهد با صدای چاوشی به مخاطب باج بدهد، حالا شاید صدای سرلک همخوانی بیشتری هم داشته باشد.
بهاره رهنما یا (عروس هفته)

در هفته ای که گذشت، ازدواج مجدد بهاره رهنما فضای مجازی را بلعید. زنی فعال و پر دامنه در فعالیت های اجتماعی که انگار گونه ای از فمنیسم ایرانی را ترویج می دهد. تاکید او بر حقوق مغفول مانده ی زنان ایرانی در داستان کوتاه های که نوشته و یا حتی یادداشت های که در روزنامه ها می نویسد و نمایش هایی که اجرا می کند ، موضع گیری های مجازی، همه و همه از بهاره رهنما تصویری ساخته که دوست دارد پرچمدار زنان ایرانی باشد و حق آن ها را بستاند. خب کسی که در چنین جایگاهی قرار می گیرد، ادعایی بزرگ برداشته، پس راحت قضاوت می شود و حالا طلاق هم گرفته و از ازدواج مجدد را تبلیغ می کند. او تمام مناسک عروسی را به مانند یک جوان به جای می آورد و خودش عامل انتشار و تکثیر این مناسک می شود.او عامدانه در گوش مخاطبانش می گوید که دوباره ازدواج کردن و اظهار خوشبختی نه تنها ایرادی ندارد که باید توصیه هم شود.
یک هفته و چند چهره؛ عروسی بهاره و شهرزاد بی چاوشی

با این تفاسیر چرا بهاره رهنما را قضاوت می کنیم؟ چرا این توصیه های به ظاهر مثبت به دل نمی نشیند؟ شاید ریشه اش در ویترینی است که او ساخته و متناسب با توانایی های ذهنی اش نیست. در واقع او می خواهد جریان ساز باشد و به اندازه ی یک جریان ساز تدبیر ندارد و ما را به اشتباه می اندازد. در واقع باید بپذیریم، حضور او در یک کمپین سیاسی یا دفاعش از حقوق زنان ربطی به تصمیمش در ازدواج با یک جوان پولدار ندارد. او حتی درتبلیغ و ترویج این ازدواج هم ذره ای تقصیر ندارد. تمام رفتارهای قبلی او هم در امتداد همین ازدواج و عروسی قرار می گیرد. اصولا بهاره رهنما نه بازیگر جریان سازی بوده، نه نویسنده خوش نثر و تاثیر گذاری است. نه ژورنالیست خاصی است. او در کلی عرصه های مختلف یک به شدت معمولی است. از همین جهت وقتی می خواهد شادی را ترویج کند، وقتی می خواهد جریان ساز باشد، اندازه سقف ذهنی اش این کار را می کند.

عناوین از آدم ها چیزی نمی سازند. چه بسی افراد بر اساس اتفاقاتی و حوادثی در موقعیت های خاصی قرار می گیرند و این دلیلی کافی بر وجاهت آن ها نیست. کارگردانی و نویسندگی بهاره رهنما همه از سر ارتباطات مختلفی است که وجود دارد. فلان سالن دار، فلان سردبیر و فلان کارگردان همه به هم نون قرض می دهند. رهنما در این پازل جای خودش را دارد. او وقتی عرصه خصوصی اش را به نمایش می گذارد نا خواسته آن خودِ معمولی اش را لو می دهد و تلاش هایش در جهت تاثیر گذایر پیش قراول بودن زیر سئوال می رود. چرا توقعی بیشتر از آن چه که هست از او دارید؟ در پازل رفتاری او اتقاقا همه چیزش به همه چیزش می آید.

ابراهیم یزدی یا (سیاستمدار هفته)

برای نوشتن از یزدی و اصولا هنگامه ی مرگ ها خطر کلیشه هر نوشته ای را تهدید می کند. این که ابراهیم یزدی کجا درس خوانده. عضو کدام حزب و سازمان بوده؟ چه تاثیراتی در انقلاب اسلامی داشت و بعدها چه اتفاقاتی برایش افتاد، را خب با یک سرچ ساده در گوگلِ سخاوتمند هم می شود پیدا کرد. کاری که از دست همه مان به یک اندازه بر می آید!

از این روتصمیم گرفتم به نشریات قدیمی تر گریز بزنم و به بهانه ی فوت ابراهیم یزدی نقل قول هایی از او بیاورم که همیشه از قدیس سازی فراری بود و عموما طرفدارمنش بود تا شخص. نکته ای که در سپهر عمومی جامعه ی ایرانی حائز اهمیت است، چون اصولا نهادها قوتی ندارند و تصمیمات و کنش ها هنوز با چهره های کاریزماتیک معنا پیدا می کند. یعنی افراد اولی هستند بر منش ها. چنین خصلتی به ناپایداری جامعه ایرانی دامن می زند..
یک هفته و چند چهره؛ عروسی بهاره و شهرزاد بی چاوشی

یزدی حیات سیاسی پر فراز و نشیبی داشت؛ با همه ی این ها او دائما توصیه به ماندن می کرد، حتی اگر خودش سهمی نداشت. برای او مصدقی بودن تنها سویه های احساسی نبود. می دانست بت سازی و همنشینی شعر و ادبیات و ترانه و مقوله های این چنینی کنار شخصیت های سیاسی اگر به افراط بیفتد، خطر اسطوره سازی های کاذب را دارد. حالا ما مانده ایم و میراث او که در مورد خودش هم کارا است. یزدی کم اشتباه نداشت ونباید مرگ ها یادمان را خدشه دار کند، یزدی را همان گونه که بود به خاطر می آوریم؛ سایه و روشن. اصلا همین چند خط را که در سالنامه شرق دوازده سال پیش نوشته را مرور کنید، چیزهایی دارد با خودش.

«برخی که خود را هم مصدقی می دانند از وی به عنوان یک انسان والای تاریخی یاد می کنند و تجلیل می نمایند. در حالی که به نظر ما مصدق و بازرگان یک شخصیت یا منش هستند. منش سیاسی مصدق قانون گرایی، اصلاح طلبی، منش زنده ای است که امروز هم کارکرد دارد. این نگاه به مصدق این سئوال مطرح می گردد که اگر امروز مصدق حضور داشت در برابر وضعیت بحرانی کشورمان چه راهکارهایی پیشنهاد می داد؟ آیا مصدق نگاه به بیرون و چشم دوختن به قدرت های خارجی برای تغییرات در ساختار حقوقی نظام را مطرح می کرد یا این که استفاده خردورزانه از شرایط بیرونی به طرح سیاست های اصلاح طلبانه خود می پرداخت»

قاتل آتنا یا (منزجر کننده هفته)

حکم قاتل آتنا اعلام شد. موضوع چالش برانگیزی که طی هفته های اخیر در کنار اتفاقی که برای بنیتا افتاد مجموعه ای از بزهکاری ها و خلاهای ساختاری موجود در جامعه در حال گذار ایرانی را نشان داد.

مساله شکاف طبقاتی، اعتیاد، بی اخلاقی و...همه به مدد رسانه ها در این دو اتفاق دیده شد و مردم را حساس کرد. اما قرار نیست این حساسیت سیاهی و ناامیدی ایجاد کند. هر دو اتفاق سهمگین و دلخراش بوده اند و در بزرگی و جانکاهی آن ها هیچ شکی نیست. اما این ها از مقتضیات هر جامعه ای است خصوصا اگر جامعه در حال گذار باشد. این معضلات را بیشتر لمس می کند تا رسیدن به شرایطی پایدارتر شاید باز هم از این جنس هزینه ها بدهیم.
یک هفته و چند چهره؛ عروسی بهاره و شهرزاد بی چاوشی

مقصودم از این چند خط این است که گمان نکنیم خیلی بی رحم شده ایم و اصلا قرار نیست از چند اتفاق این مدلی به یک نتیجه گیری کلی برسیم و کلیت جامعه ایرانی را بی رحم قلمداد کنیم .هنوز هم در این شهر هستند آدم هایی که چشم پاک دارند. طینت درست و حسابی دارند و البته که این زمانه هم خیلی بی آبرو نیست. گمان نکنیم قدیم ترها از این اتفاق ها نبوده. منتهی اقتضای آن زمان ها جوری بود که گسترش اطلاعات به این سهل الوصولی نبود.

تجاوز، قتل و سرقت و....در ذات بشر است و میل به شرارت انکار شدنی نیست. ربطی به ایران و آمریکا و دانمارک هم ندارد. قبل رنسانس و بعد از اسلام و همیشه هم شرارت نفس کشیده و فقط می شود تا حدی کنترلش کرد و افسارش را کشید. فرق یک جامعه در حال توسعه با یک جامعه توسعه یافته در همین میزان کنترل کنندگی است. در شکل احکام قضایی و در واکنش های مردمی و... تجربه های اجتماعی این چنینی کم از تجربه های سیاسی جمعی ندارد. فقط ابعاد ماجراها فرق دارد. به شرط انباشت ذهنی و ماندگاری در حافظه جمعی، آتنا و بنیتا و هر موضوع دیگری در آینده راهگشا خواهد بود و والسلام.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر خوب شخصیت بهاره رهنما رو تجزیه تحلیل کردید واقعا عین واقعیت بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شوهر بهاره رهنما از نظر شما جوان اومده ؟! و رهنما دیگر جوان نیست ولی مثل یک جوان ازدواج کرده؟! دقیقا از نظر شما ، مردان تا چه سنی جوان هستند و زنان از چه سنی پیر هستند؟! چون تا جایی که من می دونم جوانی و میانسالی و پیری بر اساس درازای عمر حساب میشه نه سنتهای مردسالار .و عمر مردها بیشتر از زنها نیست! تازه بطور متوسط زنان سه تا پنج سال بیشتر هم عمر می کنند!

    • بدون نام

      در مورد رهنما بدون اینکه توهین کنی واقعا تحلیلت عالی بود دقیقا همینه همه چیزش به همه چیزش میاد

    • بدون نام

      بهاره رهنما و حسودهای هفته:)))
      ازش خوشم نمیاد ولی انصافا اغلب از روی حسادت نسبت به ازدواجش جبهه گرفتند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه همه دنیارو به من بدن حاضر نیستم با همچین مردی
        ازدواج کنم
        پیمان قاسم خانی خیلی با کلاس بود

    • بدون نام

      جزء معدود دفعاتی بود که از مقاله ت خوشم اومد منطقی بود بخصوص قسمت مربوط به بهاره رهنما و ابراهیم یزدی

    • بدون نام

      همه هم فقط یه "جامعه ی در حال گذار" یاد گرفتند به قول شاعر سی ساله که در برهه ی حساس کنونی هستیم! خب ما کی می خوایم بگذریم؟ ما که همه ش داریم پسرفت می کنیم

    • بدون نام

      بحث بهاره رهنما اصلا اینی که شما میگی نبود چون یه عده فمنیست اومدن دفاع کردن چرا زن بزرگتر نباشه تو ازدواج .
      و ما توضیح دادیم چون زن بعد چهل و پنج سالگی خیلی بعیده بارور بشه درحالیکه مرد تا آخر عمر قابلیتو داره.
      و برای همین مرد باید بزرگتر باشه.
      و اینکه بچه رکن مهمی تو ازدواج هست و بعد چندسال اون عشق اولیه جاش عوض میشه.
      وگرنه کسی نگفت رهنما کار زشتی کرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهتره مرد هفت سال بزرگتر باشه چون وقتی بخان بچه دار بشن هفت سابل دیرتر میتونن.با توجه به شرایط بد جامعه

      • بدون نام

        در هر یه میلیارد پنج نفر میشن.

      • بدون نام

        اولا که این مرد جوان نیست و بین سی و هشت سال تا چهل و چند سال رو داره .دوما رهنما یک بار بچه دار شده و یک زن قرار نیست مدام و متصل بچه دار بشه! مرد هم شاید بچه ای داره. یا نداره. و بهرحال عاقل و بالغه و تصمیم به این ازدواج گرفته .به من و شما هم اصلا مربوط نیست

    • بدون نام

      انتظار داشتم مدیری هم یکی از چهره های این هفته باشه بخصوص به خاطر حرفاش در قسمت آخر دورهمی و عملیات رصاد

    • بدون نام

      تبریک به سلیقه تون در انتخاب عکس!

    • بدون نام

      " اگه همه دنیارو به من بدن حاضر نیستم با همچین مردی
      ازدواج کنم
      پیمان قاسم خانی خیلی با کلاس بود "
      واقع بین باش فعلا نه پیمان ازت خواستگاری کرده نه مردی مثل شوهر جدید بهاره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به این نمیگن واقع بین بودن
        تنها چیزی که اسمش و میشه گذاشت خزززززز بودن
        این چیزا واسه امثال شما آرزو واسه ما خاطرست

    • بدون نام

      "و ما توضیح دادیم چون زن بعد چهل و پنج سالگی خیلی بعیده بارور بشه درحالیکه مرد تا آخر عمر قابلیتو داره."

      یه کم اطلاعاتت رو بالا ببری خوبه ها! اینا پولدارند میتونن با استفاده از روشهای جدید به سادگی بچه دار بشند البته اگه بخواند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم روش جدید حرف الکی میزنی؟
        هنوز تو آمریکا این روش نیومده و بهترین بازیگرای پولدار بچه دار نمیشن.
        فمنیست جان یکم منطقی باش

      • بدون نام

        دوست عزیز من دکترا دارم و هنوز چنین روشی که شما میگین نیومده.دنبا خنوز نتونسته به طور کامل با اچ آی وی مقابله بکنه که اون مورد در کلاس پایین تری درمقابل اینی که شما میگی قرار داره

      • بدون نام

        هرچه سن زن بالاتر بره به همون میزان قدرت باروری پایین تر میاد

      • بدون نام

        کسانی که به زن به چشم کالای تزئینی و وسیله بچه زایی نگاه می کنند باید هم چنین کامنهتایی بگذارند .اصلا از مخیله شون نمی گذره شاید دو نفر به علتهای دیگری بخواهند با هم ازدواج کنند.

      • بدون نام

        زن میتونه تخمکشو فریز کنه و چند سال بعد بارورش کنه. اول یکم مطالعه کن بعد نظر بدید اون هم با این همه قطعیت و یقین. تروخداااااااااااااااا

    • بدون نام

      "دوست عزیز من دکترا دارم و هنوز چنین روشی که شما میگین نیومده."
      دکترای چی داری که هنوز از روش لقاح آزمایشگاهی خبر نداری و اطلاع نداری تعداد زنان بالای 50 سال که به این روش باردار میشن درحال افزایشه!البته گفتم برای پولداراست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لقاح آزمایشگاهی؟عجب توجیهی
        آدم بره زن بگیره بعد لقاح آزمایشگاهی کنه.مرسی که هستی

      • بدون نام

        کسی شما رو مجبور نکرده اینطور زن "بگیرید" !! امثال شما همچنان می توانند در چهل سالگی با دختر بیست ساله ازدواج کنند و ....!! فقط در کار دیگران دخالت نفرمایید و فرهنگ مردسالار خود را تحمیل نکنید

    • بدون نام

      مطرح کردن مساله ی ازدواج حضرت خدیجه در 40 سالگی با پیامبر 25 ساله اشکالی داشت که سانسور کردین؟ نکنه جزء اسرار بود و بقیه نمی دونستن! البته من قصدم مقایسه ی این دو مورد نبود و فقط محض اطلاع گفتم. وقتی شما اینقدر فکرتون بسته و سانشورچی باشید وای به حال بقیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این داماد از نظر شما بیست ساله به نظر رسیده ؟! عکسهای دیگه اش رو هم نگاه کنید .یا چهل ساله ست یا در اواخر دهه سی عمرشه و بهرحال جوان رعنا به حساب نمیاد .

    • بدون نام

      "کدوم روش جدید حرف الکی میزنی؟
      هنوز تو آمریکا این روش نیومده و بهترین بازیگرای پولدار بچه دار نمیشن.
      فمنیست جان یکم منطقی باش "
      اولا که هرجا اطلاعاتت کمه یا کم یماری الکی تهمت و برچسب نزن، کی گفته من فمنیستم ؟ ثانیا عدم آگاهی خودت از یافته های علمی جهان رو به حساب غیرممکن بودن و انجام نشدن چیزی نذار. کافیه سرچ کنین pregnancy 50 age ببین چی میاد!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه اینا فقط تو بخش کوچکی انجام میشه و هنوز عمومی نشده تو ایران نیومده.
        دوما تو خودتو به کوچه علی چپ ردی؟آدم بره ازدواج اشتباه کنه بعد لقاح مصنوعی کنه.
        برا ازدواج فامیلی هم مشکل هست .پس آۀزمایش گرفتن فهمیدن مشکل دارن برن ازدواج کنن چون بعدا با پول حل میشه و امکانش هست؟
        بعد میگه فمنیست نیستم.پس چی هستی؟

      • بدون نام

        دوست عزیز من میدونم که برای باردار شدن در سن 45 سالگی و یا بعد از آن تلاشد می کنید، لازم است در ابتدا این نکته مهم را به خاطر بسپارید که شما به هیچ وجه مانند زنان 20 ساله، به راحتی باردار نخواهید شد. همانطور که احتمال باردار شدن یک زن 30 ساله 20٪ نسبت به زنان جوان کم می شود، در زنان بالای 45 سالگی هم شانس باردار شدن خانم ها به همان میزان کاهش خواهد یافت. در واقع، هر ماهی که از سن یک زن می گذرد، 5٪ از شانس باردار شدن او کاهش می یابد. علاوه بر این موارد، خوب است به عنوان خانمی که قصد باردار شدن دارید، بدانید که در سنین بالای 45 سالگی، احتمال باردار شدن شما با یک تخمک سالم و بالغ، فقط 1٪ است. اما، این نکته مهم را هم به یاد داشته باشید که شانس چنین زنانی برای باردار شدن، با کمک IVF و اهداکننده تخمک، افزایش خواهد یافت.و البته منظور من از وجود نداشتن روش اینی که شما میگی نیست.دانایان خود دانند

      • بدون نام

        دخترهای بیست سال حوالی شما می توانند براحتی و هر ساله باردار بشوند و از اینکه یک زن مورد تایید جامعه مردسالار هستند به خود ببالند.از چهل سالگی هم رو به قبله بخوابند تا بیشتر مورد پسند باشند!!! برای زن مدرن و امروزی تصمیم گیری نفرمایید

      • بدون نام

        حالم ازون جامعه مدرنی که توش خانواده رو نادیده میگیره بهم میخوره.خانوم.کسی مخالف ازدواج تو سن بالا با شوهر سن پایین نیست.
        ولی اگه حتی تو غرب هم نگاه کنی این ازدواج ها بغیر از موارد استثنا اصلا عاقبت نداره.
        و اگه حدف چیز دیگست پس چرا ازدواج کنی؟

      • بدون نام

        خانواده وقنی معنا داره که به زن به چشم کالا و اشیا نگاه نشه .خانواده برای پیری و کوریه و وقتی زنی در پیری شوهرش در کنارش نیست(چون به توصیه شما با مردی مسن تر از خودش ازدواج کرده و مرد زودتر فوت کرده) خانواده به چه دردش می خوره؟!!

      • بدون نام

        ما طرفدار خانواده ای هستیم که خیرش به زن هم برسه .نه اینکه به زن به چشم ماشین تولید بچه و ماشین فداکاری و این چیزها نگاه بشه و خود زن هیچ اهمیتی به عنوان یک انسان نداشته باشه

    • بدون نام

      لطفا اطلاعات علمیتون رو اینقدر به رخ هم نکشید فقط وقتی یه حرفی می زنید منبعش موثق باشه شما اول ثابت بکن که بهاره می خواد بچه دار بشه بعد بیفتید به جون دانش و علمتون آخه بچه دار شدن یا نشدن کسی هم به شما مربوطه چه دنیای عجیبی داریم یه کم به خودتون بیاید اون با شوهرش داره گشت و گذار می کنه شما به خاطرش دعوا می کنید درحالی که پشیزی برای حرفاتون اهمیت قائل نمیشه لطفا به هم احترام بذارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا منظور بهاره رهنما نیست
        دوما این بحث بحث عمومیه یعنی 99 درصد مردم اگه نتونن بچه دار بشن زندگیشون به مشکل میخوره.

    • بدون نام

      مردم تو خرجشون موندن بعد میگه برین اینجوری ازدواج کنین بعدا با پول حلش کنین.
      چرا از همون اول درست عمل نکنن؟

    • بدون نام

      بهاره رهنما زن یه آدم پولدار شده که عشق و حالش چند برابر بشه فکر کردین میخواد بچه دار بشه که اینجوری افتادین به جون هم

    • زهرا

      واقعا تا کی میخواین درمورد بهاره رهنما و شوهرش حرف بزنین اون حرف مردم براش هیچ اهمیتی نداره وگرنه هیچوقت ازدواجشوو علنی اعلام نمیکرد... ازدواج مجدد اونقدری که شماها میگین عجیب نیس فقط هنوز تو فرهنگو ادابو رسوممون خیلی جا نیفتاده...بابا یه کم طرز فکرتون عوض کنین دیگه همین کارارو میکنیم که بهمون میگن جهان سومی...!

    • سیمین اصل

      واقعا آدم شرمش میاد بعضی نظرات رو میخونه.
      چه با اعتماد به نفسم میگن دکترن.
      آخه به شما چه کی از کی طلاق گرفته و با کی ازدواج کرده؟
      به شما چه اصلا میخوان بچه دار بشن؟
      دو تا آدم بالغ با هم ازذواج کردن صلاح زندگیشونو خودشون میدونن.
      خجالت بکشین.

    • بدون نام

      سلام. چقدر جالب که اینجا هم مناقشات خیلی مهم (!!!) همیشگی برپاست! :/

    • قلیه میگو

      کماکان سریال شهرزاد همون ضعف های پیشین رو داره فقط درست مثل سریال های ترکی از طریق کنجکاو کردن ما برای دونستن اخر قصه مخاطب جذب میکنه.همین .گریم ها ضعیف هستن مثلا شهرزاد خط چشمی کاملا مدرن پشت پلکش داره که از زمان بیدار شدن از خواب روی صورتشه درحالیکه اون زمان سرمه توی چشم باب بوده!!!!!یا مثلا عمه ی چنین سیاستمدار و امور بدست بگیری چرا در برابر قباد به سرعت به یه زن زبون دار اما بی دست و پا تبدیل میشه که نمیتونه کنترلش کنه؟چرا تمام شخصیت های مثبت داستان رو جمع کنی سرهم به اندازه ی یکی از شخصیت های منفی داستان جربزه و عرضه و سیاست ندارن؟جالبه که حرف شنوی قباد از اکرم بیشتره تا عمه بلقیس مثلا باجذبه! ......محسن چاووشی هم ترجیحا توی تیتراژ نباشه بهتره چون صدای دلنشین سرلک با اون تحریرهای زیبا و محلی خیلی بیشتر به فیلم میاد تا صدای خش دار و تکراری و همیشه بغض آلود چاووشی (نظر شخصی)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بغض آلود نظر شماست نه صدای ژیبای محسن چاووشی

      • بدون نام

        من همیشه وقتی شهرزاد میبینم تا آخر آهنگ چاووشی رو گوش میدم. واقعا صدای رویایی داره

      • بدون نام

        اما من صدای چاووشی رو خیلی ... دوست دارم

      • کیان

        چاوشی به سریال شهرزاد اعتبار میده .به خصوص اگه آهنگ جون دار مثل فصل اول ارائه بده

      • ملینا

        مهم اینه که طرفدارای چاووشی روز به روز بیشتر میشه ونظر تو هم بین این همه طرفدار بی اهمیته

      • مهران

        نظر شما میتونه محترم باشه در صورتیکه محترمانه هم بیان بشه ،صدای آقای چاوشی فراتر از سلیقه هرکسی هست.

      • بدون نام

        چووشی صدا شیپور میده

    • قلیه میگو

      درمورد خانم بهاره رهنما هم باید بگم من به دلیل شغلم زن های مطلقه زیادی رو میشناسم که در طلاقشون هیچ تقصیری نداشتن و هرکاری از دستشون برومده کردن تا زندگیشونو نگه دارن اما نشده حالا به علت خیانت یا اعتیاد شوهر یا هرچی ......همچین زنانی چه گناهی کردن که درصورت پیدا شدن یه کیس خوب برای ازدواج ، حتی درصورت توان مالی جوری باهاشون برخورد بشه انگار گناه کبیره کردن و لازم نیست دیگه زیاد براشون خوشحالی کرد یا خرج کرد؟؟؟؟؟طلاق قبیحه اینو همه میدونن اما همین کار قبیح صد پله می ارزه به زندگی با آدمی که دیگه بهش حس نداری و هرروزتون با دعوا میگذره

    • بدون نام

      سلام علم پیشرفت کرده کاری به دعوا این دکترا وبقیه ندارم ولی خداروشکر این مشکل حل شده دختر دایی خودم درسن ۶۰سالگی باردار شده درمرکز رویان شهرک غرب پول دارهم نبود ولی باهفت هشت میلیون خداروشکر یه دوقلو حامله شد یه دختر ویه پسر الان دختر داییم ۷۰سالش وبچه ها ۱۰ساله هستن بخاطر عشق وامید تواین مدت ۱۰سال همه احساس میکنیم پیر نشده امیدوارم همه به خواسته هاشون برسند من همراهش رفته بودم مرکز رویان از کشورهای عربی زیاد آمده بودن برای معالجه ایران بهترین دکترها داره اسم دکترش هم خانم دکتر قوامی بود توخیابان ایران زمین روبروی بیمارستان آتیه مطب خصوصی داره درمرکز رویان هم کار اصلیش است هرکسی مشکلی داره بره انشاالله مشکلش حل میشه البته دکترهای زیادی هستن درمرکز رویان دکتر ایشان خانم قوامی بود ایشان بعداز بارداریش مطب میرفت مشکلش درمرکز رویان حل شد

    • ه

      شوهرسابقش اول ازدواج کرد

    • پریسا

      آقای عبدی ممنون ازنوشتتون،امامن درموردنظرتون درموردنقش ارتباط برموفقیت خانوم رهنماباخودنش ازشماعصبانیم درعین قبول داشتن حرفتون،به این دلیل ک فک میکنم شماازآرش ظلی پوربخاطرارتباطات ژورنالیستی تون حمایت کردین یاموضعه تون درمقابل خانم بهناز جعفری .من مخاطب وقتی این تناقض رفتاروعمل ازشمامیبینم دلسردمیشم ازهرچی منتقدوبه اصطلاح مدعیان اصلاح.یه کم کارکن روخودت

    • مرى

      فقط ظاهرمون امروزى شده تفکراتمون هنوز قديميه
      تو کامنتا مردم دارن سر حامله شدن يا نشدن بهاره رهنما دعوا ميکنن

    • بدون نام

      کما این که شهرزاد دیگر در مرحله جذب نیست که بخواهد با صدای چاوشی به مخاطب باج بدهد،
      ====
      !! چه حرف مزخرفی این نویسنده که فامیلیش عبدلیه که میدونیم کلا با چاوشی مشکلی داره دفعه اولش نیست ضد چاوشی مینویسه ولی این دفعه کلا خیلی خنده دار حرف زد
      سهم عمده از موفقیت شهرزاد برای چاوشی بوده و هست . حالا چون معروف شده باید چاوشی نباشه دیگه ؟یعنی جوک گفتی اساسی پس شهاب حسینی و ترانه علیدوستی هم بذارن کنار چون دیگه شهرزاد ملت میبینن نیازی بهشون نیست
      ببین یه کم فکر کنی قبل نوشته هات بد نیستا جدی میگم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای عبدلی نگفت صدای چاووشی بده. گفت سنتی خوندن به شرایط ژمانی شهرزاد بیشتر میاد.وچاووشی مدرن تر میخونه

    • سینا

      شهرزاد واقعا بد شده اصلا داستان نداره

    • بدون نام

      آقای عبدلی الان سوژه درست حسابی نداشتی زدی خانم رهنما رو با خاک یکسان کردی دلت خنک شد ؟
      انگار خصومتی چیزی باهاش داشتی !!!!
      چه اشکال داره آدم معمولی باشه .چه اشکال داره بخواد چریان ساز باشه .چه اشکال داره بخواد تابو شکن باشه

    • بدون نام

      اعتراف میکنم من متنارو نمیخونم چون نمیفهمم چی به چیه فقط عکس هارو میبینم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسکار خنگ هفته هم به تو کاربر عزیز تعلق میگیره

    • خزمز

      سینا سرلک صداش خیلی خوبه اما کلاه گیسش خیلی ضایس
      سینا جان بردار کلاه گیستو

    • بدون نام

      عجب ملت خاله زنکی

    • بدون نام

      آقای عبدی مثل همیشه زیبا بود ممنون

    • بدون نام

      ان شالله مبارک شون باشه

    • بدون نام

      خیلی نرم و مخملی همه آن قضاوت‌ها و توهین های که در شبکه های اجتماعی نسبت به بهاره رهنما مطرح شد را به بوسیله بازی با کلمات نثار ایشان کردید. حرکت بهاره رهنما از در جامعه ما حرکت نسبتاً جدیدی بود و هضمش برای همه ما در اولین لحظات مواجهه با عکسهایش کمی سخت بود، اما باید صبور بود.
      رهنما آنقدر هم که شما تلاش کردید وانمود کنید معمولی نیست و دلیل آن تیتر کردن این خانم گرامی در کنار شخصیتی مانند ابراهیم یزدی و نیز سعی بی دریغ شما در چیدن کلمات در کنار هم و فریاد زدن عصبناک شما با جملات است.
      چند باری مطالب شما را در مورد زنان معروف خوانده ام که متاسفانه بوی نامطبوع زن ستیزی از اظهارات شما به مشام می رسد. فمنیسم همچون سایر ایسم ها ایرادات زیادی دارد اما شاید یکی از کوتاهترین راهها برای احقاق حقوق زنان در کشورهای عقب افتاده، عقب نگه داشته شده، در حال توسعه، جهان سوم و حتی توسعه یافته محسوب میشود.
      من توهین ها و اظهارات گزنده خانمها نسبت به هم جنس خودشون را درک می کنم و دلیل آن را در کتاب « زن در برابر زن» پیدا کرده ام، اما شما آقایان را درک نمی کنم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تازه فرمودند داماد، جوان بوده!! ولی روشون نشده بگن عروس پیرزن بوده!!! من نمی دونم این آقا چرا همیشه دوست داره در مورد فمینیسم که هیچی ازش نمی دونه اظهار نظر کنه! یه بار هم گفته بود هوو شدن هدیه تهرانی در فیلم شوکران نشون دهنده زن قدرتمنده!! بگذریم که بهاره رهنما هم خیلی نظراتش ضد فمینیستی محسوب میشه و اصلا خودش رو فمینیست هم نمی دونه و امثال من هم نمی دونیم! ولی حالا که این فرهنگ پوسیده و زن ستیز رو (که بر روی زن تاریخ انقضا میزنه و مرد رو تا پنجاه سالگی جوان رعنا حساب میکنه!!) به چالش کشیده خیلی هم عالیه:)

    • بدون نام

      تشکر از نویسنده . این بخش از برترین ها همیشه جذاب و خواندنی بوده و البته قابل تامل

    • بدون نام

      آقای عبدلی تبریک می گم با این همه دیوونه می تونی یه تیمارستان بزنی بعد با هم بشینین در مورد زندگی مردم و مشکلات جامعه و دنیا نظر بدین:))))

    • بدون نام

      کامنت منو چرا تایید نکردین؟ واسه اونی که بر اساس تخیلات و فرضیات بی پایه و اساسش کلی توصیه در زمینه بارداری بالای 45 سال کرده بود آرزوی پیدا شدن شغل کرده بودم ،اشکالی داره؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج