adexo3
۶۱۴۶۱
۳۴ نظر
۵۳۷۸
۳۴ نظر
۵۳۷۸
پ

مرور ماجرای «اصغر قاتل»؛ ۸۴ سال پس از اعدام

«۳۳ قتل در ۴۱ سال زندگی» این خلاصه زندگی اصغر بروجردی یا همان اصغر قاتل، اولین قاتل زنجیره‌ای ایران است که تیر ماه سال ۱۳۱۳ در میدان توپخانه به دار آویخته شد. داستان جنایات اصغر قاتل ابتدایش در عراق بود و انتهایش در ایران.

روزنامه قانون: «۳۳ قتل در ۴۱ سال زندگی» این خلاصه زندگی اصغر بروجردی یا همان اصغر قاتل، اولین قاتل زنجیره ای ایران است که تیر ماه سال ۱۳۱۳ در میدان توپخانه به دار آویخته شد. داستان جنایات اصغر قاتل ابتدایش در عراق بود و انتهایش در ایران.
زمانی که اصغر قاتل فهمید به خاطر تجاوز و قتل ۳۳ پسر جوان و نوجوان قرار است اعدام شود گفت: «این‌ها یک عده بی پدر و مادر هستند؛ بی سروپا و خوشگل‌اند. این‌ها دشمن مملکت هستند. به این جهت آن‌ها را کشته‌ام.»

دومینوی وحشت در تهران ۱۳۱۲

زمستان سال ۱۳۱۲ برای تهرانی ها وحشت داشت. این موج ترس با کشف یک جسد بی سر در شترخان که نام بیابانی اطراف تهران بود آغاز شد. دهم دی ماه همان سال نصرت ا... ۱۹ ساله به اداره تامینات (آگاهی) تهران رفت و از پیدا کردن یک جسد بی سر حوالی شترخان خبر داد. جسدی که نصرت ا... پیدا کرده بود سر آغاز کشف شدن چندین جسد دیگر شد.

در بررسی اولیه مامور ها زیر چهارطاق ساختمانی مخروبه جسد عریان و بی سر پسر جوانی که هویتش معلوم نبود پیدا شد. خیلی نگذشت که با کاوش در اطراف همان مخروبه جنازه سلاخی شده یک پسر نوجوان و سر بریده پسر بچه کم سن و سال نیز کشف شدند. خبر پیدا شدن این جنازه ها در تهران والدین را تشویق می کرد تا از بیرون رفتن بچه هایشان به تنهایی جلوگیری کنند.

دو ماه از آن حادثه گذشت و هنوز هیچ رد و سرنخی از قاتل و هویت افراد کشته شده به دست نیامده بود که خبر پیدا شدن جمجمه یک پسر جوان در میدان جلالیه سابق که همان پارک لاله امروزی تهران است ترس و وحشت را به جان تهرانی‌ها انداخت.

پنج روز بعد پیدا شدن جسد جوانی ۳۰ ساله در اطراف قنات امین آباد که همانند افراد قبلی به قتل رسیده بود پلیس (نظمیه) و دادگستری (عدلیه) را مجبور کرد تا جدی تر پیگیر قضایای قتل‌هایی باشند که گویا قرار نیست به همین زودی‌ها پایانی داشته باشد.

حمل راز جنایات در یک پیت حلبی

اوایل اسفندماه سال ۱۳۱۲ مامور جوانی متوجه مردی میانسال و قوی جثه‌ای شد که یک پیت حلبی و یک پشته حمالی همراهش بود.مرد به مامور گفت که بامیه فروش است و پیت حلبی هم ابزار کارش است اما کاوش درون پیت حلبی چیز دیگری را نشان می داد. کشف چند دست لباس خونین و چاقویی که رد خون بر آن مشخص بود مرد بامیه فروش را در تله انداخت و باعث شد تا مسیر زندگی اش به اداره تامینات بیفتد.

مرد بامیه فروش که خودش را اصغر معرفی کرده بود ادعا کرد که لباس های خونی را حوالی حرم عبدالعظیم پیدا کرده است اما پرس و جو از همسایه های اصغر که ساکن کاروانسرای رضا خان بودند این گمان را ایجاد کرد که احتمالا اصغر همان قاتلی است که پلیس به دنبالش می گردد.

یکی از همسایه ها به ماموران گفت: «چند شب پیش اصغر با پسربچه ای به کاروان آمد و گفت که او برادر کوچک‌ترش است. آنها شب در کاروانسرا خوابیدند و صبح از آنجا رفتند اما وقتی که شب اصغر دوباره برگشت تنها بود و برادرش همراهش نبود. این لباس‌های خونی هم همان لباس هایی است که تن برادر اصغر بود.»

اعتراف اولیه اصغر به تجاوز و قتل «علی» که به گفته خودش قرار بود در کنارش شاگردی کند اولین برگ از صفحات بی پایان ۳۳ قتلی است که ۲۵ فقره آنها در عراق اتفاق افتاده و بقیه در ایران صورت گرفته بود.

مرور ماجرای «اصغر قاتل»؛ ۸۴ سال پس از اعدام

یک دادگاه جنجالی

خرداد و تیر سال ۱۳۱۳ خبر دادگاه اصغر قاتل تنها خبری بود که دهان به دهان می گشت و پیگیری می شد.اصغر بروجردی معروف به اصغر قاتل به جرم تجاوز و قتل ده ها پسر جوان و نوجوان در دادگاه محاکمه شد.او در دادگاه عنوان کرد که جنایاتش را در سن ۱۴ سالگی و در کشور عراق آغاز کرده بود تا اینکه عاقبت در سن ۱۸ سالگی به جرم آزار و اذیت پسران نوجوان به ۹ سال حبس محکوم شد. او پس از آزادی از زندان تصمیم گرفت پس از انجام دادن کارش قربانی هایش را سر به نیست کند. همین تصمیم سر آغاز فرار اصغر قاتل به ایران شد.

اصغر که در عراق به بچه ها تنقلات می‌فروخت و از این راه آنها را فریب می‌داد پس از آمدن به ایران و مستقر شدن در کاروانسرای رضاخان تصمیم گرفت کارهایش را با شغل بامیه فروشی از سر بگیرد.

اصغر قاتل در تمامی جلسات دادگاهش از چگونه کشتن پسر بچه های بی گناه حرف زد.

چرا کشتم؟

سابقه کشت و کشتار در خاندان اصغر ریشه ای تاریخی دارد. پدربزرگش لطفعلی خان از راهزنان مشهور منطقه بروجرد و پدرش علی میرزا دزد و قاتلی بنام بود. علی اصغر خودش متولد عودلاجان تهران بود اما پس از کشته شدن پدرش به بهانه زیارت به عراق می روند و برای همیشه در بغداد ساکن می شوند.

اصغر در عراق در قهوه خانه برادرش کار می کرد و از همین طریق دست به جنایت می زد. «در عراق در قهوه‌خانه برادرم هر چه پول‌ می‌گرفتم خرج اطفال می‌کردم. مدتی هم آجیل می‌فروختم و با اطفال رابطه‌ برقرار می‌کردم تا این که به علت فریب دادن ۵ بچه از فرزندان متمولین آنجا و فریب دادن آنها، ۹ سال حبس کشیدم. پس از آزادی، از برادرم خواستم که برایم زن بگیرد ولی قبول نکرد. دیگر همیشه با اطفال بودم تا این که یک شب یک شاگرد نجار به نام حسن را فریب دادم با پنج نفر دیگر به او تجاوز کردیم به خاطر همین دو سال حبس کشیدم و از طرف محکمه تحت نظر پلیس بودم.

هر شب پلیس در خانه می‌آمد و بودن مرا در خانه کنترل می‌کرد، تصمیم گرفتم به هر پسری‌ که تجاوز می‌کنم، او را به قتل برسانم در بغداد ۲۵ پسر را سر بریدم اغلب جنازه را در شط غرق‌ می‌کردم، برخی را هم به قدری ماهر شده بودم که پس از سر بریدن هیچ آثاری باقی نمی‌گذاشتم آخرین‌ بچه را که می‌کشتم کودک دیگری مرا دید و به‌ طرف شرطه دوید که من از همانجا به ایران فرار کردم.»

روز محاکمه زمانی که رئیس دادگاه از اصغر پرسید: « مي‌داني كه نتيجه اين اعمال اعدام است؟» او پاسخ داد: « هر چه خدا نوشته همان است!»

مرور ماجرای «اصغر قاتل»؛ ۸۴ سال پس از اعدام

اعدام در توپخانه

پس از صدور حکم اعدام اصغر قاتل و تایید آن در دیوان عالی تمیز، او در واکنش به این حکم گفت: «این‌ها یک عده بی پدر و مادر هستند؛ بی سروپا و خوشگل‌اند. وقتی که ریش آنها درآمد، دزدی می‌کنند. من با این‌ها دشمنی دارم. این‌ها دشمن مملکت هستند. به این جهت آن‌ها را کشته‌ام. من در خارجه که بودم از این‌ها خیلی بودند و خیلی از آن‌ها را کشتم. اینجا هم که آمدم، دیدم در اینجا هم هستند و آن‌ها را می‌کشتم.»

روز ششم تیرماه سال 1313 روزی بود که حکم اعدام اصغر قاتل اجرا شد.جمعیت بسیاری از شب قبل برای دیدن اعدام او در میدان جمع شده بودند. او که از صبح آرام و خونسرد بود به محض دیدن طناب دار به جای توبه و طلب عفو و بخشش گفت: «من چند ولگرد و مجهول الهویه را کشتم، شما به‌خاطر آن‌ها مرا می‌کشید؟»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهار

      بعضی از کشور ها از این همجنس بازها حمایت می کنند عجب شهریه روستا!!!

      پاسخ ها

      • هم وطن

        یاد مربی صوت و لحن افتادم.

      • بدون نام

        هيچ كشورى از قاتلين پدوفيل حمايت نميكند! در بعضى كشورها همجنسگرا ها حقوق مساوى با بقيه مردم دارند ولى قاتل و پدوفيل (متمايل به كودكان) نيستند

    • بدون نام

      کاش یکی از این ماجرا فیلم بسازه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ميشه بگي نقش بچه ها رو كي بازي ميكنه. داوطلب كه نيستي

      • بدون نام

        بازی کامپیوتری ازش ساختن به اسم قتل در کوچه های طهران
        جالبه اما گرافیک نداره! بازیکن به عنوان کمیسر اداره تامینات بازی میکنه و باید اصغر رو دستگیر کنه

      • بدون نام

        خیلی ملت ظرفیت دارن؟حالا درمورد اسید پاشی فیلم ساختن کم شد اسید پاشی؟دوباره یه چیز جدید یادمیگیرن مردم بی ظرفیت

    • بدون نام

      خدالعنتش کنه

    • حجت

      تنها کسی که توسط اصغر قاتل کشته نشد همراه آبی بود.

      پاسخ ها

      • همراه آبی

        حجت جان.مگه من چیکارت کردم؟؟!!!!!!

      • کیا

        دمت گرم.شنیدم همرا آبی رو با عزت برگردوند در خونشون.

    • ناشناس س س

      چه قیافه وحشتناکی داره .
      به تو پناه میبیریم خالق یکتا.

    • خردادي

      ببخشيد پس قاتل سينمايي كيه ؟

    • همراه آبی

      اونایی که مقتولن بی سر و پان ولی تو که قاتلی بی سر و پا نیستی؟!!!!

    • حجت

      تنها کسی که توسط اصغر قاتل کشته نشد همراه آبی بود.

    • بدون نام

      به نظرم در سریال تاریخی "در چشم باد" یک کاراکتر با همین ویژگی ها نشون دادند.

      پاسخ ها

      • Amin

        دقیقا خاطرم هست
        بعد خوندن مطلب همون نقش تو ذهنم تداعی شد
        بسیار قیافه کریهی براش ساخته بودن با آبنبات خواست اون دو طفل رو فریب بده

    • بدون نام

      مجله جان تقریبا همه مطالبت از مجله دانستنیها و سرنخه

    • بابک

      کاشکی کسی از صحنه اعدامش با موبایل فیلم می گرفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نابغه؟!!!

    • بدون نام

      خدالعنتش کنه همیش،،کثافت

    • بدون نام

      اگه الان بود می گفتند تقصیر اینترنت و تلگرامه که منحرف شده

    • بدون نام

      چه سنگدلی بوده انگار داعشی ها ،پناه برخدا یه بار اعدام براش کم بوده باید زجر کشش می کردن

    • بدون نام

      آخي مطلب ٥ سال پيش رو بازنشر مي كنين ! خيلي آدم جالبي بوده كه هي ازش ياد مي كنين؟ ولي بايد بگم توو هوچي گري و پررويي استاد بوده

    • بدون نام

      درست مثل سعید طوسی قاری خوبه دیگه در آنزمان اصغر اعدام میشه .اما دراین زمان آقا سیعد آزاد میشه چه جالبه دوستان نه!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره واقعا شرم آوره

    • مخلوق

      لعنت خدا به روح و جسم این خبیث
      خدایا عذابشو میلیونها بار شدیدتر کن

    • محمد

      اگه واقعا آدم شناس بوده و آدمای بد ذات رو میکشته دمش گرم

    • علیرضا

      عزیز جان بچه که گناهکار نیست طفلای معصوم گیر میاورده آدم شرور ازپس اینجورکسی برمیاد دستشو می خونه

    • علیرضا

      عزیز جان بچه که گناهکار نیست طفلای معصوم گیر میاورده آدم شرور ازپس اینجورکسی برمیاد دستشو می خونه

    • بدون نام

      عده کثیری از پسر بچه ها خودشون تمایل شدید به ارتباط با همچین کسایی اونم ارتباط جنسی دارن دوست دارن یعنی شما یه سر به زیر پوست جامعه بزنید گروهای همجنسگرایی و همجنس بازی و مدارس و کوچه پس کوچه ها و خلوت های پسر بچه ها..

    • مرتضی

      به خداوندی خدا. همه هروقت تنهاباشیدازاصغربروجردی بدترمیشیم

    • بدون نام

      این کثافت خودابلیسه اصغرقاتل خداتورولعنت کنه..... برروحش لعنت باد......

    • بدون نام

      این کثافت خودابلیسه اصغرقاتل خداتورولعنت کنه..... برروحش لعنت باد......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج