اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۰۳۹۱
۲۹ نظر
۵۰۲۶
۲۹ نظر
۵۰۲۶
پ

چهره های متجاوز به عنف

۳۶ سال از وقتی که رومن پولانسکی، کارگردان مشهور، بخاطر بیهوش کردن، تجاوز به عنف و لواط با دختر ۱۳ ساله ای به نام سامانتا گیلی، دستگیر شد می گذرد. سامانتا پس از سالها در کتابی نوشت که بالاخره پولانسکی را بخشیده است.

چهره های متجاوز به عنف





برترین ها: ۳۶ سال از وقتی که رومن پولانسکی، کارگردان مشهور، بخاطر بیهوش کردن، تجاوز به عنف و لواط با دختر ۱۳ ساله ای به نام سامانتا گیلی، دستگیر شد می گذرد. سامانتا پس از سالها در کتابی به نام "زندگی دختری در سایه رومن پولانسکی" نوشت که بالاخره پولانسکی را بخشیده است، همانطور که بسیاری از دوستان فیلمساز هالیوودی پولانسکی پس از سالها او را بخشیدند. ولی این سوال مطرح است که چرا او این بخشش عمومی را بدست آورده است در حالیکه بسیاری از چهره های متجاوز دیگر با جرم هایی سبک تر بخشیده نشده اند؟ در اینجا به چهره هایی متجاوزی اشاره می کنیم که بخشیده شده یا نشده اند.

رومن پولانسکی

فیلمساز مشهور (که در این تصویر در آغوش وودی آلن دیده می شود) فیلم های کلاسیکی همچون "Rosemary's Baby"، "Chinatown" و "The Pianist" در سال ۱۹۷۷ بخاطر تجاوز به دختر ۱۳ ساله ای به نام سامانتا گیلی (بعدها "گیمر") دستگیر شد و این دختر سالها بعد کتابی در مورد آن نوشت. پولانسکی به فرانسه پناهنده شد، ولی در سال ۲۰۰۹ در سوئیس دستگیر شد و با مطرح شدن مجدد پرونده اش، از سوی دوستانی همچون وودی آلن، مارتین اسکورسیزی، دیوید لینچ، تیلدا سوینتون و پدرو المودوار مورد حمایت قرار گرفت. او هنوز فیلم می سازد.

چهره های متجاوز به عنف

رأی: بخشیده شد.

وودی آلن

این فیلمساز پرکار در سال ۱۹۹۲ کانون رسوایی بزرگی قرار گرفت. همسرش میا فارو تصاویر برهنه ای از دخترش سون-یی پروین (که در سن ۸ سالگی از همسر سابقش آندره پروین به فرزندی پذیرفته بود) را در آپارتمان وودی پیدا کرد و فهمید که وودی (که آن زمان ۵۶ ساله بود) با دخترش (که آن زمان ۲۱ ساله بود) رابطه دارد. همه چیز برای مدتی تبدیل به جهنم شد، ولی این زوج عجیب بالاخره ازدواج کردند و هنوز با هم هستند. جالب است که وودی آلن یکی از حامیان اصلی رومن پولانسکی است.

چهره های متجاوز به عنف

رأی: بخشیده شد.

راب لو

این چهره محبوب دهه هشتاد، در سال ۱۹۸۹ با انتشار نوار رابطه اش با دختری ۱۶ ساله (و دختری ۲۲ ساله) در شب کنوانسیون ملی دمکراتیک در آتلانتا خودش را به دردسر انداخت. حرفه او داشت پا می گرفت که ناگهان همه چیز افول کرد. او اخیراً گفته است که آن قضیه باعث شد او به خودش بیاید.

چهره های متجاوز به عنف

رأی: بخشیده شد.

کوین کلاش

این عروسک گردان در سال ۲۰۱۲ مجبور شد نقش خود به عنوان "المو" در "Sesame Street" را بخاطر شایعات مربوط به رابطه اش با مردان زیر سن قانونی ترک کند. اخیراً برای پنجمین بار از او شکایت شده است و این بار کوین کیادی از او شکایت کرده و گفته که او ۱۶ سالش بوده که کلاش او را به آپارتمانش کشیده و او را مست کرده و با او رابطه برقرار کرده است.

چهره های متجاوز به عنف

رأی: بخشیده نشد.

الیوت اسپیتزر

شهردار بدنام نیویورک در سال ۲۰۰۸ گرفتار رسوایی جنسی شد و باعث شد که از منصبش استعفا دهد. او در نهایت مجری تلویزیون و ستون نویس روزنامه شد.

چهره های متجاوز به عنف

رأی: بخشیده نشد.

ارول فلین

ستاره دهه سی و چهل فیلم های اکشن در سال ۱۹۴۲ از اتهامات تجاوز به دو دختر زیر سن قانونی تبرئه شد، ولی وجهه او برای همیشه خراب شد.

چهره های متجاوز به عنف

رأی: بخشیده شد.

آنتوی وینر

سیاستمدار بدنامی که دو سال پس از رسوایی جنسی در سال ۲۰۱۱، اخیراً در انتخابات دمکراتیک، کاندیدای شهرداری نیویورک سیتی شده است. رسوایی او مربوط به پیامک های جنسی می شود که در دوران نامزدی اش وجهه او را خراب کرد و چون نتوانست از خودش دفاع کند، تعداد رأی هایش کاهش یافت.

چهره های متجاوز به عنف

رأی: بخشیده نشد.

میستر سی

این دی جی معروف در ماه گذشته گرفتار رسوایی جنسی شد و بعد از انتشار ویدئوی رسوایی اش در اینترنت مجبور شد که از کارش در شبکه رادیویی استعفا دهد.

چهره های متجاوز به عنف

رأی: هنوز مشخص نیست.

کوبی براینت

این ستاره NBA در سال ۲۰۰۳ متهم به تجاوز جنسی به دختر ۱۹ ساله ای در کلرادو شد. او قراردادهای تبلیغاتی اش را از دست داد و وجهه عمومی اش خراب شد. ولی وقتی از این اتهامات تبرئه شد، عذرخواهی کرد و دوباره محبوب شد.

چهره های متجاوز به عنف

رأی: بخشیده شد.

جری لی لوئیس

راک استار دهه پنجاه در سال ۱۹۵۸ کانون خشم عمومی مردم قرار گرفت، زیرا در ۲۲ سالگی با میرا براون، دخترخاله ۱۳ ساله اش ازدواج کرد. در نتیجه او در لیست سیاه رادیو قرار گرفت و این قضیه حرفه اش را از بین برد. او چند بار تلاش کرد برگردد، یک بار به تالار شهرت راک اند رول دعوت شد و چند بار دیگر ازدواج کرد. اخیراً با همسر سابق پسرخاله اش، یعنی برادر کوچکتر میرا براون ازدواج کرده است.

چهره های متجاوز به عنف

رأی: بخشیده شد.

مایکل جکسون

سلطان پاپ در سال ۲۰۰۵ به اتهام چند فقره آزار جنسی و مسموم کردن بچه های زیر سن قانونی پایش به دادگاه کشیده شد. بحث های داغی در مورد کودک آزار بودن او در گرفت و در نهایت خود جکسون بود که بدترین دشمن خودش بود.

چهره های متجاوز به عنف

رأی: به زودی مشخص می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ساینا

      جکسون چند وقتیه فوت کرده احساس نمی کنین رایی که داده بشه یه ذره بی فایده است...............

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مایکل جکسون از تمام اتهامات تبرئه شده است

      • ساینا

        آره منم خوندم واسه این بوده که رقیباش می خواستن خرابش کنن که سکوت مایکل بدتر می کنه این جریانو

    • محبوب

      ابنا بايد اعدام ميشدن نه اين كه بخشيده بشن
      البته به جز اون كسي كه ازدواج كرده با دختر خاله اش..حتما به خواست خودش بوده

    • من

      طرف میاد کلی کثافتکاری میکنه بعد واسه این که گندش درآد ی مشت پول انفاق میکنه مردم هم خام میشن و کلی به به چه چه میکنن
      واقعا کجا داریم میریم ما؟!!!

    • بدون نام

      سلام.
      ولی مایکل جکسون هیچ وقت اون کارا رو نکرده.

      پاسخ ها

      • عجب

        تو دیدی دیگه ؟

      • بدون نام

        نه. من ندیدم. ولی مگه شما دیدی که مایکل جکسون کودک آزاری کرده؟

      • آمیتریس

        مگه تو دیدی که انجام بده؟؟؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        تو خدایی یا دادستان یا کمیسر که این طوری با قاطعیت می گی؟

      • مونا

        منم موافقم مایکل جکسون این کارو نکرده
        و این شایعه ای بیش نیست کل امریکا این مرد رو میپرستن
        اونا که احمق نیستن عاشقه یه متجاوز باشن
        به نظرم این حرف شایعست

    • علی ولی

      چرا حرف مفت میزنین.جکسون توی خرداد 1386 توسط دادگاه عالی کالیفرنیا بیگناه شناخته شد و ملت آمریکا و کارشناسان خبره امور قضایی تاکید کردند این قضایای کودک آزاری سیرکی بیش نیست.

    • الهه

      مایکل جکسون مثل فرشته است دیگه اتهام نزنین به ایشون

      پاسخ ها

      • طُرفه

        البته فرشته مرگ منظورته...!؟

      • عجب

        فرشته؟ آره ،قیافه اش که میخوره!!!!

      • امیر

        خاک بر سرت

      • علی ولی

        اگر درباره شخصیت واقعی این تنهاترین فرد کره زمین خوب تحقیق میکردین می فهمیدن که این آدم چه قدر بی آزار و ساده دل بود که متاسفانه ظاهر غلط اندازی داشت.

      • بدون نام

        امان از مردم جاهل

      • علی ولی

        امان از جهل کاربر بالا

      • ساینا

        دوست داری خدا تورو اون دنیا بفرسته پیش اون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بهنام

      شاید بعضیاشون درست باشه ولی اونجا خیلی وقتها برای گرفتن پول در مقابل شکایت هم دست به این کارا میزنن

    • محسن

      نظرات درباره مایکل جکسون خیلی جالبه
      واقعا برای خودم متاسفم که خودمون رو مسلمون میدونیم و به راحتی به دیگران تحمت و افترا و اسماء بدی رو نسبت میدیم خودمون رو در این مقام میدونیم که براشون رای هم صادر کنیم و بگیم ما مسلمونیم

      پاسخ ها

      • مونا

        حتی اگه برید معنیه اهنگ هایه مایکل رو بخونید میفهمید اون چه ادمه خوبی بوده

    • شاکی

      آخی چه چهره های مطلومی دارن

    • بدون نام

      بسیار جای تاسف هست که همچین آدمایی بخشیده شدند!!

    • تارا

      پس اسم برلوسکونی ومجری مشهور خودمون واون بازیگرمذکری که سالها پیش دریک سریال جوان پسند معروف شد وبعد گنی زد وبه امریکا رفت وحالا...(شما که دقیقا میدونید کیه میگم)کجای این لیسته؟!!!!

    • arash

      درموردرای هایی که صادرشده دقت فرمودیداینا اگرتوایران بودندبنظرتون چه بهایی باید می پرداختند.فقط یک مسئله دیگه هم هست قانون دراکثرکشورهای اروپایی برای احادمردم یکسان است خط قرمزی وجودنداردمصونیت اربابی وپول داری وجودنداردولی وکلای مجرب هست که قضایاراوارونه کنندومعمولاوکلا برای پول کارمیکنندبگذزیم دنیارنگارنگ است

    • فرشاد

      قبل از این که یه مطلبیو بزارید یکم بیشتر تحقیق کنید چون واقعا اطلاعات نا درست و احمقانه تحویل میدید.
      اما چندی پس از مرگ مایکل جکسون جردن چندلر اعتراف کرد که مایکل جکسون با او هیج تماس
      جنسی نداشته و اتهاماتی که پدرش به مایکل جکسون زده بود تماما دروغ بوده او همچنین گفت
      پدرش در آن زمان او را مجبور کرده که مایکل جکسون را متهم کند. .هم چنین ۶ ماه بعد از مرگ
      جکسون، پدر جردن چلندر با شلیک گلوله به سرش خودکشی کرد
      در سال ۲۰۰۵ فیلمی که لری نیمر از نورلند تهیه کرده بود در دادگاه رسیدگی به اتهامات مایکل جکسون نمایش داده شد. این فیلم تناقضات موجود در گفته های خانواده ی شاکی را نشان می داد. لری نیمر با تحقیق در مورد زندگی خانواده ی شاکی دریافت که آنها گذشته ی پاکی نداشته اند.

      لری نیمر پس از اتمام دادگاه ها علاوه بر خانوده ی آرویزو،دو جریان دیگر را در طولانی شدن پرونده ی مایکل مقصر دانست : یکی رسانه ها و دیگری رئیس دادگستری ایالت سانتا باربارا
      همچنین لری نیمر پس از اتمام دادگاه ها مستندی از جریانات دادگاه ها ساخت و بی گناهی مایکل جکسون را به تصویر کشید
      در نهایت در ماه ژوئن سال 2005 مایکل جکسون تبرئه شد چرا که هیچ مدرکی علیه مایکل جکسون پیدا نشد در واقع مسلما مایکل جکسون کودک آزاری نکرده بود اما هیچ گاه 600 قلم از دارایی های مایکل جکسون كه توسط 70 پلیس و در طی دوبار بازرسی دقیق نورلند توقیف شده بود به مایکل جکسون بازگشته نشد
      پس از کشته شدن مایکل جکسون مارتین بشیر همان سازنده مستندی که زمینه سو ظن ها نسبت به مایکل جکسون را فراهم کرده بود اعتراف کرد که مستند او تحریف شده بود و مایکل جکسون هرگز کودکی را آزار نداده است



      کلام آخر :

      چنان چه با خواندن مطالب ذکر شده همچنان فکر می کنید که مایکل جکسون کودک آزاری کرده است جای آن است که به این سوال پاسخ دهید که واقعا چرا به کسی اتهام میزنید که اطلاعات کافی در مورد او ندارید و فقط به صرف این که چیزی در روزنامه ای یا شبکه ای یا رسانه ای دیگر شنیده اید یا خوانده اید در مورد او قضاوت کنید آیا این انصاف است که بدون این که کسی را بشناسید در مورد او قضاوت کنید

      آیا شما واقعا دیده اید که مایکل جکسون کودک آزاری کرده که با این اطمینان این تهمت را به او میزنید آیا سو ظن گناه نیست >؟

    • arefeh

      بخشی از سخنان جرمین جاکسون درباره زندگی شرافتمندانه برادرش مایکل جاکسون
      "تراژدی مرگ برادرم همچنان با من است. اما در مرگ او، من ماموریتی جدید برای زندگی یافتم. وجود من زین پس وقف انتشار پیام مایکل میشود. مایکل جایگاهی یگانه در این دنیا داشت. او نه تنها کارهای نیک انجام داد، بلکه انجام آن کار ها را به دیگران نیز یاد داد. این حتی فقدانش را نیز برای دنیا بزرگ تر می کند. من میخواهم مردم را از جنبه ی انسانی شخصیت مایکل آگاه کنم. میخواهم به آنها بگویم که تاکید مایکل نه بر موسیقی یا اجرا، بلکه بر بهتر ساختن این دنیا بود. اگر این را بدانید، جوهر ذات برادرم را نیز خواهید شناخت.
      مایکل می خواست به مردم کمک کند تا مسائلی که دارند دنیای ما را نابود می کنند، ببینند. قصد او از برگزاری کنسرت جدیدش نیز همین بود. او سعی میکرد از طریق ترانه ها، ویدئو ها و اجراهایش آموزش دهد. او با تکه تکه ی وجودش می خواست به ما نشان دهد که ما قدرت تبدیل شدن به چه چیزهایی را داریم. هدف او این بود که به مردم ثابت کند اگر همه ما برای بهتر کردن دنیا تلاش کنیم، به آن خواهیم رسید. مایکل تمام مدت زندگیش، از همان اول که گروه جکسون فایو را تشکیل دادیم، فعالیت های خیرخواهانه انجام داد. او خیلی سریع یاد گرفت که استعداد تنها، هیچ ارزشی ندارد. بلکه کاری که شما با استعدادتان می کنید، مهم است. برای آنکه این دنیا بهتر شود، چه کار کرده اید؟ مایکل این را فهمید و هدفش را پیدا کرد: سرگرم کردن و آموزش دادن همزمان با هم.
      مایکل دانست که چرا دنیا به این روز افتاده است. او می پرسید "چرا؟" اما خودش را گرفتار یافتن علت هر مسئله و مشکل نمی کرد. هدف او، یافتن راه حل بود. پیام او یافتن راه حل بود. فکر و ذکر هر روزه ی او این بود که: "چه کار کنم که دنیا بهتر شود؟" او هستی اش را وقف پاسخ دادن به این پرسش و رساندن صدای آنهایی کرد که نمی توانند حرفهایشان را بزنند.
      Man in the Mirror، We are the World، Will You Be There، تمامی این آهنگ ها پیامی ساده اما نیرومند در خود دارند: اگر فردی گرسنه است، به او غذا بدهید اما در عین حال سعی کنید به او کمک نمایید تا به خود متکی شود. مایکل به ما درس داد که وقتی می خواهید کار نیکی انجام دهید، از خودتان شروع کنید، بعد دایره را به سمت خانواده گسترش دهید، بعد همسایه، یک شهر و بعد یک ملت.
      مایکل همیشه در افراد به دنبال خوبی هایشان می گشت. اما می خواست مردم او را بفهمند و بدانند که برای چه اینجاست. همین باعث شد که یک عمر، تمسخر شدنها و ریشخند هایی را تاب آورد که از قدرت تحمل به دور بود. چطور ممکن است کسی که این همه بخشش می کند، مورد این همه نفرت واقع شود؟ چرا چنین است که هرچه عافیت و برکت در زندگی ما بیشتر است، زمان برای ما سخت تر و خشن تر میشود؟
      برادر من برای هیچ کس، یک تهدید نبود. او در صلح بود. و حالت صلح گونه اش، هدیه ای بود از طرف خدا. به مایکل هدیه ی استعدادی نادر برای سرگرم سازی، اجرا و خواندن داده شده بود. اما هدیه ی واقعی خدا به او، قابلیتی بود که در به کار بستن استعدادش برای انجام کار نیک و کمک به دیگران داشت. آهنگ های مایکل ما را تحت تاثیر قرار داد تا انسان های بهتری باشیم. این هدیه ی واقعی او بود.
      ما همچنان فقدان مایکل را حس می کنیم. اما پس از این ایام، چه خواهد شد؟ بر سر هدف واقعی مایکل که برای آن زنده بود، چه خواهد آمد؟ چه کسی می تواند عاری از نفس پرستی و بدون انگیزه های پنهانی، راه او را ادامه دهد؟ مردم و دولت ها قادر به انجام کارهای نیک هستند، اما این کارهای نیک غالبا برای اعمال قدرت و کنترل انجام میشود. مایکل هرگز نمی خواست کسی را کنترل کند. او تنها می خواست شادی و سرور را گسترش هد.
      مایکل بیش از 30 موسسه ی خیریه را حمایت کرد. بیشتر مردم، حتی دست و دلباز ترین شان، تمرکزشان را بر روی حمایت از تعداد اندکی قرار می دهند. اما مایکل متفاوت بود. او شخصا هر موسسه ی خیریه ای را که تحت حمایت خویش داشت، بررسی میکرد. اسناد و حساب هایشان را چک میکرد تا مطمئن شود آنها همان کاری را که باید بکنند، انجام می دهند.
      دست و دلبازی مایکل از حد خیریه هایی که حمایتشان می کرد، فراتر است. وقتی یک دختر به پیوند کبد احتیاج داشت و کسی حاضر نبود پولی برای کمک به وی بپردازد، مایکل این کار را کرد. بدون هیاهو، بدون تبلیغات رسانه ای. موردهای بسیاری از این دست وجود دارد! خود من تازه دارم از بسیاری از آنها آگاه میشوم.
      هر بار که مایکل به کشوری سفر کرد، زمانی را به بازدید از بیمارستان ها، یتیم خانه ها و بیماران سرطانی اختصاص میداد. این دعوت او بود. در هر گوشه ای از جهان، این کار روزمره اش بود. دنیا باید بداند این انسانی است که او بود. زیرا وقتی همیشه دوربین ها در اطرافش بودند، چیزی از محبت و دلسوزی او نمی گفتند. فقط می خواستند به تبلیغات و جو سازی بپردازند.
      مایکل برایش مهم نبود که ما تمامی کارهای خوبش را بدانیم، زیرا خدا از آنها آگاه است. خدا از نیات او آگاه است و نتایج را می داند. من می دانم که برادرم در جایی بسیار امن، آرام و در صلح است. وقتی در زمین هستیم، نه تنها بر اساس آنچه که هستیم، بلکه بر اساس آنچه برای دیگران انجام می دهیم، قضاوت میشویم. پس از مرگ، اعمال نیک و بدمان را با خود می بریم. مایکل چیزی با خود نبرد مگر اعمال نیک.
      مایکل و من با این اعتقاد که نیرویی برتر وجود دارد، بزرگ شدیم. موفقیت به ما فهماند که خدا برای ما برنامه ای دارد. مایکل از استعدادش به نحوی شایسته استفاده کرد. او دانست که مهم نیست چه چیزی از دیگران میگیرید، مهم اینست که چه کاری برای دیگران انجام می دهید. ما همگی در زندگی چیزهایی به دست می آوریم. اما بزرگ ترین دستاورد آنست که کار خدا را انجام دهیم. مایکل مرد خدا بود زیرا کار او را انجام میداد. زندگی ابدی، پاداش نهایی از جانب خداست. و مایکل زندگی ابدی دارد."

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج