۷۲۴۷۸
۵۳۵۱
۵۳۵۱
پ

آمیتاب باچان ۷۱ ساله و بازی در ۱۸۰ فیلم

جمعه نوزدهم مهر ستاره محبوب سینمای هند آمیتاب باچان که اعتبار این سینما در دنیاست،۷۱ ساله شد. آمیتاب باچان بیش از چهل سال است که بازیگری می کند و در بیش از ۱۸۰ فیلم هندی نقش آفرینی کرده است.

کافه سینما: جمعه نوزدهم مهر ستاره محبوب سینمای هند آمیتاب باچان که اعتبار این سینما در دنیاست،۷۱ ساله شد. آمیتاب باچان بیش از چهل سال است که بازیگری می کند و در بیش از ۱۸۰ فیلم هندی نقش آفرینی کرده است. او در اوایل سال های ۱۹۷۰ تصویر مرد جوان خشمگین را به سینمای هند آورد. کافه سینما به مناسبت زادروز این بازیگر نکاتی از اوج و فرودهای زندگی او را منتشر می کند.

کارگردان مشهور فرانسه فرانسوا تروفو یکبار درباره آمیتاب باچان این عبارت را بکارگرفته بود: صنعت تک نفره

در سال ۲۰۰۰ در مراسم اهدای جوایز فیلم فیر لقب فوق ستاره هزاره به او تعلق گرفت. دولت هند در سال ۱۹۸۴ جایزه معتبر پادما شری و در سال ۲۰۰۲ جایزه پادما بوشان را به او اهدا کرد.

در سال ۲۰۰۷ بالاترین نشان شهروندی دولت فرانسه شوالیه لژیون به پاس «کارنامه استثنایی در سینما و فراسوی آن »به آمیتاب باچان اهدا شد. در سال ۱۹۹۹ در رای گیری آنلاین خبرگزاری بی بی سی، آمیتاب باچان لقب «بزرگترین ستاره سینما و تئاتر هزاره» را به خود اختصاص داد.

آمیتاب باچان 71 ساله و بازی در 180 فیلم

نام واقعی آمیتاب باچان انقلاب است که پدر شاعرآمیتاب، متاثر از شعار استقلال طلبان هند «زنده باد انقلاب» ان را برای پسرش انتخاب کرد. او نخستین جایزه بازیگری از مراسم فیلم فیر(اسکار هندی ها) را برای نقش آفرینی در امر اکبر آنتونی بدست آورد.

آمیتاب باچان نخستین بار همسر آینده اش جایا بهادری را در موسسه فیلم و تلویزیون شهر پونا ملاقات کرد و بعد سر صحنه فیلم گودی. آنها سال ۱۹۷۳ ازدواج کردند. در سال ۱۹۸۴ او مدتی بازیگری را کنار گذاشت و در حمایت از رفیق گرمابه و گلستانش راجیو گاندی وارد عرصه سیاست شد.

در دوران کوتاه بازنشستگی از بازیگری آمیتاب باچان رو به تهیه کنندگی آورد و کمپانی A.B.C.L. را در سال ۱۹۹۶ تاسیس کرد. دوست صمیمی آمیتاب با چان،امر سینگ در دوران بحران مالی او بخاطر ورشکستگی کمپانی A.B.C.L. به باچان کمک مالی کرد. بنابراین باچان از آن پس حامی حزب سیاسی امر سینگ، سمجدوادی شد.

او هم چنین مجری نسخه هندی مسابقه چه کسی می خواهد میلیونر باشد در تلویزیون است. اخیرا کنار لئوناردو دی کاپریو در گتسبی بزرگ حضوری کوتاه داشت و در مراسم افتتاحیه جشنواره کن همراه دی کاپریو روی سن رفت.

آمیتاب باچان و همسرش جایا تاکنون دوبار نقش زوج را در فیلمها ایفا کرد ه اند :یک نظر و گاهی خوشی و گاهی غم. آمیتاب باچان عروس اش آیشواریا رای را بسیار دوست دارد . او رابطه خیلی خوبی با این بازیگر مشهور هند دارد.

باچان برای فیلم بابا نقش پسر آبیشک باچان(پسر واقعی خود) را بازی کرد.علاوه بر بازیگری ترانه های زیادی را برای فیلم هایش خوانده است. او نخستین ستاره آسیایی است که مجسمه موم اندودش در موزه مادام توسوی لندن قرار گرفت.

در جوانی می خواست مهندس شود و بدش نمی آمد به نیروی یکان وِیِژه هند ملحق شود.

در جشنواره فیلم کن امسال در مراسم افتتاحیه

آمیتاب باچان 71 ساله و بازی در 180 فیلم

در سفر استیون اسپیلبرگ به هند آمیتاب باچان در کنفرانسی با حضوز چهره های سرشناس سینمای هند نقش مجری داشت و سوالاتی را از اسپیلبرگ درباره سینما و فیلم های اش از او پرسید

آمیتاب باچان 71 ساله و بازی در 180 فیلم

در حال اجرای مسابقه چه کسی می خواهد میلیونر باشد

آمیتاب باچان 71 ساله و بازی در 180 فیلم

در کنار خانواده جایا، آیشواریا رای و آبیشک باچان

آمیتاب باچان 71 ساله و بازی در 180 فیلم
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج