۷۶۷۷۳۵
۱۸ نظر
۵۱۸۲
۱۸ نظر
۵۱۸۲
پ

مورد عجیب ایرج ملکی؛ سرکارش گذاشته‌ایم یا او سرکارمان گذاشته؟!

چطور به تو گیر ندادن؟ شاه بیت گفتگوهای روزمره این روزهاست؛ روزی اگر بیگانه ای میان ما وارد شود به این تکیه کلام حساس شود و رگ و ریشه ی ماجرا را بپرسد؟ چه داریم که پاسخش بدهیم! بله! داستان همین قدر مبتذل و دم دستی است. یک کلیپ ساز مجازی با دو یا سه کاراکتر ویدئوهایی به اصطلاح پند آموز می سازد که از فرط گل درشتی و کلیشه زدگی توی ذوق می زند.

برترین ها: چطور به تو گیر ندادن؟ شاه بیت گفتگوهای روزمره این روزهاست؛ روزی اگر بیگانه ای میان ما وارد شود به این تکیه کلام حساس شود و رگ و ریشه ی ماجرا را بپرسد؟ چه داریم که پاسخش بدهیم! بله! داستان همین قدر مبتذل و دم دستی است. یک کلیپ ساز مجازی با دو یا سه کاراکتر ویدئوهایی به اصطلاح پند آموز می سازد که از فرط گل درشتی و کلیشه زدگی توی ذوق می زند.

مورد عجیب ایرج ملکی؛ سرکارش گذاشته‌ایم یا او سرکارمان گذاشته؟!

مردم و یا همان مشتریان اینستاگرام و تلگرام ویدئوها را دست به دست می کنند و مسخرگی پیشه می کنند و البته گمان نکنید این مسخرگی خردورزانه و آگاهانه است. مسخرگی از این جنس بیشتر شبیه خواب غفلتی است که مردمی را تخدیر می کند و حالا از میان این حجم ابتذال، پرسش هم ساخته می شود!

آن ها آگاهانه چنین گل درشت پند می دهند یا ما مشتریان کار بلد و زبده در مسخره کردن را دست انداخته اند؟ نکند خدای نکرده در مسخرگی از ملکی ها عقب افتادیم؟ این پرسش در عین شگفتی ذهن بسیاری را به خود مشغول می کند و افراد در فرصت هایی که بدست می آورند و گمانه های خودشان را درباره واقعی یا جعلی بودن نمایش ملکی ها به اشتراک می گذارند و گفتگو من باب مساله (بله باور کنید مساله) سر می گرد و سرکنگبین است که صفرا می زاید.

مورد عجیب ایرج ملکی؛ سرکارش گذاشته‌ایم یا او سرکارمان گذاشته؟!

آش البته خیلی شورتر از این حرف هاست و آن بستری که به این پرسش و به این فضای جعلی رسمیت می دهد رسانه ی ملی است که در کورس با بی شمار رقبای خارجی فرسنگ ها عقب افتاده و حالا با فرزندان نارسی چون «ایرانیوم» کار مشروعیت بخشی به بیهودگی اینستا بازها را به نحو احسن انجام می دهد و این نمایش گاه آن قدر شگفت انگیز است که شک می کنیم نکند کسی یا کسانی تعمدا می خواهند سطح منازعات و گفتگوهای چالشی زا از مثلا چانه زنی از بالا و فشار از پایین نیمه دوم دهه هفتاد و یا از گفتگوی تمدن های نیمه اول دهه هشتاد و یا حتی عدالت محوری(فارغ از غلط پنداری هایش) نیمه دوم دهه هشتاد و حتی از تدبیر و امید به به منازعاتی نظیر ملکی ها برسانند!

مورد عجیب ایرج ملکی؛ سرکارش گذاشته‌ایم یا او سرکارمان گذاشته؟!

در هر صورت اگر کس یا کسانی هم باشند که تلاش کنند ما را به تماشای ملکی ها قانع کنند، در این میان مسئولیت فردی تک تک ما هم این وسط نقش دارد، از زیر بار مسئولیت شانه خالی کردن البته که کار آسانی است و این نوشته را سوزاندن و بعدتر خیال و وجدان خود را راحت کردن راحت تر، اما چه ملکی ها سرکارمان گذاشته باشند و چه این نقش ها را جی گرفته باشند، ما مخاطب آن ها بوده ایم در هر دو حالت، ما بازیگران یک شوی مملو از عقب افتادگی و واپس گرایی هستیم، گناهِ اینستا و.... این ها هم نیست، آن ملکی که دستمان می اندازد گوشه ای از ذهن ماست، همان جا که بی حوصلگی و مسئلت گریزی و راحت طلبی در آن کنج عافیت گزیده! باقی حرف ها باد هواست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یک خوزستانی

      با سلام
      خیلی مطلب زیبایی بود. متاسفآنه نه ابتدا و نه انتهای مطلب اسمی از نویسند نبود. اگه که سهوا این اتفاق افتاده که هیچ، ولی در صورت عمدی بودن این قضیه، باید نگران بود.

    • بدون نام

      واقعا منم چندبار شک کردم .انقدر که مسخرس اصلا نمیتونه واقعی باشه.انگار عمدا این بازی چرت رو راه انداختن

    • من یلدام،شب دور از خورشید..

      خب که چی؟ ایرج ملکی خودش خواسته مضحکه ی دست همه بشه.... چرا دروغ من خودم اولین بار که کلیپ رو دیدم واقعا خندیدم ، حتی به نظر من تیکه ی ابوطالب حسینی و هم به فیلم های چرت ایرج ملکی خنده دار بود.... الان ایراد کار کجاست؟ ایراد ماییم که داریم میخندیم؟
      شما نوشتین اگر بیگانه ای وارد ما بشود و از هیچی خبر نداشته باشه بهش بگیم ریشه خنده از کجاست.... خب نویسنده ی عزیز عین آدم میگیم ریشه قضیه چیه چون فکر کنم اون بیگانه هم به مضحکی فیلم های ایرج ملکی جایی ندیده باشه دیگه منظورتونو از ابتذال نمیفهمم
      از نظر ما ابتذال یعنی خندیدن،یعنی هر چیزی که باعث بشه مردم یه ذره شاد باشن.... تو این اوضاع بد اقتصادی حالا گیر دادین که ما داریم به چیا میخندیم؟ بابا ول کنین تو رو قرآن اگه جرات دارین یه ذره در انتقاد از سیاست های دولت بنویسید نه دلیل خنده های مردم!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای شما این حجم از اعتماد به نفس و عدم واکنش منطقی به لوده بازی های برخی از طرف ملکی ها مشکوک نیست؟ بحث اصلی سرگرم شدن مردم به موضوع بیهوده و عبثی مانند کارهای ملکی هاست

    • بدون نام

      بنظر من اون ماراو سرکار گذاشته
      این حجم از .. خلیت تو یک فرد بی سابقه است

    • محسن وات ؟؟

      بابا سکی کامل توضیح بده این اقا کیه .... خواهشمندم....

    • بدون نام

      رسانه ملی در کورس با رقبای بیشمار خارجی فرسنگ ها عقب افتاده!!!
      حال آدم به هم می خوره از این حکم دادنهای مسخرتون.باشه بابا شما خوب و جلوافتاده اید!!!

    • روحانی

      احتمالا می خواسته حجاب را مسخره کند

    • بدون نام

      خداييش خودت فهميدي چي نوشتي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • محمد

      مطلب بسیار خوبی بود.همان طور که نویسنده محترم به درستی اشاره کرده اند این حجم توجه به مسائل سخیف و بی معنا و سرگرم شدن با مطالب سطح پایین شبکه های اجتماعی واقعا حیرت اور است.

    • بدون نام

      این ملکی که من دیدم تو تلویزیون هیچی حالیش نبود حتی نمیدونست اون یارو مجریه نیم ساعت دستش انداخت.!!! آنکس که نداند ونداند که نداند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این حجم از ندانستن مشکوکه!

    • بدون نام

      اخه بیگانه خدا زده پس کلش که بیاد بین ما
      بیگانه افغانیا بودن که از مملکت گل و بلبل ما فرار کردن رفتن
      خدا خیرشون بده ملکیارو این چند روزه واقعا تنها چیزی که تونست منو بخندونه که صدای خندم دربیاد فقط ایرج و مونا بودن

    • بدون نام

      ببین برترینا این مردم به این چیزام نخندن یا به قول شما مسخره میکنن این چیزارو بعدش میخندن این کارارو نکنن چیکار کنن.بشینن زردنامه کیهانو بخونن.یا تاریخ چهل سال اخیر ایرانو خب پیشنهاد بده بگو مردم به جای این چیزا به چه چیزایی بخندن بگو دیگه

    • بدون نام

      دقیقا همینطوره. به نظر من که سطح فرهنگ و سلیقه مخاطب رو عمدا دارن پایین می ارن. از خانه سبز رسیدیم به ایرانیوم و... چرا یه برنامه درباره حفظ محیط زیست نمی سازن..اشغال ریختن تو طبیعت؟ حتی برخورد ماشین ها با یه آمبولانس؟ برخورد با دریا..ساحل؟ چرا حتی این نصیحتهای گل درشت فقط به یه چیزهای خاص بر می گرده و اتفاقا دیده هم میشه؟

    • امیر

      چرا نویسنده رو معرفی نمیکنید؟
      قلم زیبا و رسایی دارن

      پاسخ ها

      • من یلدام،شب دور از خورشید..

        ایمان عبدلی

    • چتو بتو

      توکه شیطون بلایی توکه دندون طلایی چه خوش قدوبالایی همش توخیابونایی چه توبت گیرندادن مخلصت برم گلم بانگات بردی دلم گفتی گم شم وبرم چراانقدحساسی باباخیلی وسواسی یه جورایی توخاصی معلومه اهل لاسی اصلا حق بادوست نیست پشیمونت نکنه اون احمق داره میادلیچاربارمون کنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج