۸۲۷۷
۹ نظر
۵۱۶۷
۹ نظر
۵۱۶۷
پ

با سامان گوران كه «FAKE» عادل فردوسي‌پور است

فردوسي پور خيلي باجنبه است!

سامان گوران اين روزها خيلي معروف شده است. او تيپ شخصيت‌ها و چهره‌هاي سرشناس و معروف را تقليد مي‌كند؛ كساني مثل عادل فردوسي‌پور، علي دايي، مهران مديري و رضا صادقي.

فردوسي پور خيلي باجنبه است!

فردوسي پور خيلي باجنبه است!

سامان گوران اين روزها خيلي معروف شده است. او تيپ شخصيت‌ها و چهره‌هاي سرشناس و معروف را تقليد مي‌كند؛ كساني مثل عادل فردوسي‌پور، علي دايي، مهران مديري و رضا صادقي. البته او چند وقت قبل و با بلوتوث‌هايي كه در آن صداي شخصيت‌هاي معروف را تقليد مي‌كرد توانسته بود استعدادش را در زمينه تقليد صدا و تيپ سازي نشان بدهد. او هر كسي را مي‌بيند فورا تيپ ظاهري‌اش را تقليد مي‌كند


شهرت با شب‌هاي برره

كارم را از تئاتر و با آقاي سيد‌جواد هاشمي آغاز كردم. يادم مي‌آيد اولين كاري كه انجام دادم يك كار مذهبي بود كه در آن من نقش بچه‌اي را بازي مي‌كردم كه حضرت علي(ع) به او كاسه شيري مي‌داد. يك‌طوري آن را بازي كردم كه سيدجواد سعي مي‌كرد، چنين نقش‌هايي را حتي در كارهاي بعد هم داشته باشد. بعد در يك مراسم اختتاميه در سپاه پاسداران كه چهره‌هاي معروفي در آن كار داشتند، مثل طناز طباطبايي، انوشيروان ارجمند، فرهاد بشارتي و... كار كردم كه كار خوبي بود اما شايد در شب‌هاي برره شناخته شدم. در برره هم به اين معروف شده بودم كه تيپ شخصيت هار ا خوب مي‌گيرم. بيشتر هم پشت دوربين بودم. اين خيلي برايم خوب بود چون دوربين و صحنه را خيلي بهتر شناختم و البته از آن مهم‌تر اين‌كه دوستان خيلي خوبي مثل سيامك انصاري پيدا كردم. همان‌جا به اين معروف شدم كه تيپ شخصيت‌ها را خوب مي‌گيرم.


بازيكن پرسپوليس بودم

بله دركل تيپ‌ها را خوب مي‌گيرم. رضا شفيعي‌جم كه خودش يكي از بهترين‌هاست در شب‌هاي برره به من مي‌گفت كه اين كار را خوب انجام مي‌دهم. من حرفه‌اي فوتبال بازي مي‌كردم و در آخرين جايي هم كه بازي مي‌كردم تيم اميد پرسپوليس بود به مربيگري آقاي بهزاد داداش زاده. همان‌جا مينيسك پايم پاره شد و ديگر بين دوراهي ماندم كه كدام را انتخاب كنم. حتي در دوران خدمتم هم فوتبال بازي كردم. به همين دليل دوست‌هاي قديمي‌ام اكثرا فوتبالي هستند.
  • آن يكي عادل
ابتدا يكي ديگر اين كار را انجام داده و تيپ عادل را بازي كرد اما چون بيشتر به عادل شباهت‌ ظاهري داشت، ماندگار نشد.
  • چرا عادل؟
هميشه ارتباط زيادي با فوتباليست‌ها داشتم. سال گذشته و در جام ستارگان با عادل بوديم و همين خيلي به درست شدن اين تيپ كمك كرد. خود عادل در همان جام ستارگان مي‌گفت: «(با لحن عادل) اون‌ موقع‌ها اين‌طوري نبودي كه...» در عيد من دائم آرشيو برنامه‌هاي ۹۰ را مي‌ديدم و از اينترنت سوژه‌ها را مي‌گرفتم. از دوستانش درباره عادل پرسيدم. خوشحالم كه افراد نگفتند، فقط صدايش شبيه عادل بود بلكه مي‌گويندحركات و ميميكم هم شباهت دارد.


بلوتوث؟

تعدادي از آن بلوتوث‌هايي كه در آن صداي شخصيت‌ها تقليد مي‌شد كار من بود. اين كار‌ها را بيشتر در محافل دوستان هنري هم انجام دادم. آن‌ بلوتوث‌ها باعث شد، من استعدادم را جدي‌تر بگيرم و آشناهاي بيشتري پيدا كنم.


جنبه؟

واقعا سعي كردم عادل را بشناسم. تكه كلام هايش را دقيق تكرار مي‌كنم. او واقعا جنبه زيادي دارد و هميشه خيلي لطف داشته است به‌خصوص اين كارهاي آخر را خيلي دوست دارد.


كت قهوه‌اي؟

در سري اول گفتم بايد كت قهوه‌اي بياوريد تا بازي كنم. عادل در همان سبك لباس مي‌پوشد. بعد از پخش عادل رنگ‌هاي متنوع تري مي‌پوشد.

دوستان بازيگر خيلي لطف داشتند. امير جعفري زنگ زد و هرچه فحش از دهانش درآمد به من داد. پوريا پورسرخ زنگ زده و گفته: «عاشقتم داداش...»


علي دايي

من مشكل بياني دايي را بيان نكردم چرا در محافل خصوصي اين كار را كردم اما در تلويزيون نه. در مورد علي دايي فقط صدا و بيان نبود. ميميك و حركت‌ها هم بود؛ گريم و لباس خودش بود. در جشن استقلال فقط گفتم به افتخار علي دايي و براي اجراي برنامه نرفته بودم. رفته بودم پيراهن استقلالم را بگيرم. علي دايي هم اعلام كرد: «نيازي به تعريف و تمجيد اين آدم‌ها ندارم.‌»


تيپ حامدبهداد و رضا صادقي

حامد بهداد به من گفت كه اين كار را خوب انجام مي‌دهم و خيلي متاسفم كه نشد در خنده‌بازار بهداد را تقليد كنم درباره رضا صادقي هم بگويم كه از او اجازه گرفتم و تيپش را ساختم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نگار

      امیدوارم همیشه موفق وپیروز باشی

    • محمد علی سامانی

      خیلی خوبی من طرفدارتم

    • shaghayegh

      karartun alie, damet garm, vali ye soal: age az aghaye sadeghi ejaze gereftid pas chera tu tamame mosahebehaye ishun gofte boodan kheiili az in kar narahatamo shekayat daraam???i (dar morede khande bazar)

    • kabab

      کارش خیلی درسته . اصلا من وقتی رضا صادقی تو برنامه خنده بازار دیدم موندم فکر کردم خودشه خیلی کارش درسته.

    • محمد رضا

      دمت گرم سامان

    • sara

      dar morede saman nazari khasi nadaram vali be jor at mitonam begam! adel ye donas!...

    • ناشناس

      فقط مهم اینه که شما هنرمندی...کسی که به این قشنگی صدا هارو تقلید می کنه....بهت تبریک می گم...موفق باشی.....

    • بانو

      اصلا از این خنده بازار خوشم نیومده و نمیاد چون با کمال وقاحت فرهنگ مسخره کردن دیگران رو باب کرده و این واقعاً برای یک ایرانی زشته به هم خندیدن رو یاد مردم دادکار بی مزه و یا شاید احمقانه ای بود من نمیدونم واقعاً دست اندرکاران این برنامه به چی فکر کردن که این کار رو ساختن!!!!!!!!

    • مهدی

      بانو پس شما به چی می خندی ؟!!!!

      اگرم نمی خندی حتماً پیگیری کن شاید ایرادی وجود داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج