۸۳۹۱۰۰
۱۱ نظر
۵۰۰۶
۱۱ نظر
۵۰۰۶
پ

دایی - احمدی‌نژاد؛ دوقطبی عشق و نفرت

محمد علی‌آبادی منکر دخالت محمود احمدی‌نژاد در عزل علی دایی شد، ولی چند سال بعد در گفت‌وگویی رسمی اعلام کرد احمدی‌نژاد مستقیماً از او خواسته بود تا دایی را از هدایت تیم ملی برکنار کند

روزنامه شرق: محمد علی‌آبادی منکر دخالت محمود احمدی‌نژاد در عزل علی دایی شد، ولی چند سال بعد در گفت‌وگویی رسمی اعلام کرد احمدی‌نژاد مستقیماً از او خواسته بود تا دایی را از هدایت تیم ملی برکنار کند. دل علی دایی از همان زمان با محمود احمدی‌نژاد صاف نشد؛ البته موضوعی که علی دایی هم در این میان هرگز حاضر به پذیرشش نیست، این است که خود احمدی‌نژاد تأثیر زیادی بر حضور دایی به عنوان سرمربی تیم ملی داشت.

دایی - احمدی‌نژاد؛ دوقطبی عشق و نفرت

دلخوری‌های علی دایی و محمود احمدی‌نژاد از یکدیگر همچنان ادامه دارد. سرمربی سابق تیم ملی و دولتمرد سابق ایران، رابطه‌ای کدر را در ۱۰ سال گذشته تجربه کرده‌اند و از قرار معلوم این تیرگی در سال‌های پیش رو هم ادامه خواهد داشت. «متأسفانه افکار ایشان (محمود احمدی‌نژاد) با افکار من فرسنگ‌ها فاصله دارد. عقایدی را که ایشان دارند، من قبول ندارم و اصلاً از نظر فکری به هم نزدیک نیستیم. پس باید کنار هم می‌نشستیم که درباره چه موضوعی صحبت کنیم؟ همیشه سعی کرده‌ام شعار ندهم و اهل عمل باشم و به همین خاطر از کسانی که فقط شعار می‌دهند و فقط می‌خواهند باشند، خوشم نمی‌آید. به همین خاطر لزومی ندیدم با ایشان (محمود احمدی‌نژاد) رو در رو شوم که سلام و علیک کنم.

این بخشی از تازه‌ترین صحبت‌های علی دایی درباره محمود احمدی‌نژاد است که ایسنا منتشر کرده. داستان مربوط به آخرین بازی سایپا در رقابت‌های لیگ می‌شود که دایی و تیمش راهی جم شده بودند تا برابر پارس جنوبی به میدان بروند. زمان بازگشت به تهران، دایی متوجه می‌شود که محمود احمدی‌نژاد در همان هواپیما است و از رو در رو شدن با او پرهیز می‌کند تا نشان دهد دلخوری‌هایش از احمدی‌نژاد همچنان به قوت خودش باقی است. دایی درباره دلیل رو در رو نشدن با احمدی‌نژاد می‌گوید: «من واقعاً دوست نداشتم با او (محمود احمدی‌نژاد) رو در رو شوم. هیچ وقت نمی‌بینید که علی دایی چیزی از او بخواهد. دلم نمی‌خواست اصلاً ایشان (محمود احمدی‌نژاد) را ببینم.»

این که علی دایی، سرمربی این روز‌های تیم سایپا، دلش نمی‌خواهد «اصلا» محمود احمدی‌نژاد را ببیند، ریشه در اتفاقی دارد که قریب به ۱۰ سال پیش رخ داد؛ همان زمان که علی دایی سرمربی تیم ملی بود و احمدی‌نژاد رئیس دولت. به طور دقیق‌تر ماجرا مربوط به فروردین ۱۳۸۸ است: ایران در ورزشگاه آزادی با سرمربیگری علی دایی میزبان عربستان بود و برای زنده نگه داشتن امیدهایش برای صعود به جام جهانی باید مقابل رقیب امتیاز می‌گرفت. از بخت بد، ایران که بازی را جلو افتاده بود، یکباره دو بر یک مغلوب شد؛ آن هم درست در زمان‌هایی که محمود احمدی‌نژاد برای دیدن بازی به ورزشگاه آمده بود. شکست مقابل عربستان در همان مسابقه ایران را به رده چهارم جدول گروه انتخابی فرستاد و تعدادی از هواداران هم درباره عملکرد علی دایی، سرمربی وقت تیم ملی، اعتراض داشتند. در همان بازی احمدی‌نژاد هم با چهره‌ای درهم ورزشگاه را ترک کرد تا مشخص شود قصد دارد تصمیمی عجولانه بگیرد، اما دایی در کنفرانس خبری بعد از آن بازی از مردم به خاطر نتیجه به دست آمده عذرخواهی کرد، ولی خبر داد قرار نیست از کارش استعفا دهد. کمی بعد از آن مصاحبه فدراسیون فوتبال که در آن زمان، زمامش به دستان علی کفاشیان بود، خبر داد علی دایی از کارش برکنار شده و برای او آرزوی موفقیت کرد. این طور شد که عمر حضور علی دایی در تیم ملی ایران خیلی کوتاه شد.

احمدی‌نژاد دایی را برکنار کرد

با این حال اخراج که نه بلکه شیوه اخراج از تیم ملی بود که علی دایی را علیه محمود احمدی‌نژاد کرد. به عقیده او احمدی‌نژاد بلافاصله بعد از شکست مقابل عربستان به محمد علی‌آبادی، رئیس وقت فدراسیون فوتبال زنگ می‌زند و از او می‌خواهد دایی را از کار برکنار کند. این اتفاق هم رخ می‌دهد؛ هر چند که برای تأییدشدنش نیاز به زمان طولانی بود! محمد علی‌آبادی آن زمان در طرح این ادعا، منکر دخالت محمود احمدی‌نژاد در عزل علی دایی شد؛ ولی چند سال بعد در گفت‌وگویی رسمی اعلام کرد احمدی‌نژاد مستقیماً از او خواسته بود تا دایی را از هدایت تیم ملی برکنار کند.

دایی - احمدی‌نژاد؛ دوقطبی عشق و نفرت

دل علی دایی از همان زمان با محمود احمدی‌نژاد صاف نشد؛ البته موضوعی که علی دایی هم در این میان هرگز حاضر به پذیرشش نیست، این است که خود احمدی‌نژاد تأثیر زیادی بر حضور دایی به عنوان سرمربی تیم ملی داشت. در روز‌هایی که فدراسیون به نظر می‌رسید چندین گزینه برای هدایت تیم ملی زیر سر دارد، به ناگاه علی دایی با دستور محمد علی‌آبادی به عنوان سرمربی انتخاب شد. دستوری که البته به نظر می‌رسید از نهادی بالاتر یعنی از شخص احمدی‌نژاد گرفته باشد، اما دایی می‌گوید سرمربی شدنش ربطی به احمدی‌نژاد نداشت، ولی اخراجش ارتباط مستقیمی با محمود احمدی‌نژاد داشت.

پشت پرده مخالفت‌های احمدی‌نژاد با علی دایی

بعد‌ها که علی‌آبادی به صورت علنی دخالت احمدی‌نژاد در این موضوع را تأیید کرد، علی دایی در صحبت‌هایی با برنامه ۹۰ افشاگری جالبی کرد. او عنوان کرد احمدی‌نژاد مخالف حضورش در تیم ملی و سطح اول فوتبال ایران بود؛ چون پیشنهادش برای پیوستن به کمپین انتخاباتی‌اش را رد کرده است. دایی در جریان انتخابات پیش رو به وضوح از میرحسین موسوی حمایت کرد و هرگز حاضر نشد کاری را که احمدی‌نژاد از او خواسته بود، اجرا کند. البته دخالت‌های احمدی‌نژاد در برنامه‌های فوتبالی علی دایی فقط مربوط به حضورش در تیم ملی نمی‌شود.

زمانی که محمد رویانیان به عنوان مدیر عامل پرسپولیس مشغول به کار شد، تصمیم گرفت علی دایی را به عنوان سرمربی انتخاب کند، ولی از قرار معلوم احمدی‌نژاد با این طرح مخالفت می‌کند و از رویانیان می‌خواهد قید همکاری با دایی و آوردن او به پرسپولیس را بزند. رویانیان با وجود این مخالفت، علی دایی را به پرسپولیس آورد، اما چندی بعد رویانیان در گفتگو با تسنیم از این موضوع پرده برداشت و خبر داد که «احمدی‌نژاد مخالف حضور دایی در پرسپولیس بود.» او البته بعد‌ها گفت: نگذاشتند خودش هم در فوتبال بماند، چون بر خلاف میل احمدی‌نژاد، دایی را به پرسپولیس آورده بود. این صحبت‌ها در حالی مطرح شد که ۲۴ ساعت بعد از انتشارش، کانال منتسب به محمود احمدی‌نژاد، اظهارات رویانیان درباره علی دایی را کذب دانست.

احمدی‌نژاد، دایی را دوست داشت؟

داستان تیره احمدی‌نژاد و دایی به نظر می‌رسد فصل «عاشقانه»‌ای هم داشته باشد؛ فصلی که البته قبل از رسیدن احمدی‌نژاد به قدرت بود. محمود احمدی‌نژاد همان زمان که شهردار تهران بود، به فوتبال در سطح ملی علاقه داشت و تلاش زیادی می‌کرد به بهانه‌های مختلف در جمع فوتبالی‌ها حضور داشته باشد. نمونه بارز این خواسته‌اش مربوط به وقتی است که علی دایی هنوز برای تیم ملی ایران بازی می‌کرد. داستان مربوط به بازی تیم‌های ملی ایران و قطر در سال ۱۳۸۳ است که ایران در پایان با نتیجه ۳ بر یک پیروز شد. در آن بازی علی دایی چهره درخشانی داشت و به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد؛ اتفاقی که به محمود احمدی‌نژاد، شهردار وقت تهران، فرصت داد تا به دایی نزدیک شود و جایزه بهترین بازیکن زمین را به او اهدا کند.

دایی - احمدی‌نژاد؛ دوقطبی عشق و نفرت

احمدی‌نژاد بعد از رئیس دولت شدن هم تصمیم گرفت ارتباطش با فوتبالی‌ها و تیم ملی را بهتر کند. او که این روز‌ها در توئیتر، خودش را «بازیکن فوتبال» هم معرفی کرده، چندین بار سر تمرین تیم ملی رفت و عکس‌های زیادی در حضور بازیکنان گرفت. البته او چند مسابقه دوستانه هم ترتیب داد که معروف‌ترین آن‌ها مربوط به زمانی است که اوو مورالس، رئیس‌جمهور بولیوی را به تهران کشاند و با او در دیداری دوستانه در حضور جمعی از ملی‌پوشان وقت بازی کرد. هر چند که روایتی تأیید نشده درباره احمدی‌نژاد و علی دایی وجود دارد که او می‌خواست دایی را به عنوان وزیر ورزش هم معرفی کند! موضوعی که خود دایی خیلی صوری به آن اشاره می‌کند. دایی در گفت‌وگویی که آبان ۱۳۹۷ با سایت ورزش سه داشت، می‌گوید «عربستانی‌ها دوست دارند از سرمایه‌های خود به خوبی استفاده کنند، اما اینجا من چنین چیزی را هرگز ندیدم. هر جا بودم، دنبال این بودند که یک مدلی ما را خراب کنند. کدام حمایت؟ نه، من اصلاً دنبال این چیز‌ها نیستم. دور قبل پیشنهاد وزیر ورزش شدن را رد کردم. دنبال این چیز‌ها نیستم و من اهل سیاست نیستم. مدیر باید یک جوری سیاسی شود یا این‌وری یا آن‌وری، اما من آدم سیاسی نیستم و به همین خاطر هیچ وقت دنبال مدیریت نخواهم رفت.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود به علی دایی

    • رضا

      بله در نظام سرمایه داری تو و امثال تو میانه خوبی با تفکر احمدی نژادی ندارند... داستان فوتبال و برکناری از سرمربی گری تیم ملی بهانه است برادر من ... برو همون پیشونی روحانی رو ماچ کن... آقای دایی هرچقدر هم که نمایش بدی، ذره ای در دل این مردم جایی نداری... برو ببین امثال علی کریمی چیکار کردن که بین تمام ملت ایران محبوبیت دارند...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقارضااول اینکه شمادرجایگاهی نیستی که اززبان مردم حرف بزنی
        دوم اینکه دایی محبوب قلبهابخصوص آذریهاوکُردهاست
        سوم علی کریمی همونی نیست که بامافیای فوتبال هدایتی بده بستان داشت؟

      • بدون نام

        نظر خودتو به همه مردم ایران نسبت نده علی دایی اسطوره جاودان ورزش ایران هستش

      • بدون نام

        درود بر علی دایی

      • معصومه

        شما کی باشی که از طرف مردم حرف میزنی؟ علی دایی اسطوره ست.
        به هیچ جا وصل نیست،هر چی داره زور بازوی خودش بوده.

    • بدون نام

      این دایی خیال کرده کیه که همرو مورد انتقاد قرار میده .هنوز صحبت کردنشو بلد نیست

    • بی نام

      علی آقا قطبِ عشق است...احمدی نژاد قطبِ نفرت

    • بدون نام

      علی دایی پیش خودش چی فکر کرده که اینقد ادعاش میشه
      گند زد به تیم ملی حالا میخواد اینجوری خودشو تبرئه کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        علی دایی شناسنامه فوتبال ایرانه وتمام دنیافوتبال ایران روبانام دایی میشناسند

      • Sona

        علی دایی عشق است و بس نکبت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج