جاباما
۹۴۰۲۱۹
۱۸ نظر
۵۰۲۷
۱۸ نظر
۵۰۲۷
پ

آقای گل نیم‌فصل اول و بهترین پاسور لیگ نوزدهم

مهدی قائدی؛ غول کوچولوی فوتبال ایران

اگرچه دور برگشت لیگ نوزدهم از روز پنجشنبه همین هفته آغاز و تعطیلات نیم‌فصل از هفته هفدهم شروع می‌شود، اما برای بررسی آمار‌ها و عملکرد بازیکنان و تیم‌ها، باید همان نیم‌فصل رسمی یعنی پایان هفته پانزدهم را ملاک قرار داد. استقلال یکی از تیم‌هایی است که هر ۱۵ بازی خود را انجام داده و می‌توان عملکرد این تیم و بازیکنانش را در پایان نیم‌فصل بررسی کرد.

برترین‌ها: اگرچه دور برگشت لیگ نوزدهم از روز پنجشنبه همین هفته آغاز و تعطیلات نیم‌فصل از هفته هفدهم شروع می‌شود، اما برای بررسی آمار‌ها و عملکرد بازیکنان و تیم‌ها، باید همان نیم‌فصل رسمی یعنی پایان هفته پانزدهم را ملاک قرار داد. استقلال یکی از تیم‌هایی است که هر ۱۵ بازی خود را انجام داده و می‌توان عملکرد این تیم و بازیکنانش را در پایان نیم‌فصل بررسی کرد.

مهدی قائدی؛ غول کوچولوی فوتبال ایران

مهدی قائدی بهترین بازیکن استقلال و شاید لیگ نوزدهم در نیم‌فصل اول بود و او یکی از بازیکنانی است که باید عملکردش مورد بررسی قرار بگیرد تا مشخص شود چه تاثیری روی نتایج تیمش گذاشته است، اما ابتدا بیایید عملکرد او را در دو دوره قبلی لیگ مرور کنیم تا متوجه شویم او در لیگ نوزدهم چه پیشرفت باورنکردنی و چشمگیری داشته است.

لیگ هفدهم و هجدهم

قائدی در اولین فصل حضورش در استقلال فقط در یک بازی مقابل سپاهان از ابتدا در ترکیب استقلال قرار گرفت و در مجموع ۳۱۷ دقیقه برای استقلال به میدان رفت. او در این مدت فقط دو پاس گل در بازی هفته بیست و یکم مقابل پارس جنوبی جم داد و بعد از این بازی هم مصدوم شد و ادامه فصل را از دست داد. قائدی در دومین فصل حضور در استقلال، فصلی پرفراز و نشیب را پشت سر گذاشت.

او در لیگ هجدهم ۴۴۴ دقیقه در ترکیب استقلال قرار داشت و در این مدت سه گل زد و یک پاس داد. او بیش از نیمی از فصل را به دلایلی مثل مصدومیت، بی‌انضباطی و حواشی مختلف از دست داد و فقط در ۱۰ بازی برای استقلال به میدان رفت. به عبارت دیگر قائدی در دو فصل قبل مجموعاً ۷۶۱ دقیقه برای استقلال بازی کرده و سه گل زده و سه پاس گل داده بود.

ادعای ۱۰ گل برای شماره ۱۰ استقلال!

لیگ نوزدهم برای قائدی با یک اتفاق عجیب آغاز شد. با تصمیم مسئولان باشگاه پیراهن شماره ۱۰ تیم به او رسید؛ اتفاقی که با واکنش منفی زیادی از سوی پیشکسوتان و هواداران تیم و رسانه‌ها روبرو شد. آن‌ها با توجه به حواشی و اتفاقاتی که در دو فصل گذشته برای قائدی رخ داده بود، پیراهن استقلال را هم برای او گشاد می‌دانستند چه برسد به اینکه شماره ۱۰ تیم هم به او تعلق بگیرد.

با این حال قائدی در مصاحبه‌های خود مدعی شد که از سنگینی مسئولیت خود در قبال این پیراهن باخبر است و تمام سعی خود را خواهد کرد تا شایستگی خود برای پوشیدن آن را اثبات کند. او یک قول دیگر هم به هواداران استقلال داد که در همان روز‌ها کمی خنده‌دار و باورنکردنی به نظر می‌رسید. او مدعی شد که در این فصل برای استقلال به اندازه شماره پیراهنش یعنی ۱۰، گلزنی خواهد کرد. این در حالی بود که او در مجموع دو فصل قبل، فقط سه گل زده و سه پاس گل داده بود و ادعای زدن ۱۰ گل در یک فصل، بیشتر شبیه یک بلوف از سوی قائدی بود.

مهدی قائدی؛ غول کوچولوی فوتبال ایران

دو گل تا عمل به وعده بزرگ

شروع ضعیف استقلال در لیگ نوزدهم با استراماچونی با عملکرد معمولی قائدی همراه بود. او تا هفته هفتم فقط دو گل زد و پاس گلی هم نداد. گل اول روی اشتباه دروازه‌بان نفت مسجدسلیمان در مهار شوت ضعیف دباباته و ریباند قائدی به ثمر رسید و گل دوم هم در شلوغی روی خط دروازه گل گهر و جاگیری خوب او زده شد. قائدی، اما با این عملکرد نمی‌توانست به وعده‌اش مبنی بر زدن ۱۰ گل در یک فصل عمل کند و با ادامه چنین روندی، او می‌توانست تا پایان فصل در نهایت هشت گل بزند که البته نسبت به عملکرد او در دو فصل گذشته، خیلی هم خوب به نظر می‌رسید، اما از هفته هشتم، قائدی تغییر چهره داد.

او از بازی مقابل پارس جنوبی جم، تا بازی آخر مقابل شاهین بوشهر، در تک تک بازی‌ها موثر بوده، یعنی یا گل زده و پاس گل داده یا این دو کار را باهم انجام داده است. او حالا در پایان نیم‌فصل هشت گل زده و اگر در ۱۵ بازی بعدی استقلال در نیم‌فصل دوم، فقط دو گل بزند، به وعده‌اش عمل خواهد کرد و به اندازه عددی که روی پیراهنش نقش بسته گل خواهد زد. البته به نظر می‌رسد با توجه به آمادگی بدنی و ذهنی قائدی و شکل بازی استقلال، او حتی می‌تواند دو برابر این تعداد هم گل بزند و مدعی آقای گلی لیگ نوزدهم هم باشد.

هشت بازی، شش گل و پنج پاس گل

قائدی در هشت بازی آخر استقلال شش گل زده و پنج پاس گل داده است. در سه بازی مقابل سپاهان، نساجی و شاهین بوشهر هم گل زده و هم پاس گل داده و حالا با چنین عملکردی هم آقای گل لیگ برتر است و هم بیشترین پاس گل را در لیگ نوزدهم ثبت کرده، نکته مهم در بازی قائدی این است که او در این فصل کمتر از قبل تکروی می‌کند و از دریبل‌های اضافه، نمایشی و بیهوده او خبری نیست.

او در این فصل تکنیک خود را در خدمت تیم به کار گرفته و البته با این کار به خودش هم کمک بزرگی کرده است. در لیگ ایران سابقه نداشته که بازیکنی در هر دو آیتم بهترین باشد؛ البته که این یک قیاس مع‌الفارق است، اما بد نیست بدانیم چنین عملکردی معمولاً در فوتبال جهان فقط در فوق ستاره‌هایی مثل لیونل مسی، ادن هازارد و ... دیده می‌شود. ضمن اینکه هنوز یک نیم‌فصل دیگر در پیش است و قائدی برای ثبت آماری مشابه مسی و هازارد باید در نیم‌فصل دوم هم همین درخشش را ادامه بدهد.

مهدی قائدی؛ غول کوچولوی فوتبال ایران

تله پاتی یا دیاباته؟

نکته مهم در گل‌ها و پاس گل‌های قائدی، هماهنگی کم‌نظیر او با شیخ دباباته است. او چهار گل برای مهاجم بلندقامت مالیایی استقلال ساخته و دو پاس گل هم از این بازیکن دریافت کرده است. در واقع شش گل استقلال فقط روی همکاری دو نفره و هماهنگ قائدی و دیاباته به ثمر رسیده است. در این فصل، این اندازه هماهنگی در هیچ تیم دیگری دیده نشده و آمار نشان می‌دهد که زوج شیخ دیاباته و مهدی قائدی، هماهنگ‌ترین و خطرناک‌ترین زوج خط حمله در لیگ نوزدهم هستند.

نقش مثبت ازدواج و استرا!

قائدی در مصاحبه‌های اخیر خود از نقش مثبت آندره‌آ استراماچونی در تغییرات بزرگ و پیشرفت‌های چشمگیر خود صحبت کرده است. این کاری بود که علیرضا منصوریان و وینفرد شفر نتوانستند انجام بدهند. استرا، اما توانست مشکل قائدی را حل و به او اعتماد کند و البته پاسخ این اعتماد را هم به خوبی بگیرد. یک نکته مهم دیگر درباره قائدی این است که او چند ماه پیش ازدواج کرده و دیگر از حاشیه‌های ریز و درشت او در یکی دو سال گذشته خبری نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خان بابا خان

    • شفتالو

      کوچولوی قاتل.

      پاسخ ها

      • زز

        خخخ

      • توپولوف

        پارتی بازی کردن قاتل رو

      • wi

        قاتل که اون علی عبده لنگی حرومزادست که تختی رو کشت

    • بدون نام

      مهمترین نکته ای که تو بازی قائدی دیده میشه عملکرد اگاهانه اونه یعنی میدونه با صرف انژی کمتر با توپ چیکار کنه که تو فوتبال ایران یه جورایی این موضوع خیلی کم به چشم میومد

    • بدون نام

      قاتل

    • پرسپولیسی تیر۶۶۶۶۶۶

      مهدی پاطلایی سرور لنگیایی حواسم نبود من خودم لنگی ام خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

      پاسخ ها

      • شملیز

        معلومه حواست نیست اگه که کیسه نمیشدی کیسه ی حقیر

      • شملیز

        اره قاتل خوبی ام هست .

      • بدون نام

        تو اسکولی

    • بدون نام

      این قاتل احمق رو الکی بزرگ نکنید.این کیسه کشا جنبه ندارن

    • بدون نام

      وقتی میلیاردها تومن پول بگیری ازدواج شاید اسونترین کار باشه

    • بدون نام

      خیلی انسان خوب و کم توقعی هستش ای کاش مثل این بزرگوار زیاد داشتیم فوتبال معنی کردە واقعا ولی تو فوتبال هم داریم کە ابروی فوتبال ایران بردن مثل علی رضا حقیقی سوشا مکانی اینها یا پول داشتن یا با پارتی اومدن بالا

    • بی نام

      داره از داروهای خوب انرژی زا استفاده می کنه، عضله سازیش خوب بوده اما متناسب رشد نکرده.

      پاسخ ها

      • SS

        سلطات دارو فقط بلال لنگی

    • بدون نام

      به استقلال توهین نکنین

    • بدون نام

      لنگیااااا
      چه خبرتوووووونه
      نه چه خبرتوووووووووووووونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج