۹۴۶۱۵۲
۴۰ نظر
۵۰۵۶
۴۰ نظر
۵۰۵۶
پ

روشن و تاریک این روز‌های آرمان و غزاله

سه‌روز از مهلت‌گرفتن آرمان می‌گذرد. جوانی که این روز‌ها ثانیه به ثانیه از زندگی‌اش در زندان رجایی‌شهر را با ترس و یأس می‌گذراند به جرم قتل دختر مورد علاقه‌اش، ٦‌سال را در زندان ماند و حالا به ایستگاه آخر رسیده است. یعنی اعدام؛ حکمی که سه‌روز پیش، درست هنگام اجرا، از سوی خانواده مقتول به تعویق افتاد.

روزنامه شهروند: سه‌روز از مهلت‌گرفتن آرمان می‌گذرد. جوانی که این روز‌ها ثانیه به ثانیه از زندگی‌اش در زندان رجایی‌شهر را با ترس و یأس می‌گذراند به جرم قتل دختر مورد علاقه‌اش، ٦‌سال را در زندان ماند و حالا به ایستگاه آخر رسیده است. یعنی اعدام؛ حکمی که سه‌روز پیش، درست هنگام اجرا، از سوی خانواده مقتول به تعویق افتاد.

پدر و مادر غزاله ١٩ساله، با وجود دل پردرد خودشان، به اشک و هق‌هق‌های آرمان پای چوبه دار رحم کردند و به او فرصت دادند. این فرصت، خانواده عبدالعالی را کمی امیدوار کرده است. با این حال آنان دست از تلاش برای جلب رضایت خانواده داغدیده برنداشته‌اند.

پدری که صبح چهارشنبه با پسرش خداحافظی کرد، اما پشت درِ زندان به او خبر خوبی دادند. حالا این پدر برای ادامه نفس‌کشیدن پسرش تلاش می‌کند.

روشن و تاریک این روز‌های آرمان و غزاله

او با انتشار بیانیه‌ای، همدردی و درخواست بخشش از خانواده غزاله را مطرح کرد: «خانواده محترم و شریف غزاله عزیز محق بوده و حالیا جان آرمان در ید ایشان است. هیچگاه راضی نیستیم کوچک‌ترین خدشه‌ای در حقوق قانونی ایشان وارد شود. تنها خواسته ما آن‌هم عاجزانه و ملتمسانه طلب بخشش از ساحت شریف اولیای محترم و مهربان غزاله نازنین است. بسیاری از دوستان از جزئیات پرونده آگاهی ندارند، کمتر کسی از قلب مجروح و داغ دل ایشان بی‌خبر است؛ لذا تمنا دارم از قضاوت بپرهیزید. ما خواهان رضایت قلبی ایشان هستیم و بس؛ چراکه ما به رأفت قلب و بزرگی منش ایشان واقف هستیم. خانواده محترم غزاله نازنین خاضعانه، خاشعانه و ملتمسانه، ستم و نافهمی و ظلم آرمان را با بزرگی، رأفت و شخصیت اصیل‌تان پاسخ دهید، لطفا.»

پدر آرمان از برخی فضاسازی‌ها و اخبار رسانه‌ای هم گله‌مند است و در این بیانیه اعلام کرده: «موکدا و مصرا به اعتبار و صحت قوه معزز قضائیه اعتقاد داریم و معتقدیم که نادر معایب را نیز خود سیستم با شدت و حدت و سرعت مرتفع می‌کند؛ لذا هیچ رسانه و سیستم خارج از چارچوب نظام اسلامی به‌ویژه معاندین حق دخالت در این موضوع داخلی را نداشته و ایمان کامل داریم که با تکیه به ارکان منزه و محکم داخلی می‌توان به عدالت و مساوات رسید.»

کامیار عبدالعالی در ادامه صحبت‌هایش از مردم ایران هم عذرخواهی کرده است: «مردم شریف ایران اسلامی، شرمنده خاطرتان هستیم که مدتی است موضوع فرزندم آرمان و دختر نازنینم غزاله‌جان احساسات پاک شما را جریحه‌دار کرده. ماجرای قتل غزاله عزیز توسط آرمان. نکاتی در محضر شما یادآور می‌شویم: از همراهی تمام ملت شریف چه آنان که آرمان را لایق بخشش می‌دانند و چه آنان که اعدام و حتی تکه‌تکه‌کردنش را لازم می‌دانند، تشکر می‌کنیم. این نشانه توجه و دقت و دغدغه‌مداری شما مهربانان است.»

مادر غزاله هنوز هم دلش پر است. وقتی صحبت‌های مادر غزاله شنیده شد، مردم زیادی با او همدردی کردند. این همدردی‌ها کمی حال مادر داغدیده را بهتر کرده است: «بعد از مصاحبه‌ام خیلی‌ها در فضای مجازی از درددل من باخبر شدند و با من همدردی کردند. هیچ‌کس نمی‌دانست که در دل من و شوهرم چه می‌گذرد. چه داغی در دل ماست. حالا مردم می‌دانند و بهتر ما را درک می‌کنند.

روشن و تاریک این روز‌های آرمان و غزاله

از هنرمندان وسلبریتی‌ها هم که با حسن‌نیتشان و بدون هیچ چشمداشتی پیگیر این پرونده بودند تشکر می‌کنم. پرویز پرستویی، احسان علیخانی، مجید مجیدی، رامبدجوان وحسن آقامیری از جمله هنرمندانی بودند که هم درددل مرا و خانواده عبدالعالی را شنیدند و سعی کردند هر کمکی از دستشان برمی‌آید انجام دهند.

ناهید شکوهی در ادامه از عزل شاملو هم خبر داد و به «شهروند» گفت: «محمدحسین شاملو یک هفته است که از سوی خانواده آرمان عزل شده و نامه عزلش در دست آقای شهریاری سرپرست دادسرای جنایی است.

کامیار عبدالعالی با انتشار بیانیه‌ای از مردم ایران عذرخواهی کرد: «مردم شریف ایران اسلامی، شرمنده خاطرتان هستیم که مدتی است موضوع فرزندم آرمان و دختر نازنینم غزاله‌جان احساسات پاک شما را جریحه‌دار کرده. ماجرای قتل غزاله عزیز توسط آرمان. نکاتی در محضر شما یادآور می‌شویم: از همراهی تمام ملت شریف چه آنان که آرمان را لایق بخشش می‌دانند و چه آنان که اعدام و حتی تکه‌تکه‌کردنش را لازم می‌دانند، تشکر می‌کنیم. این نشانه توجه و دقت و دغدغه‌مداری شما مهربانان است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش بنویسید جریان چی بوده. علم غیب که نداریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پسربیشرفی که اسمش آرمان هست توشبکه های مجازی بادختره دوست میشه ووعده ازدواج میگذارندولی دختره بخاطرشرایط پسرباکسی دیگه میخاسته ازدواج کنه که بادسیسه آرمان وباضربه ای که آرمان به سرمقتول میزنه اونومیکشه وبدنش وتکه تکه میکنه وتوسطل زباله بدن همچین دخترنازنینی رومیندازه وفرارمیکنه ازقضابدن این دخترنازنین اصلاپیدانمیشه ولی بدلیل اینکه بااثبات معلوم میشه دختربنام غزاله درروزقتل باقاتل بیشتربوده آرمان رامقصرصددرصدمیدانندو۶سال زندان وبالاخره بارای دادگاه به حکم قصاص ختم جلسه میشه

      • بدون نام

        اگر اینطور که شما گفتی باشه پس این آقا یه آدم خطرناک هست و وجودش برای جامعه خطرآفرین چرا برای یه همچین کسی تقاضای بخشش میکنند. یکی توی دعوا یکی رو هل میده و اون طرف بمیره میشه بخشید ولی این وحشی رو اصلا

      • بدون نام

        واقعا یه قسمتهاییش رو با تخیل خودتون اضافه کردید؟؟؟؟ اولا که انتالیا با هم اشنا شدن. پسره به غزاله گفته بیا ازدواج کنیم. غزاله گفته من میخوام درس بخونم. و اینکه با جسد چیکار کرده رو هیچکی نمیدونه. شما علم غیب داری ظاهرا

      • سادات

        حتما خودش قاتله که میدونه بدن تکه تکه شده

      • سادات

        حتما خودش قاتله که میدونه بدن تکه تکه شده

      • سادات

        حتما خودش قاتله که میدونه بدن تکه تکه شده

      • سادات

        حتما خودش قاتله که میدونه بدن تکه تکه شده

      • سادات

        حتما خودش قاتله که میدونه بدن تکه تکه شده

    • بدون نام

      خانواده غزاله زخم خوردند واقعا درد سختیه دوری از عزیزانت ولی خودشون درک کردند که دوری از بچت چقدر سخت و عذاب آوره پس میتوانند جلوی قتل ارمان رو بگیرند آرمان فقط ۱۸ سال داشته و در اوج جوانی این خطا رو انجام داده ـ نمیگم بخشش حقشه ولی اون هم در اوج نادانی این کارو انجام داده ـ فقط خود ارمان میدونه که غزاله چطوری مرده و این هم محاله که یک جسد بعد از ۶ سال پیدا نشه ـ به نظرم اگه آرمان رو آزاد کنید خیلی لطف کردید . آرمان در اوج جوانیه و زندگی حق اونه ـ درست همونطور که زندگی حق غزاله بود ولی نشد ـ این ماجرا رو بر عکس کنیم ـ اگه غزاله آرمان رو کشته بود و غزاله الان زنده بود چطور
      اگه خانواده آرمان میخواستند غزاله درست عین آرمان اعدام بشه ـ عکس العمل غزاله و خانوادش چی بود ؟! یعنی انها هم التماس برای زنده موندن دخترشون نمیکردن ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا باید دختر بیگناهشونو با یه قاتل مقایسه کنن؟؟همه ادما یجور تیستن

    • بدون نام

      با خانواده غزاله احساس همدردی میکنم میتونم کامل درکشون کنم که در حسرت شنیدن صدای دخترشون هستن که فقط غزاله یک بار دیگه بگه مامان
      که دخترشون رو برای یک بار دیگه ببینند
      که فقط برای یک بار دیگه صدای دخترشون رو بشنوند اما نمیشه و ممکن نیست که مرده برگرده
      ولی از شما تقاضا دارم در حق آرمان لطف کنید و دست از اعدامش بکشید شما دوست دارید که همین بلایی که سرتان امده سر یک خانواده دیگر هم بیاید ؟ که پدر و مادر ارمان هم حسرت صدای پسرشون رو بکنن ؟ که فقط برای یه بار دیگه ببیننش ؟ قطعا دوست ندارید پس بزرگی کنید و آرمان رو از قتل نجات دهید باور کنید غزاله هم با این کار شما خوشحال میشود و به قلب بزرگ مادرش احترام میگذارد ❤

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا از بین اینهمه اعدامی این پسرو انتخاب کردن واسه بخشش؟؟؟

      • z

        خیلی شرایط سختی هست خانواده آرمان خودشونو جای مادر غزاله بذارن فقط برای چند دقیقه. رضایت میدادن آیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • nihaanbahari

        ✌✌✌✌

    • بدون نام

      بیچاره خانواده ها درگیر نافهمی دو تا بچه شدن ولکنشون هم نیست

    • بدون نام

      حداقل بگه با جسد چیکار کرده اون مادر زجر کشیده برای تسکین دلش یه قبر از بچه ش داشته باشه

      پاسخ ها

      • علی

        آدم کشتی پفک که نخوردی در هر حالتی هم که بودی یه خورده شعور رو که داشتی دانشمند هم شده باشی. اعدام حقته این پادرمیانی ها چیست خودتان را در شرایط خانواده مقتول قرار دهید آیا می بخشید اینا همش حرفهای بیجاست.

      • بدون نام

        خودش میگه که گذاشته توی سطل آشغال توی میرداماد ولی هنوز جسد پیدا نشده

      • بدون نام

        قبری وجود نداره ک
        دختررو تیکه تیکه کرده ریخنه تو چمدون

      • بدون نام

        من با حرفتون مخالفم آرمان شاید یه اشتباهی انجام داده از سر نادونیش نمیتونیم بهش این همه صفت بد بدیم و بگیم آدم نیس و مرد نیس و .. آرمان توی سن جوونیش و اوج نادونیش این کارو کرده
        اگه واسه خانواده من پیش میومد شاید خیلی ازش کینه میگرفتم و هیچ وقت نمیبخشیدمش ولی دوس نداشتم اعدام بشه و حاضر بودم ببخشمش آرمان به اندازه ۶ سال تو زندان بوده و نتیجه کارشو دیده خب اگه اعدام هم نشه دیگه دست به چنین کاری نمیزنه چون اشتباهشو فهمیده

      • بدون نام

        از کجا میدونی که اگه غزاله هم تو اون وضعیت قرار میگرفت آرمان رو نمیکشت ؟ میتونی تضیمن کنی ؟ نمیشه هر کاری از هر آدمی بر میاد

      • بدون نام

        باید بمیره حرومزاده
        زده جگرگوشه ی مردمو کشته حالا بیاد راحت زندگی کنه
        من مادرم واقعا فکرکردنش هم دیونه کننده س

      • بدون نام

        مملکت دیگه شده خرتو خر اه
        هر کی هر گوهی میخوره بعدشم ببخشش مسخرشو درآوردن
        نمیدونم مادر این دختر چرا تعلل میکنه این آدم به همون شکل باید بمیره

    • بدون نام

      نادان بوده؟ تکه تکه کردن جسد یک انسان نادانیه؟ اسمش توحش و قسی القلب بودنه نه نادانی

    • بی نام

      از نظر من امثال آرمان اسم مرد بودن رو یدک میکشن اعدامش باعث میشه یه آدم بی مصرف از جهان کم بشه پدر و مادرش از مرگ پسرشون عذاب میکشن ولی اگه درست تربیتش میکردین "شما به اصطلاح پدر و مادر" هیچ وقت به خودش اجازه نمی داد که حتی نوک انگشتش به یه دختر بخوره.
      مادر غزاله و پدرش حق دارن که حکم اعدام رو قطعی کنن شما فکر کنین واسه خواهر خودتون واسه دختر خودتون همچین اتفاقی افتاده بعد تصور کن عکس العملت چیه!
      بعدم انکار و دروغ گویی دیگه جواب نمیده. کاریه که شده و حتما باید گناهکار به سزای عملش برسه!
      اینو باتمام وجود میگم حتی اگه برادر و پسرم هم این کارو کرده بود.خودم به عنوان دختر خواستار مجازات آدمایی ام که به خودشون اجازه میدن به ما ظلم کنن!

    • N. B

      پسره دیونه بوده که بختطر اینکه باهاش ازدواج نمیکنه بکشتش

    • بدون نام

      وقتی بخشش قاتل باب بشه میشه همین هر روز قتل وبخشش کاش هر کی به سزای عملش برسه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی موافقم درستش همینه

    • mahsa

      کسی میدونه ماجراشون چی بود؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اکر قتل عمدبوده و واقعا جسدرو تکه تکه کرده صد در صد باید قصاص بشه. اصلا وجودش تو جامعه خطر ناکه.

    • مهلا

      پسره چقدر قیافش نچسبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قیافش !!! تازه این حتما بهترین عکسشه

    • بدون نام

      روانشناسان محترم مگه تاریخ و تجربه نشان نداده کسی که یکبار قتل انجام داده احتمال تکرارش زیاده ،اگه در شرایط دلخواهش باشه که حتما، چرا انتظار دارید قاتل قتلی با اون وضع فجیع ازادشه،منکه اگه بودم بعید بود ببخشم،حداقل همون طوریکه جوانی یک جوان را گرفت تمام جوانیشو باید دور از خانواده باشه

    • بدون نام

      رامبد جوانم باید یه طور خرج و مخارج زایمان تو کانادارو در بیاره دیگه
      هه هه بدون چشم داشت

    • بدون نام

      در علم من نیست قضاوت کنم ولی اگه فردی آدمی را از عصبانیت هل دادی و طرف فوت کرد شاید بشه گفت فرد ی که مرتکب قتل شده شایسته بخشش هست ولی اینکه طرفو هل بدی بعد با میله به سرش بزنی و طرف کشته بشه واقعا جای کمی وحشت هست ولی باز همه چیز مربوط به خود خانواده غزاله میشه خدا صبرشون بده

    • ناشناس

      جسدو سطل زباله انداخته دروغ می گه امکان نداره شهرداری متوجه نشده باشه اگر به فرض محال این اتفاق افتاده باشه حیوانات ذورش جمع میشن ساک یا هرچیزی رو پاره می کنن افرادی که بهش کمک کردند جسد رو به جایی انتقال بدن زیر18 سال نمی تونسته رانندگی کنه اگر می خواسته بگه خودش به تنهایی جسدو جای دیگه برده این که افرادی بهش کمک کردن لو می رفته معلوم نیست چی کار کردن می تونستن در یاچه قم انداخته باشن . این افراد می تونستن پدر ومادرش باشن.

    • سعید

      مگه میشه بدون وجود جنازه کسی متهم به قتل بشه و حکم اعدام واسش ببرن؟ با اینکه خودش به قتل اعتراف کرده ولی تو اون سن و تو اون لحظه مطمئن مطمئن بوده که طرف مرده؟ چطور ماموران شهرداری متوجه آدم به اون گندگی نشدن ببخشین گربه نبوده ها. چمدونم باشه که حتما تو آشغلها بازش میکنن حداقل از رو کنجکاوی. اصلا مرده رو جای دیگه دفن کرده باشه درست تا پای چوبه دار رفته حتما میگفت کجاس. اصلا ایشون اعدام بشه بعد دختره پیداش شه چی؟

    • م

      این قاتل روانی است تحصیل دلیلی برای تبرعه نیست اول قتل دوم مفقودکردن جسددرصورت ازادی دوباره مرتکب قتل خواهدشدگرگ دربندمثل گرگ ازادورهانیست

    • بدون نام

      من حتی یه لحظه هم نمی تونم خودمو جای مادر غزاله بذارم
      خدابهش صبربده خیلی خیلی سخته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج