جاباما
۱۱۰۳۵۷۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کشتی و راه دشوار تا المپیک توکیو

کشتی ورزش پرافتخار و ملی ایران، همچون رشته‌های دیگر به دلیل شیوع ویروس کرونا، سال پر فراز و نشیبی را پشت‌سر گذاشت. با این وجود و با توجه به برگزاری المپیک توکیو، کشتی همچنان چشم و چراغ ورزش کشورمان در بزرگترین رویداد ورزشی جهان خواهد بود.

ایرنا: با وجود محدودیت‌های اعلام شده برای برگزاری مسابقات ورزشی و حتی اردو‌های ورزشی، با تلاش «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون کشتی و «عبدالمهدی نصیرزاده» رییس سازمان لیگ، مجوز برگزاری لیگ برتر کشتی باشگاه‌های کشور صادر شد.

با برگزاری لیگ، چراغ کشتی کشور روشن شد و کشتی‌گیران بعد از چندین ماه با اشتیاق و انگیزه فراوان به روی تشک آمدند و همین لیگ که به دلیل تداخل با برنامه‌های تیم ملی به نوعی مورد انتقاد در سال‌های گذشته قرار می‌گرفت، اما امسال موجب شد تا به دلیل کرونا که کشتی‌گیران ماه‌ها نتوانسته بودند مبارزه تن به تنی داشته باشند به روی تشک بیایند و خود را مورد ارزیابی قرار دهند.

اما موضوع مهم در پیش بودن بازی‌های المپیک توکیو در تابستان امسال است جایی که به طور حتم همه نگاه‌ها به کشتی‌گیران و مدال‌های آنان است.

رقابت‌های گزینشی قاره آسیا روز‌های ۲۰ تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ و رقابت‌های قهرمانی آسیا روز‌های ۲۳ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ در شهر آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد.

در کشتی فرنگی «علیرضا نجاتی»، «محمدعلی گرایی» و «امیر قاسمی منجزی» در پیکار‌های جهانی سال ۲۰۱۹ موفق به کسب سهمیه المپیک در وزن‌های ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم شدند و نمایندگان کشورمان باید برای کسب سهمیه در اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم نیز در ۲ رقابت گزینشی قاره آسیا و گزینشی جهانی تلاش کنند.

در کشتی آزاد «رضا اطری»، «حسن یزدانی» و «یدالله محبی» در پیکار‌های جهانی سال ۲۰۱۹ موفق به کسب سهمیه در وزن‌های ۵۷، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم شدند و نمایندگان کشورمان باید در وزن‌های ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم در پیکار‌های گزینشی حضور یابند.

در همین راستا باید منتظر نفرات تیم ملی در ۳ وزن ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم در رقابت‌های گزینشی باشیم که آیا موفق به کسب سهمیه خواهند شد یا خیر؟

بازار بزرگ ایران قهرمان لیگ کشتی فرنگی شد

مرحله نیمه نهایی و نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) ۲۵ آذر سال ۱۳۹۹ در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد.

در دیدار فینال بازار بزرگ با نتیجه ۷ بر ۳ دانشگاه آزاد اسلامی را شکست داد و برای ششمین دوره متوالی قهرمان لیگ برتر شد. بازار بزرگ ۴ دوره نیز قهرمان باشگاه‌های جهان شده است.

در دیدار رده بندی سینا صنعت ایذه با نتیجه ۶ بر ۴ فولاد اکسین خوزستان را شکست داد و به مقام سوم رسید.

بازار بزرگ ایران قهرمان لیگ کشتی آزاد شد

مرحله نهایی بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد باشگاه‌های کشور جام یادگار امام (ره) و گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ۲۷ آذر در محل خانه کشتی شهید ابراهیم هادی مجموعه ورزشی آزادی تهران با برگزاری دیدار فینال بین تیم‌های بازار بزرگ ایران و استقلال تهران به پایان رسید.

این دیدار که در ابتدا با حاشیه‌های زیادی به دلیل حضور نیافتن ۴ آزادکار تیم استقلال تهران همراه بود در پایان با صبحت‌های «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون کشتی با «احمد مددی» مدیرعامل باشگاه استقلال و همچنین حضور وزیر ورزش در سالن ختم به خیر شد و تیم استقلال با ترکیبی کامل مقابل بازار بزرگ ایران حاضر شد.

در دیدار فینال بازار بزرگ ایران با نتیجه ۷ بر ۳ استقلال تهران را شکست داد و قهرمان شد.

در دیدار رده‌بندی نیز تیم هیأت کشتی قائمشهر با نتیجه ۷ بر ۳ مقابل تیم دانشگاه آزاد اسلامی به برتری دست یافت و به مقام سوم رسید.

رده‌بندی تیمی این رقابت‌ها به شرح زیر است: ۱- بازار بزرگ ایران ۲- استقلال تهران ۳- هیأت کشتی قائمشهر ۴- دانشگاه آزاد اسلامی

آغاز اردو‌های تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی از اوایل دی

بعد از برگزاری مسابقات لیگ، کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی اسامی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی را اعلام کردند. در فاصله حدود یک ماه مانده به مسابقات قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک، ۶ مرحله اردوی تیم ملی برگزار خواهد شد.

۲ برنز نمایندگان کشتی ایران در جام جهانی انفرادی

رقابت‌های کشتی آزاد جام جهانی انفرادی صربستان روز‌های ۲۶ تا ۲۸ آذرماه در شهر بلگراد صربستان برگزار شد. تیم کشتی آزاد ایران از سوی «رحمان عموزادخلیلی» در وزن ۵۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت و در کشتی فرنگی نیز «محمدهادی ساروی» به مدال برنز وزن ۹۷ کیلوگرم دست یافت.

«حسین نوری» فرنگی‌کار وزن ۸۷ کیلوگرم نیز در این پیکار‌ها پنجم شد.

تهران قهرمان پیکار‌های آلیش مردان ایران شد

ششمین دوره رقابت‌های آلیش مردان بزرگسالان قهرمانی کشور گرامیداشت مدافعان گمنام سلامت ۱۵ اسفند با قهرمانی تیم استان تهران، در سالن شهدای هفتم تیر تهران پایان یافت.

این رقابت‌ها ۱۱۳ کشتی گیر از ۲۳ استان در قالب ۲۵ تیم طی ۷ دوره و با انجام ۱۳۷ کشتی، برگزار شد.

جدیدی نماینده ایران در انتخابات شورای کُشتی آسیا شد

اتحادیه جهانی کشتی اسامی نامزد‌های انتخابات شورای کشتی آسیا را اعلام کرد که نام قهرمان سنگین وزن اسبق کشتی ایران «عباس جدیدی» در آن دیده می‌شود.

انتخابات شورای کشتی آسیا همزمان با رقابت‌های قهرمانی قاره آسیا، فروردین ماه سال ۱۴۰۰ در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.

«حسن یزدانی» مسافر المپیک توکیو شد

«حسن یزدانی» در رقابت‌های انتخابی المپیک در وزن ۸۶ کیلوگرم مقابل «کامران قاسم‌پور» به برتری دست یافت و بدین ترتیب راهی المپیک شد.

طبق تصمیم کادر فنی رقابت‌های انتخابی درون اردویی در اوزان ۵۷ و ۸۶ کیلوگرم برای حضور در المپیک ۲۰۲۱ توکیو، ۱۹ اسفند در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی برگزار شد.

بر این اساس در دیدار دوم حسن یزدانی با نتیجه ۵ بر ۲ مقابل قاسم‌پور پیروز و نفر نخست این وزن شده و بدین ترتیب با یک پیروزی راهی المپیک توکیو شد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم نیز «رحمان عموزاد خلیلی» با نتیجه ۶ بر ۴ مقابل «رضا اطری» مغلوب شد.

امامی نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد در انتخابی المپیک

رقابت‌های انتخابی درون اردوی تیم ملی کشتی آزاد در وزن ۷۴ کیلوگرم به منظور اعزام به مسابقات گزینشی المپیک و قهرمانی آسیا در قزاقستان ۲۷ بهمن در خانه کشتی شهید «ابراهیم هادی» برگزار شد.

این رقابت بین «جمال عبادی» و «یونس امامی» برگزار شد که امامی با نتیجه ۶ بر ۳ مقابل حریف خود به پیروزی دست یافت. با توجه به نظر کمیته فنی امامی با این برد، پیروز مسابقات انتخابی شد و کشتی دوم برگزار نشد.

۸ مدال رنگارنگ کشتی‌گیران ایران در اوکراین

کشتی‌گیران ایران سه مدال طلا، دو نقره و سه برنز به کار خود در رقابت‌های بین المللی جام مربیان و کشتی گیران برتر اوکراین که اسفند ماه برگزار شد، کسب کردند.

در پایان این رقابت‌ها و در کشتی آزاد تیم پنج نفره ایران توسط «محمدصادق فیروزپور» در وزن ۷۴ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت.

در کشتی فرنگی نیز تیم ۹ نفره کشورمان توسط «علیرضا نجاتی» و «محمدعلی گرایی» در اوزان ۶۰ و ۷۷ کیلوگرم به مدال طلا، «سجاد عباس‌پور» و «امین کاویانی‌نژاد» در اوزان ۵۵ و ۷۷ کیلوگرم به مدال نقره و «محمدرضا مختاری»، «مهدی بالی» و «امین میرزازاده» به مدال برنز دست یافت.

مدال نقره کریمی در جام پلیکونه ایتالیا

نمایندگان تیم منتخب کشتی آزاد کشورمان در رقابت‌های بین المللی جام «متئو پلیکونه» ایتالیا با کسب یک مدال نقره به کار خود پایان دادند.

مسابقات کشتی آزاد جام «متئو پلیکونه» ایتالیا روز‌های ۱۶ و ۱۷ اسفندماه در شهر رُم ایتالیا برگزار و تیم منتخب کشتی آزاد کشورمان که با دو کشتی‌گیر در این رقابت‌ها حضور یافته بود توسط «علیرضا کریمی» در وزن ۹۷ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد.

بهنام احسان پور در وزن ۶۵ کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج