۳۵۷۹۰۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رضا یزدانی به المپیک می‌رسد

کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران با روند رو به رشد و امیدوارکننده جسمی و روحی خود باعث شده تا اعضای شورای فنی و مربیان تیم ملی نگاه جدی‌تری به حضور و درخشش او در المپیک ریو داشته باشند.

خبرگزاری مهر: اردوی تیم ملی کشتی آزاد با شور و حال خاصی در خانه کشتی تهران در جریان است و مسافران المپیک، تمرینات نهایی خود را برای حضور در این آوردگاه بزرگ پشت سر می گذارند، اما در گوشه ای از خانه کشتی تهران، رضا یزدانی تمرینات خاص و جداگانه‌ای را زیر نظر امیر توکلیان انجام می‌دهد که به گفته مربیان کادر فنی، نشان از جسارت، غیرت و اراده مثال‌زدنی او دارد.کاپیتان باانگیزه کشتی آزاد ایران بعد از مصدومیت جدی از ناحیه آشیل پا به هیچ عنوان روحیه و انگیزه اش را از دست نداد و میدان را ترک نکرد. او از المپیک قبلی تاکنون فقط یک هدف داشت و به خوبی می‌دانست اگر اسیر مصدومیت شود، باید بزرگترین آرزوی دوران قهرمانی‌اش را نیز از دست رفته ببیند.

امیر توکلیان مربی ویژه آزادکاران المپیکی وزن ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم این موضوع را تایید کرده و می‌گوید: "شاید هر کشتی‌گیر دیگری به جز یزدانی بود امید زیادی به بازگشت او به میدان نداشتیم اما این قهرمان خستگی ناپذیر با روحیه عجیب و مثال زدنی خود همه را تحت تاثیر قرار داده، باورش سخت است اما او با یک پای مصدوم، چنان حرکات و تمریناتی را پا به پای اردونشینان انجام می‌دهد که شاید از عهده برخی از کشتی‌گیران کاملا آماده نیز خارج باشد."

البته یزدانی به خوبی می‌داند فرصت زیادی تا اثبات شایستگی‌اش ندارد و شمارش معکوس بازیهای المپیک برای او سریعتر از دیگر همقطارانش در حال سپری شدن است: "هنوز حسرت المپیک قبلی بر دلم مانده و دوست ندارم دوران قهرمانی‌ام بدون مدال المپیک به اتمام برسد. اگر بعد از المپیک لندن در میدان ماندم و جنگیدم، فقط وفقط با هدف حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو بود و هم اکنون نیز با وجود مصدومیت به چیزی جز المپیک فکر نمی‌کنم"

جالب‌تر آنکه توکلیان هم دست‌کمی از یزدانی ندارد و پابه پای این قهرمان عنوان‌دار برای رسیدن او به المپیک تلاش می‌کند و معتقد است:" یزدانی توانست با تمرینات اختصاصی و اقدامات درمانی لازم، خیلی زودتر از آنچه فکر می کردیم به آمادگی ایده آل برسد و همپای اردونشینان دیگر تمرین کند. او هم اکنون درد و فشار زیادی را تحمل می کند اما هنوز انگیزه و روحیه دارد تا بتواند طلبش را از المپیک بگیرد. او هنوز یک مدال خوشرنگ از المپیک طلب دارد و همچنان از المپیک ۲۰۱۲ لندن تا امروز با هدف رسیدن به این هدف بزرگ، تمرین و تلاش کرده است."

مربی تیم ملی کشتی آزاد بر این باور است یزدانی فاکتورهایی دارد که نمی‌توان نسبت به غیبتش در المپیک ریو بی‌تفاوت بود:"زمانی که شما با یک کشتی‌گیر باتجربه، نترس، عنواندار و باانگیزه روبرو هستید هیچ توجیهی برای عدم حضورش در میدان بزرگی همچون المپیک وجود ندارد. یزدانی از این مساله مستثنی نیست و به شخصه تلاش می‌کنم و امیدوارم که او به آرزوی خود دست یابد."

ادعای توکلیان و رسیدن یزدانی به المپیک، چندان دور از دسترس نیست، چراکه با توجه به برنامه مسابقات کشتی آزاد المپیک ریو، پیکار مدعیان وزن ۹۷ کیلوگرم در روز ۳۱ مرداد ماه و در آخرین روز این رقابتها برگزار می شود که همین موضوع باعث شده یزدانی فرصت بیشتری برای بازیابی توان روحی و دستیابی به آمادگی ایده آل بدنی داشته باشد.

به هر حال بد نیست بار دیگر به تازه‌ترین حرف‌های پلنگ جویبار رجوع کنیم که در حاشیه تمرینات تیم ملی گفت: "روزهای سخت و حساسی را پشت سر می‌گذارم، اما همچنان امیدوارم که به المپیک برسم. شاید این آخرین میدان من باشد. روزهای باقیمانده تا المپیک برای تمامی ملی پوشان حساسیت زیادی دارد اما باید اعتراف کنم این حساسیت برای من دو چندان است. هر ثانیه تا اعزام به المپیک برای من بسیار مهم و حیاتی است. باورتان کنید هنوز درگیر کابوس المپیک لندن هستم چون در یکقدمی فینال و مدال مصدوم شدم و وداعی تلخ با المپیک داشتم."
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج