اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۶۷۹۲۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بنا: آمده‌ایم در هر شرایطی کشتی بگیریم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: فکر می‌کنم بچه‌های ما خیلی راحت بتوانند فشار توقع کسب مدال را تحمل کنند.

خبرگزاری میزان: محمد بنا در مورد سفر طولانی به ریو، محل برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ اظهار داشت: خسته شدیم اما با توجه به هزینه‌ای که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برای تهیه بلیت‌های بیزینس‌کلاس انجام دادند، راحت بودیم اما طولانی بودن راه از سائوپولو به ریو و مدت انتظار ما را خیلی اذیت کرد.

وی ادامه داد: تغییر ساعت هم یک مقدار شرایط را سخت کرده اما به آن عادت می‌کنیم چون در حال مطابقت دادن خود هستیم. در ۳، ۴ روزی که زمان داریم، فکر می‌کنم همه چیز عادی بشود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: ما به ریو آمده‌ایم برای کشتی گرفتن و مبارزه کردن و برایمان تفاوتی ندارد که کجا هستیم. ما هم‌قسم شده‌ایم که تا آخرین نفس بجنگیم. فضای دهکده، المپیکی است ولی ما به این موارد کاری نداریم. بچه‌های ما یک جفت کفش کشتی و ۲ «دو بنده» دارند و برای هر مبارزه‌ای آماده هستند.

بنا خاطرنشان کرد: شرایط کشتی‌گیران از نظر وزنی با کنترل‌هایی که دکتر امیر ساسان انجام می‌دهد، خوب است. بالاخره بعضی از بچه‌ها مقداری اضافه وزن دارند ولی ما مواظبت می‌کنیم، وقت هم داریم و راحت می‌رسیم. قاسم رضایی و حمید سوریان کمی ناراحتی دارند اما موارد خاصی نیستند و با ماساژ و فیزیوتراپی رد می‌شوند

وی افزود: امکانات دهکده المپیک ریو معمولی است. من در دو بازی آسیایی سرمربی تیم ملی بودم و المپیک ۲۰۱۶ ریو هم دومین المپیک من است. امکانات ریو را نسبت به دو بازی آسیایی و المپیک لندن کمی ضعیف‌تر دیدم اما برای ما مهم نیست. ما آمده‌ایم در هر شرایطی کشتی بگیریم. ما در شرایط سخت‌تر هم کشتی‌های خوبی گرفته‌ایم. فکر می‌کنم بچه‌های ما زیاد به این مسائل اهمیت ندهند.

بنا درباره پیش‌بینی خود از مسابقات المپیک ۲۰۱۶ و احتمال تکرار حماسه لندن گفت: من ۶ دلاور دارم که قرار است با تمام وجود بجنگند چون شکر خدا بدن کشتی‌گیران سر حال است. فقط می‌ماند روز مسابقه. اولین مسئله‌ای که وجود دارد این است که من در این ۳، ۴ روز بچه‌ها را از نظر روحی آماده کنم. در تمرین ۹۰ درصد توجه به فیزیک است و ۱۰ درصد تمرکز ولی مسابقه برعکس است؛ ۹۰ درصد تمرکز و فکر و تنها ۱۰ درصد فیزیک است.

وی ادامه داد: ۳، ۴ روز باقی مانده تا روز مسابقه خیلی مهم است که من بتوانم بچه‌ها را جمع و جور کنم. بعد هم اینکه یکی، دو مسئله‌ای وجود دارد که مدام باید به آن فکر کنیم. یکی اینکه قرعه‌کشی را باید در روز وزن‌کشی ببینیم. خیلی خوب است که حریف اول یکی مثل حمید سوریان، مقداری ضعیف‌تر باشد که بدنش راه بیفتد ولی فرقی هم نمی‌کند. البته سوریان به اندازه کافی باتجربه است اما اگر قرعه به شکلی که گفتم رقم بخورد، بهتر است.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تأکید کرد: همین طور سعید عبدولی به شکلی کشتی می‌گیرد که یک مقدار حساسیت ایجاد می‌کند و داوری می‌تواند اعمال نفوذ کند. باید روی این مسائل دقت نظر داشته باشیم ولی در مجموع، شرایط ما خوب است. یعنی امکان دارد هر چیزی مثبت اتفاق بیفتد.

بنا تأکید کرد: طبیعتاً همه از تیم‌های بزرگ همیشه متوقع هستند. به طور مثال همه در وهله اول نگاهشان این است که تیم ملی فوتبال آلمان قهرمان شود اما اینکه در مسابقه چه پیش می‌آید، اتفاقاتی است که در ورزش وجود دارند. این توقع از تیم ما می‌رود. بچه‌های ما باتجربه‌تر از این حرف‌ها هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حمید سوریان، امید نوروزی، قاسم رضایی، سعید عبدولی و حبیب‌الله اخلاقی سال‌ها شرایط سخت را پشت سر گذاشتند، فکر می‌کنم خیلی راحت بتوانند فشار توقع کسب مدال را تحمل کنند. اتفاقاً این توقع باید انگیزه آنها را بیشتر کند که بخواهند موفق شوند، نه اینکه به آنها استرس وارد شود. بچه‌های ما این تحمل را دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج