اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۹۱۰۱۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

جمع رفقا در کشتی جمع است

انتصابات عجیب، انتخاب های عجیب‌تر

نتیجه قابل قبول در المپیک بهترین فرصت بود تا بتوان با آن هر تصمیمی را توجیه کرد.

خبرگزاری فارس: انتصاب پش انتصاب، حکم پشت حکم. فدراسیون کشتی این روزها محله برو و بیا است. بعد از المپیک ریو رفت و آمدها آغاز شده تا فدراسیون از غیرخودی ها تصفیه شود و خودی ها ارتقا پست بگیرند.

نتیجه قابل قبول در المپیک بهترین فرصت بود تا بتوان با آن هر تصمیمی را توجیه کرد. پشت سه مدال کشتی آزاد ایستاد و با برق طلای نوبرانه پس از 16 سال، هر تصمیمی را منطقی و متقن جلوه داد. اتفاقات پیش از المپیک در فدراسیون کشتی و کنار کشیدن دو علیرضای فدراسیون و خالی شدن سمت های مدیریتی بهترین توجیه بود تا رفقای گرمابه و گلستان پاداش خوش خدمتی های اخیر را بگیرند و از کنار تشک کشتی ناگهان بر صندلی مدیریت جلوس کنند. صندلی هایی که پیش از قرار بود جایگاه بزرگان باشد و کسی روی آن بنشیند که حداقل یک با در زندگی اش مدیریت کرده باشد و زبان را در حد Yes و No بداند اما ناگهان حکم به نام فردی خورد که حتی تجربه مدیریت ساختمان محل زندگی اش نیز را نداشته و آشنای اش به زبان انگلیسی چیزی در حد صفر است! کوتاه قامتان نالایقی که حالا قرار است روی صندلی مدیریت بنشینند تا جمع رفقا در فدراسیون جمع شود.

بذل و بخشش برای رفقا به همین جا ختم نشده. آنجا که به تیم های ملی می نگریم و دو انتخاب جالب والبته عجیب را می بینیم. دو انتخابی که در ظاهر در دل شورای فنی کشتی آزاد و فرنگی بیرون آمده اند که در آن افراد خوشنام و بزرگی عضو هستند اما وظیفه این دو شورا بیشتر از اینکه انتخاب باشد، تائید انتخابات آقای رئیس است. آنچه در هنگامه انتخاب نفرات تیم ملی برای رقابت های المپیک ریو به عینه دیدیم و دم خروس آشکارا هویدا شد.

در کشتی فرنگی نام علی اشکانی به عنوان سرمربی انتخابی شورای فنی اعلام شده. مردی که دوران کشتی اش یکی از خوش تکنیک ترین و بهترین فرنگی کاران ایران بود که یک چمدان مدال آسیایی و جهانی در کارنامه دارد اما تمامی افتخارات اشکانی تنها به همان دوران کشتی ختم می شود. مردی که در سال های اخیر هدایت تیم ملی نوجوانان را بر عهده داشته و انصافا بد نتیجه نگرفته اما برای مربیگری در حوزه بزرگسالان ویژگی های دیگری نیاز است که علی اشکان فاقد آنهاست. اتوریته، کاریزما و قاطعیت و البته مدیریت بحران ویژگی های اصلی احراز صلاحیت برای سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان است که حتی در پاره ای از اوقات بر مسائل فنی ارجحیت پیدا می کند اما برای فردی که حتی برای مصاحبه هایش از مافوق اجازه می گیرد، این ویژگی ها شبیه یک رویای غیرقابل تعبیر است. بدتر اینکه طی تصمیم شورای فرنگی قرار بر این شده که تیم بزرگسالان از زیر نظر مدیر تیم های ملی خارج شده و مستقیم زیر نظر رئیس فدراسیون کار کند. یک تغییر فاز ناگهانی که نشان می دهد اشکانی در تیم ملی فرنگی قرار تنها نقش یک مجری را بازی کند که دستورات رئیس را مو به مو اجرا می کند.

در تیم آزاد همین دقیقا به همین منوال تصمیم گیری شده و هدایت تیم ملی را به دست یکی از فنی ترین و بهترین آزادکاران سابق سپرده اند اما آیا محمد طلایی با حیای ذاتی اش توانایی جمع کردن ستاره های مدعی تیم ملی و حاشیه های ریز و درست اطراف تیم را داراست؟

این انتخاب ها و به معنای کاملتر انتصابات دقیقا همان هاییست که با سلیقه و علاقه آقای رئیس منطبق است. انتخاب هایی که از درون راهروهای فدراسیون کشتی تا کنار تشک استیلای تمام و کمال آقای رئیس را نشان می دهد و ثابت می کند که در کشتی کماکان یک نفر همه کاره است، اما قرار است این همه کاره از این پس نامرئی باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج