۴۴۸۸۱۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

میراث المپیکی «بنا» همچنان در سکوت و انزوا

برنامه‌ آماده سازی تیم متحول شده کشتی فرنگی در حالی بعد از المپیک ریو آغاز شد که همچنان خبری از ملی‌پوشان نامدار تیم محمد بنا و مدعیان مورد وثوقش نیست.

خبرگزاری مهر: پس از ناکامی کشتی فرنگی ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو و تغییر و تحولات اساسی در بدنه مدیریتی تیم ملی، سکان هدایت این تیم بحران زده به دست علی اشکانی سپرده شد. این سرمربی جوان و باانگیزه نیز از همان ابتدای قبول مسئولیت، بارها اعلام کرد، درب اردوی تیم ملی به روی تمامی مدعیان قدیم و جدید باز است و فرنگی کاران ناکام المپیکی نیز می توانند پابه پای جوانان اردونشین با حضور در خانه کشتی به تمرین و کمک به تیم ملی بپردازند؛ اما از همان روز بازگشت تیم کم فروغ محمد بنا به تهران، خبری از نامهای بزرگی همچون حمید سوریان، امید نوروزی، قاسم رضایی و سعید عبدولی در اردوهای تیم ملی نشد.

غیبت و سکوت معنادار فرنگی‌کاران المپیکی حتی بعد از دعوت رسمی به اردوی تیم ملی هم ادامه داشت تا اینکه شورای فنی تصمیم گرفت در اردوی اخیر تیم ملی که از فردا در خانه کشتی تهران آغاز می شود از این نفرات دعوت به عمل نیاورد. بدین ترتیب تکلیف میراث المپیکی محمد بنا و ملی پوشان همیشه در صحنه او تا حد زیادی روشن شد و حالا این نفرات با توجه به برخورداری از سهمیه حضور در جام جهانی ۲۰۱۷، تنها یک فرصت دیگر برای اعلام وجود و حضور دوباره در صحنه دارند.

البته تکلیف اکثر شاگردان محمد بنا پیش از المپیک هم مشخص بود و وضعیت برخی از چهره های دیگر نیز پس از بازگشت از ریو مشخص شد. حمید سوریان که با شرایطی ناآماده و مبهم در المپیک به میدان رفت و بعید است دوباره فکر بازگشت به میادین را داشته باشد. حبیب اله اخلاقی هم که با خداحافظی از دنیای قهرمانی، وارد عرصه مدیریت شد و هم اکنون سرپرستی انستیتو بین المللی کشتی را برعهده دارد. بشیر باباجانزاده هم که از هماهن ابتدا اعزامش به المپیک با انتقادات و ابهامات زیادی همراه بود با توجه به حضور سنگین‌وزن‌های جوان و باانگیزه، دیگر جایی در صف مدعیان ندارد؛ مگر اینکه دوباره یک حامی بزرگ مثل محمد بنا را پشت سر خود داشته باشد و بتواند بدون زحمت و حضور در مصاف انتخابی به دوبنده تیم ملی دست یابد.

در این بین تنها امید نوروزی، قاسم رضایی و سعید عبدولی شرایط حضوری دوباره در عرصه ملی را دارند. این نفررات با توجه به برخورداری از سهمیه حضور در جام جهانی فعلا در اردوی فرنگی کاران برای جام تختی شرکت نمی کنند، اما می‌توانند قبل از این جام جهانی با حضور در اردوهای تیم ملی، رسما اعلام بازگشت و حضور کنند.

آنچه مسلم است، سکوت و انزوای میراث المپیکی محمد بنا با توجه به نتایجی که در ریو رقم زدند، چندان دور از ذهن نبود، اما نباید فراموش کرد کشتی فرنگی ایران هم اکنون در حال پوست اندازی و جوانگرایی است تا شاید بتواند ناکامی در المپیک امسال را با موفقیت در المپیک ۲۰۲۰ توکیو جبران کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج