adexo3
۶۰۵۵۵۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

واکنش مهماندوست به باخت میلاد بیگی

سرمربی ایرانی تیم ملی آذربایجان گفت: هدف میلاد بیگی کسب طلای المپیک است و این باخت‌ها در راه رسیدن به این هدف نه لازم که ضروری است.

خبرگزاری مهر: مرحله دوم رقابتهای گرندپری تکواندو در مراکش در حالی یکشنبه شب به پایان رسید که شاید مهمترین اتفاق آن نرسیدن میلاد بیگی به مدال طلا بود. تکواندوکار ایرانی الاصل آذربایجان بعد از کسب مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ ریو، در هر میدانی شرکت کرده به مدال طلا دست یافته است.

نفر اول رنکینگ جهانی در وزن ۸۰- کیلوگرم دور نخست استراحت داشت و سپس «استیون لوپز» آمریکایی را از پیش رو برداشت و در ادامه هم حریف اسپانیایی را شکست داد و در نیمه نهایی با یک امتیاز اختلاف به مصر باخت و برنز گرفت.

رضا مهماندوست سرمربی ایرانی تیم آذربایجان در مورد این شکست به خبرنگار مهر گفت: میلاد در جریان پرواز به مراکش دچار مشکل شد و در بازی اول هم از ناحیه کشاله پای راست آسیب شدیدی دید. با همان وضعیت دو مبارزه را با اختلاف پیروز شد و با تشدید این شرایط نمی خواست برای مبارزه با نماینده مصر به میدان برود ولی من مخالفت کردم و با تمهیدات پزشک تیم به میدان رفت و در نهایت با یک اختلاف امتیاز باخت.

وی افزود: میلاد همین حریف مصری را پیش از این ۱۲ بر صفر شکست داده بود. با اینکه این باخت نتیجه مهمی نبود ولی برخی مواقع خیلی لازم است. اگر تکواندوکار دائم روی نوار پیروزی حرکت کند، جایی که نباید به مشکل می خورد.

سرمربی تیم آذربایجان در خصوص میزان آسیب دیدگی میلاد بیگی هم گفت: در مراکش امکاناتی نبود که شرایط او را بررسی کنیم و باید خیلی زود به باکو برمی گشتیم. میلاد واقعا غیرت به خرج داد که اینچنین مبارزه کرد. در بازگشت به باکو این آسیب دیدگی را بررسی می کنیم و امیدوارم مشکل حادی نباشد.

مهماندوست به نتایج سایر اعضای تیم خود نیز اشاره کرد و گفت: ۵ تکواندوکار ما پای سکو باختند. یکی به «دای هون لی» باخت، یکی هم به مکزیک که هر دو تکواندوکار با وجود اینکه به لحاظ امتیازی پیش بودند، نتیجه را واگذار کردند. اینها جوان و کم تجربه اند وقتی امتیاز جلو هستند، به حرف مربی گوش نمی کنند و امتیاز از دست می دهند و در امتیاز طلایی بازنده می شوند. «دای هون لی» سخت ترین مبارزه خود را با «محمداف» انجام داد و باید با چند امتیاز اختلاف بازنده می شد. همه سالن تکواندوکار ما را تحسین کردند.

وی در خصوص سطح فنی مسابقات هم گفت: قبل از هر چیز باید بگویم گرندپری ها را نباید با هیچ میدانی مقایسه کرد. اینجا مسابقات سنگین و سطح بالایی است که با حضور بهترین های جهان برگزار می شود. ما هم نتیجه خوبی کسب نکردیم، برای میلاد، رادیک و حتی رامین کسب مدال طلا متصور بودیم. گرندپری ها حساب و کتاب خاصی ندارد. همین «عسوفو» نیجریه ای قهرمان جهان شد و اینجا دور نخست باخت و حذف شد. نماینده چین با طلای جهان و المپیک حذف شد.

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو ایران در مورد نتایج تکواندوکاران ایرانی در دو گرندپری مسکو و رباط گفت: جوانان با آتیه ایران در مسابقات ترکمنستان نتیجه خوبی کسب کردند ولی آن رقابتها را با لحاظ فنی نمی توان با گرندپری که همه قهرمانان جهان و المپیک حضور دارند، مقایسه کرد. نمی خواهم ارزش آن تیم جوان را کم کنم ولی مسابقه داریم تا مسابقه، گرندپری میدان اصلی نیست، رقابتی در مسیر المپیک است.

مهماندوست ادامه داد: این شرایطی که برای ایران پیش آمده تقریبا برای همه کشورها هست. روسیه مگر تیم ضعیفی است؟ همه ورزشکارانش باختند. فقط وزن هشت روسیه تا فینال آمد و آنجا به «چو» باخت. این اتفاقات برای همه ورزشکاران می افتد. مربیان در حال کار و تلاش هستند. همین میرهاشم اگر باخت به دلیل آن بود که شرایط در یک وزن بالاتر متفاوت است. باید اجازه دهیم مربیان کار کنند و به آنها زمان لازم داده شود.

وی در پایان گفت: شرایط تکواندو با دو سال پیش کاملا متفاوت شده است. دو سال قبل ایران در تمام گرندپری ها طلا می گرفت ولی در المپیک نتیجه ضعیفی کسب شد. شرایط تکواندو دنیا تغییر کرده و هیچ تکواندوکاری با هر عنوانی که دارد در حاشیه امنیت نیست. از این میدان ها باید برای کسب تجربه و شناخت نقاط ضعف و قوت بهره برد. من به همه کسانی که در رقابتهای قبلی مدال کسب کردند تبریک می گویم ولی معتقدم تورنمنت ها را نباید با هم مقایسه کرد و گرندپری ها از هر میدانی حتی المپیک سخت تر است. این رقابتها گزینشی است، مربیان کار خود را درست انجام می دهند و باید اجازه بدهیم بدون استراس و حاشیه کار را پیش ببرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج