اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۳۷۸۳۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

برنامه‌ریزی اسراییل برای استفاده از کشتی‌گیران روس

دارنده ۴ مدال طلای جهان و یک برنز المپیک با بیان اینکه اسراییل با برنامه‌ریزی گسترده به دنبال این است با استفاده از کشتی‌گیران روس در این رشته صاحب قدرت شود گفت: مطمئنا این موضوع مشکلات زیادی را در آینده برای کشتی ایران به بار خواهد آورد.

ایسنا: ابراهیم جوادی درباره ورود کمیسیون اصل نود مجلس به موضوع حذف کریمی از رقابت‌های جهانی کشتی و برخی انتقادها از مربیان تیم ملی که چرا به کریمی گفته‌اند بباز تا به اسراییل نخوری اظهار کرد: ما نمی‌توانیم با اسراییل مبارزه کنیم و این موضوع در حیطه وظایف و اختیارات فدراسیون، کشتی‌گیران و مربیان تیم ملی نیست که بخواهند بر خلاف آن عمل کنند. آیا نمایندگان مجلس اجازه این کار را می‌دهند؟

دارنده ۴ مدال طلای جهان و برنز المپیک افزود: پیروزی کشتی‌گیر اسراییل مقابل آمریکا بر خلاف پیش‌بینی‌ها بود. زمانیکه کشتی‌گیر اسراییل حریف آمریکایی را شکست داد مربیان تیم ملی چاره‌ای نداشتند که بلافاصله به کریمی اعلام کنند مبارزه‌اش را مقابل حریف روس ببازد تا در دور بعد به کشتی‌گیر اسراییل نخورد ضمن اینکه این دو مسابقه همزمان بود و قبل از کشتی کریمی مشخص نبود که حریف اسرائیلی برنده شده است یا خیر. هر کس دیگری جای مربیان تیم ملی هم بود همین کار را می‌کرد چرا که چاره دیگری نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: کریمی اگر حریف روس را می‌برد و مربیان تیم ملی به او نمی‌گفتند که شکست بخورد آنوقت در دور بعد یا باید با کشتی‌گیر اسراییل مصاف می‌کرد و یا مبارزه نمی کرد. امکان مبارزه که به هیچ وجه نبود اما اگر با حریف اسراییلی مبارزه نمی‌کرد آنوقت فدراسیون جهانی به طور قطع هم کریمی،هم تیم ملی و هم فدراسیون را محروم می کرد و عواقب جبران‌ناپذیری برای کشتی ایران بوجود می‌آمد. فدراسیون های جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک حساسیت زیادی روی اینگونه موارد دارند و شدیدا با خاطیان برخورد می کنند. هر چند این اتفاق هم خیلی تلخ بود و کریمی به حقش نرسید و ایران به روی سکوی تیمی نرفت.

جوادی با اشاره به اینکه این مشکل در گذشته نیز برای تیم پیشکسوتان کشتی ایران در رقابت‌های جهانی بلغارستان بوجود آمد گفت:در آن مسابقات کشتی‌گیر ما در فینال به کشتی‌گیر اسراییل خورد.شب قبل از دیدار فینال ما مجبور شدیم برای اینکه همه چیز طبیعی باشد به آمبولانس زنگ بزنیم و کشتی‌گیرمان را به بیمارستان رساندیم و اعلام کردیم کشتی‌گیرمان شدیدا دچار آسیب دیدگی شده است.از آنجا که ما کشتی گیران در کل دچار مشکلات زیاد جسمانی هستیم وقتی پزشکان عکس‌برداری کردند مصدویت کشتی‌گیر ما را تایید کردند و به این شکل مجوز عدم رویارویی با حریف اسراییلی را در دیدار فینال گرفتیم و اسراییل طلا گرفت و ما نقره.

عضو شورای فنی کشتی آزاد در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد اسراییل برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای استفاده از کشتی‌گیران روس در ترکیب خود دارد تا بدین شکل مشکلات فراوانی را برای ایران در رقابت‌های جهانی و المپیک ایجاد کند گفت: بله در همین مسابقات کشتی‌گیر روسی‌الاصل اسراییل حریف آمریکایی را برد و برای کریمی دردسر درست کرد. اسراییل به دنبال این است کشتی گیران روس را به استخدام خود در بیاورد. در اینصورت مطمئن باشید مشکلات زیادی برای کشتی‌گیران ما در رقابت‌های جهانی و المپیک ایجاد خواهند کرد.

جوادی خاطرنشان کرد: به هر حال این موضوع از دست اهالی ورزش خارج است و مسئولان عالیرتبه نظام باید برای آن تدبیر و چاره اندیشی کنند. اسراییل با برنامه‌ریزی گسترده بدنبال وارد کردن ضربه به ورزش ایران مخصوصا کشتی است و امیدوارم بهترین تصمیم ممکن که به سود منافع ملی ما باشد اتخاذ شود.

وی در ادامه درباره ارزیابی خود از عملکرد آزادکاران ایران در رقابت‌های جهانی زیر ۲۳ سال گفت:با توجه به اینکه کادر فنی فقط ۲ ماه فرصت برای آماده‌سازی تیم داشت نتیجه چندان بدی نبود.به غیر از کریمی واطری ۶ آزادکار دیگر ایران برای اولین بار بود که در مسابقات جهانی شرکت می‌کردند. اطری و صادقی با وجود تجربه خوبی که داشتند عملکردشان باز هم ضعیف بود و نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

جوادی در پاسخ به این سوال که چرا علی‌رغم نمایش ضعیف صادقی و اطری طی سال های اخیر و رقابت‌های متعدد خارجی، اما باز هم شورای فنی به آن‌ها فرصت حضور در رقابت‌های مختلف را می‌دهد گفت: با مشکل کمبود کشتی‌گیر خوب در رده بزرگسالان مواجهیم و چاره ای جز اعتماد به اینگونه نفرات نداریم چرا که همین دو کشتی‌گیر رقبای خودشان را در داخل شکست می‌دهند. این‌ها هم جوان هستند و با افزایش تجربه می‌توانند نتایج بهتری را کسب کنند. از سوی دیگر هم در رده جوانان در حال کار هستیم تا ان‌شاءالله کشتی‌گیران خوبی به تیم ملی تزریق کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج