۶۵۹۴۸۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

اشکانی: هنوز فکر می‌کنند کشتی فقط آزاد است!

برخلاف کشتی آزاد،‌‌ سال ٩٦ برای کشتی فرنگی ایران با اتفاقات نسبتا خوبی همراه بود.

شهروند: برخلاف کشتی آزاد،‌‌ سال ٩٦ برای کشتی فرنگی ایران با اتفاقات نسبتا خوبی همراه بود. علی اشکانی به‌عنوان یک مربی جوان می‌دانست برای برآورده‌کردن انتظارات به‌عنوان جانشین محمد بنا کار سختی پیش ‌رو خواهد داشت. نایب قهرمانی او همراه با فرنگی‌کاران شایسته ایرانی در مسابقات جهانی ٢٠١٧ نمره قبولی را در کارنامه اشکانی قرار داد تا این مربی همچنان به کار خود در رأس تیم‌ملی ادامه دهد. در ادامه مشروح گفت‌وگوی «شهروند» با علی اشکانی را در حاشیه اردوی تیم‌ملی کشتی فرنگی می‌خوانید:

بعد از مسابقات جهانی ٢٠١٧ تعطیلی زیادی نداشتید و حالا برای مسابقات آتی فرنگی‌کاران را آماده می‌کنید.

تقریبا یک‌ماه بعد از مسابقات جهانی، تیم دیگری را در بازی‌های داخل سالن آسیا شرکت دادیم. بعد از آن تقریبا ٢٠روز تعطیل بودیم و سپس رقابت‌های قهرمانی کشور، مسابقات لیگ داخلی و جهانی و رقابت‌های عمومی برگزار شد که ما تلفیقی از نفرات برتر در این مسابقات را به اردوی تیم‌ملی دعوت کردیم. ما باید ٣ تیم آماده داشته باشیم. اولین رقابتی که پیش‌رو داریم، جام تختی است که نسبت به‌ سال گذشته از سطح بالاتری برخوردار است. در ضمن جام تختی نخستین مسابقه‌ای است که در‌ سال جدید با قوانین جدید برگزار خواهد شد.

فرنگی‌کاران را نسبت به قوانین جدید کشتی کاملا توجیه کرده‌اید؟

متاسفانه هنوز هم دقیق نمی‌دانیم که مسابقات پیش‌رو با چه قوانینی برگزار می‌شود. اتحادیه جهانی کشتی اطلاع‌رسانی خوبی نداشته و ما سردرگم هستیم. البته منتظر هستیم تا داوران ما از کلاس‌های آموزشی اسلواکی برگردند تا به ما قوانین را انتقال دهند.

حتما می‌دانید که‌ سال آینده با توجه به برگزاری مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی در یک فاصله زمانی نزدیک برای کشتی سنگین خواهد بود. شاید هم نیاز باشد که ٢ تیم آماده داشته باشید؟

وقتی بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود،‌ انتظارات از کشتی بسیار بالاست. البته ما هم انتظاراتی داریم که متاسفانه به آنها رسیدگی نشده است. امیدوار بودیم که از‌ سال گذشته وزارت ورزش به فرنگی‌کاران انگیزه بدهد اما این اتفاق رخ نداده است. ما در یک‌سال اخیر هم طوری برنامه‌ریزی کردیم که ٢ الی ٣ تیم آماده به‌ صورت همزمان داشته باشیم. علاقه‌مندان به کشتی باید این موضوع را درک کنند که با کناررفتن نفرات باتجربه و مدال‌آوران المپیک از کشتی فرنگی، جایگزین‌کردن جوان‌ها کار سختی است.

بارها در یک‌سال‌ونیم اخیر بحث بازگشت سوریان، نوروزی و رضایی به تیم‌ملی مطرح شده است. شما شفاف در این خصوص توضیح بدهید.

شاید من بارها این ٣ قهرمان را در این مدت دیده باشم اما بحث‌های فنی و حضور در مسابقات سلسله مراتب خودش را دارد. من بارها گفتم که از حضور این عزیزان استقبال می‌کنم اما تا امروز هیچ صحبت جدی نشده است. شورای فنی هم آمادگی بررسی این مسأله را دارد. با این حال بارها گفتیم که تنها راه رسیدن به دوبنده تیم‌ملی مسابقات انتخابی است. حالا من می‌گویم این دوستان پاپیش بگذارند، ما هم کمکشان می‌کنیم.

با این‌که کشتی فرنگی در ‌سال ٢٠١٧ نایب قهرمان جهان شد اما بیشتر نگاه‌ها به سمت ناکامی تیم‌ملی کشتی آزاد رفت.

دقیقا همین‌طور است. واقعا برای ما خیلی سخت و شکننده بود که توجهی به موفقیت به دست آمده، نشد. سال‌ها بود که از کشتی فرنگی خبری نبود و حتی آزادکاران بار ما را هم به دوش می‌کشیدند. به‌ هرحال درچند ‌سال اخیر کشتی فرنگی پیشرفت کرده و امسال هم نایب قهرمان جهان شدیم. هم من و هم فرنگی‌کاران وقتی دیدیم که بعد از چنین موفقیتی توجهی به کشتی فرنگی نمی‌شود، همگی سرخورده شدیم. متاسفانه اکثرا کشتی را فقط به رشته آزاد می‌بینند و به فرنگی کاری ندارند. به خاطر همین است که همه می‌گویند کشتی موفق نبوده، درحالی‌ که نایب قهرمانی جهان نتیجه خوبی است. کشتی فرنگی و آزاد در کنار هم هستند؛ پس باید به صورت عادلانه به این ٢ رشته نگاه کرد. از بحث تبلیغاتی تا رسانه‌ای و حتی تقدیر از ملی‌پوشان باید یکسان باشد.

بعد از مسابقات جهانی و نایب قهرمانی فرنگی‌کاران هیچ تقدیری از شما و ملی‌پوشان به عمل نیامد؟

متاسفانه نه‌تنها تقدیری به عمل نیامد، بلکه می‌توانم بگویم که کوچکترین تماسی هم از سوی مسئولان ورزش با بنده و ملی‌پوشان کشتی فرنگی گرفته نشد. به‌ هرحال، همه می‌دانند که ما با چه تیم جوانی به مسابقات جهانی رفته بودیم و دست پر برگردیم.

به‌عنوان سوال آخر؛ قبول دارید که کشتی فرنگی بعد از حمید سوریان هم‌اکنون تک‌ستاره‌ای در دل خود ندارد؟

یقین داشته باشید که اگر به این جوان‌ها فرصت دهیم، می‌توانند شکوفا شوند. امثال حمید سوریان هم از همین جا شروع کردند و به مدال‌های پرتعداد جهانی و المپیک رسیدند. شما می‌توانید ٢‌سال دیگر صحبت‌های امروز مرا نگاه کنید و آن‌گاه می‌بینید که کشتی فرنگی چقدر ستاره در سطح جهان دارد. این نفرات می‌توانند جای امثال سوریان را پر کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج