adexo3
۶۹۰۰۳۹
۱۳ نظر
۵۰۰۱
۱۳ نظر
۵۰۰۱
پ

داری اشتباه می‌زنی آقا رسول!

رسول خادم به دردسر بزرگ وزارت ورزش بدل شده است. او در مجمعی که خود و تیمش به اصرار برگزارش کردند این بار به کلی بازی را تغییر داد و دیگر اصلا روی مسئله «باید ببازی » پافشاری نکرد.

خبرآنلاین: رسول خادم استاد است. استاد تغییر بازی. او در سه چهارماه گذشته به زیبایی هر طور که خواسته بازی را هر بار به سود خودش برگردانده است. از روزی که تیمش در مسابقات جهانی موفق نبود تا همین حالا، هر بار به بهانه ای توانسته بازی را بگرداند اما حالا درست در نقطه ای خود را قرار داده که چاره ای غیر از نبودنش در ورزش باقی نمانده است. درست مثل روزی که این‌قدر بازی را پیش برد تا به ته خط شورای شهر رسید!

او بعد از جنجال های کشتی مهم علیرضا کریمی با حریف روسی، درحالی که اصلا ایران نبود، با هجمه ای از سوی وزارت ورزش روبرو شد. این البته شروع دعوای این دو نهاد نبود که چندی قبل تر و بعد از مسابقات جهانی در پاریس، وقتی وزیر ورزش از نتایج گلایه کرد، با چنان عتابی به او پاسخ داد که سلطانی فر اصلا نمی دانست چه باید بکند.

روزگار گذشت تا رسید به ماجرای علیرضا کریمی و داستان باید ببازی! رسول آن روزها ایران نبود و بعد از انتشار ویدئو، وزارت ورزش خواهان حضور رئیس سر کارش و پیگیری این ماجرا بود. آنها اعتقاد داشتند رسول که به اعتبار ریاست در فدراسیون کشتی ایران توانسته عضو رسمی اتحادیه جهانی کشتی شود، باید خودش این اتفاق را حل کند. این که ورزش کشتی تعلیق شود از سوی وزارت ورزش اصلا قابل پذیرش نبود چون در ۴۰سال گذشته هیچ گاه چنین اتفاقی نمی افتاد و این خواسته و فشار بیرونی روی رسول، طوری بود که او به شدت دلخور شود.

در نهایت وقتی ماجرا حل شد، رسول شروع کرد به تلافی. او با اعلام استعفا، خواهان حل مسئله مبارزه با اسرائیل شد. حرف هایش خیلی سریع واکنش مسئولان ارشد نظام را به همراه داشت. دیگر ارزشی ها این رفتار رسول را بر نمی تابیدند و آقای تیزهوش، مدام بازی را عوض می کرد. ابتدا بازی را کشاند سمت ماجرای «باید ببازی» که مردم به شدت با او هم‌نوایی کردند و تبدیل شد به یک قهرمان. او می خواست تکلیف این مسئله مشخص شود که نظام مسئولیت مسابقه ندادن را برعهده بگیرد. اگر قرار به مبارزه نکردن نیست، ورزشکار بایستد و با جسارت حرف مان را بزنیم. خودش را به آسیب دیدگی یا باخت عمدی نزند و دیگر هم دغدغه‌مان تعلیق نباشد.

این خواسته اما تصمیمی در حد اختیارات وزارت ورزش نبود. شاید تنها شورای عالی امنیت ملی می تواند در این مورد اظهار نظر کند و اصلا به همین دلیل هم بود که سردار غیب پرور، فرمانده بسیج گفته بود قلم پای کسی که این حرف ها را تکرار کند، می شکنند.

به مرور بازی را رسول از این مسئله برد به سمت وزارت ورزش. از مشکلات مالی گفت و در نهایت هم در مجمع فدراسیونش وقتی بر استعفا پافشاری می کرد، گفت:«من مشکلم این است که با این مدیران ورزش کشور نمی توانم کار کنم!»

دیگر او تاکید داشت اصلا مشکلش حل مسئله اسرائیل نبوده و نیست. رسول می خواهد هزینه را برای وزارت ورزش به اوج برساند. او یک قهرمان ملی است. یک مدیر با جسارت که یک مشکل بزرگ را با شهامت بیان کرده. رسول دوباره همان سلطان بزکش روی تشک شده است. یک قهرمان محبوب که حالا اگر قرار به رفتنش شده باشد هم مثل روز باختش به غول کوبایی، با مظلومیت قرار است قربانی شود. حالا وزارت ورزش برای رفتار رسول روی اره نشسته است. نه راه پس دارد و نه راه پیش!

رسول یک مربی تئوریسین و بی نظیر در کشتی که شاگردانش روی تشک جادو می کنند. برای همین وقتی خودش کنار تشک و به عنوان سرمربی قرار می گیرد، تیمش جادو می کند. البته این حضور همزمان به عنوان رئیس فدراسیون و مربی کشتی، سالانه سبب می شود، با هر افتخار و مدال طلای جهانی، ۵۰۰سکه مربی برتر را بگیرد و ۳۰۰سکه هم برای ریاست فدراسیون در مقام دارنده مدال طلای جهانی یا المپیک. این به ابزاری برای طعنه زدن از سوی وزارت ورزش بدل شده بود و یکی از حرف هایی که اتفاقا روی دل رسول مانده است.

او گلایه هایش را در مجمع گفت به این گمان که مردم دیگر نمی شنوند او امروز خواسته اش چیست. او بازی را باز عوض کرده و مسیر را به سمتی می برد که وزارت ورزش در فشار رفتارش حذف شود. حالا دیگر گفته اش چیزی نیست که نهادهای امنیتی را حساس کند و قشنگ عقب‌گرد کرده است. حالا توپش در زمین وزارت ورزش است و گمان می کند چاره ای غیر از کرنش در برابرش ندارند. این همان رفتاری است که سئول نشینان تا امروز کرده اند اما ته این بازی قهر و ناز به جای خوبی نمی رسد. قربانی این رفتار، بی شک کشتی است که لایق ترین رئیس این سال هایش را به‌زودی از دست می دهد چون بعید است این پیمانه صبر سر نرود!

رسول دیگر دارد اشتباه می زند و یادش رفته، رفتنش از شورای شهر در نهایت و بعد از مدتی اصلا باعث نشد کسی بگوید یادش بخیر. رفت و جایش را چهره هایی از ورزش گرفتند که همه گفتند وای بر ما مردمانی که شهرمان را دادیم دست آنها که کل هنرشان سوا کردن شاخ بزها از همدیگر است!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرتضی

      رفتن با عزت بهتر از ماندن با ذلت!!!!!

    • بدون نام

      دمت گرم آقا رسول اینا با این نوشته های چرتشون نمیتونن یه ذره از ارزش کارات کم کنن

    • بدون نام

      باید از یه جای شروع کنیم تااین سنگ سرراه ور داشته بشه پس رسول حمایت تاقیامت

    • حسن بارانی

      چرا فلسیطینی ها با اسراییل مسابقه میدن ..ما کاسه داغ تر از اش

    • مهرداد س

      کارش درسته رسول یا کشتی رو تعطیل کنید یا تصمیم عاقلانه بگیرید

    • بابک

      من که اصلا نفهمیدم منظور نویسنده چی بود .میخواست
      از چی دفاع کنه .موضوع اصلی مبارزه نکردن با اسراییل است .که الان کشتی دنیا به ان حساس شده. اگر وزارت ورزش موفق بشه رسول و برگردونه یا شخص دیگه ای و
      بجای اون بذاره فکر میکنید مشگل حل شده. نه بنظر من
      مشگل هنوز سر جاشه رسول خادم هم حرفش و عوض نکرده وقتی عده با زور و قلدری میخوان قلم پا بشکنن اگر
      زورشون زیاده بیان وسط تشک روبروی فدراسیون جهانی
      حرف بزنن از عقیده اشون دفاع کنن. چرا کشتی گیر بد بخت و میندازی جلو .کشتی گیر همه اینده زندگیش بستگی به مسابقات داره .تکلیفش و روشن کنید که حداقل بره دنبال کار دیگه .باشانس و اقبال که حالا برید
      تو مسابقات شاید به اسراییل نخورید که نمیشه تمرکز کرد.

    • بدون نام

      خادم عزیز یاد تختی رو برامون زنده کردی

    • بدون نام

      دم رسول خادم گرم

    • بدون نام

      یک نظر سنجی بزار خبری ببین حق با خادم هست یا نه با بالای نود درصد برنده میشه خادم

    • بدون نام

      اگر یه مرد تو این کشور پیدا بشه رسول خادمه.
      بقیه فقط بلدن برای منافع شخصیشون سکوت کنن و حق و ناحقو نادیده بگیرن

    • بدون نام

      مرررررررد مرد یکی بلاخره با حرف حق و بزنه هرچند تلخ باشه

    • بابک

      نظر من و چاپ نکردی. سانسور درست نیست

    • ارشام

      اینا چیه نوشتین اخه.تا وقتی رسول خادم بود و خوب نتیجه میگرفت به به و چه چه تون به راه بود.حالا چی شده خادم بد شده.ببینم زمانی که خادم سرمربی بود رئیس فدراسیونم بود بد نتیجه میگرفت کشتی.تو اکثر مسابقات اول بودیم.این چیزه کمی نیست.تو المپیک سه تا مدال اورد کشتی ازاد.که بعد از سال 58 بهترین نتیجه کشتی ازاد تو المپیک بود.شاید یکم تجربه داشتن کشتی گیرا و یکم بیشتر مایع میذاشتن بیشتر از سه تا مدال میاورد کشتی.حالا اینکه بیایم همه اینارو نادیده بگیرم و خادمو بچسبونیم بیخ دیوار و شروع کنیم به رگبار بستنش دور از انصافه و ادمیته.رشول خادم این همه واسه کشتی این مملکت زحمت کشید افتخار کسب کرد.اینکه مینویسین کشتی ازاد قهرمان میشد انقدر سکه میدادن به خادم خوب اگه جایه خادم یکی دیگه سرمربی بود و تیم کشتی رو قهرمان میکرد همین قدر بهش پاداش میدادن.شماها یه جاییتون اتیش گرفته جایه دیگه رو دارن فئت میکنید.اخه اینم شد حرف.پاداش گرفته نوشه جونش نتیجه گرفته تیم ملی قهرمان شده افتخار اورده.شماها که دارین اتقاد میکنید از خادم میتونین یکی بهتر از خادم بیارین سرکار کسی که بهتر از خادم بتونه نتیجه بگیره.همچین کسی دارین بسم الله رو کنید اگرم ندارین پس بهتره نظر مفت و حرفایه مزخرف نزنین که این مردم هم خیلی باهوشن و هم اینکه پشته خادم وایسادن چون عملکرد خادم واسه مردم قابله قبوله.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج