اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۰۲۵۲۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بوکس موقتا از المپیک توکیو تعلیق شد

کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد بوکس به صورت موقت از مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو تعلیق می‌شود.

ایران ورزشی: کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد بوکس به صورت موقت از مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو تعلیق می‌شود. کمیته بین المللی المپیک (IOC) اعلام کرد که ورزش بوکس موقتا از حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو تعلیق است و تحقیقات اولیه درباره چگونگی انتخاب غفور رحیموف به عنوان ریئس فدراسیون جهانی بوکس آغاز شده است.

انتخابات اتحادیه جهانی بوکس روزهای ۲ و ۳ نوامبر در مسکو برگزار شده و هیچ کاندیدایی غیر از رحیموف وجود نداشته که همین موضوع حساسیت کمیته بین المللی المپیک را در پی داشته است. درگیری فدراسیون جهانی بوکس و کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) سالهاست شروع شده و تبعات مختلفی برای این رشته داشته است.

IOC برای نخستین بار بودجه فدراسیون جهانی بوکس را به حالت تعلیق درآورد و تا ۳۰ آوریل به آنها برای اصلاحات بودجه، مبارزه با دوپینگ، داوری و مشکلات داخلی فرصت داد. کمیته بین المللی المپیک امیدوار بود با تغییراتی که در فدراسیون جهانی بکس ایجاد شود، بتواند تعامل خوبی با این نهاد بین المللی برقرار کند، اما این اتفاق نیفتاده و همین زمینه ساز اختلافاتی تازه شده است تا جاییکه کار را به تعلیق از المپیک ۲۰۲۰ کشانده است.

مشکلاتی که IOC با اتحادیه جهانی بوکس (AIBA) دارد، یکی - دو تا نیست و بیشترش به رییس این اتحادیه برمی‌گردد. هیچ کسی جز رحیموف برای حضور در انتخابات این فدراسیون جهانی کاندیدا نشده و همین موضوع نشان دهنده اتفاق‌های ناخوشایندی برای کمیته بین المللی المپیک است. کمیته بین المللی المپیک انتقادهایی دارد و بر همین اساس اعلام کرده باید این فدراسیون زیر ذره بین باشد.

یکی از مواردی که در گزارش های رسیده به IOC وجود دارد، این است که اتحادیه جهانی بوکس چندین داور را پس از قضاوت نادرست در المپیک ۲۰۱۶ ریو اخراج کرد، اما بعد از مدتی برخی از آنها را برای داوری انتخاب کرد. کمیته ضد دوپینگ این اتحادیه هم تا حد زیادی فعال نیست و هنوز هیچ پروژه رسمی برای بهبود داوری و مبارزه با دوپینگ وجود ندارد.

بوکس موقتا از المپیک توکیو تعلیق شد

یادآوری اتفاق های کشتی

مرور این گزارش‌ها، اتفاق‌های چند سال قبل اتحادیه جهانی کشتی را به یاد می‌آورد، همانی که کشتی را تا مرز حذف از المپیک پیش برد اما در نهایت با تصمیم به موقع مجمع اتحادیه جهانی کشتی که البته آن موقع، فدراسیون جهانی بود، کشتی از خطر حذف نجات پیدا کرد.

رافائل مارتنیتی هیچ فعالیت موثری در فدراسیون جهانی کشتی پیش نمی برد و روابط برای ضوابط در این فدراسیون حاکم بود تا اینکه کمیته بین المللی المپیک این رشته را تهدید کرد و در نهایت با امدن لالوویچ همه چیز تغییر کرد.

حالا نه تنها حطر حذف کشتی وجود ندارد بلکه در نشست خبری که در رابطه با موضوع بوکس از سوی کمیته بین المللی المپیک برگزار شده، می‌بینیم که مدام موضوع کشتی به عنوان یک تجربه موفق پیش کشیده می‌شود.

به هر حال شرایط فعلی بوکس به این صورت است که اگر تحقیقات IOC ثابت کند اتحادیه جهانی بوکس در انتخابات ریاست دچار تخلف شده و در موضوعات دیگر نیز دست به قانون شکنی زده باشد، بوکس از المپیک 2020 توکیو رسما حذف می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج