۹۳۶۰۷۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

کار سخت تکواندوی ایران در روسیه

فینال مسابقات گرندپری ۲۰۱۹ از فردا جمعه (پانزدهم آذرماه) با حضور ۱۶ تکواندوکار برتر جهان در هر وزن و در هر ۴ وزن المپیکی مردان و زنان و در مجموعه ورزشی «دینامو» مسکو آغاز می‌شود و به مدت دو روز ادامه پیدا می‌کند.

روزنامه ایران ورزشی: فینال مسابقات گرندپری ۲۰۱۹ از فردا جمعه (پانزدهم آذرماه) با حضور ۱۶ تکواندوکار برتر جهان در هر وزن و در هر ۴ وزن المپیکی مردان و زنان و در مجموعه ورزشی «دینامو» مسکو آغاز می‌شود و به مدت دو روز ادامه پیدا می‌کند. تیم ملی تکواندوی ایران هم در این مسابقات حضور دارد و چهار نماینده ایران در بخش مردان برای کسب سهمیه با رقبای خود مبارزه می‌کنند.

آرمین هادی‌پور در وزن ۵۸- کیلوگرم، میرهاشم حسینی و سروش احمدی در وزن ۶۸- کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن ۸۰+ کیلوگرم نمایندگان ایران در این رقابت‌ها هستند.

در گروه مردان ۶۴ هوگوپوش از ۳۳ کشور در روسیه حاضر شدند که از این جمع ۲۰ تکواندوکار جواز حضور در بازی‌های المپیک را در چهار وزن به دست می‌آورند که باید دید چند تکواندوکار از جمع چهار تکواندوکار ایران که راهی مسکو شده‌اند می‌توانند بلیت سفر به توکیو را برای خودشان رزرو کنند.

با رنکینگ جدید که از سوی فدراسیون جهانی اعلام شد هر چهار نماینده در شرایط دشواری قرار گرفتند. البته آرمین هادی‌پور در رده چهارم حضور دارد و همان جایگاه قبلی خود را حفظ کرده که در واقع بهترین رده برای تکواندوی ایران است اما سجاد مردانی و میرهاشم حسینی به رده هفتم سقوط کردند و سروش احمدی هم رده دوازدهمی را حفظ کرد.

در وزن ۵۸- کیلوگرم آرمین هادی‌پور در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد. او رده چهارم را به خودش اختصاص داده و می‌تواند با غلبه بر رقبایش در این مسابقات کار صعود به المپیک توکیو را تمام کند. او در حال حاضر بهترین تکواندوکار ایران است که بیشترین شانس را هم برای کسب سهمیه در اختیار دارد و با توجه به اینکه در همان دور نخست باید با حریف روس خود آرتموف که در رده پنجم قرار دارد، روبه‌رو شود می‌تواند خیلی زود تکلیف صعود به المپیک را مشخص کند.

در وزن ۶۸- کیلوگرم میرهاشم حسینی با ۸۸/۲۹۶ امتیاز در رده هفتم قرار دارد. میرهاشم در ماه‌های اخیر فوق‌العاده بوده و در دو گرندپری دو مدال طلا کسب کرده و حالا نوبت به فینال گرندپری در روسیه رسیده تا با کسب مدال طلا کار صعود به مرحله بعد را تمام کند. هر چند که او نسبت به ماه قبل در رنکینگ فدراسیون جهانی یک رده سقوط کرده و حتی یک رقیب جدید به نام خاویر پرز اسپانیایی را هم پیش رو دارد اما نکته مهم این است که میرهاشم در ماه‌های اخیر نشان داده که فعل خواستن را خوب صرف می‌کند، ضمن اینکه در همین وزن احمد ابوغاش اردنی مصدوم است و با وجودی که در رده ششم قرار دارد اما بعید است به المپیک برسد.

سروش احمدی دیگر نماینده ایران در این وزن است که با ۴۵/۲۳۷ امتیاز جایگاه دوازدهمی خود را حفظ کرده و امیرمحمد بخشی نیز با ۶۲/۱۵۸ امتیاز رده بیستم را به نام خود ثبت کرده است. کار میرهاشم سختی‌های خاص خود را دارد که باید دید در مسکو چه می‌کند. امیرمحمد بخشی هم که عملاً از گردونه خارج شده است اما عجیب‌ترین وضعیت برای سروش احمدی است.

سروش در حالی پا به این مسابقات می‌گذارد که بسیاری کار او را تمام شده می‌دانند. بخصوص اینکه با رنکینگ جدیدی که از سوی فدراسیون جهانی اعلام شد خاویر لوپز اسپانیایی به رده پنجم صعود کرد و حالا در شرایط بسیار خوبی قرار گرفته است. سروش احمدی فقط در یک صورت می‌تواند به سهمیه المپیک برسد که بتواند به مدال طلا دست پیدا کند.

سروش اگر بتواند طلا بگیرد صاحب ۸۰ امتیاز می‌شود و جمع امتیازات خود را به ۴۵/۳۱۷ می‌رساند. این تنها راه او برای حفظ امیدهایش برای کسب سهمیه است. اگر نتواند به مدال طلا برسد عملاً کسب سهمیه المپیک برای او دیگر ممکن نیست اما اگر صاحب مدال طلا شود شانس خود را حفظ می‌کند.

خاویر پرز قبل از شروع مسابقات و در آخرین رنکینگ فدراسیون جهانی با ۸۰/۳۱۵ امتیاز در رده پنجم است و عملاً سروش حتی اگر طلا بگیرد در این مسابقات از امتیازات فعلی این ورزشکار اسپانیایی دو امتیاز بیشتر به دست می‌آورد و به شرطی می‌تواند شانس خود را برای رسیدن به توکیو حفظ کند که این ورزشکار در همان دور نخست از دور رقابت‌ها کنار برود. احمد ابوغاش و جواد آچاب در رده‌های ششم و چهارم قرار دارند که ابوغاش به این مسابقات نرسید و آچاب هم باید با سروش مسابقه بدهد.

حالا باید دید که آیا سروش می‌تواند در مسکو از اندک شانس خود سود ببرد و آیا شانس در خانه این تکواندوکار شایسته را می‌زند یا نه؟

سجاد مردانی کاپیتان تیم ملی تکواندو هم در رده هفتم رنکینگ قرار گرفته است. او نسبت به ماه گذشته دو رده سقوط کرده و حالا رقیب جدی دیگر از آلمان دارد به نام آلکساندر باچمن که با سه پله صعود توانسته از رده هفتم به رده چهارم برسد. کار سجاد هم بسیار مشکل است. البته هر چهار تکواندو کار ایران باید بدانند که در واقع تنها راه برای رسیدن به سهمیه المپیک توکیو کسب مدال طلا است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج