اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۵۱۷۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

درخواست‌ها برای آمدن به ایران زیاد شد

رییس هیئت مدیره‌ی جامعه‌ی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: آقای روحانی با دیپلماسی خود برای گردشگری، بازاریابی کرده و دیگر کشور جوابگوی درخواست گردشگران خارجی نیست، حالا ما باید بازارداری کنیم و مواظب باشیم بلای برمه (میانمار) سرمان نیاید.

خبرگزاری ایسنا: رییس هیئت مدیره‌ی جامعه‌ی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: آقای روحانی با دیپلماسی خود برای گردشگری، بازاریابی کرده و دیگر کشور جوابگوی درخواست گردشگران خارجی نیست، حالا ما باید بازارداری کنیم و مواظب باشیم بلای برمه (میانمار) سرمان نیاید.

همزمان با تغییر سیاست خارجی ایران و رواج «دیپلماسی لبخند» میان دولتمردان ایرانی و باز شدن دریچه‌های امید از سوی غربی‌ها در مذاکرات هسته‌ای با ایران، گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای سفر به ایران، ابراز تمایل کردند تا جایی که از حدود شش‌ماه پیش، تورگردان‌های ایرانی اعلام کردند، هتل‌های مناسب گردشگران در شهرهای اصفهان و شیراز تا پایان سال ۲۰۱۴ رزرو شده‌اند و اوضاع در سال ۲۰۱۵ هم نیز به همین منوال خواهد بود.

حجم درخواست‌ها برای سفر به ایران آن‌چنان که برخی تورگردان‌های داخلی گفته‌اند، از بعد از انقلاب تا کنون، بی‌سابقه بوده است، به‌حدی که برخی آژانس‌ها پذیرش درخواست‌ها را به تعویق می‌اندازند یا کلا رد می‌کنند.

همزمان با آغاز این تحرکات، بارها مسوولان دولتی و فعالان بخش خصوصی هشدار داده‌اند که مواظب باشیم تا به بلایی که بر سر کشور میانمار (برمه) آمد، دچار نشویم.

می‌گویند، کشور میانمار (برمه) در دوره‌ای که اوضاع امنیتی و مالی‌اش به ثبات رسیده بود، با اوج یافتن سفرهای گردشگری، بویژه از اروپا و آمریکا روبه‌رو شد؛ اما به‌واسطه‌ی خدمات ضعیف و بی‌کیفیت، بازارش را برای سال‌های طولانی از دست داد و از فهرست مقاصد گردشگری آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها حذف شود. حالا بلای میانمار مثال اوضاع گردشگری ایران شده است که مبادا بی‌توجهی به بازارداری و کیفیت خدمات، ما را هم دچار همان بلا کند.

عباس پیرمرادیان ‌- رییس هیئت مدیره‌ی جامعه‌ی تورگردانان ایران - در سخنانی که در نشست ترسیم افق کاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در برنامه‌ی ششم توسعه مطرح کرد، برای چندمین‌بار این هشدار را داد و از مسوولانی که در حال تنظیم این برنامه هستند، خواست تا به موضوع بازارداری توجه بیشتری کنند، چون به‌واسطه‌ی سیاست رییس‌جمهور، بازاریابی گردشگری اتفاق افتاده است و حالا بازارداری ضرورت دارد.

آنچه باعث شده، مسوولان و فعالان بخش خصوصی درباره‌ی ایران چنین هشداری را بدهند، اخطارهایی است که گاه گردشگران و شرکت‌های خارجی پس از سفر به ایران، به آژانس‌های داخلی می‌دهند و نسبت به کیفیت خدماتی که گرفته‌اند، معترض می‌شوند و خط و نشان می‌کشند که اگر این کاستی‌ها رفع نشود، ایران را از فهرست مقاصد خود حذف می‌کنند.

بیشترین اخطارها نیز به کیفیت خدمات در بخش اقامت مربوط می‌شود که این موضوع ناشی از کمبود تعداد هتل‌های استاندارد و با کیفیت در ایران است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج