جاباما
۱۵۴۸۵۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

این شما و این دربی ۱۹ میلیاردی!

سرانجام انتظارها پایان یافت و موعد برگزاری هفتادونهمین دربی پایتخت فرا رسید.

دنیای اقتصاد: سرانجام انتظارها پایان یافت و موعد برگزاری هفتادونهمین دربی پایتخت فرا رسید. غروب امروز پرسپولیس و استقلال در نبردی دیگر به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این دو تیم اگرچه در لیگ امسال حال و روز خوشی ندارند، اما کیست که نداند جنگ آنها فارغ از تمام معادلات جدولی انجام می‌شود؟ ‌ای بسا هوادارانی که یک پیروزی در دربی تهران را بالاتر از قهرمانی آخر فصل بدانند. در اسپانیا ضرب‌المثلی هست که می‌گوید: «اگر بدون بردن ال‌کلاسیکو قهرمان شوی، یعنی هیچ کاری نکرده‌ای.» و شاید همزادان ایرانی ماتادورها هم چنین نگاهی به دربی تهران داشته باشند. به هر حال اما عقربه‌های ساعت به عدد شش که برسند، سوت یدالله جهانبازی دود از سر شهر بلند خواهد کرد. این روزها در مورد جنبه‌های مختلف دربی تهران مطالب زیادی نوشته شده، اما شاید این صفحه فرصت مناسبی باشد برای ارزیابی قیمت تیم‌ها و بازیکنانی که در این مسابقه به میدان می‌روند. قبل از رفتن سراغ اصل مطلب، ذکر چند نکته ضروری است:

- در این گزارش تنها قیمت ۱۱ بازیکن اصلی و سرمربیان دو تیم محاسبه شده است. با توجه به شرایط خاص پرسپولیس و استقلال، گمانه‌زنی درمورد ترکیب ابتدایی دو تیم بسیار کار دشواری است، اما ما سعی کردیم محتمل‌ترین ترکیب را مدنظر قرار بدهیم.

- واضح است که قیمت برخی بازیکنان دو تیم به شدت باورنکردنی و پایین‌تر از حد واقعی به نظر می‌رسد، اما به هر حال این اعداد روی سایت سازمان لیگ ثبت شده و ظاهرا چاره‌ای جز به رسمیت شناختن آنها نیست!

۱۹ میلیارد، ارزش کل بازی

مطابق آمار و ارقام مندرج در سایت سازمان لیگ، جمع دستمزد ۲۲ بازیکن اصلي و نیز دو سرمربی دربی ۷۹، عدد ۱۸ میلیارد و ۸۸۳ میلیون تومان را نشان مي‌دهد.

ارزان‌ترین بازیکن دربی

مهدی طارمی ارزان‌ترین بازیکن ثابت دربی ۷۹ خواهد بود، البته اگر درخشان در تصمیمی دور از انتظار او را نیمکت‌نشین نکند. ابتدای فصل که علی دایی طارمی را برای پرسپولیس گرفت، خیلی‌ها این تصمیم را مورد انتقاد قرار دادند. این بازیکن اما خیلی زود خودش را به ترکیب اصلی تحمیل کرد و حالا با دستمزدی ۱۵۰ میلیون تومانی، می‌تواند مهم‌ترین بازی عمرش را تجربه کند.

میلیاردرها به صف

استقلال در این مسابقه چهار بازیکن یک میلیارد تومانی دارد و این در حالی است که پرسپولیس با پنج بازیکن دارای دریافتی بالای ۹۰۰ میلیون تومان وارد زمین خواهد شد. از قرار معلوم هیات‌مدیره قرمزها در ابتدای فصل جاری انعقاد قرارداد بالاتر از ۹۵۰ میلیون تومان را ممنوع کرده بود که همین مساله باعث شد بسیاری از عزیزان پشت این رقم متوقف باقی بمانند و از جرگه میلیاردرها خارج شوند!

استقلال، گران‌تر از پرسپولیس

محاسبه آمار و ارقام نشان می‌دهد بازیکنان فیکس استقلال در دربی۷۹، یک میلیارد و ۵۱۷ میلیون تومان بیشتر از مهره‌های ثابت پرسپولیس پول می‌گیرند. استقلال در لیست کلی بازیکنان امسال و پارسالش هم به مراتب گران‌تر از پرسپولیس بود.

داور ۵۰۰ هزار تومانی!

بازی میلیاردرها را اما یدالله جهانبازی سوت خواهد زد؛ داوری که بعد از تحمل فشار مرگبار این بازی، ۵۰۰ هزار تومان دستمزد خواهد گرفت! این البته تعرفه سال گذشته است و زمزمه‌هایی در مورد افزایش صددرصدی این رقم در لیگ چهاردهم به گوش می‌رسید که هنوز رسما تایید نشده است.

این شما و این دربی 19 میلیاردی!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج