اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۶۰۵۳۲
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

ادامه اختلاف ۶ میلیونی بر سر قیمت «دنا»

باز هم هزاران مشتری در مناقشه شورای رقابت و خودروسازان بلاتکلیف و سرگردان ماندند. این بار ده هزار ثبت‌کننده دنا در انتظار توافق شورای رقابت و ایران خودرو بودند تا پس از تاخیری سه ماهه خودرو ثبت نامی خود را تحویل بگیرند؛ این در شرایطی است که شورای رقابت و ایران خودرو هنوز بر سر قیمت این خودروبه توافق نهایی نرسیده‌اند.

روزنامه دنیای اقتصاد: باز هم هزاران مشتری در مناقشه شورای رقابت و خودروسازان بلاتکلیف و سرگردان ماندند. این بار ده هزار ثبت‌کننده دنا در انتظار توافق شورای رقابت و ایران خودرو بودند تا پس از تاخیری سه ماهه خودرو ثبت نامی خود را تحویل بگیرند؛ این در شرایطی است که شورای رقابت و ایران خودرو هنوز بر سر قیمت این خودروبه توافق نهایی نرسیده‌اند.

هر چند اختلاف‌نظر در تعیین قیمت خودروهای داخلی موضوع جدیدی نیست اما آنچه این اختلافات را وارد فاز جدیدی کرده خط و نشان‌ها و تهدیدات دوطرف برای توقف خط تولید یا عدم بررسی مجدد در قیمت‌گذاری است، در هر حال به نظر می‌رسد که مشتریان ثبت‌نامی دنا باید در انتظار پایان این مناقشه باشند تا بلکه بتوانند به خودروی خود دست پیدا کنند؛ اما چرا قیمت‌گذاری دنا به این مناقشه ختم شد.

چهارشنبه گذشته شورای رقابت قرار بود قیمت دنا را به‌طور قطعی اعلام کند اما پس از پایان جلسه شورا، رضا شیوا رئیس شورای رقابت تصمیم نهایی در مورد قیمت این خودرو لوکس ایران خودرو را به پایان تعطیلات موکول کرد؛ این در شرایطی است که عضو ناظر شورای رقابت بلافاصله پس از پایان جلسه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از تعیین قیمت خودرو سواری دنا به ارزش ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در جلسه شوراخبر داد. وی همچنین عنوان کرده بود که پیشنهاد ایران خودرو برای سواری دنا ۴۸ میلیون تومان بود اما در نهایت شورای رقابت با قیمت ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان موافقت کرد.

مصاحبه این عضو ناظر شورای رقابت با واکنش مدیر فروش و بازاریابی ایران خودرو از یکسو و رئیس این شورا از سوی دیگر مواجه شد. به‌طوری‌که عبدالله بابایی در مصاحبه با «دنیای اقتصاد» از نپذیرفتن قیمت جدید و ارسال نامه اعتراض‌آمیز به شورای رقابت خبر داد.این در حالی است که وی حتی اعلام کرد در صورت اصرار شورای رقابت بر قیمت تعیین شده، احتمال توقف خط تولید دنا نیز وجود دارد زیرا عرضه این محصول با قیمت ۴۲ میلیون تومان موجب ضرر و زیان ایران خودرو خواهد شد. اما اظهارات معاون فروش بازاریابی ایران خودرو بلافاصله با واکنش شیوا مواجه شد این در شرایطی است که وی پیش از مصاحبه عضو ناظر شورای رقابت و علنی شدن قیمت دنا عنوان کرده بود که قیمت نهایی این خودرو پس از تعطیلات اعلام می‌شود.

در هر حال وی در پاسخ به اظهارات بابایی ضمن منتفی خواندن بازنگری در قیمت دنا عنوان کرده که امکان بازنگری قیمت این خودرو وجود ندارد چرا که براساس بررسی‌های به عمل آمده، این خودرو همان سمند سورن است که به صورت ارتقا یافته تولید می‌شود. حال با توجه به اختلافات شکل گرفته در این زمینه باید دید که برنده مناقشه قیمت‌گذاری دنا شورای رقابت است یا ایران خودرو ؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش

      خودروسازها دیگه مسخره اش رو دراوردن مگه چقدر هزینه میکنن که انقدر قیمت میذارن اگر دنا رو تو نمایندگی های ایرانخودرو ببینید کابین و داشبوردش زمین تا اسمون با عکسهایی که در تبلیغات نشون داده بودن فرق میکنه و ال سی دی هم که گفته بودن نداره 41 میلیون هم گرونه واسش ولی به خاطر تعرفهه شنگین واردات مردم مجبورن ماشینهای بی کیفیت داخلی رو بخرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج