۲۱۲۶۲۲
۵ نظر
۵۰۱۵
۵ نظر
۵۰۱۵
پ

راهنمای زندگی و تحصیل در خارج از ایران

راهنمای فرصت های تحصیلی در ایتالیا

دو شهر رویایی ونیز و فلورانس ایتالیا، همواره جذب کننده گردشگران و حتی علاقمندان به تحصیل در این کشور اروپایی می باشند که برای بودجه ها و سللایق مختلف، برای رشته های هنری و مهندسی انتخاب خوبی است.

راهنمای فرصت های تحصیلی در ایتالیا





برترین ها: مجله اینترنتی برترین ها قصد دارد سلسله مقالاتی درباره فرآیند اخذ پذیرش در مقاطع عالی تحصیلی در کشورهای مختلف جهان را برای مخاطبان خود ارائه کند. این مقالات تلاش دارد تا به صورت عملی و مصور، اصول و مبانی فرآیند اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های مختلف جهان را آموزش دهد.

با توجه به اشتیاق گسترده جامعه جوان ایران برای کسب تجربه تحصیل و تحقیق در مقاطع عالی در دانشگاه های آسیا، اروپا و آمریکا و تخصصی بودن این موضوع، بخش سبک زندگی برترین ها هر هفته موضوعات مختلف مربوط به این فرآیند را به جامعه مخاطبان عزیز سایت ارائه می کند. امیدواریم مخاطبان برترین ها و کلیه عزیزانی که این محتواها را مشاهده می کنند، به راحتی بتوانند خود و دیگران را در امر پذیرش تحصیلی و اخذ بورسیه یاری دهند.

راهنمای فرصت های تحصیلی در ایتالیا

راهنمای فرصت های تحصیلی در ایتالیا

دو شهر رویایی ونیز و فلورانس ایتالیا، همواره جذب کننده گردشگران و حتی علاقمندان به تحصیل در این کشور اروپایی می باشند که برای بودجه ها و سلایق مختلف، برای رشته های هنری و مهندسی انتخاب خوبی است.

در شماره های قبلی سلسله مطالب مربوط به تحصیل و زندگی در خارج از کشور ، به معرفی اصول و مبانی اقدام برای اخذ پذیرش و بورس تحصیلی اشاره کردیم. در هفته های پیش نیز، به معرفی فرصت های تحصیلی در کشورهای مختلف اروپایی از جمله اتریش ، آلمان ، لهستان ، مجارستان و فنلاند پرداختیم و نکات زیادی درباره مسائل تحصیلی و زندگی در این کشورهای پر مخاطب غربی، در پرتال برترین ها به اطلاع مخاطبان عزیز قرار گرفت. این سلسله مطالب که برای نخستین بار در سایت های فارسی درباره مسائل مربوط به تحصیل و زندگی علاقمندان ایرانی در خارج از کشور ارائه می شود، تلاش دارد تا توصیه های علمی و عملی بهینه را برای متقاضیان تحصیل در کشورهای مختلف جهان تقدیم کند تا در انتخاب و تصمیم گیری خود، بازدهی بیش تری را شاهد باشند. در مطلب امروز، به معرفی راهنمای تحصیل و زندگی در کشور اروپایی ایتالیا می پردازیم. ایتالیا همواره یکی از مقاصد تحصیلی و حتی گردشگری برای ایرانیان در نیم قرن اخیر بوده است.

راهنمای فرصت های تحصیلی در ایتالیا

ایتالیا نیز یکی از مقاصد تحصیلی نسبتا قدیمی برای ایرانیان علاقمند به گذراندن تحصیلات دانشگاهی در قاره اروپا می باشد. این کشور به عنوان یکی از قطب های صنعتی قاره سبز و از پرچمداران فرهنگ و تمدن در اعصار مختلف ،همواره مورد نظر دانشجویان و پژوهشگران در رشته های مختلف صنعتی و علوم انسانی به شمار آمده که در این میان، رشته های هنری مانند موسیقی ،معماری و طراحی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. تعاملات فرهنگی و صنعتی ایران در دو سده اخیر با کشور ایتالیا خود نشان گر علاقمندی دو کشور به بسط روابط صنعتی، فرهنگی و علمی در عرصه های مختلف می باشد که فرصت مطلوبی را در اختیار محققان دو کشور قرار داده است.

با وجود آن که زبان تحصیل و زندگی در ایتالیا، همانند بسیاری از کشورهای اروپایی، غیر انگلیسی می باشد، اما هستند افرادی که به شوق تحصیل در یکی از مقاصد اصلی گردشگری جهان، به یادگیری زبان ایتالیایی که شاید در یکی دو کشور اروپا بیش تر کاربرد نداشته باشد، می پردازند. بنابراین به نظر می رسد، ایتالیا و مراکز دانشگاهی و آموزش عالی آن، از اعتبار و قابلیت علمی و عملی برای تحصیل حتی به زبان ایتالیایی نزد ایرانیان برخوردار بوده و هست و برای عاشقان علم، دیار مارکوپولو و کریستف کلمب یکی از مقاصد قابل توجه در قاره سبز به شمار می آید. امروز به ارائه نکاتی درباره فرصت های تحصیلی و بورسیه در مقاطع مختلف در این کشور اختصاص دادیم تا راهنمایی مختصر باشد برای علاقمندان به تحصیل در این کشور زیبا و مهم اروپا.

پیش از ورود به نکته ها، این ویدئو درباره آموزش زبان ایتالیایی مواردی را اشاره می کند که ویدئو پر بیننده ای در وب بوده است.



نکته 604: رشته های موسیقی، بازیگری و کارگردانی تئاتر و سینما، معماری، معماری پایدار 1 ، طراحی داخلی، طراحی صنعتی، مرمت آثار باستانی، گرافیک، هنرهای دیجیتالی 2 ، طراحی لباس و مد 3 ، نقاشی و باستان شناسی از جمله رشته های هنری مورد علاقه دانشجویان ایرانی در این کشور بوده است که با توجه به سابقه ممتاز دانشگاه های ایتالیا در تدریس این رشته ها، انتخاب آن به علاقمندان دنیای هنر توصیه می شود. شمار زیادی از دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در ایتالیا، این رشته ها را برای ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکترا انتخاب می کنند.

نکته 605: تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی در ایتالیا برای دانشجویان خارجی با شهریه سالانه همراه است و شانس دریافت بورسیه تحصیلی اکثرا برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا میسر می باشد. بنابراین در صورتی که برای مقاطع کارشناسی در دانشگاه های ایتالیا برنامه ریزی می کنید و هدف جدی برای تحصیل و زندگی در این کشور ندارید، کشورهای اسکاندیناوی مانند نروژ یا فنلاند برای تحصیلات رایگان یا کشورهای دیگر اروپایی مانند پرتغال و اسپانیا که هزینه تحصیل و زندگی به نسبت این کشور پایین تر است، توصیه می شود.

نکته 606: تنوع رشته تحصیلی و دانشگاه در ایتالیا سبب شده است که برخی از رشته ها در بعضی دانشگاه های به صورت رایگان ارائه شوند و بعضی در شهرهای دیگر با شهریه همراه باشد. بنابراین سیستم واحدی در دانشگاه های ایتالیا برای اخذ پذیرش و بورس تحصیلی همانند روشی که در فنلاند و سوئد به آن اشاره شد، حاکم نیست و علاقمندان به تحصیل در این کشور، می بایست با حوصله و مطالعه دقیق، به ارزیابی اثربخش فرصت های مختلف اقدام کنند.

نکته 607: هیچ کس جز شما از قابلیت های فردی، علمی و عملی خودتان آگاه نیست و شما هستید که می توانید با مطالعه و بررسی همه جانبه به این درک برسید که تحصیل به زبان ایتالیایی در مقاطع کارشناسی ارشد مهندسی یا علوم انسانی در این کشور مطلوب خواهد بود یا به زبان انگلیسی! بنابراین مراجعه به موسسات مجاز و غیر مجاز اعزام دانشجو و دریافت مشاوره های بعضا غیر منطقی و مستدل، نباید در تصمیم نهایی و آگاهانه شما خللی وارد کند.

نکته 608: به هر حال به نظر می رسد تحصیل به زبان ایتالیایی در کشوری که تقریبا همه چیز به زبان ایتالیایی ارائه می شود و نه فرانسوی و انگلیسی و آلمانی، می تواند فرصت های پژوهشی و کاری بیش تری را در اختیار متقاضیان قرار دهد. اما در نهایت، مفاد مندرج در نکته قبلی را نباید فراموش کنید!

نکته 609: همان طور که در نکته های قبلی متذکر شدیم، شیوه دسترسی به فهرست دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی متنوع این کشور، آسان است و عاملی برای شناخت ظرفیت های مختلف علمی و تجربی مراکز آکادمیک این کشور در رشته های مختلف می باشد. این فهرست در نشانی http://goo.gl/lDNYua قرار دارد. بیش از 60 دانشگاه و موسسه آموزش عالی خصوصی و دولتی در این کشور وجود دارد که برای هر گونه سلیقه علمی و بودجه از سراسر جهان، فرصت های مختلف را برای تحقیق و تحصیل فراهم کرده است. دانشگاه پلی تکنیک میلان با بیش از 40 هزار دانشجو و محقق، از مشهورترین دانشگاه های این کشور می باشد که شماری از ایرانیان عزیز نیز دز این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و در نشانی http://www.polimi.it/en قرار دارد. در این دانشگاه، رشته های فنی و مهندسی بسیاری در مقاطع ارشد و دکترا ارائه می شود که فهرست ان ها به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی ارائه شده است.

راهنمای فرصت های تحصیلی در ایتالیا

علاوه بر این دانشگاه، می تواند به دانشگاه میلان اشاره کرد که از معتبرترین و بزرگ ترین دانشگاه های ایتالیا می باشد و بیش از ۶۰ هزار دانشجو و سالانه بیش از نیم میلیارد یورو بودجه در اختیار دارد و در نشانی http://www.unimi.it/ENG در دسترس می باشد.

راهنمای فرصت های تحصیلی در ایتالیا

علاوه بر دانشگاه میلان، دانشگاه فردریک ناپل دوم که بیش از ۹۶ هزار دانشجو دارد، از مراکز مهم علمی این کشور به شمار می رود که به سده دوازدهم میلادی باز میگردد و از قدیمی ترین دانشگاه های جهان به شمار می رود و در نشانی اینترنتی : http://www.unina.it در دسترس می باشد.

راهنمای فرصت های تحصیلی در ایتالیا

دانشگاه ساپینزای شهر رم با بیش از ۱۰۸ هزار دانشجو و قدمتی زیاد، از معتبرترین دانشگاه های این کشور می باشد که یکی از مقاصد تحصیلی ایرانیان در این کشور را نیز تشکیل می دهد و در نشانی : http://en.uniroma۱.it ارائه شده است.

راهنمای فرصت های تحصیلی در ایتالیا

فهرست کاملی از فرصت های تحصیلی و بورسیه این دانشگاه در مقطع دکترا به طور اختصاصی در نشانی :

http://goo.gl/YEyZre در دسترس علاقمندان می باشد. افرادی که موفق به دریافت بورسیه بشوند، سالانه ۱۹ هزار یورو کمک هزینه دریافت خواهند کرد. البته شهر رم دانشگاه های دیگری هم دارد که می توان از آن به : Biomedical University of Rome- S.Pio V University of Rome. Rome ISIA هم اشاره کرد که در زمینه های مختلف علمی فعال هستند.

برای علاقمندان به رشته های هنری به ویژه معماری و موسیقی، تحصیل در فلورانس (معروف به موزه مسقف اروپا) می تواند خاطره انگیز باشد. دانشگاه فلورانس ایتالیا، انتخاب خوبی برای این دسته از متقاضیان عزیز می باشد که در نشانی اینترنتی : http://goo.gl/qbAxY۷ قرار دارد. اکثر فرصت های تحصیلی در این دانشگاه به زبان ایتالیایی می باشد.

گشتی در فلورانس بزنید و این شهر را ببیند.



راهنمای فرصت های تحصیلی در ایتالیا

نکته ۶۱۰: برخی از دانشگاه های ایتالیا برای شماری از رشته ها مانند موسیقی، معماری یا نقاشی، آزمون های عملی برای متقاضیان تحصیل در این رشته ها برگزار می کنند که جزییات بیش تر را باید از بخش پذیرش دانشگاه ها یا هماهنگ کننده رشته مورد نظر خود جویا شوید.

نکته ۶۱۱: تحصیل به زبان انگلیسی یا زبان های دیگر در ایتالیا، شانس متقاضی را برای دریافت بورس تحصیلی و اخذ پذیرش کاهش می دهد اما به این معنا نیست که متقاضیان انگلیسی زبان دانشگاه های ایتالیا، از فرصت های تحصیلی و کمک هزینه ای متنوع موجود دور هستند و نباید این کشور را برای تحصیل در سر لیست انتخاب های خود قرار دهند.

نکته ۶۱۲: دانشگاه هنر فلورانس ۴ و پلی تکنیک میلان ۵ ، از جمله دانشگاه هایی هستند که به زبان انگلیسی برخی از رشته های هنری مانند معماری و طراحی داخلی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند.

نکته ۶۱۳: پرتال تحصیل در ایتالیا ۶ ، یکی از منابع رسمی و معتبر برای آگاهی از فرصت های دریافت کمک هزینه تحصیلی و آشنایی با رشته های دانشگاهی، علی الخصوص برای دانشجویان خارجی به شمار می رود. این پایگاه می تواند یک مشاور خوب برای علاقمندان به تحصیل در ایتالیا باشد. نکات بیان شده در گفتار بیستم نیز نباید درباره ایتالیا فراموش شود.

راهنمای فرصت های تحصیلی در ایتالیا

نکته ۶۱۴: پرتال رسمی دولت ایتالیا ۷ که برخی از فرصت های بورسیه جهت دانشجویان بین المللی را معرفی می کند نیز می تواند از دیگر منابع مهم در این حوزه باشد. در این پایگاه، مراکز کمک مالی ۸ به دانشجویان نیز معرفی شده است.

نکته ۶۱۵: رشته های پزشکی عمومی و جراحی ۹ ، در زمره رشته های پرطرفدار میان ایرانیان متقاضی تحصیل در این کشور می باشد. طول این دوره معمولا شش سال و در پایان موفقیت آمیز دوره، مدرک فوق لیسانس پیوسته ۱۰ ایتالیا به فارغ التحصیلان اعطا می شود که معادل دکترای حرفه ای در ایران ارزشیابی می شود. دانشگاه ساپینزای رم ۱۱ که بزرگ ترین دانشگاه اروپا و معتبر ترین دانشگاه شهر رم به شمار می رود، یکی از مقاصد دانشجویان ایرانی برای تحصیل در رشته های مختلف پزشکی در این کشور بوده است. البته دانشگاه تور ورتاگا ۱۲ رم نیز از جمله دانشگاه های معتبر مهندسی و پزشکی در پایتخت این کشور می باشد. هر دو دانشگاه معرفی شده قرن سیزدهم میلادی تاسیس شده اند.

نکته ۶۱۶: بر اساس تجربه متقاضیان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی دانشگاه های ایتالیا، اخذ روادید تحصیلی برای ورود به این کشور آسان نیست و به علاقمندان توصیه می شود که برای برای تحصیل در این مقطع، مدرک زبان ایتالیایی در اختیار داشته باشند و حتی المقدور برای مقاطع تکمیلی، این کشور را برای ادامه تحصیل به زبان غیر ایتالیایی انتخاب کنند.

نکته ۶۱۷: پایگاه هایی مانند، سابیتو ۱۳ ، سکند دامانو ۱۴ ، میافیتو ۱۵ و دانشجو ۱۶ ، از جمله پرتال های مناسب برای یافتن محل اقامت دانشجویی برای متقاضیان تحصیل در این کشور می باشد.

راهنمای فرصت های تحصیلی در ایتالیا

نکته ۶۱۸: به دلیل آن که شمار قابل توجهی از دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در اروپا، در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل هستند، متقاضیان کارشناسی ارشد و دکترا می توانند با شناسایی دانشجویان و تعامل با آنان، نسبت به آن چه که در گفتار قبلی درباره تعامل با اساتید و دانشچویان به آن اشاره شد، اقدام کنند.

نکته ۶۱۹: برخی از اطلاعات و پرسش هایی که فکر می کنید دانشگاه ها و اشخاص که با آنان در ارتباط هستید، قادر به پاسخ گویی نیستند مانند صلاحیت موسسات ارائه کننده دوره های کوتاه مدت و بلند مدت، اعتبار مدارس عالی و هنری و مسائلی از این دست، از طریق پرتال وزارت آموزش عالی و دانشگاه های ایتالیا ۱۷ قابل طرح و پیگیری مستقیم می باشد.

نکته ۶۲۰: به دلیل آن که دانشگاه های ایتالیا معمولا برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا شهریه دریافت می کنند، همواره قبل از تمرکز بر روی رشته و دانشگاه خاص، بخش شهریه های دانشگاه و قابلیت دریافت بورس تحصیلی و کمک های مربوط را مطالعه و ارزیابی کنید تا متحمل هزینه و زمان غیر قابل جبران نشوید.

نکته ۶۲۱: اگر قصد ادامه تحصیل در مقاطع پزشکی عمومی یا تخصص را در رشته های مختلف در ایتالیا دارید، پیش از اقدام نسبت به پذیرش تحصیلی، صلاحیت علمی مرکز آموزشی مورد نظر در این کشور را از حیث ارزشیابی مدرک تحصیلی پزشکی آینده خود استعلام کنید. این استعلام می بایست از اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت بگیرد.

نکته ۶۲۲: این که مدارک تحصیلی شما برای اخذ روادید، بایستی به زبان ایتالیایی یا انگلیسی ترجمه بشود، موضوعی هست که فقط سفارت ایتالیا در تهران می تواند شما را راهنمایی کند نه اشخاص حقوقی یا حقیقی دیگر. اما برای اخذ پذیرش تحصیلی، معمولا با ترجمه انگلیسی مدارک، می توان اقدام کرد. شیوه های اقدام برای اخذ ویزای شنگن را در گفتاری به طور اجمال توضیح دادیم.

نکته ۶۲۳: برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد، دکترا و حتی پسا دکترا در دانشگاه های ایتالیا به زبان انگلیسی، معمولا از دانشجو مدرک زبان با نمره های بالا مانند روال رایج در دانشگاههای انگلیسی زبان اروپا و آمریکا درخواست نمی شود و متقاضیان با مدرک آیلتس آکادمیک با نمره ۶ هم توانسته اند نسبت به اخذ پذیرش اقدام کنند.

نکته ۶۲۴: دسترسی به صفحات دانشگاه های ایتالیا در شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها و سایت های خبری و علمی این کشور، یکی از راه های آشنایی با دانشجویان و فارغ التحصیلان و پژوهشگران ایرانی، ایتالیایی و بین المللی حاضر در مزاکر تحقیقاتی این کشور می باشد.

راهنمای فرصت های تحصیلی در ایتالیا

نکته ۶۲۵: اخذ پذیرش جهت گذراندن دوره های زبان ایتالیایی در این کشور، شرط کافی برای اخذ روادید تحصیلی جهت ورود به این کشور و منطقه شنگن نیست. همواره هر اقدامی را با سفارت این کشور در تهران استعلام کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های ثبت نام بدون تضمین عودت مبلغ در صورت عدم دریافت روادید یا مسائل دیگر، نشوید.

نکته ۶۲۶: در صورتی که قصد آشنایی با فرهنگ و زبان و جامعه ایتالیا را قبل از آغاز تحصیلات آکادمیک در این کشور دارید، شرکت در دوره های کوتاه مدت تابستانی در رشته های مختلف در شهرهای ایتالیا می تواند سطح آگاهی شما درباره این کشور ارتقا داده و عناصر قابل اتکا در تصمیم گیری نهایی خود را بهتر لمس و تجربه کنید.

نکته ۶۲۷: دایرکتوری دوره ها و مدارس تابستانی در اروپا ۱۸ به ویژه در کشور ایتالیا، راهنمای خوبی برای علاقمندان به گذراندن دوره های کوتاه مدت و آشنایی با مراکز آکادمیک و علمی این کشور و حتی کشورهای همسایه ایتالیا می باشد.

نکته ۶۲۸: به دلیل آن که متقاضیان تحصیل در ایتالیا به ویژه دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های کارشناسی و پزشکی دارند، می بایست مدرک آشنایی به زبان ایتالیایی را پیش از عزیمت و اخذ پذیرش تحصیلی در اختیار داشته باشند، در صورتی که به این زبان آشنایی دارید، در آزمون های آزاد ۱۹ این زبان در تهران شرکت کنید. اطلاعات تکمیلی را می توانید از بخش فرهنگی سفارت این کشور در تهران دریافت کنید.

نکته ۶۲۹: سفارت ایتالیا در تهران به خاطر مشکلاتی که در زمینه ترجمه رسمی مدارک تحصیلی دانشجویان ایرانی در سال های اخیر مشاهده کرده است، فهرستی از دارالترجمه های مورد تائید خود را منتشر کرده است. متقاضیان تحصیل در این کشور می بایست مدارک تحصیلی خود شامل مدرک تحصیلی و ریز نمرات را از طریق دارالترجمه های مندرج در این فهرست ترجمه و به تائید وزارت خانه های مربوطه در تهران برسانند. این فهرست را از سایت سفارتخانه این کشور مشاهده کنید.

نکته ۶۳۰: مدرسه زبان ایتالیایی معروف به پیترو دلا والا ۲۰ در تهران، از معتبرترین مراکز آموزش زبان ایتالیایی و برگزاری آزمون های مرتبط با علاقمندان به تحصیل در این کشور می باشد. این مدرسه یکی ازمراجع خوب برای آشنایی با مراکز آکادمیک این کشور و آشنایی با دانشجویان و فارغ التحصیلان ایرانی فعال در دانشگاه های ایتالیا نیز تصور می شود.

راهنمای فرصت های تحصیلی در ایتالیا

نکته ۶۳۱: برای ورود به دانشگاه های ایتالیایی زبان این کشور، آشنایی به زبان ایتالیایی و ارائه مدرک های مربوطه الزامی می باشد. از طریق موسسات آموزش زبان ایتالیایی در تهران و مراکز استان ها می توانید سطح زبان خود را برای آغاز تحصیلات در این کشور تقویت کرده و از صرف هزینه های اضافی آینده مربوط به آموزش زبان در این کشور پرهیز کنید.

نکته ۶۳۲: بر خلاف وضعیت تحصیل، زندگی و کار در کشورهای اسکاندیناوی که تنها آشنایی به زبان انگلیسی نیز، تکافوی نیازهای ضروری و حتی عادی افراد خارجی را می دهد، اتکای صرف به زبان انگلیسی نمی تواند عاملی برای موفقیت های آینده برای علاقمندان به تحصیل و زندگی در این کشور شود. آشنایی به زبان ایتالیایی حتی اگر تحصیل شما به زبان انگلیسی صورت می گیرد، شرط لازم برای ارتباط موثر با جامعه و مراکز علمی و صنعتی این کشور می باشد.

نکته ۶۳۳: برای علاقمندان به تحصیل در ایتالیا، یکی از موثق ترین منابع جهت کسب اطلاعات درباره موضوعات تحصیلی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در این کشور، ارتباط با سفارت ایتالیا در تهران ۲۱ و سفارت ایران در رم ۲۲ می باشد.

اگر از خواندن این مطالب خسته شدید، همراه شوید با این ویدئو بر روی شهر زیبای دریایی ونیز.



۱- Sustainable architecture

۲- Digital arts

۳- Fashion design

۴- http://www.fua.it

۵- http://www.polimi.it/en

۶- http://www.study-in-italy.it

۷- http://borseonline.esteri.it

۸- Centro di Assistenza Fiscale CAF

۹- Medicina e Chirurgia

۱۰- Laurea Magistrale a ciclo unico

۱۱- http://www.uniroma۱.it

۱۲- http://web.uniroma۲.it

۱۳- http://www.subito.it

۱۴- http://www.secondamano.it

۱۵- http://www.mioaffitto.it

۱۶- http://affitti.studenti.it

۱۷- http://www.istruzione.it

۱۸- http://www.summerschoolsineurope.eu

۱۹- Esterni

۲۰- http://www.scuolaitalianatehran.com

۲۱- http://www.ambteheran.esteri.it/Ambasciata_Teheran

۲۲- www.ambasciatairan.it
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رعنا محسنی

      واقعا عالی بود. واقعا عالی بود
      من 11 سال در ایتالیا زندگی کردم و درس خوندم. مطالب شما فوق العاده بود. خیلی ممنون.

      پاسخ ها

      • mali

        سلام دوست عزیز من رشته طراح لباس میخونم فعلا کاردانی هستم از دانشگاه علم فرهنگ در ایران واسه ادامه تحصیل شنیدم دانشگاه ایتالیا خیلی خوبه اما نه کسی را میشناسم که راهنماییم کند و نه جایی را سراغ دارم وواسه دانشگاه اونجا ایا شرایط خوبه یا نه

      • بدون نام

        منتظر جوابتان هستم

    • Ellie

      با تشكر از مطالب و راهنمايي هاي ارزشمندتون ، ازتون خواهش ميكنم در مورد فرصت هاي تحصيلي در كشور كانادا هم مطلب بگذاريد ، لطفاً...
      متشكرم.

    • بدون نام

      سلام
      من میخاستم بدونم کدام دانشگاه ایتالیا دکترای عکاسی دارد؟!
      کسی میتونه کمکی کنه
      سپاس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج