جاباما
۲۲۰۰۱۹
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

Clash Of Clans؛ محبوب و شگفت انگیز

Clash of clans نیروگاه یک اپ است و بازیکنانش هم به سختی همان نیروی مرکزی هستند. در این بازی شما رهبری قبیله‌ای کوچک را به عهده می‌گیرید.

وب‌سایت یک پزشک - سعید ضیاء: Clash of clans نیروگاه یک اپ است و بازیکنانش هم به سختی همان نیروی مرکزی هستند. در این بازی شما رهبری قبیله‌ای کوچک را به عهده می‌گیرید. در این بازی چهار عنصر بسیار مهم وجود دارند: طلا، اکسیر، اکسیر سیاه و الماس. اکسیر ماده‌ای به رنگ بنفش (صورتی) است که توسط دستگاه‌های سازندهٔ اکسیر تولید می‌شود و نقش بسیار مهمی در پیشرفت قبیلهٔ شما دارد.

Clash Of Clans؛ محبوب و شگفت انگیز

برای نمونه برای ساخت یا ارتقای ده نوع سرباز یا برای بالا بردن ساختمان‌های دیگر نیاز به مقادیر گوناگونی از اکسیر خواهید داشت. در آغاز بازی شما دو دستگاه سازندهٔ اکسیر دریافت می‌کنید که به صورت خودکار برای شما اکسیر تولید می‌کنند و این اکسیر در بخشی به نام مخزن اکسیر نگه‌داری می‌شود. در ادامه با پیشرفت دهکده می‌توانید دستگاه‌های سازندهٔ اکسیر را پیشرفته کنید و به شمار تولید آن‌ها اضافه کنید. سربازان شما در سربازخانه و به‌وسیلهٔ اکسیر ساخته می‌شوند. در بازی طلسم‌هایی نیز وجود دارند که در کارخانهٔ طلسم‌سازی ساخته می‌شوند.

Clash Of Clans؛ محبوب و شگفت انگیز

از طلا بیشتر برای ساخت و ارتقای وسایل دفاعی، دیوارها و ساختمان اصلی استفاده می‌شود. همچنین شما می‌توانید با حمله به دیگر قبایل و غارت دهکدهٔ آن‌ها هم پیشرفت کنید و هم طلا و اکسیر زیادی به دست بیاورید. طلا نیز توسط دستگاه سازندهٔ طلا به دست می‌آید که در ابتدای بازی دو عدد از آنها را در اختیار خواهید داشت. اکسیر سیاه ماده‌ای کم‌یاب و ارزشمند است که از آن برای ساخت و ارتقای سربازانی که توسط اکسیر سیاه در سربازخانهٔ اکسیر سیاه ساخته می‌شوند، ساخت و ارتقای قهرمانان یعنی پادشاه بربرها و ملکهٔ کمان‌دار و همچنین شارژ کردن برج جهنمی استفاده می‌شود.

این بازی از زمان پخشش در سال ۲۰۱۲، بر بازار اپ­ های اپل چیره شد و جدول رده بندی را پیمود و توانست رتبه ی یکم بالاترین و پردرآمدترین نرم افزار را کسب کند. در سال ۲۰۱۳ شرکت رشد بالایی داشت و بیش از اندازه فروش کرد. با سودی در حدود ۸۹۲ میلیون دلار و این نرم افزار تقریبا ۵٫۱۵ میلیون در روز به فروش می رفت. بازی حول محور ایده ی قوی سازی پایه، دفاع در برابر تاخت و تاز مهاجمین و قبیله ی آنها و یورش بردن به سایرین برای کسب منابع و شروع های متعدد در همه ی این مراحل است. این بازی اعتیاد آور بوده و چون که ترک بازی به معنی باز گذاشتن مقر و پایه ای است که ساخته شده و آماده برای یورش دیگر قبیله هاست بازیکنان حرفه ای حاضر به ترکش نیستند و شدیدا به این بازی وابسته اند. چند نمونه از بازیکنان معتاد به این بازی مانند Tyrael مثال خوبی برای نشان دادن شدت اعتیاد این بازی هستند.

Clash Of Clans؛ محبوب و شگفت انگیز

او دانشجوی علم تکنولوژی است و ۲۱ سال سن دارد. همچنین به صورت پاره وقت کار آتش نشانی انجام می دهد و در عین حال مدرک وابسته به رشته ی مهندسی نرم افزار هم می گیرد. وی که میخواست نامش گفته نشود اشاره می کند که این نرم افزار حدود ۸۰۰۰-۹۰۰۰ ساعت باز می ماند و او چیزی حدود ۲۵% وقتش را مشغول این بازی است و تقریبا تمام وقت می خواهد سربازانش را تعلیم دهد. تعلیم سربازان مرحله ای است که زمان چندانی نمی گیرد اما برای از پا در آوردن سایر قبایل خیلی مهم است.

Tyrael می گوید: برای اینکه به من حمله نشود مجبور بودم ۱۶ ساعت در روز بیدار بمانم. این کاری بود که به صورت روزانه انجام می دادم. او یک بازیکن حرفه ای در این بازی است و یکی از اولین کسانی است که توانست قلمرو خود را ارتقا دهد و کامل کند، یک چیز نادر که حتما باید حسابی ماهر بود تا به آن دسترسی پیدا کنید. او می گوید: تمام دیوارهای دفاعی، دیوارهای غیر دفاعی، قهرمانها، هرچیز قابل ارتقایی کامل شده. هیچ موردی نیست که رویش کلیک کنید و دکمه ی آپگرید داشته باشد.

Clash of Clans یک اپ رایگان است اما اگر مبلغی برایش پرداخت کنید می توانید سریعتر به امکاناتش دسترسی پیدا کنید اما در کل برای بازی کردن رایگان است. بازیکنان معمولا همیشه وسوسه ی پرداخت پول واقعی و بدست آوردن جواهر را برای برتر شدن در این بازی دارند. برای مثال قبیله ای برای حمله به tyrael باید مبلغی در حدود ۱۲۰۰۰ دلار برای به روز رسانی قبیله اش خرج کند. مادامی که tyrael می تواند از فرصت به روز رسانی اش استفاده کند روی هم رفته باید ۵۰ دلار بپردازد پس ترجیح می دهد از راه قدیمی به آپدیت برای ادامه ی بازی بپردازد.

اگر کاربری حساب خود را در بازی به دیگری بفروشد برخلاف قوانین بازی عمل کرده است اما tyrael می گوید نزدیک بود که این کار را انجام دهد. او اضافه می کند که به صورت همزمان برای خرید اکانتش پیشنهادهای زیادی به وی می شده است. وی دلیل اعتیاد آور بودن این بازی را قوی بودن ساختار بازی می داند و اینگونه توضیح می دهد که : یک تایمر سه دقیقه ای در این بازی است که شما باید ۳۰ ثانیه به قبیله ی دشمن نگاه کنید و بعد به محض فرستادن سربازانتان به سمت آن، تنها سه دقیقه برای شکستن سد دفاعی قبیله ی دشمن وقت دارید.

Clash Of Clans؛ محبوب و شگفت انگیز

در ازای هر پیروزی شما یک جایزه می برید که شما را به ابتدای لیست می فرستد. اگر ببازید، بخشی از جوایز خود را از دست می دهید البته میزان از دست دادن جایزه ی شما بسته به بالا یا پایین بودن حریفتان دارد. مثلا اگر با شخص کم تجربه ای مبارزه می کنید متاسفانه غنایم بیشتری را از دست می دهید در حالیکه اگر از وی ببرید جایزه ی کوچک تری دریافت می کنید. اگر شما تو سری خور و ساده باشید می توانید فرصت بیشتری برای به دست آوردن جوایز داشته باشید اگر که ریسک بیشتری بپذیرید. این نمونه ی فرستادن سربازها سمت دشمن و حمله به آنها برای شکستن دفاع آنهاست که سیل سربازان tyrael سعی می کنند دفاع را از بین ببرند و قلعه ی حریف را نابود کنند.

این بازی بعد از به بازار آمدنش در سال ۲۰۱۲ توسط برادرکوچکتر tyrael به او معرفی شد. او به عنوان یک آتش نشان می گوید بارها با شرایط بسیار خطرناکی در ماموریتهایش روبه رو شده، حتی مرگ را در چند قدمی خود هم دیده .وقتی از او پرسیدیم که حقه ی او در این بازی چیست با جواب های گوناگون و دروغین از جواب اصلی پرتمان کرد. او می گوید حتی می تواند در زمان نبودش هم این بازی را انجام دهد. موبایل او آیفون ۵s است و می گوید که می تواند همزمان با انجام دادن کارهای دیگر بازی هم انجام دهد و حتی می تواند برای چند روز آینده هم مکان های مورد نظرش را انتخاب کند و برای چند ساعت بازی کند و حتی برای زمان خواب خود هم برنامه می چیند تا بازی کند. هرگز در مسیر رفتن به ماموریتش بازی نمی کند دلیلش هم مشخص است اما در مسیر بازگشت چرا.

Clash Of Clans؛ محبوب و شگفت انگیز

او برای پول بدست آوردن از این بازی در Youtube و Twitch مهارت های خود را به اجرا گذاشته است. تنها در همین هفته او با یک کمپانی سرگرمی به نام curse که خیلی هم معروف است و اداره کننده ی Youtube و twitch هم هست قرارداد بست. همینطور با کمپانی دیگری به نام TGN، اما آن موقع قراردادش با کمپانی قبلی را باطل کرد در حالیکه ۹۰% از سود تبلیغاتشان را به او می دادند. از زمانیکه با گذاشتن فیلم در Youtube در ازای هر هزار مشاهده می توان ۶ دلار کسب کرد، Tyrael توانست ۶۷۵ دلار در برابر ۱۲۵۰۰۰ مشاهده به جیب بزند.

در حال حاضر او همچنان به حمله به قبایل دیگر ادامه می دهد البته در لیگ قهرمانان، اما آتش نشانی اش این معنی را دارد که هر زمان مورد خاصی پیش آمد مجبور است بازی را رها کند. او می گوید که کار او ۲۴ ساعته است بنابراین حین بازی در این لیگ اگر مجبور باشد آنرا رها می کند و ضررش را هم متحمل می شود. وقتی از او پرسیدیم که اگر به عقب بازگردد باز هم حاضر است در این بازی خود را فرو ببرد پاسخ می دهد که با کمال میل. او می گوید مردم هر روزه می پرسند که من چرا این همه وقت برای این بازی می گذارم. بی شک من نمی توانم کاری را که انجام داده ام عوض کنم بنابراین رد کردن هرچیزی به معنی این است که واقعا وقتم را تلف کرده ام.

اگر مشتاقید بعضی از بازی های tyrael را ببینید، می توانید نام وی را در Youtube سرچ کرده و به کانال شخصی او سری بزنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      من از این بازی دل خوشی ندارم باعث شد که از کار و زندگیم بیفتم و الان که چند ماهی هست کنار گذاشتمش تازه میفهمم چه کار بیهوده ای داشتم انجام میدادم:(

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج