اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۸۱۰۰۳
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

«برکینگ بد» به کما رفت!

با توزیع نسخه قانونی فصل اول سریال برکینگ بد در کنار سریال شهرزاد و سپس ارائه پکیج کامل آن، حالا توزیع فصل دوم مجموعه در هاله ای از ابهام است.

روزنامه هفت صبح - احمد رنجبر: با توزیع نسخه قانونی فصل اول سریال برکینگ بد در کنار سریال شهرزاد و سپس ارائه پکیج کامل آن، حالا توزیع فصل دوم مجموعه در هاله ای از ابهام است.

کلید این گزارش با یک پرسش ساده زده شد؛ چرا سریال «شهرزاد» از قسمت هفتم به بعد بدون «برکینگ بد» وارد شبکه خانگی می شود؟ برای اطلاع از وضعیت توزیع این سریال با علی اسدزاده رییس هیات مدیره شرکت تصویرگستر پاسارگاد تماس گرفتیم اما او به جای بیان پاسخی شفاف، متهم مان کرد به حاشیه سازی.

ماجرا چیست؟ مجوز توزیع «برکینگ بد» از طرف وزارت ارشاد لغو شده یا پخش کننده خواب دیگری برای آن دیده؟ اصلا حق رایت سریال به سونی پیکچرز تلویزیون پرداخت شده؟

«برکینگ بد» به کما رفت!

شروع شائبه

ابتدا فلش بک بزنیم به شش ماه پیش؛ زمانی که برای نخستین بار با اسدزاده گفتگو کردیم و از کم و کیف توزیع سریال پرسیدیم، آن موقع او سر حال بود و با اشتیاق از به ثمر رسیدن ایده توزیع نسخه قانونی «برکینگ بد» می گفت.

اسدزاده برای نخستین بار از طرحش رونمایی کرد که کل سریال را یک جا و در قالب یک پک عرضه می کند تا خیال همه راحت باشد. با این حال درست در آخرین لحظه توزیع «شهرزاد» خبر آمد که سریال به عنوان اشانتیون در کنار سریال حسن فتحی توزیع می شود.

این بار هم تماس گرفتیم و اسدزاده خبر را تایید کرد. حتی گفت این هدیه ای است از تصویرگستر پاسارگاد به مردم. شائبه اول درباره سرنوشت «برکینگ بد» همین جا شکل می گیرد که پس چرا خبری از آن نیست. البته پاسخ به این سوال خیلی سخت و پیچیده نیست ولی اسدزاده به جای پاسخ برآشفت.

ارشاد مجوز می دهد؟

خبری غیررسمی به دست مان رسید که فصل دوم به بعد سریال «برکینگ بد» هنوز مجوز ارشاد را نگرفته. ماجرا وقتی جدی تر می شود که بدانیم از مدت ها پیش درخواست دریافت مجوز به ارشاد فرستاده شده و قرار بوده همگی در یک پک همزمان با عید فطر توزیع شود. حتی چندی پیش مجری روابط عمومی و تبلیغات «شهرزاد» به ایسنا گفته بود: «مجوز عرضه فصل دوم این مجموعه هنوز صادر نشده است و پس از صدور مجوز به صورت جداگانه ای ارائه خواهد شد.» این «هنوز» بعد از دو هفته نرسیده؟!

«برکینگ بد» به کما رفت!

دوبله پنج فصل اما...

با امیر هوشنگ زند مدیر دوبلاژ سریال تماس گرفتیم؛ گفت در حال دوبله فصل پنجم هستند و طبعا از مجور و سرنوشت توزیع آن بی خبر بود. شائبه دیگر همین جا قوت می گیرد؛ چطور یک سریال که فصل دوم تا چهارم آن دوبله شده هنوز موفق به دریافت مجوز نشده؟

شائبه در پرداخت حق رایت

شش ماه پیش که برای نخستین بار با اسدزاده گفتگو کردیم، درباره حق رایت سریال هم پرسیدم: «حق رایت «برکینگ بد» از سونی پیکچرز خریداری شده؛ مدارکش هم موجود است.»

با این حال بعد از پیگیری فراوان به اتحادیه ویدئورسانه رسیدیم. یک یاز فعالان پاسخی داد و اصرار کرد بدون قید نامش در گزارش لحاظ شود. گفت زمانی که شورای اصالت رایت در اتحادیه ویدئورسانه بوده، استعلام کردیم و متوجه شدیم تصویر گسترش پاسارگاد حق رایت را به سونی پیکچرز پرداخت نکرده، پس به «برکینگ بد» مجوز توزیع ندادیم. از ابتدای سال ۹۴ وزارت ارشاد، شورای اصالت رایت را به فارابی سپرد و آن زمان بد که ما هم شنیدیم «برکینگ بد» قرار است توزیع شود. این توضیح را به گفته هایش افزود که نسخه غالب فیلم های شبکه نمانیش خانگی از واسطه ها خریداری می شود و اصالت رایت ندارند.

استعلام از سونی پیچکرز

مبنا برای ما صت ادعای جناب اسدزاده است که می گوید حق رایت «برکینگ بد» پرداخت شده. اندکی صبر می کنیم تا پاسخ استعلام ارسالی برای سونی پیکچرز را دریافت کنیم، یک هفته دیگر عین پاسخ را چاپ خواهیم کرد.

«برکینگ بد» به کما رفت!

پرخاش به جای پاسخگویی

با اسدزاده تماس گرفتیم تا گفته هایش پایانی باشد بر همه شائبه ها. او اما به شدت عصبانی بود. این هم متن دیالوگ با رییس هیات مدیره شرکت تصویرگستر پاسارگاد:

سلام آقای اسدزاده؛ اگر خاطرتان باشد شش ماه پیش با شما مصاحبه کردیم درباره «برکینگ بد».

- خاطرم نیست.

راجع به «برکینگ بد» سوالاتی داشتیم. سیزن اول توزیع شد، بقیه به چه نحوی توزیع می شود؟

- اطلاع رسانی می شود.

شایعه شده مجوز ارشاد ندارد.

- شایعه است، خبر ندارم.

تلگرافی توضیح می دهید؛ گزارش این طور به سرانجام نمی رسد.

- من باید جواب شائبه شما را بدهم؟ گزارش تان ... بوده. در همان خبر اول تان هم خیلی کار زشتی کردید.

کدام گزارش؟ ما که رویکردمان از اول درباره «برکینگ بد» حمایتی بوده. بعد از چاپ زنگ زدم شما گفتید خیلی خوب بود.

پس اشتباه می کنم.

نه نفرمایید.

آخر این چه طرز حرف زدنی است که شایعه شده؟ اصلا شما مطبوعاتی هستی که اینطور سوال می پرسی.

می گویم یک شایعه هست.

حد من است که زنگ می زنید اینطور حرف می زنید.

سوالات دیگری هم داشتیم؛ این که چرا مردم باید یک سریال را مجانی دریافت کنند و برای فصل های بعدی پول بدهند؟ چرا از اول گفتید این یک هدیه است و توضیح ندادید که فصل دوم به بعد به شکل پک و با دریافت هزینه ای مجزا توزیع می شود؟ هزینه اش مهم نیست؛ مهم عدم صداقت با مشتری است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج