اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۹۵۶۸۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مورینیو: نمی‌دانم فوتبال من را کجا می‌برد

ژوزه مورینیو سکوتش را شکست و قول داد به زودی به فوتبال بر می‌گردد.

ایران ورزشی: ژوزه مورینیو سکوتش را شکست و قول داد به زودی به فوتبال بر می‌گردد. مربی پرتغالی شش هفته پیش از چلسی اخراج شد و از آن موقع بیکار بوده اما گفت احساس می‌کند زندگی‌اش بدون نشستن روی نیمکت مربیگری کامل نیست.

گفته می‌شود مورینیوی ۵۳ ساله در حال مذاکره با منچستریونایتد برای جانشینی لوییس فان‌خال در تابستان است و او تاکید کرد هر باشگاهی که او را به خدمت بگیرد اهل تفاخر نیست و به اعتبارش تکیه نمی‌کند: «من همیشه باید بیاموزم. حتی در فوتبال که خودم را در آن خبره می‌دانم، هرگز کامل نیستم و همواره در حال یادگیری هستم. گاهی اوقات در کارم یا حتی زندگی خصوصی‌ام، برخی فکر می‌کنند آدم متواضعی نیستم اما من خیلی فروتن هستم و همیشه آماده‌ام از کسانی که بیشتر از من می‌دانند، یاد بگیرم.»

از او درباره کار نکردن سوال شد: «نه از آن لذت نمی‌برم. من می‌توانم خانواده و دوستان و زندگی آرامم که واقعا دوست دارم را داشته باشم و در کنار آن فوتبال را هم داشته باشم. همه چیز را با هم می‌خواهم و نیازی نمی‌بینم که یکی را به خاطر دیگری از دست بدهم. برای اینکه کاملا خوشحال باشم همه چیز می‌خواهم بنابراین به فوتبال بر می‌گردم. این عادت طبیعی من است. از وقتی یادم می‌آید کار کرده‌ام و به‌عنوان مربی از سال ۲۰۰۰... مطمئن باشید، زود برمی‌گردم.»

اظهارات او که بعد از قهرمانی سال ۲۰۰۴ لیگ قهرمانان اروپا با پورتو به خودش لقب آقای خاص داد، هواداران منچستریونایتد را خوشحال می‌کند چون معتقدند باشگاه بعد از جدایی سرالکس فرگوسن در سال ۲۰۱۳ با او تماس نگرفت و به جایش دیوید مویس را انتخاب کرد چون نگران بود تیم را به حاشیه و موضوعات جنجالی می‌کشاند.

پیش‌تر، او به خاطر کندی آمبولانس‌ها بعد از مصدومیت سر پتر چک در دیدار با ریدینگ انتقاد شدیدی کرده بود. یک بار در جریان ال‌کلاسیکو انگشتش را در چشم تیتو ویلانووا، کمک‌مربی بارسلونا کرد. در اولین بازی این فصل علنا از اوا کارنیرو، دکتر چلسی انتقاد کرد که وسط زمین دویده تا ادن آزار را مداوا کند.

اما در مصاحبه‌اش با GQ در لاپلند سوئد که برای تست یک اتومبیل جاگوار جدید رفته بود، توضیح داد چرا این کارها را کرده. او تقصیرها را به گردن میل فوق‌العاده‌اش برای پیروزی انداخت: «گاهی با آدم‌هایی مواجه می‌شوم که فلسفه یکسانی ندارند. شما در ورزش هستید تا رقابت کنید، می‌خواهید ببرید، از باختن متنفرید، یک بار می‌برید، می‌خواهید دوبار برنده شوید. وقتی خسته هستید می‌توانید به خانه بروید و جای خودتان را به دیگری بدهید. مثلا اگر شما در یک باشگاه برنده باشید، اگر بخواهید دوباره برنده باشید مجبورید در میان برندگان تزلزل ایجاد کنید. برای این کار باید آنها را به شک بیندازید. باید بازیکنان جدید بخرید، باید فکر کنند دیگر راحت نخواهند بود. طبیعی است که همه می‌خواهند در منطقه آرامش باشند اما اگر شما واکنش نشان ندهید، اگر باور کنید که به خاطر یک قهرمانی، باز هم از عهده‌اش بر می‌آیید، کارتان خیلی سخت می‌شود.»
مورینیو در کشور خودش و همچنین ایتالیا و اسپانیا قهرمان شده اما تاکید کرد دوست دارد دوباره در انگلیس کار کند به خاطر ماهیت رقابتی این لیگ و همچنین تمایل خانواده‌اش برای زندگی در لندن.

او گفت: «وقتی بچه‌هایم کوچکتر بودند، می‌توانستیم خیلی مهاجرت کنیم، کشورهای مختلف را تجربه کنیم و درباره کار خودم، تیم‌ها و فوتبال متفاوت را بیازمایم اما حالا به جایی رسیده‌ایم که آنها به کمی ثبات نیاز دارند بنابر این سه سال پیش تصمیم گرفتیم به لندن برگردیم و من بتوانم زندگی حرفه‌ای خودم را وفق بدهم. جای خوبی برای زندگی است و آنها می‌توانند آینده خود را بسازند و خانواده کنار هم باشند. در حال حاضر نمی‌دانم فوتبال من را به کجا می‌برد چون هیچ چیز معلوم نیست اما به‌عنوان خانواده، در لندن زندگی خواهیم کرد. من فوتبال انگلیس، ایتالیا و اسپانیا را با سه تا از بهترین تیم‌های جهان تجربه کردم. همیشه می‌گویم به رقابت نیاز دارم، آن هم هر هفته. در اسپانیا باشگاه فوق‌العاده‌ای داشتم اما فقط چهار مسابقه در سال داشتم، بارسلونا- رئال مادرید، رئال مادرید- بارسلونا و... بقیه بازی‌ها را 4- صفر و 5- یک و 6- یک می‌بردیم. بردن بازی‌ها آسان بود اما بردن لیگ سخت چون باید با تیمی رقابت کنید که مثل شما می‌برد و می‌برد و می‌برد، چون آنجا دو غول داشت. من در اسپانیا با 100 امتیاز قهرمان شدم و با 91 امتیاز قهرمانی را از دست دادم اما در انگلیس شما با 75 امتیاز یا شاید هم کمتر قهرمان می‌شوید. من به رقابت نیاز دارم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج