اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۳۲۲۱۷
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

واکنش جمال شورجه به موفقیت «فروشنده»

جمال شورجه در گفت‌وگو با ما درباره چرایی مطرح‌شدن برخی تعابیر سیاسی درباره جوایز سینمای ایران در جشنواره فیلم کن، گفت: اگر به سوابق این جشنواره نگاه کنیم، من هم معتقد هستم این جشنواره با وجود وجوه هنری، سیاسی هم هست.

روزنامه شرق: جمال شورجه در گفت‌وگو با ما درباره چرایی مطرح‌شدن برخی تعابیر سیاسی درباره جوایز سینمای ایران در جشنواره فیلم کن، گفت: اگر به سوابق این جشنواره نگاه کنیم، من هم معتقد هستم این جشنواره با وجود وجوه هنری، سیاسی هم هست.

وی گفت:متأسفانه فیلم آقای فرهادی را ندید‌هام و نمی‌توانم درباره فیلم اظهار نظر قطعی كنم و بگویم به چه دلیل این جایزه به او تعلق گرفته است.

او ادامه داد: به‌هر‌روی بازی درخشان شهاب حسینی، بازیگر خوب سینمای ما، لابد آن‌قدر خوب بوده که جایزه بهترین بازیگر این جشنواره به او تعلق گرفته است؛ اما درباره خود فیلم نمی‌توانم و اینکه مطابق سیاست‌گذاری‌های جشنواره بوده و به دلایل سیاسی جایزه گرفته یا بُعد هنری آن در نظر گرفته شده است، نظری ندارم.

شورجه در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: البته فیلم‌نامه فیلم «فروشنده» را مدت‌ها قبل در وزارت ارشاد خوانده بودم. می‌توانم بگویم این فیلم‌نامه از بهترین آثار آقای فرهادی است؛ اما درعین‌حال رویکرد تلخ و گزنده‌ای داشت و به مشکلات زنان پرداخته بود که در جامعه ما دچار خفقان هستند و به آنها ظلم مي‌شود.چنین رویکرد‌هایی در فیلم‌نامه بود؛ خانواده‌ای که در حال فروپاشی است و از این جهت رویکرد مناسبی نداشت.او ادامه داد: با‌این‌حال باید به شهاب حسینی به‌دليل اینکه توانست جایگاه بازیگری در ایران را قدرتمندتر کند، تبریک می‌گويم و البته به آقای فرهادی؛ ای کاش فیلم‌نامه‌ای نوشته بود که می‌توانست موضوعات حال حاضر جهان اسلام را به تصویر بکشد و چنین مسائلی را بازتاب دهد. پرداختن به مضامین خودساخته یا خودپرداخته یا مضاميني كه شاید معدود مصادیقی در جامعه ما داشته باشد و عمومیت ندارد، به نظرم نمی‌تواند برای کشور ما افتخارآفرین باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا همه حسادت میکنن؟

    • بدون نام

      وای خدا ینی آدم میخاد خودشو از دست اینا ناکار کنه من کاری به جهان اسلام ندارم تو کشور ما تجاوز و بی بند و باری کمه و عمومیت نداره؟؟؟ آخه کدوم یکی از کارای شما ....

    • مجد

      خب آقای شورجه شما نمیدونید واقعیتهایی رو که دارید میگید اونقدر تلخه که شعور بعضیهارو نشونه گرفته

    • حیران

      به مشکلات زنان پرداخته بود که در جامعه ما دچار خفقان هستند و به آنها ظلم مي‌شود.چنین رویکرد‌هایی در فیلم‌نامه بود؛ خانواده‌ای که در حال فروپاشی است و از این جهت رویکرد مناسبی نداشت.

      آقای شورجه اگر داستان این فیلم همچین رویکردی داره آیا گزافه گویی هست و واقعیت جامعه نیست و چرا به نظر تون مناسب نیست و از نظر شما چی مناسب هست؟ این که سر مون رو بکنیم زیر و برف و بگیم نه جامعه ما خیلی گل و بلبل هست و هیچ معظل اجتماعی نداریم ؟

    • سعید

      اصلا این آقا کی هست؟!!!

    • علی

      ایشون درست میگن نباید واقعیت های جامعه رو گفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج