جاباما
۳۳۵۱۵
۱۱۵ نظر
۶۴۸۸
۱۱۵ نظر
۶۴۸۸
پ

نشانه‌های سرطان سینه در آقایان

خیلی از آقایان با شنیدن عبارت سرطان سینه در مردان خجالت می‌کشند و این مسئله را زنانه تلقی می‌کنند. حتی ممکن است مشکل‌شان را مخفی نگه دارند تا مبادا مردانگی‌شان را زیر سؤال ببرند، اما این خجالت کشیدن می‌تواند برای سلامت شما و حتی ادامه زندگی‌تان خطرآفرین باشد.

برترین‌ها: خیلی از آقایان با شنیدن عبارت سرطان سینه در مردان خجالت می‌کشند و این مسئله را زنانه تلقی می‌کنند. حتی ممکن است مشکل‌شان را مخفی نگه دارند تا مبادا مردانگی‌شان را زیر سؤال ببرند. اما این خجالت کشیدن می‌تواند برای سلامت شما و حتی ادامه زندگی‌تان خطرآفرین باشد، بنابراین به محض اینکه متوجه تغییرات در بافت سینه شدید وقت را تلف نکنید و سریعا به پزشک مراجعه کنید.

علت سرطان سینه هنوز معلوم نشده، ولی چیزی که معلوم است امکان ابتلای خانم‌ها و آقایان به این سرطان است. البته در مورد آقایان احتمال ابتلا بسیار پایین است، با این حال، چون خیلی‌ها نمی‌دانند مردان هم ممکن است به این سرطان مبتلا شوند دیر به فکر درمان می‌افتند. ماجرا از یک خبر شروع شد که می‌گفت سرطان سینه فقط مختص خانم‌ها نیست و آقایان هم ممکن است به این سرطان مبتلا شوند. با انتشار این خبر، مردان زیادی نگران شدند و سؤال‌های زیادی در این‌باره برایشان پیش آمد.

سؤالاتی مثل اینکه دلایل این سرطان چه چیز‌هایی ممکن است باشد، چگونه تشخیص داده می‌شود و از همه مهم‌تر احتمال ابتلا به آن در آقایان چقدر است. برای همه سؤالات شما جواب داریم، کافی است با این گزارش همراه شوید!

علت سرطان سینه

متاسفانه در ۸۵ درصد موارد علت سرطان سینه مشخص نیست. اما ۱۵ درصد باقی مانده به عامل ژنتیک مربوط می‌شود که می‌تواند باعث بروز سرطان چه در مردان و چه در زنان شود. تشخیص سرطان سینه با علل ژنتیک در آزمایشگاه‌ها ممکن است. اما به صورت کلی یک قانون ساده به کمک شما می‌آید تا از خودتان مراقبت بیشتری بکنید: چنانچه در اقوام درجه یک و درجه دوی فردی، بیش از ۲ نفر به سرطان سینه مبتلا شده باشند احتمال ابتلا به این سرطان در فرد بیشتر می‌شود.

زمانی هم که صحبت از احتمال ابتلا به سرطان سینه پیش می‌آید به دنبالش اسم ماموگرافی و چکاپ هم می‌آید. خانم‌ها، چه کسانی که از نظر ژنتیک مشکوک هستند و چه افراد عادی، باید از ۴۰ سالگی به بعد ماموگرافی انجام بدهند، اما در مورد آقایان مسئله فرق می‌کند.

نشانه‌های سرطان سینه در آقایان

روش‌های درمانی

همان‌طور که گفتیم خیلی از آقایان وقتی متوجه تغییر در بافت سینه می‌شوند به پزشکان متخصص پوست مراجعه می‌کنند و از آنجایی که این سرطان در مردان شایع نیست ممکن است مشکل‌شان تشخیص داده نشود. شایع نبودن این مشکل دلیل دیگری است بر بدخیم شدن آن در بسیاری از موارد؛ چون خیلی از افراد از وجود این سرطان در مردان بی خبر هستند، تغییرات به وجودآمده در زیر بغل یا سینه را جدی نمی‌گیرند یا دیر به پزشک مراجعه می‌کنند.

در صورتی که وجود سرطان سینه در مردان تشخیص داده شود بافت سینه به صورت کامل تا روی عضله برداشته می‌شود یا غدد لنفاوی زیر بغل تخلیه می‌شود. دکتر ثنایی می‌گوید: بعد از این مرحله نوبت به شیمی درمانی و رادیوتراپی -با توجه به مشکل بیمار- می‌رسد.

ژنیکوماستی، مشکل شایع آقایان

واقعیت این است؛ آنقدر که مسئله بزرگی سینه یا ژنیکوماستی در آقایان شایع است، سرطان سینه شایع نیست. دکتر افسانه ثنایی، جراح زیبایی و پلاستیک می‌گوید: «از بین هر ۱۰۰ نفر مبتلا به سرطان سینه، ۹۹ نفر خانم هستند و یک نفر آقا.» بنابراین جای نگرانی نیست. اما مسئله ژنیکوماستی کاملا متفاوت است. خیلی از پسر بچه‌ها هم در دوره بلوغ مثل دختران شاهد رشد بافت سینه‌شان هستند و خیلی از مردان هم با چاق شدن متوجه بزرگ شدن بافت سینه‌شان می‌شوند. بیشتر کسانی که ژنیکوماستی دارند خودشان از این مسئله آگاه هستند.

اما دسته دیگری از مردان هم هستند که فکر می‌کنند ژنیکوماستی همان سرطان سینه است. ممکن است بافت سینه این مردان در دوره‌ای به میزان کمی بزرگ شود. همین تغییر باعث نگرانی آنهاست. مردانی که بافت سینه‌شان به مقدار اندکی بزرگ‌تر شده اغلب فکر می‌کنند که به سرطان سینه مبتلا شده‌اند و با نگرانی به پزشک مراجعه می‌کنند. پزشکان در اغلب موارد می‌توانند تشخیص بدهند این بزرگی مربوط به ژنیکوماستی می‌شود یا نه. در مواردی که پزشک صد درصد مطمئن نباشد برای این افراد نمونه‌برداری تجویز می‌کند تا اطمینان لازم به دست بیاید، بنابراین بزرگ شدن سینه‌ها را با سرطان سینه اشتباه نگیرید. سرطان سینه علائم دیگری هم دارد.

اختلال در رشد عامل سرطان

ممکن است در بافت سینه که بر اثر تاثیر هورمون‌های زنانه رشد می‌کند تصادفا سلول سرطانی هم به وجود بیاید. البته این جمله به این معنا نیست که هورمون‌ها مستقیما سرطانزا هستند. هورمون باعث رشد طبیعی می‌شود، ولی در هر مرحله از رشد ممکن است یک خطا وجود داشته باشد و همین خطا هم منجر به سرطان شود. در مورد آقایان، چون هورمون‌های زنانه وجود ندارد احتمال ابتلا به این سرطان هم بسیار کم می‌شود. اما نباید علل دیگر به جز اختلال در هورمون‌های زنانه را دست‌کم گرفت. یکی از این علت‌ها ژنتیک است.

نشانه‌های سرطان سینه در آقایان

آقایان از ۶۰ سالگی به بعد مراقب باشید

احتمال بروز سرطان سینه در آقایان از ۶۰ سالگی و بعد از آن بیشتر می‌شود، اما از آنجایی که این مسئله در آقایان شایع نیست برخلاف خانم‌ها برایشان چکاپ‌های منظمی صورت نمی‌گیرد. تشخیص توده در سینه‌های مردان به دلیل کوچک بودن راحت است. به این صورت که به محض اینکه وجود توده‌ای را در سینه یا زیر بغلتان احساس کردید به جای مراجعه به متخصصان پوست، کاری که اغلب مردان می‌کنند، به پزشک متخصص در زمینه سرطان سینه مراجعه کنید. اگر توده خیلی ریز و غیرقابل لمس باشد در ماموگرافی خودش را نشان می‌دهد.

دکتر ثنایی در این‌باره گفت: «چون سرطان سینه در خانم‌ها شایع است می‌گوییم از ۴۰ سالگی به بعد چکاپ کنند، اما چون در آقایان شایع نیست چکاپ هم ضروری نیست. از آن جایی که بافت سینه در آقایان کم است خیلی زود با دیدن توده متوجه آن می‌شوند.» در ضمن یادتان باشد یک باور غلط را هم از بین ببرید؛ کوچک بودن سینه به معنی عدم ابتلای آن به سرطان نیست!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من یه سوال داشتم ....
      من 17 سالمه پسرم همین تابستون می رفتم بدنسازی بعد شروع کردم به خوردن مولتی ویتامینی به اسم سوپر فارماتکس کمپلکس بعد از اول مهر متوجه شدم سینه ی سمت راستم داره بزرگ تر میشه رفتم دکتر داخلی گفت طبیعیه بعد برای مطمعن شدن یه آزمایشم نوشت که ازم خون گرفتن نشون دکتر دادم گفت مشکلی نداره فقط تستسترونم بالاس ولی الان سینه ام درد گرفته و وقتی ازش یه نیشگون میگیرم می فهمم یه چیزی به اندازه ی یه سکه ی 100 تومانی پشته سینم هست و وقتی هم فشارش میدم یه مایع سفید رنگی ازش خارج میشه و باز هم متورم تر شده آیا من به سرطان سینه مبتلا شدم یا این باز طبیعیه؟ و این که باید یه چه پزشکی مراجعه کنم؟

      پاسخ ها

      • arivan

        با سلام.این موردی که شمابهش اشاره کردیدعادیست ودربسیاری ازنوجوان هادیده میشود.سعی کن فشارشون ندی تازودترخوب بشی

    • بدون نام

      باسلام وخسته نباشیدپسر21ساله هستم وچندماهی هست ورزش بدنسازی انجام میدهم ولی از مکمل استفاده نکرده ام در زیربغل دست چپم غده ی ریزی به اندازه ی کمتر از نوک انگشت رشد کرده وقابل لمس است دردی ندارم ولی احساس میکنم روز به روز سفت تر میشود مجرد میباشم وداروی خاصی هم مصرف نمیکنم قدحدودا180وزن 92 دارم خواسنم راهنماییم کنییدباسپاس فراوان

    • شادی

      سلام. دوست من یه آقاس که چهل سالشه.سینه چپش اخیرن نوکش سفت تر و برجسته تر از پستون راستش شده و خارش داره. من ازش خواستم بره دکتر اما گوش نمیده.
      این علائم نگران کننده س؟
      آقایون هم مثل خانوما تغییرات هورمونی باعث تغییر در پستوناشون میشه؟ یا نه؟

      پاسخ ها

      • جواد

        سلام ...منم یه چنین مشکلی دارم شما مشکل دوستتون پیداکردین

    • امیر

      سلام .
      نزذیک 4 .5 سال میشه که بخاطر ریزش موهام از قرص فین استراید و فین پشیا استفاده میکنم ...چند روزه نوک سینه هام صفت و برجسته شده { به اندازه یه سکه } میل جنسیم به حدی پایین اومده که تحریک نمیشم . .استرس و افسردگی شدید و کم اشتهایی به همراه ریزش موی شدید هم دارم . . .بنظر شما این علائم ماندگاره یا با قطع فین استراید از بین میره . . .یا اینکه نشونه غده سرطانی نیست ؟؟؟ خیلی نگرانم خواهش میکنم راهنماییم کنید ..تشکر

    • میلاد

      باسلام من پسری 22ساله هستم که کمی بالاتر از سینه راستم یک توده به اندازه نخود خیلی سفت وجود داره که بافشار دادن هم دردی نداره آیا احتمال دارد که غده سرطانی باشد یکی از عمه هایم به سرطان سینه مبتلا بودند که خوشبختانه مداوا شده اند،لطف میکنید جواب بدید باتشکر

    • محمد

      سلام.من پسر15ساله ای هستم که تازه متوجه شدم که درسینه سمت وسط سینه سمت چپم یک غده به اندازه لوبیاوجود داردکه وقتی فشارش هم میدهم دردمیکند وهرروزدارد بزرگتر میشود.لطفاجواب بدین که این غده چیست؟
      درمان دارد؟
      علت ان چیست؟

      پاسخ ها

      • حسین

        من ۱۲ سالمه من هم این مشکلو زیر سینه راستم دارم

    • حمیدرضا

      سلام من 14 سالمه سه چهار روزه سینه چپم دقیقا روی قلبم درد میکنه ولی سینم چیز سفتی داخلش نیست و فرمش عادیه صبح ها مثلا ساعت 8 درد میگیره الان اینا عادیه ؟

    • محمدرضا

      سلام من 14 سالمه
      هر جفت سینه هام درد میکرد یه ودت خوب شد دوباره درد گرفت . نه ترشحی داره درد زیادی هم نداره . نگران شدم لطفا راهنمایی کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مربوط به بلوغ میباشد

    • احسان

      سلام .نوجوانی 14 15 ساله هستم.به مدت 4 ماه یه توده ای سفت در زیر پستان راستم ایجادشده که با فشار ان مایعی سفید رنگ بیرون میاید و درد میگرد.از اینکه به خانواده ام اطلاع بدم خجالت می کشم .ایا من به سرطان مبتلا هستم،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مربوط به بلوغ میباشد

      • بدون نام

        نه بابا تو سن بلوغی عزیزم

      • هاشم

        اگه ترشح ذاره سریعا به دکتر مراحعه کن

    • بدون نام

      با سلام اگه میشه به من لطفا جواب بدید.من 30سالمه ،از وسط سینه ام جایی که شکم شروع میشه یه غده در اومده اول کوچیک بود ولی الان نزدیک نصف انگوشته ای چغده چربیه یانه

    • علی

      من پسری 15 ساله هستم.در سینه ی سمت راستم یه غده قابل لمس به اندازه لوبیا دیدم. وقتی فشارش میدم خیلی کم درد میگیره . میشه راهنماییم کنید

      پاسخ ها

      • adel

        سلام من 27 سالمه و دقیقا این مشکل رو دارم گاهی کوچیکتر یا بزرگتر میشه و فشار بدی کمی درد داره. خواهشا جواب بدید ( البته سابقه وجود لکه های چربی بر روی سر یا بدن در فیامیلمان زیاد است

    • علی

      با سلام پسری ۲۴ ساله یه توده در سینه راستم در اومده دست که دست میزنم درد یره . احتمال غدد سرصانی بودنش هست یا نه ؟؟

    • نوید

      سلام پسری۱۷ساله هستم و لاغرم یکی دو هفته‌ای هست که زیر سینه سمته چپم ی غده و یا توده به وجود اومده که بعد از ظربه خوردن خیلی درد میگیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام اون طبعی است. الان چند سالته است من را بخش کسی تو خواب که نه خورده چون اونجوری میشه اگر نخورده هیچ مشکیلی نداره

    • علی

      سلام ۱۴ سالمه و یک ساله که زیر سینه ی چپم یه چیزی مثل نخود هست که با دست میتونم حرکتش بدم اما وقتی دست بهش میزنم درد میگیره چی میتونه باشه ممنون میشم جواب بدید

    • mohammad

      باسلام من پسری 15 ساله هستم که حدود یک هفته هست غده ای در سینه چپم به وجود اومده و درد هم دارم و وقتی فشار میدم از توش مایع بی رنگی بیرون میاد میشه راهنمایی کنید؟

    • عادل

      باسلام من پسر ۱۷ یاله هستم که هرزو پستان هایم بادکرده و بادشان هم نمیخچابد دلیل این چیست قبلا هم یفی شده ولی نمیدانم این ها چی هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو سن بلوغی

    • حامد

      مردی متاهل 49 ساله چهار سالی هست سینه راست درد می کرد اما پنج روزی هست که اطراف سینه ام متورم شده وزیر سینه ام زخم شده وسوزش شدیدی
      دارد نگران شدم و زیر بغل توده گرد حدود به اندازه نخود احساس می کنم خواهشا راهنمایی کنید

    • حسین

      سلام من 22 سالمه نوک پستان سمت راستم خیلی بزرگتر ازسمت جپ شدا و یک توده زیر نوک پستانم هست که ماده بی رنگی از ش میاد لطفا راهنماییم کنید

    • Milad

      با سلام من چند ماهی میشه سینه هام بزگتر شدن نوک سینه و نواحی دورش سوزش شدید دارن وختی ک ب چیزی برخورد میکنن سوزش چند برابر میشه غیر قابل تحمل میشه . درضمن هرچند ماهی یا دوماهی یک بار نصف سمت چپ بدنم ورم و باد شدید میکنه حتی پلک و غیره . کفش پای چپم پام نمیشه در ای حد . ماهی چند بار هم سمت چپ صورتم ای اتفاق براش میفته. اینا ربطی ب سینه و سرطان سینه دارن?من26سالمه مرسی

    • علیرضا

      چند ماه میشه ک نوک سینه ی چپم وقتی دست میزنم یا موقعی ک میخوابم روش درد میگیره. چقدر این مشکل زیاد شده بین پسرها. ولی دکتر ک برایبری بدتر میزنه آدمو داغون . منکه دکتر نمیرم. سعی میکنم غذای سالم بخورم و از نظر روحی و روانی بخودم برسم. ورزش هم کنم فکرکنم خوب بشه. ولی اگه خدا نکرده سرطان هم بگیرم دکتر نمیرم چون دیدم چکار میکنن بدتر مریضت میکنن داغونت میکنن

    • محمد

      سلام نوجوانی 13 ساله هستم سینه ی سمت چپم درد زیاددارد میشه بگین علت چیست

      پاسخ ها

      • تنهای کوچک

        سلام این علائم در جوانان عادیه ویکی از نشانه های دوره بلوغ هستش

    • امین

      سلام
      امین هستم
      17سالمه
      من از 3 یا 4 ماه پیش سینه ی سمت راستم درد میکرد نه درد طاقت فرسا .
      ولی از یک ماه پیش متوجه شدم که نوکه سینه ی سمت راستیم کمی به سمت چپی فرق میکند.
      کمی تیره تر و آویزونتر شده است
      و احساس میکردم که سینه ی سمت راستم بزرگ تر از سمت چپه
      این همه تغییرات به همراه اون درده
      تورو خدا کمکم کنید
      ممنون
      ببخشید اینم بگم من تا 2وماه پیش بدنسازی هم میرفتم و از گرینر و کراتین استفاده میکردم
      و بخاطر درد سینم و جوشهای صورتم دیگه ادامه ندادم

    • منوچهر

      سلام
      پدرم ک مرد ۷۳ ساله ای است تقریبا مدت ۲۰ روز است ک نوک هر دو سینه اش سفت شده و ما را نگران کرده میخوام علت این اتفاق بدونم نا گفته نماند ک پدرم مشکل کلیه داره و الان تحت درمانه

    • بدون نام

      سلام من امید هستم.۱۵سالمه
      زیرسینه هام صفت شده
      علت چیه.ایامن سرطان دارم.
      لطفاجواب بدین.
      ممنون.

    • وحيد

      سلام
      خسته نباشيد من ٢٨سالمه اطراف نوك سينه ام ترك هاي ريزي شده و بين ترك ها دونه هاي سياه رنگي مشاهده ميكنم كه با دست كشيدن بيرون ميان مثل جوش چربي و پوست اطرافشم خشكو يكمي سفت شده اين مور فقط در سمت راست بوجود امده و سمت چپ سينه ام نرماله وهيچگونه درد يا ورمي هم احساس نميكنم اميدوارم به سوال بنده پاسخ داده بشه چون من دور از دسترس دكتر و بيمارستانم بازم تشكر ميكنم از سايت خوبتون

    • وحيد

      سلام فكر كنم سوال بنده ثبت نشد دوباره ميپرسم با پوزش من مرد ٢٨ ساله ام اطراف نوك سينه سمت راستم تركهاي ريزو درشتي نسبتا بوجود امده كه بين تركها دانه هاي سياهرنگي وجود داره متاسفانه دسترسي به متخصص و دكتر ندارم و نگران وضعيتم هستم ممنون ميشم با پاسختون كمكم كنيد با تشكر از سايت .

    • سجاد

      سلام

      من 16سال دارم و حدود دوسال بود سینه ی چپم یک غده داشت.
      اون خوب شد حالا سینه راستم غده داره که یکم بزرگتر از قبلی است.
      به نظرتون مربوط به بلوغه؟
      درضمن دست که میزنم درد خفیف دارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مال بلوغ الان مال منم سمتم راستم یه غده داره

    • احمد

      سلام ١٦ سالمه الان دو سه ساله كه ماهيچه هاي سينم سفت شدن اما سينه ي سمت چپم بزرگتر از راستيه.مشكل چيه؟درمانش چيه؟
      ممنون

    • مهدی

      سلام
      من پسری 16 ساله هستم
      و باشگاه بدنسازی میرم
      الان 1هفته نیم هس یه چیزی مثل غده در نوک پستان سمت چپم هس ک خیلی سفت هس و وقتی دست میزنم بهش درد میکنه
      علتش چیه لازم هس ب پزشک مراجعه کنم ؟؟؟

    • ژژ

      سلام من همسرم ۳۲سالشه و دو روزه یه توده خیلی ریز حدود دو سانت زیر سینش پیدا شده که من رو خیلی نگران کرده حدود هفت سالی هم هست که در ادرارشون خون هست ولی کسی هست که دکر برو نیست ایشون اقا هستن و من خانومشون خیلی خیلی نگرانم و میترسم خواهش میکنم بهم بگین ایا میتونه سرطان باشه این غده اندازه نخود و یا یک کم ریزتره و بدون درد و سفت و اینکه برای تشخیص پیش چه کتری بید رفت لطف میکنید جواب من و بدید خیلی حالم بده و نگرانم.

    • مهتی

      سلام ،من 32سالمه سینه سمت چپم در قسمت بالا 2ساله درد میکنه ،رفتم دکتر چیزی نگفتن فقط گفتن سیگار می کشی که من یکی همراهم بود گفتم نه و دیگه چیزی نگفتن ،ایا به نظر شما از راه سیگاره،جوابم رو بده که خیلی فکرم مشغوله

    • بدون نام

      سلام من پسر 28ساله هستم سینه هام بزرگ هستن این مشکلو خیلی وقته داشتم از 15 سالگی الان چند وقته سینه سمت چپم بافشار دادن احساس درد میکنم به پزشک مراجعه کردم ازمایش پرولاکتین نوشت آیا مشکلم من نگران کننده است؟ خواهش میکنم جواب

    • &

      باسلام من پسری ۱۶ساله هستم یه۳/۴سالی هس در جفت سینه هام دوتا غده مانند هست که الان بزرگتر شده دستم میزنم درد میکنه میخواستم یه کم راهنماییم کنید

    • بدون نام

      سلام من تقریبا نه ما هه که سینه سمت راستم از سمت چپ بزرگتره ودرد داره لطفا پاسخ دهید

    • احمد

      سلام من ۱۸ سالمه تقریبا از ۳ ماه پیش یه۳ تا جوش مانند روی قفسه سینه م دقیقا رو نقطه تقارن بین سینه ها م در اومد بعد یه مدت خود جوشا خوب شد ولی الان که یکم بررسی کردم دیدم خود جوشا خوب شده ولی ۳ تا بافت متراکم بزرگ هر کدوم اندازه یه دوتا عدس زیر پوستم هست روی این سه تا بافت هم سه تا نقطه سیاه کوچیک هست احتمال سرطان سینه هست ایا؟ در ضمن هر چی فشارشون دادم تا مث جوش بترکن نترکیدن

    • میلاد

      این بچه های ۱۴،۱۵ ساله درس و مشق ندارن که اینجان!

      پاسخ ها

      • اخه

        اول به تو چه دوم خجالت میکشیم بریم مدرسه

    • سیروس

      سلام من پسری ۳۰ ساله هستم که مدتی هست درون سینه سمت چپم چیزی به اندازه یه سکه احساس میکنم که با فشار دادن یا خوابیدن روی سینه احساس درد میکنم از اولم وزنم تقریبا زیاده و سینه هام بزرگ خواستم ببینم احتمال سرطان سینه وجود داره ؟ مرسی

    • بدون نام

      من یک پسر ۱۷ ساله ام و وقتی ۱۴ سالم بود این غده از بین رفت. و من جدیدا یک دوره سوماتروپین ورداشتم زیر نظر دکتر و الان که تموم شده دوباره یک غده کوچک زیر سینه ام ایجاد شده نمیدونم به خاطر سوما است با طبیعی هست

    • محمد

      من 16 سالم یه 5 سالی هست که سینه سمت راستم خیلی بزرگ شده
      درد می کن به کسی روم نمیش بگم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهش دست نزن خودش میرا

    • سلین

      سلام همسر من 30 ساله هست سینه هاش به شدت درد گرفته و میگه حس میکنم یه چیزی مثل غده هست میشه راهنماییم کنید پیش چه دکتری باید بریم
      جراح عمومی.متخصص داخلی.کجا باید رفت

    • اصغر

      سلام خواستم بدونم چکار کنم تا سینه ام بحالت عادی برگردد خیلی رنج می کشم من ۳۰سالمه

    • reza

      سلام من پسرم و 19 سالمه. سینه سمت راستم بعضی وقتا میخاره و روش خشک میشه. ایا مشکلی وجود داره؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ورزش

    • امير

      سلام پونزده سالمه رو نوك هردوسينم مو داره/:
      بقيه هم همينجورين يا مشكل خيلي حاده؟؟؟؟؟؟|:

    • حسین

      سلام من ۱۶ سالمه پسر هستم سینه سمت چپم موقعه ای که کمی بهش فشار وارد میکنم و یا لمسش میکنم خیلی درد میگیره و یه تیکه گردی حالت یه سکه کوچک پشت سینمه میخواستم بدونم نیاز به دکتر هست یا طبیعیه؟؟

    • بدون نام

      سلام
      من ۱۸ سالمه و از اواسط همین فروردین ماه امسال بود که متوجه شدم سینه سمت راستم وقتی بهش فشار وارد میکنم درد میگیره و انگار یه سکه زیرشه . حوصله دکتر رفتن هم ندارم میترسم مشکلات دیگه ای هم بوجود بیاد . می‌خوام بدونم این مشکل خود به خود میره یا اینکه واقعا نیاز به مراجعه به پزشک هست ؟

    • محمدرضا

      سلام من پسرم ۱۴ساله هستم بدنسازی هم هیچ وقت نرفتم مکملی هم مصرف نکردم اخیرانوک سینم مودرآورده وبلندهم هست ونوک سینم هم احساس میکنم یه سنـی سکه ای چیزی توشه آیاسرطان سینه دارم یانه درضمن هیچ چیزی هم ازنوک سینم ترشح نمیشه ممنون میشم اگرجوابموبدیدتا ازنگرانی دربیامـ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دستکاریش نکن

    • س

      سلام من پسری ۱۴ ساله ام که درسینه سمت چپم چیزی به اندازه لوبیا که دست میزنمدرد میکنم . ترو خدا جواب بدید دارم از نگرانی میمیرم

    • محسن

      سلام من 19 سالمه بالا سینه من یه حالت ورم کرده داره که یک ساله بوجود امده مانند یک غدس میش بگین چیه

    • Amir

      سلام ۱۷ سالمه و چند روزی هستش به هنگام تعریق و ورزش نوک سینه م سوزش شدیدی پیدا میکنه که من قادر به ادامه ورزش نیستم و فقط در سینه چپ این علائم رو دارم.
      خطرناکه؟
      به دکتر مراجعه کنم؟

    • بدون نام

      سلام من پسر 12ساله ای هستم که زیر نوک سینم یکه اندازی ی نوخودی است تروخدا جواب بدید تروخدا

    • هرمز

      سلام مردی ۴۰ ساله هستم من پارسال یک توده پشت کتفم پیدا شد اول اندازه نخود بود ودرد ناک وکم کم شروع به رشد کرد .سونوگرافی رفتم گفتن توده زیر لایحه های زیرین ماهیچه هست .داعصاب دستم در گیر شده بودن ‌ودر مدت یکماه تا خارجش کردن ۲۵۰ گرم شد ‌الان .دوباره پستانهام متورم شدن .مثل اول ایا نشانه عود هست این تورم یا نه

    • بدون نام

      سلام من مردی 47 ساله هستم بدلیل افت شدید مسایل جنسی به دکتر مراجعه کردم و امپول تستسترون زدم و سپس به دکتر غدد رفتم و تیروئیدم کم کار بود. قرص کم کاری تیرویید داد بهد از یک هفته سینه چپم درد گرفت و یک غده کوچک. که فشار میدهم درد میکنه و بعد از دو ماه نوک سینه ام داخل رفته. و دور ان نیز دانه های کوچک زده خیلی نگران هستم علائم سرطان است اقای دکتر نظر شما چیست

    • علی ساری

      لام من یه پسر 18 ساله هستم نوک هر دو سینه من در سن 13 سالگی سفت شد ولی الان دوباره نوک سینه سمت راستم سفت شده و درد میگیره و برخی اوقات با فشار دادنش یه مایعی خیلی خیلی کمی ازش خارج میشه مشکلی دارم؟

    • ندا

      سلام من همسرم حدودا دو ماهی میشه سینش درد میکنه میگه مثل درد یک جوش هست و یکمم بزرگ شده...ایشون وزنشم بالاس و هست اصلا هم قبول نمیکنه به پزشک مراجعه کنه من خیلی نگرانم

    • اروین

      با سلام من پسری ۱۵ ساله هستم از داخل زیر نوک دوتا سینه هام یه دونه هست ک فشارش میدم درد میگیره و بعضی وقتا نوک سینم پف میکنه این نشانه چی هست؟

    • علیرضا

      سلام من 14سالم است در زیر نوک سینه ام یه توده به اندازه نخود کوچکی در آمده آیا خطر ناکه

    • فروغ

      سلاام خسته نباشید خواهش میبکنم جواب منو بدین
      پدر من چند ماه پیش عمل قلب باز کردن از بعد از اون عمل میگن نوک سینه هاشون درد میکنه و سفت شده
      ترو خداا راهنماییمون کنید

    • بی نام

      من ۱۵ ساله هستم و الان ۴ ساله سینه ام بزرگ و غده داره و یکی بزرگ تره نمیدونم چیکار کنم و خسته شدم میخوام هرچی زود تر از بین بره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهش دست نزن خودش میره

    • مسعود

      من۴۶ سالمه حدو۶ماه که سینه سمت چپم ورم ودرد دارد چطور بفهم خطرناک است یانه تورا بخدا راهنمای بهم بدید خیلی نگرانم

    • ب

      ن

    • ب

      ن

    • محمد

      سلام من مردی۳۲سالم هست حدودیک سال هستم گزگزکمروسمت چپ سینم دردهمراه بانفس تنگی دارم وسرسینهام کوچک بزرگ میشه این نشانه چی هست،البته تیروعیدم کم کارهست،مرسی

    • پروانه

      چرا همه سوالا بی جوابه

    • سایه

      من پیشنهادم می‌کنم همه به پزشک مراجعه کنید چون اینجا کسی جوابتونو نمیده

    • بدون نام

      مردا که اصلا ممه ندارن؟

    • بدون نام

      سلام من جوانی ۳۲ ساله هستم سینه چپمم یه چیزی زیر پوستش هست دست میزنی درد میگیره اگه میشه با نظرتان کمکم کنید

    • امید

      سلام ۳۲ سالمه و مرد هستم یه چیزی زیر پوست چپم هست که دست میزنی درد داره اگه میشه با نظرتان کمک کنید ممنونم

    • محمد

      سلام من ۱۵ سالمه من از سنه ۱۲ سالگی فهمیدم که سینه سمته چپم کوچکتر از سینه سمته راستم هست کم کم که رشد کردم فهمیدم سمته چپم اصلا عضله نداره و فقط پوست هست خیلی نگرانم دکترا هم سر در نمیارن نمیدونم پیشه چه دکتری برم لطفا بگید سرطان هست یا خیر

    • محمدرضا

      باسلام من در سمت راست سینم درست پایین استخوان گردنم یه غده دارم تورو خدا جوابم رو بدید ممنون میشم

    • حسین

      سلام من ۱۲ سالمه زیرنوک سینه ی سمت راستم یه توده اندازه نخود هستش وقتی فشارمیدم یکم درد میکنه

    • حسین

      سلام من ۱۹سالمه در دو طرف سینه هام یه چیزی اندازه نخود رشد کرده و بعضی وقتا درد میگیره لطفا بگین سرطان سینه هست یا نه

    • امیر

      پسری هستم 20ساله بعضی وقتا نوک سینم حالت افتادگی پیدا میکنه دلیلش چیست؟ لطفا بگین خیلی بهش فکر میکنم

    • امیر

      سلام من ۱۵ سالمه داخل نوک سینه راست یه چیزی اندازه یه نخودی است یا از نخود هم کوچیکتر و وقتی دست میزنم درد میگیره مشکلم چیه خیلی نگرانم

    • محمد دهقانی

      سلام من پسری 27ساله هستم 4سال پیش ورزش وزنه برداری انجام دادم از اون روز ب بعد دردی در سینه احساس میکردم ک فکر میکردم عادیه ولی این درد همیشه باهام هست واحساس بدی دارم ممنون میشم راهنماییم کنین ک باید چکار کنم

    • ارمان

      سلام دو سه روزیه وقتی نوک انگشتمو میذارم سر سینم درد احساس میکنم نیاز هست به دکتر مراجعه کنم

    • علیرضا

      مردی ۴۴ ساله هستم.زیر نوک سینه سمت راستم به اندازه یک لوبیا باد کرده و وقتی فشار میدم درد داره،عنایت کنید راهنماییم کنید،نیاز به رفتن پزشک دارم یا خیر،در صورت امکان جایی رو معرفی کنید.ممنون از شما

    • ه

      سینه سمت چپم درد میکنه،، سه تا غوده داره ،،دستم میزنم درد میاد، کمک کنید،، پسرم ۴۰ساله

    • هادی

      باسلام. اسم بنده هادی ۲۲ سالمه.نزدیک یک ماه میشه از نوک پستان سمت راست جوش در آوردم ویکمی ورم داره که منو خیلی نگران کرده علت آن چیست
      ممنون میشم اگه راهنمایی ام کنید

    • سالارحسینی

      سلام مدتی هست هردوسینه هایم زیر نوکشان یکم سفت شده ودست میزنم درد می کنند البته چند سالی قرص سرترالین +آلپرازولام+قرص فشار مصرف میکنم که فعلآ فقط قرص فشار می خورم لطفآ راهنمائ .......

    • بدون نام

      باسلام من جوان ۱۹ ساله هستم سه سال پیش متوجه تورم در سینه ی سمت چپم شدم فک میکردم طبیعیه اما الان خجالت میکشم با تیشرت بیرون برم فقط سینه ی سمت چپم اینجوریه وهروقت فشارمیدم درد کوچکی در سرسینه احساس میکنم.وحتی از ترس اینکه بیماری باشه دکتر نرفتم لطفا راهنمایی کنید

    • بی نام

      سلام خسته نباشید من فرشادم ۲۷ساله .یه چند روزیه نوک سینه سمت راستم سفت شده و فشارش میدم درد میگیره و احساس میکنم سینه سمت راستم بزرگتر شده .لطفاً بگین به کجا مراجعه کنم و آیا چیز مهمیه؟لطفا جواب بدین

    • عباسعلی ح

      من دوسال پیش به درد سینه مبتلا شدم وبعد سونوگرافی دکتر گفت غده چربیده امسال حدودا دوماه هست دوباره با کوچکترین اشاره درد میگیره نظر شما چیست چه کاری انجام بدم

    • علی

      سلتم من یه پسر ۱۴ ساله هستم حدود ۶ ماه که سینه سمت راستم نوکش درد داره وقتی بش دس میزنی درد میکنه و حس میکنم یک گلوله ای زیر نوک سه نه ام هست
      آیا سرطان؟؟؟

    • محمد

      سلام من پسری ۱۴ساله هستم نوک سینه چپم دردمیکنه وبادکرده حتی پوسته پوسته روپوستم میشه توروخداجوابم بدیدسرطان نیست

    • امیر محمد

      سلام . من ۱۳ سالمه و توی سینه چپیم یه چیز سکه مانند هست . ترشح ندارم و سینم تو رفتگی داره و پوست سینم هم نا هماهنگن . و یکی از سینه هام از اون سینه بزرگتره . هیچ دردی نداره فقط یه خورده بعضی وقت ها خیلی کم میسوزه . جوش سر سفید هم زده

    • منوچهر صاحبی

      سلام. من 44 سالمه و مرد هستم. حدود 1 هفته س زیر دوتا سینه هام شروع به خارش و سوزش شدید کرده و هیچ علایم پوستی قرمزی یا کبودی هم نداره و ظاهرا عادیه اما از داخل خیلی سوزش داره. ممنونم که جواب میدید.

    • امیر محمد سالخورده

      سلام . من همون قبلیم ۱۳ ساله... من الان یه چیزی بین سینه و گردن حس میکنم ... ایا این برای بلوغه تو رو خدا

    • حسین

      سلام من پسرم۱۸سالمه همسن الان متوجه شدم سینه سمت راستم چندتا دونه زده دست نمیزنم بهشون درد داره دست میزنم بیشتر درد داره آیا احتمال سرطان در من زیاده یا خیر تزوقران جوابمو بدین

    • محمدرضا

      باسلام من۱۴سالمه من درسینه راست چیزی مثل گلواحساس میکن وکمی هم سینم راستم ورم کرده ووقتی دستش میزنم دردمیکنه به نظرشمامال چیه؟؟

    • فائزه کریمی

      پسرم نه ساله اش حدود ۲ هفته ای هست نوک سینه سمت چپ اش خیلی برجسته شده مثل زگیل چیکار کنم و علت اون چیه ؟

    • بدون نام

      من خیلی ناراحتم که نه تنها دخترها بلکه پسرها هم محروم و از واقعیت زندگی به خاطر چیزهای بی ارزشی مثل غیرت و شرم و ابرو دورند چرا خجالت میکشید دکتر بروید ما همه انسانیم و جسم داریم

    • من هستم

      سلام خسته نباشید درود بر شما
      ۱۵ سالمه در زیر پستان چپم دست میزنم درد میگیره علت چیه یا هر دو پستانم نه سیاه شده نه چیزی ترشحات هم نداره
      علت چیست
      با تشکر فراوان

    • بدون نام

      سلام وعرض ادب وقت بخیر خسته نباشید دو هفته ای میشه زیر سینه سمت راستم یه چیزی احساس میکنم مثل نخ متورم شده از پایی سینه کشیده شده به طرف سینه واز اونجا هم به طرف یه کمی بالا تر این نشانه چی میتون باشه قرصی چیزی هم مصرف نمیکنم باشگاه هم دوسالی میشه نمیرم 28سال دارم

    • حسین

      سلام من ۱۳سالمه وسینه ی سمت چپم بدون دلیل درد میکنه وقتی فشارش میدم یه ماده ی سفید رنگ ازش بیرون میاد علت رو بگید لطفا

    • امین

      سلام من 17 سالمه
      نوک سینه چپم زیر پوستم حالت برآمدگیه از تو وقتی لمسش می کنم درد می گیره لطفا راهنمایی کنید

    • ناشناس

      سلام من پدرم دوتا سینه سمت چپ و راستش خیلی بزرگ شدن دلیلش چی میتونه باشه

    • ناشناس

      سلام من پدرم دوتا سینه سمت چپ و راستش خیلی بزرگ شدن دلیلش چی میتونه باشه

    • بدون نام

      سلام دو هفته میشه که هردو داخل نوک سینه ام پوندیده و هرگاه دست میزنم کم درد میکند و فشارش که میدهم مایع سفید ازش خارج میشه و ناگفته نمونه که ورزش بدنسازی میکنم یک ماه میشه که تمرین نرفتم واز آن به بعد این مشکل برایم پیش آمده و از بسته های پروتئین هم استفاده کردم و حال بسیار ناراحتم که علت این چیست لطفاً خواهش میکنم کمکم کنید و علتش را بگوئید ۲۲ساله هستم مرسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج