اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۸۰۸۳۳
۲۶ نظر
۵۰۰۲
۲۶ نظر
۵۰۰۲
پ

انتقاد امام جمعه از تک فرزندی شدن خانواده ها

امام جمعه موقت شیراز، معیار سنجش و ارزیابی دولت‌ها را توجه به مطالبات مردم و پیروی کامل از رهنمودهای مقام معظم رهبری عنوان کرد.

خبرگزاری ایسنا: امام جمعه موقت شیراز، معیار سنجش و ارزیابی دولت‌ها را توجه به مطالبات مردم و پیروی کامل از رهنمودهای مقام معظم رهبری عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ محمدحسن مرادی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز، با قدردانی از استانداری و سایر دستگاه‌های دولتی و مجموعه شهرداری‌های استان فارس به واسطه بهره‌برداری از ۹۲۸ پروژه با ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت، لزوم تداوم خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم را یادآور شد.

مرادی هم‌چنین با قدردانی از رسانه‌ها و خبرنگاران به‌واسطه همراهی کامل در انعکاس اقدامات دولت در این ایام، به دیدار رئیس جمهوری و اعضای دولت با مقام معظم رهبری اشاره و اضافه کرد: در این دیدار رهبر معظم انقلاب مطالبی عمیق و مهم را بیان کردند که نقشه راه دولت باید باشد.

وی مطالب بیان شده از سوی مقام معظم رهبری را شامل ۷ محور استراتژیک و ۴۵ تذکر دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب هم از دولت حمایت کردند و هم مطالبی در هدایت دولت بیان فرمودند که مهمترین آنها توجه به اقتصاد مقاومتی، معیشت مردم، رفع بیکاری، ارتقاء تولید، مسائل فرهنگی و سیاست‌ خارجه بود.

مرادی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت فاطمه زهرا(ع) و امام علی(ع) و روز ازدواج، گفت: ازدواج ایشان برای همه یک الگو از اصل ساده زیستی، جایگاه مشورت در کانون خانواده، حیا و عفاف و حجاب، تقسیم کار، محبت و تکریم و تربیت فرزندان است.

او با تاکید براین‌که همه باید در راستای فراهم شدن شرایط ازدواج جوانان تلاش کنیم، گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر با کاهش ازدواج و بیشتر شدن آمار طلاق مواجه بوده‌ایم و عوامل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و فضای مجازی بر این موضوع تاثیرگذار بوده است.

مرادی با بیان اینکه در کشور ۱۲ میلیون جوان مجرد آماده ازدواج در کشور وجود دارند، گفت: بالغ بر ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از این جوانان را دختران و ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را پسران مجرد تشکیل می‌دهند.

وی با ابراز تاسف از وجود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دختر و پسری که سن آنان از سن استاندارد و مناسب زمان ازدواج گذشته است،‌ افزود: طی ۱۰ سال گذشته میانگین سن ازدواج در پسران ۷ سال و در دختران ۵ سال افزایش داشته است.

امام جمعه موقت شیراز ادامه داد: به واسطه تاخیر در ازدواج جوانان سالانه ۴۴۰ هزار فرصت فرزند آوری در شرایطی که میانگین سن در ایران رو به افزایش است، از دست می‌رود، آن هم فرزندی که از نگاه اسلام مایه خیر و برکت خانواده و جامعه محسوب می‌شود.

او گفت: در سال ۵۷ هر زن ایرانی به‌طور میانگین ۶ فرزند داشت اما امروز هر زن ایرانی به‌طور میانگین ۱.۸ فرزند دارد و تداوم این امر موجب بروز مشکلاتی خواهد بود.

امام جمعه موقت شیراز اعتقاد دارد که جوانان با تشریفات در ازدواج موافق نیستند، گفت: براساس نظرسنجی‌ها، ۹۱ درصد جوانان مخالف مهریه سنگین بوده و ۷۳ درصد با تشریفات ازدواج مخالف هستند و ۴۱ درصد ازدواج سنتی و آسان را می‌پسندند.

او اضافه کرد: ۹۴ درصد از افراد در این نظرسنجی، صداقت و صراحت در زمان خواستگاری را بسیار با اهمیت عنوان کرده و ۸۷ درصد نیز نظر پدر و مادر و بزرگترها در انتخاب زوج یا زوجه را قابل احترام دانسته‌اند.

امام جمعه موقت شیراز لزوم توجه خانواده‌ها و مسئولان در جامعه برای فراهم کردن بستر ازدواج آسان را یک ضرورت دانست و گفت: دولت هم باید در این ارتباط اهتمام ویژه‌ای به‌کار گیرد.

مرادی در خطبه اول نماز جمعه شیراز، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام نهم شیعیان جهان، به بیان جایگاه، شخصیت و دیدگاه‌های امام جواد(ع) پرداخت و آن امام همام را یکی از بهترین الگوها برای بشریت توصیف کرد.

امام جمعه موقت شیراز هم‌چنین با اشاره به قرار داشتن در آستانه سال تحصیلی جدید، برپایی جشن عاطفه‌ها طی هفته‌های آتی را یادآور شد و گفت: بسیاری از خانواده‌ها اکنون و در آستانه سال جدید تحصیلی در تامین نیازهای ضروری تحصیل فرزندان‌شان با مشکلات زیادی مواجه هستند.

وی با اشاره به تاکیدات قرآن کریم در خصوص انفاق گفت: خداوند ۵۰۰ آیه در مورد انفاق و شیوه‌های انفاق به رسول مکرم اسلام(ص) نازل فرموده که این نشان‌دهنده اهمیت انفاق است.

مرادی گفت: در سوره بقره آیات ۲۶۴، ۲۶۷ و ۲۷۳ رسیدگی به فقرا مدنظر قرار گرفته و شرایطی برای آن بیان شده است که کمک فی‌سبیل‌الله باشد، بی‌منت باشد، بدون تحقیر باشد، از اشیاء خوب باشد و در صورت امکان قابل توجه باشد.

امام جمعه موقت شیراز با بیان این‌که مردم ایران همواره انسان‌هایی نیکوکار بوده‌اند و مردم فارس و شیراز در نیکوکاری سرآمد بوده‌اند، گفت: براساس نظرسنجی‌ها، ۹۸.۹ درصد از افراد جامعه دوست دارند که بخشی از درآمدهای خود را انفاق کنند و ۶۷ درصد هم ترجیح می‌دهند که کمک‌ها نقدی باشد و ۶۲ درصد پرداخت صدقه از طریق صندوق‌های کمیته امداد را می‌پسندند و ۲۴ درصد مردم هر روز صدقه می‌دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعیدرحیمی

      فقط هزینه های سونوگرافی را بردارید

    • بدون نام

      همون تک فرزندهم نصفش اضاف است اونی که میگه تک فرزندی بداست خودش وخانوادش دررفاه کامل هست وشبهاهم باشکم سیرمیخوابن مردم توخرج ومخارج خودشون موندن تابرسه به بچه..........کدوم شغل ودرامدی هست که مسئولین چنین حرفی میزنند.............بااحساسات مردم بازی نکنین خواهشا

    • محسن

      ..................جووونا نه کاری دارن بیکار بدون هیچ درآمدی چطور اصلا ازدواج کنن

    • بدون نام

      مردم با این بیکاری و گرانی تو یک بچه هم کم اوردند مگر اینکه جزء نجومی ها باشند

    • بدون نام

      لطف کنید از منابع نفتی...به هر خانواده سیصد میلیون تومان کمک کنید...تا اون خانواده هم سیصد میلیون تومان کنار بگذارد...تا برای بچه دوم اقدام کند...و گر نه با آین اقتصاد ...یک بچه هم زیاد است.

    • بدون نام

      ............. کسی جرعت نداره ازدواج کنه چه برسه به اینکه بخواد بچه دارشه.........

    • بدون نام

      يك بچه حداقل ماهيانه يك ميليون خرج برميدارد. با بيكاري و حقوق هاي كم چطور بچه بياورند. ممكنه بگويي هرآنكس كه دندان دهد نان دهد. اولا محكمترين و بزرگترين دندانها را افريقايي ها دارند كه هر روز صدها هزار نفرشان از گرسنگي ميميرند.ثانيا ايراني ها قوم فهميده اي هستند مثل افريقايي ها نيستند كه در هر شرايطي حاضر باشند زاد و ولد كنند

    • مرتضی

      سلام بله تک فرزندی بسیار بده چون منم یک تک فرزندم ولی الان شرایط جوری شده که من فک نکنم با این بیکاری بتونم ازدواج کنم.اگر واقعا دنبال حل مشکل ازدواج هستند باید کاری کنن که در استخدامات الویت با پسر باشه

    • بدون نام

      چی بدیم بچه ها بخورن؟ من توان زن گرفتن ندارم کارمند هم هستم چه برسه یه آدم بیکار فرزند زیاد هم بیاره

    • بدون نام

      با این وضعیت بیکاری و گرانی آدم عاقل یکی هم نمیاره میدونم سانسور میکنید!!

    • بدون نام

      لطف کنین یک مسعولی پیدا بشه بگه هزینه فرزند آوری رو از اول تا آخر رایگان کنه آخه کدوم جوونی تو این موقیت میتونه بچه دار بشه باین هزینه های آزمایش وغیره یکی بداد جونا برسی دارن از بیکاری نابود میشن چه برسه ازدواج و بچه داری

    • بدون نام

      سلام با این همه تورم گرانی بیکاری کی ب فکر ازدواج یکی هم بیاریم گنا هش بزارم گردن خودم مون

    • بی نام

      مهریه راازقدیم گفتن کی داده وکی گرفته ولی ازقدیم اجاره خونه راصاحبخونه تاامروزگرفته وتاامروزهم میگیره گرونی سربه فلک کشیده مستاجرم حقوقم کفاف زندگیمونمیده .....................بلند میشه شش سال ازدواج کردم اگه بچه داشتم کجای دلم بذارمش با این گرونی ،دربدریه ،نه وام میدن نه استخدامی داریم دلموبه چی خشک کنم اگه پول نداشته باشم برای اجاره بایدبرم کارتن خواب بشم.........

    • بی نام

      مردم خودشون ندارن بخورن فرزندخونه نمیخوادغذانمیخوادپوشاک،دکتر،آزمایش و.......تنهافرزندداشتن هنرنیست چراکاری کندعاقل که بازآردپشیمانی نه فرزندمیخوام نه دردسرشوفردامن که کاردرست وحسابی ندارم اون بچه بالاخره بزرگ میشه وقتی خرج نیست کارنیست سراغ موادخودبه خودکشیده میشه

    • بدون نام

      ..............من یک بچه دارم موندم تو مخارج درسش که حتی مدرسه های دولتیش پولی شده حتی هزینه آب وبرق را از دانش اموزان می گیرند. یکی دنیا اوردم پشیمان شدم چه برسه به دومیش. سبب تمام این بدبختیا دولت هستش لاقل هزینه ها را از مدارس بردارید

    • بدون نام

      کی زن میگیره که بچه بخاد ...

    • غلام ضا

      .. شما مشکلات مردم را حل کنید بقیه اش با مردم

    • فریاد

      بچه میخواهیم در آینده بیکار و بدهکار و سرگردان بشه؟؟؟؟ معتاد و آسمون جل بشه؟؟؟؟ آرزو به دل بشه؟؟؟ خلاصه تو دنیا سه چهار نفر و از نداری و بدبختیه خودمون دچار این مصایب کنیم حاج آقا همه چی رو خوب میدونه همین برادر خواهرهاي ما بدبخت شدن کافیه ما پولم بدید بچه دار نمیشیم که اسید روشون بپاشند ... همه بجون هم افتادند فردا چی میشه کدوم وزیر و دستگاه ونماینده فکر ماست که فکر بچه ما باشه؟؟؟؟ همین خودمون عمرمونو به بطالت و بدبختی داریم تموم میکنیم کافیه،، ،،،،،، ممنون از لطف و رحمت شما،،،،،، برامون دعا کنید زودتر بمیریم از این وضع نجات پیدا کنیم

    • بدون نام

      شما کار با درآمد خوب به من بده ...کار آسون هم نمیخوام فقط کار بده.

    • بدون نام

      با این روند پیش رود بی بچگی هم دور از انتظار نیست تا چه رسد تک فرزندی.

    • لیلی

      خوب میدونین اینایی که پولدارترن اتفاقا بیشتر تک فرزندی بینشونه.سبک زندگی ما عوض شده.50سال پیش که مردم انقد فقیر و بی امکانات بودن کلی بچه داشتن.

    • بدون نام

      "معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی گفت: طبق آمار ۱۵۰ هزار کودک دچار سوء تغذیه در کشور وجود دارد که ۶۰ هزار نفر تحت پوشش و ۹۰ هزار نفر تحت پوشش نیستند."

    • بدون نام

      ما ازدواجشم نمیتونیم میگی تک فرزندی ؟

    • بدون نام

      ازدواج کردن و شغل خودش یه دنیا مشکل هست تو این شرایط
      ....................

    • بدون نام

      ....آخه با1بچه هم نمیشه زندگیشو تامین کرد این بچه همه چی میخاد واقعا گناه داره اگه نتونی نیازهاشو تامین کنی

    • آس و پاس از نا کجا آباد

      آقای محترم یعنی شما واقعا مشکلات مردم را نمی بینی بیرون میدان نشستی میگی شما اول حساب کنید یک فرزند چقدر هزینه داره بعدش فرمایش بفرمائید والله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج