۴۱۸۰۲۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

طنز؛ دولت، سیاست، سلامت

می خواهیم ببینیم دولت چه سیاست هایی می تواند در پیش گیرد و اعمال کند تا سلامت مردم تضمین شود. در پاسخ به این سوال باید نخست مشخص کنیم منظورمان از سلامت چیست؟ به عبارت دقیق تر، سلامت کجایمان مدنظر است؟!

ماهنامه خط خطی - امیرمسعود فلاح: می خواهیم ببینیم دولت چه سیاست هایی می تواند در پیش گیرد و اعمال کند تا سلامت مردم تضمین شود. در پاسخ به این سوال باید نخست مشخص کنیم منظورمان از سلامت چیست؟ به عبارت دقیق تر، سلامت کجایمان مدنظر است؟!

اگر منظورمان سلامت بدنمان است، خب سلامت کجای بدنمان؟ آنجایش؟! اینجایش؟! کجایش؟!

اگر منظور سلامت روانمان است، چه؟

حالا که در موضوع دقیق شده ایم می توانیم به سوال آغاز این نوشته جواب دقیق دهیم:

اگر دولت، می خواهد سلامت مردم را تضمین کند، باید نسبت به مقاوم سازی مدرم (از هر دو نظر بدنی و روانی) اقدام کند. یعنی به بیان پزشکان «ضخیم سازی لایه پوست مردم» و به بیان عامه «پوست کُلُفت کردن مردم.» خوب چه کارهایی می توان در این راستا انجام داد؟

در حوزه اقتصادی: افزایش تعرفه خدمات عمومی از قبیل گران کردن حق ویزیت پزشکان، کم کردن سوبسیدها و سهمیه ها در سوخت های مصرفی و افزایش بهای سوخت آزاد، افزایش بهای آب، برق، گاز و تلفن های ثابت و سیار، گران سازی کرایه تاکسی ها، بلیت اتوبوس ها، مترو و...

در حوزه اجتماعی: افزایش قدرت حواس پنج گانه مردم از راه کنترل نامحسوس مردم در فضاهای باز و اماکن عمومی، تفرجگاه ها و پارک ها و...، کم کردن مشغله ها و دغدغه های ذهنی و عینی مردم از راه سخت گیری در صدور مجوز برای فیلم ها، تئاترها، کنسرت ها، گالری ها و... که باعث ورود استرس و فشار روانی- مالی و تحرک بیجای مردم می شود.

در حوزه فرهنگی: جلب توجه مردم به صدا و سیمای فخیم و فاخر ملی و ارسال پارازیت گسترده و بنیان افکن بر امواج ماهواره ای با دو هدف: یک، بستن چشم مردم بر آنچه در ممالک فاسد و منحط غرب می گذرد تا دچار حمله عصبی و فشار خون نشوند و دو اینکه، با دیدن فیلم و سریال های فاسد غربی، دچار تغییر الگوی تغذیه و عوارض مهیب ناشی از آن نشوند، لغو مجوز کتب چاپ شده و عدم صدور مجوز برای کتبی که موضوع و موضع آن ها در ممالک فاسد و منحط غربی می گذرد و سبک زندگی و الگوی تغذیه ای ناسالم و فاسد و منحط آن ها را رواج می دهد و...

در حوزه سیاست: انتصاب مدیران دولت قبل و همدلان آن دولت پاک، پاستوریزه و هموژنیزه کردن در مناصب مختلفی که با مردم سر و کار دارند و اساس در پیش گرفتن روش های مدیریتی آن دولت مهرورز تا بدین وسیله سوخت و ساز بدن مردم با تحرکات گسترده افزایش یابد و سلامت بدن و روان مردم در جمیع جهات تضمین گردد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج