۴۲۴۰۸۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

طنز؛ وقتی همه چیز ارزان می‌شود

فریور خراباتی در روزنامه آرمان امروز نوشت:

یکی از مشکلاتی که ما سال‌هاست با آن درگیر هستیم، بحث افزایش قیمت‌هاست. خوشبختانه در بحث کاهش قیمت‌ها مشکلی نداریم چون اساسا این اتفاق رخ نمی‌دهد، یعنی چیزی ارزان نمی‌شود و همه افق‌ها ‌به سمت پیشرفت است.خب یک دوره‌ای بود که به همت و مدد دولت‌مردان دولت‌های نهم و دهم شب می‌خوابیدیم و بیدار می‌شدیم و می‌دیدیم که همه چیز گران شده است.یک کشتی تفریحی در سواحل مالدیو غرق می‌شد، نان در کشور ما گران می‌شد.دو نفر در پاراگوئه یکدیگر را به قصد کشت کتک می‌زدند، صاحبخانه ما روی قیمت اجاره بها می‌گذاشت.
یک زوج در کوبا طلاق می‌گرفتند، قیمت دیسک و صفحه در تهران بالا می‌رفت، خلاصه یک وضعی بود که ما دهکده جهانی را (البته فقط در بحث افزایش قیمت‌ها) به بن بست یا کوچه جهانی رسانده بودیم.مثلا الان ما سال‌هاست درگیر قیمت مرغ هستیم، یعنی آنقدر که ما گرفتار مرغ هستیم، خود مرغ گرفتار خودش نیست.انگار اگر هر روز قیمت مرغ گران‌تر نشود، یک چیزی کم است.اصلا شما اگر حساب کنید به جای آب و دانه به مرغ‌های عزیز چلوکباب هم بدهیم، نباید قیمت آنها به کیلویی ۸۰۰۰ تومن برسد (خب چه خبره؟ اصلا این همه صفر برای چیه؟) حال دانشمندان ما به یک نتیجه مهمی رسیده اند: حالا که نمی‌توانیم قیمت‌ها را کاهش دهیم، پول ملی را کاهش بدهیم، یعنی سه صفر از آن را حذف کنیم و بفرستیم پی کارش.
با این روش دیگر همه چیز ارزان می‌شود، یعنی مثلا قیمت ماست به سطلی ۲ تومن و ۵ ریال می‌رسد، دیگر طرح از این بهتر؟ آن وقت پراید بیست هزار تومن می‌شود (یعنی رسما حراجش کردیم ها) خلاصه با این روش دیگر هیچ‌چیز گران نخواهد بود.اصلا حالا که می‌خواهیم این کار را بکنیم چرا سه تا صفر؟ انقدر صفر کم کنیم که قیمت یه قالب پنیر مثلا بشه «سه عباسی!» خیلی هم نوستالژیک است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج