جاباما
۴۳۳۹۳۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

طنز؛ چالش مانکن و چالش‌های نو!

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي در روزنامه شهروند نوشت:

خارجی‌ها تخصص ویژه‌ای در دزدیدن افتخارات ما و سند زدن آن به نام خودشان دارند. یکی‌اش، همین چالش مانکن که واقعا از اکتشافات بزرگ ما در ایران زمین است و قرن‌هاست در ایران به همین شکل اجرا می‌شود. البته شاید تنها فرقش با جهان این است که درجهان، چالش مانکن امری است فردی و خصوصی اما در ایران مثل هرموضوع دیگری چالشی است دولتی یا نیمه‌دولتی! سال‌هاست هر رویدادی در ایران رخ می‌دهد، عده‌ای از مقامات این چالش را انجام می‌دهند.
مثلا وقتی دو قطار با هم تصادف می‌کنند، وزیر راه و مدیرکل راه‌آهن با هم این چالش را انجام می‌دهند و عین مانکن‌ها بی‌حرکت و بی‌صدا می‌ایستند به اصحاب رسانه و مردم نگاه می‌کنند؛ یا وقتی موضوع گم‌شدن دکل نفتی پیش آمد، دیده شد که مسئول محترمی درهمان حالی که آب را می‌ریخت، جایی که می‌سوخت ژست چالش مانکن به خودش می‌گرفت. طوری که با آب هدرداده‌اش می‌شد کلی زیرآبی رفت. البته فقط ایرانی‌ها نیستند که از این کارها بلدند. شنیده شده وقتی احمدی‌نژاد در سفارت کوبا، ٥ صفحه در دفتر یادبود فیدل کاسترو قلم‌فرسایی می‌کرد، سفیر کوبا اول بال بال زد و بعد چالش مانکن را انجام داد. آن هم با وجود دستاوردهای انقلاب کوبا، خیلی شیک و مجلسی!

چالش مانکن به همین یکی، دو مورد ختم نمی‌شود. وقتی دلار گران می‌شود، رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد این چالش را انجام می‌دهند، وقتی در مورد املاک شهرداری و مسائل حاشیه‌ای آن چیزی منتشر می‌شود، شهردار و برخی اعضای شورای شهر کنار دریاچه مصنوعی چیتگر به این چالش می‌پیوندند. وقتی تیم‌های فوتبال تحت هدایت مایلی‌کهن نتیجه نمی‌گیرد، او هم چاره‌ای ندارد جز این‌که... نه نه. ایشان تحت هیچ شرایطی کم نمی‌آورد و باز هم بر‌و‌بر تو چشم آدم نگاه می‌کند و کی‌روش و برانکو و قلعه‌نوعی و فردوسی‌پور و... را در ناکامی‌اش مقصر می‌داند. اگر یک نفر به ایشان امکانات اکازیون چالش مانکن را یادآوری کند، بد نیست.

حالا ما تصمیم گرفتیم چند چالش جدید ثبت و معرفی کنیم باشد که خدا روزی‌مان را جای دیگری بدهد!

چالش زبان‌درازی: این چالش نوعی جایگزین برای چالش ریختن آب آن‌جا که می‌سوزد، است و در آن فرد مورد نظر اسم رقیب یا دشمنش را با هشتگ می‌نویسد و سپس رو به دوربین زبان‌درازی می‌کند. حداقل ١٠ثانیه. پیشنهاد ما این است که در وزارت نفت کسی با هشتگ‌های عربستان و اوپک این چالش را انجام دهد.

چالش کله خر!: در این چالش افراد باید عروسک خر یا الاغ تهیه کنند و کله عروسک را بگذارند روی سرشان و عکس بیندازند. از این طریق به طرف مقابل حالی کنند تصمیمش خرکی بوده و حالا باش تا صبح دولتت بدمد. پیشنهاد برای شروع این چالش: همه با هشتگ # سنا_کنگره_ آمریکا درخصوص تمدید تحریم‌ها علیه ایران به این چالش پیوسته و به آنها حالی کنند تصمیم‌شان خرکی بوده!

چالش شاخ درآوردن روی سر: در این چالش شما در برابر هر خبر یا سخنرانی حیرت‌آوری دو انگشت‌تان را به نشانه شاخ درآوردن می‌گذارید روی سرتان و عکس می‌گیرید که به طرف بفهمانید حرفت شاخ درآر است. مثلا وقتی الله‌کرم گفت، کوروش وجود خارجی ندارد، شما می‌توانید با هشتگ الله‌کرم به این چالش بپیوندید!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج