جاباما
۴۳۶۱۹۰
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

هدیه کمیته امداد برای ازدواج مجدد زنان

سرپرست اداره امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره)، با اشاره به برنامه کمیته امداد برای حمایت زنانی که برای دومین بار ازدواج می‌کنند نیز گفت: برای ازدواج مجدد زنان نیز مشوق‌هایی در نظر گرفته شده که علاوه بر هدیه دو میلیون تومانی، وام اشتغال به همسران آنها داده خواهد شد که مبلغ آن نیز بسته به حرفه و شغلشان تعیین می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: آذر اسماعیلی سرپرست اداره امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره)، با اشاره به سیاست اخیر رئیس کمیته امداد مبنی بر پرداخت کمک هزینه‌های جهیزیه، به تمام افراد لیست انتظار نوبت دریافت جهیزیه تا پایان سال اظهار داشت: بحث ازدواج در کمیته امداد بسیار مهم است و رئیس کمیته امداد دغدغه و تاکید زیادی برای صفر کردن پشت نوبتی‌های جهیزیه دارند و باید بگویم تصمیمات جهادی گرفته شده تا تمامی دختران و پسران دم بخت و بانوان در آستانه ازدواج مجدد را بتوانیم سامان دهیم .

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه اول امسال، ۴۸ هزار و ۹۶۸ پرونده پشت نوبت در هر سه قسمت تشکیل شده است گفت: پرونده این افراد برای ارائه کمک در کمیته امداد تشکیل شده است و این در حالی است که تا پایان سال ۹۴، ۱۰۰۰ جهیزیه به نوعروسان پشت نوبتی تحویل داده شده و با توجه به این آمار به نظر می‌رسد تا سال ۹۵، ۱۲۰ هزار کمک هزینه ازدواج ارائه شود. هرچند از آنجایی که عمدتاً اعتبارات در نیمه دوم سال وصول می‌شود قطعاً تا پایان سال می‌توانیم به هدف خود که ارائه ۱۲۰ هزار بسته تشویقی است برسیم .

اسماعیلی با ارائه آمار تفکیکی کمک‌های ارائه شده در سال ۹۴ گفت: ۷۲ هزار و ۵۶۰ جهیزیه به دختران تحت پوشش کمیته امداد و ۲۰۰۳ جهیزیه نیز برای دختران خانواده‌های نیازمندی که تحت پوشش کمیته امداد نیستند ارائه شده است و در همین راستا، هدیه ازدواج به ۱۵ هزار و ۳۰۰ پسر در آستانه ازدواج و ۳۶۶۰ بانویی که در صدد ازدواج مجدد هستند داده شده است که بر همین اساس بیشترین بودجه برای تهیه جهیزیه و کمترین بودجه برای هدیه ازدواج مجدد در نظر گرفته شده است .

۳۵۷ هزار دختر تحت پوشش کمیته‌ امداد، بازمانده از ازدواج‌اند

وی با بیان اینکه از میان افراد تحت پوشش کمیته امداد، ۳۵۷ هزار دختر بازمانده از ازدواج وجود دارند گفت: بخش عمده این دختران در روستاها ساکن هستند که سن بالای ۲۵ سال دارند و به نوعی بازمانده از ازدواج محسوب می‌شوند .

اسماعیلی با بیان اینکه مبنای بازماندگی دختران از ازدواج، سن این دختران تعیین شده که با توجه به شاخص‌های علمی که تا سن ۳۰ سالگی را برای باروری زنان مناسب می‌دانند و ما نیز سن ۲۵ سال را مبنای بازماندگی از ازدواج تعیین کردیم گفت: در بررسی‌های انجام شده برای علت یابی و ریشه یابی عدم ازدواج این تعداد از دختران متوجه شدیم که در وهله اول مشکلات اقتصادی و پس از آن نیز مشکلات فرهنگی علت تعویق ازدواج دختران تعیین شده است که سعی داریم با برگزاری کلاس‌های آموزشی و اردوی‌های فرهنگی برای این دختران، مبانی ازدواج درست را به آنها آموزش دهیم تا سطح آگاهی آن‌ها در خصوص ازدواج افزایش یابد، چرا که در کنار مشکلات اقتصادی احصا شده مشخص شد که مشکلات فرهنگی نیز مانعی بر ازدواج این دختران است که می‌توان تنها با ارائه بسته‌های اموزشی و یا مداخلات مناسب برای ادامه تحصیل این دختران، این مشکل را مرتفع کرد چراکه در برخی استان‌ها مراجعاتی از سوی مددجویان داریم که به دلیل مشکلات اقتصادی و... در آستانه ازدواج اجباری قرار دارند و این در حالی است که می‌توان با ارتقا سطح فرهنگ خانواده‌ها مانع بروز چنین رفتارهایی باشیم .

از هدیه ازدواج مجدد تا کمک هزینه ازدواج پسران و دختران دم بخت

سرپرست اداره امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) با تشریح اقدامات کمیته امداد امام خمینی برای ارائه بسته‌های حمایتی ازدواج به دختران و پسران اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره)، یکی از وظایف خود را رسیدگی به دختران و پسران در آستانه ازدواج می‌داند که بر همین اساس ارائه کمک هزینه ازدواج را دستور کار قرار دادیم .

وی با بیان اینکه ما خود را نسبت به آینده مددجویان مسئول می‌دانیم و می‌خواهیم دختران و پسران کمیته امداد با شرایط خوب راهی خانه بخت شوند گفت: در همین راستا بسته‌های خدمتی طراحی شده است که تحت سه راهبرد ذیل برنامه تحکیم بنیان خانواده در حال اجرایی شدن است که برهمین اساس به نوعروسان در شرف ازدواج جهیزیه داده می‌شود و کمک هزینه ازدواج نیز برای پسران در نظر گرفته شده است .

اسماعیلی همچنین از بسته جدید کمیته امداد برای زنان سرپرست خانوار رونمایی کرد و با بیان اینکه کمیته امداد بسته تشویقی خاصی نیز برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته است گفت: در حال حاضر ۲ میلیون تومان به عنوان هدیه ازدواج به پسران خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد اهدا می‌شود و برای نوعروسان نیز تا مبلغ ۳ میلیون تومان جهیزیه در نظر گرفته شده است .

وی با بیان اینکه کمک‌های ارائه شده بلاعوض هستند گفت: با این حال در صورت مکفی نبودم کمک‌ها، وام دیگری تا سقف سه میلیون به پسران در آستانه ازدواج ارائه می‌شود اما دقت داشته باشید که هدف ما ترویج سبک ازدواج آسان با الگوی ایرانی - اسلامی‌ است برهمین اساس با برگزاری کلاس و کارگاه‌های اموزشی برای نوعروسان و زوجین آنها را به برگزاری مراسمات ساده دعوت می‌کنیم .

اسماعیلی با اشاره به برنامه کمیته امداد برای حمایت زنانی که برای دومین بار ازدواج می‌کنند نیز گفت : برای ازدواج مجدد زنان نیز مشوق‌هایی در نظر گرفته شده که علاوه بر هدیه دو میلیون تومانی، وام اشتغال به همسران آنها داده خواهد شد که مبلغ آن نیز بسته به حرفه و شغلشان تعیین می‌شود .

سرپرست اداره امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره)، اضافه کرد: متاسفانه در بسیاری از موارد زنان تحت پوشش کمیته امداد در سنین پایین همسران خود را از دست می‌دهند و هنوز در سن ازدواج قرار دارند و لازم است برای کمک به انها و عدم وابستگی بیش از حد این زنان به حمایت‌های امداد، راهکاری برای تشکیل خانواده مجدد آنها اتخاذ شود که این بسته‌های تشویقی می‌تواند یکی از این راهکارها باشد .

خیّری که ۶ میلیارد تومان فرش به دختران دم بخت اهدا کرد

وی با بیان اینکه برای ارائه بسته‌های ازدواج عمدتا از منابع دولتی استفاده می‌شود اما از حضور خیرین ازدواج نیر بهره برده خواهد شد، گفت: در قالب جلب مشارکت‌های مردمی، طرح بزرگ «آینه شمعدان» را با همکاری بنیاد ملی خانواده در تمام استان‌ها کلید زدیم که تا کنون کمک قابل توجهی جمع اوری شده است که در همین راستا تنها یک خیر، ۶ میلیارد تومان فرش اهدا کرده که قیمت میانگین هر فرش اهدایی به نوعروسان ۸۰۰ هزار تومان رسال شد .

وی در تشریح برنامه‌های آتی کمیته امداد برای ترویح ازدواج آسان با بیان اینکه تلاش داریم سرانه کمک هزینه ازدواج را افزایش دهیم گفت: برهمین اساس رایزنی با بانک‌ها برای ارائه تسهیلات مثل وام قرض الحسنه، اشتغال و ... را در دستور کار قرار دادیم و همچنین سعی داریم از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی استفاره کنیم بگونه ای که به تازگی توافقی بین فتاح و تولیت آستان قدس صورت گرفته که براساس آن ۶ هزار زوج تحت پوشش کمیته امداد به مشهد تا پایان سالجاری سفر می‌کنند .

آمار پایین طلاق در مددجویان کمیته امداد/نگاه ویژه کمیته امداد به زنان در معرض آسیب

وی درمورد آمار طلاق ازدواج‌های مددجویان کمیته امداد گفت: درصد طلاق در کمیته امداد کمتر از سطح جامعه است چرا که آموزش‌های زیادی به دختران کمیته امداد داده شده و آنها به دلیل زندگی سختی که گذراندن از قدرت تاب آوری بالایی برخورد هستند .

اسماعیلی در مورد میزان آسیب‌ها درخانواده کمیته امداد گفت: دقت داشته باشید سرریز عمده آسیب‌های اجتماعی در کمیته امداد است و ما در انتهای آسیب‌ها قرار داریم اما با این حال سعی می‌کنیم در خانواده‌های تحت پوشش کمیته، مداخلات پیشگیرانه داشته باشیم. اما ما نگاه ویژه‌ای به زنان سرپرست خانوارمان برای در امان ماندن از آسیب‌های اجتماعی داریم به گونه ای که محل سکونت اینگونه افراد را از حاشیه شهر‌ها به مناطق امن و مرکزی منتقل می‌کنیم و سعی داریم برای ارائه ودیعه مسکن زنان سرپرست خانوار شرط سکونت در مناطق مرکزی و یا در نزدیکی اقوام و خویشاوندان لحاظ شود .

۷۰۰ هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد

سرپرست اداره امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره)، با بیان اینکه سعی داریم تا با ارتقا تحصیل و شغل، ازدواج، مسکن و .... آرامش نسبی در خانواده‌ها ایجاد و مانع از بروز آسیب شویم، گفت: ۷۰۰ هزار دانشجوی تحت پوشش داریم که می‌تواند از بخش زیادی از آسیب‌ها جلوگیری کند .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      مثل همون وام های قبلی که دادین... همین رو هم میدین

    • بدون نام

      چند میلیون دختر و پسر جوان بازمانده از ازدواج داریم که همانطور که گفته شده مخصوصا دختر خانم ها محدودیت های فیزیولوژیک هم دارند پس اول فکری به حال اونها بفرمایید بعد ازدواج مجددها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر چیزی در جای خود. در مسائل اجتماعی این نگاه اشتباهه که یکی رو درست کنیم بعد بریم سراغ مشکل بعدی،همه بمسائل باید با هم در نظر گرفته شن. مشکلات اجتماعی همه به هم مربوطند در صورتی که ممکنه ربطشون برای آدمای غیر متخصص واضح نباشه

      • بدون نام

        چرا بعضیا فقط مشکلاتی که خودشون دارن رو اولویت میدونن؟ا

    • بدون نام

      از فردا زنها میرن طلاق میگیرن که مشمول این وام دو میلیون تومانی بشن!!

    • ع H

      سلام
      چرا ازدواج دوم آقایون را اعلام و حمایت نمی کنید ؟

    • سلی

      چقدر حرف زدن راحت بعد خدا خیر بده مردم که با کمکاشون این افراد رو یر پا نگه داشتهن والا مسیولیت که انگار نه انگار خدا عمر با عظت به اون خیر که این همه فرش داده به نوعروسان بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج